Negocjacje i współpraca ze związkami zawodowymi
Analiza jakości komunikacji, mediacje, nowe rozwiązania
Zakres usługi
- analiza dokumentacji z dotychczasowych rozmów prowadzonych ze związkiem zawodowym oraz wcześniejszych wzajemnych kontaktów
- ustalenia obszarów wymagających kontaktów z organizacją związkową oraz celów współpracy
- wypracowania strategii kontaktów i negocjacji ze związkiem
- udziału w rozmowach i negocjacjach z organizacją związkową
Dla kogo
Dla firm, które:
- szukają możliwości zmiany dotychczasowych schematów negocjacyjnych
- planują usystematyzowanie kontaktów ze związkami zawodowymi oraz ich opracowanie zgodnie z obowiązującymi przepisami
- planują wprowadzenie zmian w organizacji, realizację planów restrukturyzacji, planów naprawczych i innych działań wymagających ustaleń ze związkami zawodowymi oraz utrzymanie dobrej atmosfery pracy i spokoju społecznego
- wprowadzają zmiany rozwojowe, zmieniają sposób prowadzenia polityki personalnej
Przebieg
Analiza wstępna
- analiza wzajemnych kontaktów ze związkami oraz dokumentacji z tych kontaktów
- analiza prawna relacji
- analiza zamierzeń pracodawcy, celów dla których regulacja stosunków ze związkami jest opracowywana
Opracowanie strategii kontaktów
- przygotowanie wniosków i rekomendacji – wynikających z przepisów prawa oraz celów do osiągnięcia
- wypracowanie strategii kontaktów i negocjacji ze związkami zawodowymi
- opracowanie nowych dokumentów dla potrzeb negocjacji i kontaktów ze związkami zawodowymi
Wsparcie wdrożeniowe
- udział w rozmowach i negocjacjach ze stroną związkową
Korzyści
- prowadzenie „twardych” uzgodnień ze związkami zawodowymi w sprawach, w których związek posiadania uprawnienia blokujące lub zatwierdzające
- prowadzenie „miękkich” konsultacji, gdy wymaga tego prawo pracy
- wypracowanie strategii komunikacji i prowadzenia rozmów, wypracowanie pozycji pracodawcy w tych rozmowach
- komunikacja z załogą w sytuacjach, gdy partner społeczny w sposób agresywny relacjonuje stan rozmów z pracodawcą lub problemy firmowe
- wypracowanie standardów reagowania na przewinienia pracownicze osób posiadających szczególną ochronę stosunku pracy
Efekty
- zwiększenie efektywności prowadzonych rozmów i negocjacji ze związkami zawodowymi
- bezpieczeństwo prawne
- większa efektywność i skuteczność w relacjach ze związkami zawodowymi