Negocjacje i współpraca ze związkami zawodowymi

Analiza jakości komunikacji, mediacje, nowe rozwiązania

Zakres usługi

  • analiza dokumentacji z dotychczasowych rozmów prowadzonych ze związkiem zawodowym oraz wcześniejszych wzajemnych kontaktów
  • ustalenia obszarów wymagających kontaktów z organizacją związkową oraz celów współpracy
  • wypracowania strategii kontaktów i negocjacji ze związkiem
  • udziału w rozmowach i negocjacjach z organizacją związkową

Dla kogo

Dla firm, które:

  • szukają możliwości zmiany dotychczasowych schematów negocjacyjnych
  • planują usystematyzowanie kontaktów ze związkami zawodowymi oraz ich opracowanie zgodnie z obowiązującymi przepisami
  • planują wprowadzenie zmian w organizacji, realizację planów restrukturyzacji, planów naprawczych i innych działań wymagających ustaleń ze związkami zawodowymi oraz utrzymanie dobrej atmosfery pracy i spokoju społecznego
  • wprowadzają zmiany rozwojowe, zmieniają sposób prowadzenia polityki personalnej

Przebieg

Analiza wstępna
  • analiza wzajemnych kontaktów ze związkami oraz dokumentacji z tych kontaktów
  • analiza prawna relacji
  • analiza zamierzeń pracodawcy, celów dla których regulacja stosunków ze związkami jest opracowywana
Opracowanie strategii kontaktów
  • przygotowanie wniosków i rekomendacji – wynikających z przepisów prawa oraz celów do osiągnięcia
  • wypracowanie strategii kontaktów i negocjacji ze związkami zawodowymi
  • opracowanie nowych dokumentów dla potrzeb negocjacji i kontaktów ze związkami zawodowymi
Wsparcie wdrożeniowe
  • udział w rozmowach i negocjacjach ze stroną związkową

Korzyści

  • prowadzenie „twardych” uzgodnień ze związkami zawodowymi w sprawach, w których związek posiadania uprawnienia blokujące lub zatwierdzające
  • prowadzenie „miękkich” konsultacji, gdy wymaga tego prawo pracy
  • wypracowanie strategii komunikacji i prowadzenia rozmów, wypracowanie pozycji pracodawcy w tych rozmowach
  • komunikacja z załogą w sytuacjach, gdy partner społeczny w sposób agresywny relacjonuje stan rozmów z pracodawcą lub problemy firmowe
  • wypracowanie standardów reagowania na przewinienia pracownicze osób posiadających szczególną ochronę stosunku pracy

Efekty

  • zwiększenie efektywności prowadzonych rozmów i negocjacji ze związkami zawodowymi
  • bezpieczeństwo prawne
  • większa efektywność i skuteczność w relacjach ze związkami zawodowymi

Kontakt

Prowadzący

Back to top