Marcin Sowiński

Marcin Sowiński

Powrót do kadry

Marcin Sowiński specjalizuje się w szkoleniach dotyczących zarządzania marketingowego zarówno w sektorze B2C jak i B2B – zajęcia stara się prowadzić wraz z zaproszonymi gośćmi „z branży”, umiejętnie łącząc teorię z ujęciem praktycznym i zrealizowanymi case-studies, aby uczestnicy mogli lepiej przyswoić wiedzę.

Zajmuje stanowisko CEO oraz Dyrektora ds. Mediów w prowadzonej przez siebie z powodzeniem, od prawie 30 lat, agencji reklamowej Mediafocus z siedzibą w Gdańsku, która ma na swoim koncie niezliczone rozwiązania i aktywności dla wielu Klientów, zarówno w kraju jak i za granicą, koncentrujące się na ich kreatywności, skuteczności oraz efektywności kosztowej.

Z wykształcenia jest ekonomistą. Ukończył Transport Morski na Uniwersytecie Gdańskim, jednak już podczas studiów rozpoczął pracę w wymarzonym marketingu; był jednym z pierwszych pracowników jednej z pierwszych profesjonalnych agencji reklamowych na Pomorzu (Faust), z której przeszedł do Gazety Wyborczej a następnie do spółek RRM oraz Eurozet zajmujących się sprzedażą czasu reklamowego w Radiu Zet oraz innych mediach, piastując przez kilka lat stanowisko Dyrektora Regionu Północnego. Od końca lat 90-tych stale związany z Mediafocus, gdzie zajmuje się z zaangażowaniem, każdym obszarem komunikacji marketingowej z korzyścią dla marki Klienta – od stworzenia pomysłu na markę, przez organizację kampanii reklamowych i akcji promocyjnych, po realizację sesji zdjęciowej czy obsługę kanałów w Social Media. Wśród Klientów Mediafocus znalazły się takie znane marki jak: Aviko, Stena Line, Galeria Bałtycka, Zielone Arkady, Alfa Centrum, Swisspor, Flügger, Frosta, GEA, Satel, King Oscar, Mowi, Limito, C.H. Matarnia, Grupa Żywiec, Kompania Piwowarska, Polpharma, Cubus, Bata, Nordea Bank, Miasto Gdańsk oraz wielu, wielu innych.

Co sądzą o nim, jego gościach i prowadzonych zajęciach uczestnicy?

  • Świetna forma prowadzenia zajęć, dobre przykłady.
  • Świetny prowadzący, fenomenalne zajęcia ! Nic dodać nic ująć! Oby tak dalej!
  • Zajęcia bardzo fajne, zwięzłe, z naciskiem na praktyczne aspekty marketingu. Omówione meritum, teoria w materiałach 🙂
  • W trakcie zjazdu przedstawiono w sposób syntetyczny i z praktycznego zastosowania całokształt działalności marketingowej co nie jest łatwe.

Poza współpracą z GFKM, był także gościnnym wykładowcą na Politechnice Gdańskiej, WSAiB oraz w Pomorskim Studiu Reklamy. Podobnie jak jego „klon” czyli brat bliźniak Tomasz, lubi sport (szczególnie narty, siatkówkę, tenis), uwielbia podróżować i aktywnie spędzać czas. Bacznie obserwuje otaczający go świat, na co dzień czerpiąc wiedzę i inspiracje podczas obserwowania swoich dorosłych już dzieci, widząc w nich z jednej strony aktywnych przyszłych konsumentów, jak i osoby wyznaczające nowe kierunki rozwoju marketingu.