Piotr Płoszajski

Profesor Piotr Płoszajski zajmuje się Nową Gospodarką, wpływem technologii na modele biznesowe. Współautor szeregu pionierskich badań międzynarodowych nt. m.in. nowej przedsiębiorczości post-socjalistycznej, zarządzania wiedzą, innowacyjności i „tacit knowledge” (tzw. wiedzy ukrytej).

Głównym obszarem wykładów i doradztwa są „strategie zarządzania na krawędzi chaosu“, a w szczególności  problemy hiperkonkurencji i nowego klienta w gospodarce sieciowej. Jego specjalnością jest pomaganie firmom w analizowaniu zjawisk społecznych, gospodarczych i organizacyjnych w dzisiejszym otoczeniu biznesu, głównie w zakresie najnowszych technologii, które mają wpływ na kształtowanie ich strategii i projektowanie innowacyjnych modeli biznesowych. Współtwórca tzw. Digital University w SGH.

Wykładowca i speaker na kilkudziesięciu uniwersytetach i centrach badawczych w Europie, USA, Japonii, Indiach i Nowej Zelandii (m.in. International Business Studies w Carlson School of Management, University of Minnesota; Kiev Mohyla Business School, Kijów; Uniwersytet Ekonomiczny w Wiedniu i Business School we Lwowie).

Członek Rady Doradczej w Salzburg Seminar. Profesor i kierownik Katedry Teorii Zarządzania w Szkole Głównej Handlowej. Prorektor d/s Współpracy z Zagranicą w kadencji 2005-2008. Założyciel i przewodniczący Rady Polsko-Japońskiego Centrum Zarządzania w SGH.

Absolwent zarządzania na Uniwersytecie Łódzkim i Harvard Business School, USA. Stypendysta m.in. The Ford Foundation, The British Academy, CNRS w Paryżu, The Swiss Foundation, Japan Society for the Promotion of Science i DAAD. Research Scholar w Sloan School of Management, Massachusetts Institute of Technology (MIT), USA.

W ostatnich latach systematycznie wybierany najlepszym wykładowcą w programach Executive MBA.

Doradca i wykładowca w wielu korporacjach polskich i międzynarodowych, m.in.: Samsung, HP, PZU SA, PKO SA, BreBank, Millenium Bank, Kredyt Bank, Orlen, Lotos, MCX, MasterCard, Mars, Masterfood, Microsoft, UNIBEP, TP SA, Orange, T-Mobile, ING, Sybase, Wolters Kluwer, L’Oreal, P&G, McKinsey, Oracle, Polbank, Rossmann, Fortis Bank, Expander, Auchan, PWPW, Polimex, Budimex,  Kompania Piwowarska, Lafarge, NIK, Ergo Hestia, Nordea, IMS Health, Polska Grupa Farmaceutyczna.

Autor ponad 220 publikacji, w tym kilku książek w języku angielskim (jedna z nich – “The Polish Route from Socialism”  – opublikowana w U.S.A. przez M. E. Sharpe).

Zapisz się do Newslettera

Bądź na bieżąco o aktualnych wydarzeniach!Dbamy o Twoje dane, możesz zrezygnować w dowolnym momencie.

Tak, wyślij mi Newsletter.

FreshMail.pl