Polityka antymobbingowa i antydyskryminacyjna

Diagnoza relacji, zapobieganie konfliktom, ochrona prawna, przyjazne środowisko pracy

Zakres usługi

  • analizujemy firmowe dokumenty, m.in. regulaminy, procedury, opisy praktyk w zakresie rozwiązywania konfliktów
  • rekomendujemy niezbędne zmiany w obszarze wewnętrznego prawa pracy
  • wskazujemy kierunki działania w procesie przygotowania i wdrożenia polityk antymobbingowej i antydyskryminacyjnej
  • opracowujemy dokumenty z zakresu przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji
  • wspieramy proces szkoleń i komunikacji związany z wdrożeniem nowych dokumentów
  • prowadzimy działania wykonawcze z zakresu wdrożenia, np. prac Komisji Wyjaśniającej, rozpatrującej poszczególne zgłaszane przez pracowników sytuacje z zakresu działań mających znamiona mobbingu lub dyskryminacji

Dla kogo

Dla firm, które:

  • planują wdrożenie rozwiązań mających na celu przeciwdziałanie mobbigowi
  • chcą wprowadzić lub udoskonalić procedury prowadzenia postępowań w sprawach konfliktowych zgłaszanych przez pracowników
  • dążą do wyeliminowania ryzyk powstawania konfliktów
  • wprowadzają zmiany, które wynikają z rozwoju firmy i zmieniają sposób prowadzenia polityki personalnej
  • rozwijają działania w obszarze etyki i poszanowania godności pracowników i współpracowników

Przebieg

Analiza
  • wstępna ocena dokumentów, np. regulaminów i procedur
  • identyfikacja potrzeb związanych z koniecznymi zmianami w dokumentach i/lub opracowania nowych
  • identyfikacja potencjalnych źródeł sytuacji kryzysowych
Opracowanie
polityk: antymobbingowej
i antydyskry-
minacyjnej
  • przygotowanie niezbędnych dokumentów – korekta istniejących, redakcja nowych
  • opracowanie procedury postępowania Komisji Wyjaśniających
Wdrożenie
  • przygotowanie materiałów niezbędnych w komunikacji wewnętrznej
  • przeprowadzenie szkoleń
  • prowadzenie prac Komisji Wyjaśniających

Korzyści dla klienta

  • wyposażenie firmy w dedykowaną regulację, która jest podstawą obowiązywania systemu reagowania
  • stosowanie obiektywnych zasad i mierników oceny pracy pracowników
  • zapewnienie pracownikom dostępu do wiedzy o sposobach unikania konfliktów i zachowania w sytuacjach przemocowych
  • określenie zasad komunikacji i ochrony sygnalistów
  • określenie – po stronie pracodawcy – kompetencyjnego podziału zadań w systemie prewencji
  • wzmocnienie wizerunku pracodawcy zaangażowanego w przestrzeganie prawa i zapewnienie równości w środowisku pracy

Efekty

  • podniesienie efektywności pracy
  • ograniczenie kosztów związanych z występowaniem zjawisk niepożądanych
  • wyłączenie odpowiedzialności odszkodowawczej przedsiębiorcy za mobbing i przeniesienie jej wyłącznie na sprawcę (wyrok SN z dnia 03 sierpnia 2011 nr I PK 35/2011)
  • realizacja obowiązku pracodawcy, definiowanego jako: przeciwdziałanie zachowaniom niepożądanym, które poprzedzają wystąpienie mobbingu i dyskryminacji

Kontakt

Prowadzący

Back to top