Polityka Prywatności Sklepu

Polityka prywatności sklepu internetowego  Gdańskiej Fundacji Kształcenia Menedżerów

Niniejsza Polityka prywatności (nazywana dalej również „Polityką”) zawiera informacje na temat przetwarzania danych osobowych przez właściciela sklepu internetowego pod adresem […] (dalej: „Sklep”), tj. Gdańską Fundację Kształcenia Menedżerów z siedzibą w Gdańsku (dalej: „GFKM” lub „my”), w tym danych osobowych Klientów Sklepu oraz innych osób odwiedzających stronę internetową Sklepu. W Polityce znajdą Państwo w szczególności informacje na temat tego:

  • kto jest administratorem danych;
  • w jakim celu i na jakiej podstawie przetwarzamy dane;
  • komu udostępniamy dane;
  • przez jaki okres przechowujemy dane;
  • jakie prawa przysługują podmiotom danych osobowych.

W końcowych fragmentach Polityki przedstawiliśmy także informacje na temat plików cookies wykorzystywanych przez stronę internetową Sklepu.

Zapewniamy, że dokładamy wszelkich starań, aby zapewnić pełne bezpieczeństwo przetwarzanych przez nas danych osobowych, jak również aby spełniać wszelkie inne wymogi wynikające z przepisów regulujących kwestię ochrony danych osobowych, w tym w szczególności Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), czyli tzw. „RODO”.

I. Kto jest administratorem danych osobowych?

 

Administratorem danych osobowych jest Gdańska Fundacja Kształcenia Menedżerów z siedzibą w Gdańsku, wpisana do rejestru przedsiębiorców oraz rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku, VII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000047865, NIP: 5840304615, REGON: 19055842400000.

 

Dane kontaktowe GFKM:

Al. Grunwaldzka 472, 80-309 Gdańsk

tel. […]

adres e-mail: […]

 

II. Czy w GFKM funkcjonuje Inspektor Ochrony Danych?

 

Nie jesteśmy zobowiązani do powołania inspektora ochrony danych. Powołaliśmy jednak Pełnomocnika ds. ochrony danych osobowych, z którym możesz się kontaktować we wszystkich sprawach związanych z danymi osobowymi (odo@gfkm.pl).

 

III. W jaki sposób zbieramy dane osobowe?

 

Dane osobowe zbieramy podczas:

  • dokonywania rejestracji w Sklepie (zakładania konta);
  • korzystania z funkcjonalności konta;
  • składania zamówienia (także bez rejestracji);
  • realizacji procedury odstąpienia od umowy lub procedury reklamacyjnej;
  • korzystania z udostępnianych przez nas kanałów kontaktu;
  • korzystania ze strony Sklepu – także przez osoby niezalogowane;
  • dokonywania zapisu na newsletter.

Dokonywanie rejestracji w Sklepie

Dla dokonania rejestracji w Sklepie musisz podać swój adres e-mail oraz imię i nazwisko.

Podanie tych danych jest dobrowolne, jednak jest warunkiem założenia i prowadzenia konta w Sklepie przez GFKM.

Na etapie rejestracji opcjonalnie można podać także adres oraz numer telefonu.

Korzystanie z funkcjonalności konta:

Tworząc funkcjonalności konta, które założysz na stronie Sklepu, dla Twojej wygody przewidzieliśmy możliwość zapisania danych adresowych oraz danych do faktury, które wykorzystywane będą przy składaniu i realizacji przyszłych zamówień (w zakładce Moje dane).

Dane adresowe obejmują:

  1. ulicę,
  2. nr domu/lokalu,
  3. kod pocztowy,
  4. miejscowość, kraj/region,

 

zaś dane do faktury:

  1. oznaczenie firmy,
  2. numer identyfikacji podatkowej (NIP);
  3. imię i nazwisko;
  4. adres (ulica, numer domu/lokalu, kod pocztowy, miejscowość),
  5. adres e-mail.

 

Zapisanie danych w zakładce Moje dane jest całkowicie dobrowolne.

Składanie zamówienia

Aby złożyć zamówienie, musisz podać nam następujące dane:

  1. imię i nazwisko;
  2. adres (ulica, nr domu/lokalu, kod pocztowy, miejscowość),
  3. numer telefonu;
  4. adres e-mail.

Jeśli jesteś przedsiębiorcą, uzupełnić będziesz musiał/a także dane do faktury:

  1. oznaczenie firmy,
  2. adres (ulica, numer domu\lokalu, kod pocztowy, miejscowość),
  3. numer identyfikacji podatkowej (NIP).

W przypadku składania zamówienia na usługi (w szczególności usługi szkoleniowe) konieczne jest także podanie danych co najmniej jednego zgłaszanego uczestnika, obejmujące imię i nazwisko, zajmowane stanowisko, numer telefonu, adres e-mail.

Przy składaniu zamówień przez przedsiębiorcę zbieramy także dane osób kontaktowych w sprawie danego zamówienia (imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu).

Podanie danych jest dobrowolne, jednak w zakresie obejmującym imię i nazwisko, adres, numer telefonu i adres e-mail, jak również dane zgłaszanych uczestników (o ile dotyczy) – niezbędne dla złożenia i zrealizowania zamówienia; jeśli składasz zamówienie jako przedsiębiorca, niezbędne jest także wskazanie firmy, adresu, podanie numeru identyfikacji podatkowej oraz wskazanie osoby do kontaktu.

Procedura odstąpienia od umowy lub procedura reklamacyjna

Jeśli będziesz chciał odstąpić od umowy, będziesz musiał podać nam dane, które pozwolą na identyfikację Twojej osoby oraz złożonego przez Ciebie zamówienia.

Podanie danych jest dobrowolne, jednak jest warunkiem skutecznego zrealizowania procedury odstąpienia od umowy/reklamacji.

Uzyskać możemy także dostęp do innych danych, które przekażesz nam w treści swojej reklamacji.

Korzystanie z udostępnianych przez nas kanałów kontaktu (poczta elektroniczna, telefon)

Jeśli skontaktujesz się z nami za pomocą poczty elektronicznej, przetwarzać będziemy twój adres e-mail, Twoje dane identyfikacyjne przypisane do Twojego konta pocztowego, jak również inne dane podane przez Ciebie w treści korespondencji.

Jeśli skontaktujesz się z nami telefonicznie, przetwarzaniu podlegać będzie Twój numer telefonu oraz ewentualnie inne dane, które udostępnisz nam w trakcie rozmowy.

Podanie danych jest dobrowolne, jednak w przypadku gdy zgłoszenie ma związek z dokonanym zamówieniem, dla rozpatrzenia tego zgłoszenia niezbędne może być podanie Twoich danych identyfikacyjnych oraz numeru zamówienia.

 

Niezależnie od tego, czy się zalogujesz, kiedy korzystać będziesz ze strony internetowej Sklepu, zbierać będziemy dane obejmujące Twój identyfikator, w celu dokonywania analiz związanych z ruchem użytkowników na Stronie. Analiz tych dokonywać będziemy korzystając z narzędzia Google Analytics udostępnianego przez Google Ilc. z siedzibą w USA (dalej: „Google”). Google Analytics nie będzie uzyskiwał dostępu do jakichkolwiek innych Twoich danych. Zbieranie wskazanych danych następuje automatycznie, z chwilą wejścia przez Ciebie na stronę Sklepu. Jeśli nie chcesz, abyśmy zbierali te dane, możesz skorzystać z narzędzia udostępnionego przez Google https://tools.google.com/dlpage/gaoptout.

Twój identyfikator zbieramy także w związku z korzystaniem z plików cookies. Szczegółowa informacja dotycząca stosowanych przez nas plików cookies dostępna jest tutaj. Przypominamy, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki, tak aby pliki cookies były blokowane.

Zapis na newsletter

Podczas składania zamówienia możesz zapisać się na nasz newsletter, w którym informować będziemy Cię o naszej ofercie, w tym o nowościach oraz promocjach. Na potrzeby wysyłki newslettera przetwarzać będziemy Twój adres e-mail. Podanie danych jest dobrowolne, jednak jest warunkiem otrzymywania newslettera.

 

IV. W jakim celu i na jakiej podstawie przetwarzamy dane osobowe?

Dane osobowe przetwarzać będziemy w celach i w oparciu o następujące podstawy:

Dane podane na etapie rejestracji konta

Dane niezbędne dla założenia i prowadzenia konta przetwarzać będziemy w celu zawarcia i prawidłowego wykonania umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną. Podstawą przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO, tj. przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której jesteś stroną, lub do podjęcia działań na Twoje żądanie przed zawarciem umowy (podstawę tę nazywać będziemy dalej: „Wykonaniem umowy”).

Dane podane podczas korzystania z funkcjonalności konta

Dane te przetwarzać będziemy w celu zapewnienia Tobie możliwości korzystania z funkcjonalności prowadzonego przez nas dla Ciebie konta (a zatem w celu realizacji zawartej między nami umowy o świadczeniu usług drogą elektroniczną), jak również w toku procesu składania oraz realizacji składanych przez Ciebie w przyszłości zamówień. Podstawą przetwarzania jest Wykonanie umowy.

Dane podane podczas składania zamówienia

Dane te przetwarzać będziemy:

  1. w celu zawarcia z Tobą umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług oraz jej prawidłowej realizacji; podstawą przetwarzania jest w tym przypadku Wykonanie Umowy;
  2. w celu realizacji ciążących na nas obowiązków wynikających z przepisów obowiązującego prawa, w szczególności przepisów o rachunkowości, przepisów podatkowych czy przepisów prawa konsumenckiego; podstawą przetwarzania jest w tym przypadku art. 6 ust. 1 lit. c RODO, tj. przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia ciążącego na nas obowiązku prawnego (podstawę tę nazywać będziemy dalej „Obowiązkiem prawnym”);
  3. w celu ewentualnego dochodzenia roszczeń cywilnoprawnych lub obrony przed takimi roszczeniami, jak również w celu zabezpieczenia się na wypadek ewentualnej kontroli ze strony organów administracji skarbowej; podstawą przetwarzania jest w tym przypadku art. 6 ust. 1 lit. f RODO, tj. przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez GFKM (podstawę tę nazywać będziemy dalej: „Naszym prawnie uzasadnionym interesem”). Nasz prawnie uzasadniony interes polega w tym przypadku na zapewnieniu możliwości podejmowania skutecznych działań w celu ewentualnego dochodzenia przysługujących nam roszczeń, obrony przed roszczeniami, które mogą zostać do nas skierowane, jak również zapewnieniu możliwości wykazywania, że dokonywane pomiędzy nami transakcje faktycznie były realizowane.

Jeśli nie jesteś klientem Sklepu, ale masz być uczestnikiem szkolenia, warsztatów czy innego wydarzenia, które stanowi przedmiot usługo zamawianej za pośrednictwem Sklepu przez kogoś innego, Twoje dane osobowe będą przetwarzane w celu zawarcia i realizacji umowy o świadczenie ww. usługi. Podstawą przetwarzania jest Nasz prawnie uzasadniony interes, który w tym przypadku polega na zapewnieniu możliwości wywiązania się z zaciąganym przez nas zobowiązań umownych. Twoje dane mogą być także przetwarzane w celach opisanych w lit. b) i c) powyżej. Te same cele i podstawy dotyczą także przedstawiciela przedsiębiorcy wskazanego jako osoba kontaktowa w spawie danego zamówiena.

Dane podane na potrzeby procedury odstąpienia od umowy lub reklamacji

Dane te przetwarzać będziemy w celu realizacji procedury odstąpienia od umowy bądź reklamacji. Podstawą przetwarzania danych jest w tym przypadku Nasz prawie uzasadniony interes, który polega na konieczności zapewnienia realizacji zwrotów zgodnie ze stosowaną przez nas polityką zwrotów, jak również Obowiązek prawny.

Dane zbierane podczas korzystania z udostępnionych przez nas kanałów kontaktu

Jeśli kontaktujesz się z nami w związku ze złożonym przez Ciebie zamówieniem, Twoje dane przetwarzane będą przez nas w celu prawidłowej realizacji tego zamówienia (czyli zawartej pomiędzy nami umowy). Podstawą przetwarzania w tym przypadku będzie Wykonanie umowy.

Jeśli kontaktujesz się z nami w innych przypadkach, Twoje dane przetwarzane będą przez nas w celu realizacji Twojego zgłoszenia. Podstawą przetwarzania jest Nasz prawnie uzasadniony interes, który polega na zapewnieniu najwyższych standardów obsługi klientów oraz potencjalnych klientów, w tym umożliwieniu wskazanym osobom uzyskiwania informacji na temat naszej oferty oraz zasad funkcjonowania Sklepu.

Dane podane w celu zapis na newsletter

Dane zebrane za pośrednictwem formularza zapisu na newsletter będziemy przetwarzać w celach marketingowych. Podstawą przetwarzania będzie art. 6 ust. 1 lit. a RODO, tj. Twoja zgoda.

 

V. Komu udostępniamy Twoje dane?

  1. podanych na etapie rejestracji konta oraz podczas korzystania z funkcjonalności konta mogą być: dostawcy systemów informatycznych, podmioty udostępniające nam przestrzeń dyskową, podmioty świadczące na naszą rzecz usługi związane z utrzymaniem strony Sklepu bądź inne usługi informatyczne związane z funkcjonowaniem Sklepu , a jeśli dane te wykorzystujemy do realizacji zamówienia – także podmioty wskazane w lit. b poniżej;
  2. podanych podczas składania zamówienia mogą być: dostawcy systemów informatycznych, podmioty udostępniające nam przestrzeń dyskową, podmioty świadczące na naszą rzecz usługi kurierskie, operator płatności;
  3. podanych w ramach procedury zwrotu towaru mogą być: dostawcy systemów informatycznych, operator płatności, bank,;
  4. podanych w związku z korzystaniem z udostępnionych kanałów kontaktu mogą być: dostawcy systemów informatycznych, dostawca poczty elektronicznej, podmioty świadczące na naszą rzecz usługi związane z utrzymaniem strony Sklepu bądź inne usługi informatyczne związane z funkcjonowaniem Sklepu;
  5. podanych w celu zapisu na newsletter mogą być: podmiot świadczący na naszą rzecz usługi z zakresu e-mail marketingu.

VI. Jak długo przechowywać będziemy Twoje dane?

 

Twoje dane przechowywać będziemy:

  1. dane podane na etapie rejestracji konta oraz podczas korzystania z funkcjonalności konta – przez okres prowadzenia dla Ciebie konta, a także po jego usunięciu – do czasu ustania po naszej stronie obowiązków archiwizacyjnych lub upływu okresu przedawnienia naszych wzajemnych roszczeń (w zależności od tego, która ze wskazanych okoliczności zaistnieje później);
  2. dane podane na etapie składania zamówienia oraz w ramach procedury odstąpienia od umowy/reklamacji – do czasu ustania po naszej stronie obowiązków archiwizacyjnych lub upływu okresu przedawnienia naszych wzajemnych roszczeń lub zobowiązań podatkowych pozostających w związku ze złożonym przez Ciebie zamówieniem (w zależności od tego, która ze wskazanych okoliczności zaistnieje później);
  3. dane podane w związku z korzystaniem z udostępnianych przez nas kanałów kontaktu:
    1. jeśli kontakt nastąpił bez związku ze złożonym zamówieniem – przez okres nie dłuższy niż 30 dni od dnia wyjaśnienia kwestii/zakończenia sprawy, w związku z którą kontakt został zainicjowany
    2. jeśli kontakt nastąpił w związku ze złożonym zamówieniem – do czasu upływu okresu przedawnienia roszczeń związanych z tym zamówieniem;
  4. dane podane w celu zapisu na newsletter – do momentu wycofania przez Ciebie zgody na przetwarzanie danych osobowych lub zaprzestania przez nas realizowania działań marketingowych we wskazanych formach (w zależności od tego, która ze wskazanych okoliczności wystąpi wcześniej).

 

VII.  Jakie prawa Ci przysługują?

Masz prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania oraz usunięcia, a nadto do żądania ograniczenia przetwarzania oraz do przenoszenia danych (w zakresie danych przetwarzanych w związku z prowadzeniem dla Ciebie konta w Sklepie i realizacją zamówień).

Jeśli przetwarzamy dane na podstawie Twojej zgody, w dowolnym momencie możesz tę zgodę wycofać. Nie wpłynie to jednak na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonaliśmy na podstawie Twojej zgody przez jej wycofaniem.

Jeśli przetwarzanie odbywa się na podstawie Naszego prawnie uzasadnionego interesu, możesz wnieść też sprzeciw wobec przetwarzania danych z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją. W dowolnym momencie możesz też wnieść sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych na potrzeby marketingu bezpośredniego, w zakresie, w jakim przetwarzanie jest związane z takim marketingiem bezpośrednim.

Jeśli uznasz, że przetwarzanie danych osobowych jest niezgodne z przepisami, możesz wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).

 

VIII. Czy będziemy przekazywać Twoje dane poza EOG?

W związku z korzystaniem przez GFKM z usług Microsoft Corporation, w tym z usług chmurowych, Twoje dane osobowe mogą być przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy. Podstawą transferu są decyzje Komisji Europejskiej stwierdzające adekwatny poziom ochrony na danym terytorium, standardowe klauzule umowne określone przez Komisję Europejską, a w przypadku transferu do Standów Zjednoczonych Ameryki Północnej – EU–US Data Privacy Framework. Treść opisanych zabezpieczeń możesz znaleźć na stronie Komisji Europejskiej – https://commission.europa.eu/law/law-topic/data-protection/international-dimension-data-protection_en.

IX. Czy w toku przetwarzania dochodzić będzie do zautomatyzowanego podejmowania decyzji?

 

W toku przetwarzania danych nie będzie dochodzić do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, które wywoływać będą w stosunku do Ciebie skutki prawne lub w inny istotny sposób na Ciebie wpływały.

X. Czy strona internetowa Sklepu korzysta z plików cookies?

 

[…]