Regulamin sklepu

Regulamin Sklepu internetowego

Gdańskiej Fundacji Kształcenia Menedżerów

  • 1

Definicje

W treści tego Regulaminu obowiązują następujące definicje:

  • Sprzedawca lub my – Gdańska Fundacja Kształcenia Menedżerów z siedzibą w Gdańsku (80-309) przy Al. Grunwaldzkiej 472, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców oraz Rejestru Stowarzyszeń, Innych Organizacji Społecznych i Zawodowych, Fundacji oraz Samodzielnych Publicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku, VII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000047865., NIP: 5840304615, REGON: 19055842400000, adres e-mail: gfkm@gfkm.pl, tel. +48 58 558 58 58
  • Klient, Użytkownik lub Ty – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, składająca Zamówienie w ramach Sklepu i dokonująca zakupów za pośrednictwem Sklepu.
  • Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  • Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu, a która nie posiada statusu Quasi-Przedsiębiorcy.
  • Quasi-Przedsiębiorca – osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą, zawierająca umowę bezpośrednio związaną z taką działalnością gospodarczą, ale nie posiadającą dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej, weryfikowanego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
  • Konto – konto Klienta założone na stronie internetowej Sklepu.
  • Regulamin – niniejszy Regulamin Sklepu internetowego Gdańskiej Fundacji Kształcenia Menedżerów.
  • Sklep Internetowy lub Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę, za pośrednictwem którego Klient może dokonywać Zamówień i zakupów określonych Usług (w tym Usług cyfrowych), Towarów oraz Treści cyfrowych spośród dostępnych w danym czasie Produktów.
  • Towar – rzeczy ruchome zakupione lub dostępne w Sklepie.
  • Usługa – czynności realizowane przez Sprzedawcę lub podmiot działający w jego imieniu na zlecenie Klienta złożone za pośrednictwem Sklepu, w szczególności usługa szkoleniowa.
  • Usługa cyfrowa – Usługa pozwalająca Klientowi na: wytwarzanie, przetwarzanie, przechowywanie lub dostęp do danych w postaci cyfrowej albo wspólne korzystanie z danych w postaci cyfrowej, które zostały przesłane lub wytworzone przez konsumenta lub innych użytkowników tej usługi albo inne formy interakcji za pomocą danych w postaci cyfrowej.
  • Treści cyfrowe – dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej, w szczególności ebooki, audiobooki, webinary.
  • Towar z elementami cyfrowymi – Towar zawierający Treść cyfrową lub Usługę cyfrową lub z nimi połączony w taki sposób, że brak Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej uniemożliwiłby jego prawidłowe funkcjonowanie;
  • Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Towaru lub dostarczenia Treści cyfrowej zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem za pośrednictwem Sklepu, na mocy której Sprzedawca przenosi lub zobowiązuje się do przeniesienia własności Towarów na Klienta lub do dostarczenia Treści cyfrowej, jak również umowa, na podstawie której Sprzedawca zobowiązuje się do przeniesienia na rzecz Klienta własności Towaru i wykonania Usługi bądź własności Towaru z elementami cyfrowymi.
  • Umowa o świadczenie Usług – oznacza każdą umowę inną niż Umowa sprzedaży, na mocy której Sprzedawca świadczy lub zobowiązuje się do świadczenia Usługi, w tym Usługi cyfrowej, na rzecz Klienta.
  • Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach Sklepu, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
  • Zamówienie – czynność, oświadczenie woli Klienta zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży lub Umowy o świadczenie Usług i spełnienia świadczenia na rzecz Klienta na warunkach wskazanych w niniejszym Regulaminie.
  • Formularz zamówienia – formularz Sklepu, za pomocą którego Klient może złożyć Zamówienie.
  • Operatorzy płatności – TPay
  • Dowód zapłaty – faktura lub paragon wystawione zgodnie z Ustawą o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 roku i innymi stosownymi przepisami prawa.
  • Płatność – wpłata na konto Sprzedawcy za pośrednictwem dostępnych w Sklepie sposobów płatności internetowych.
  • Produkt – Usługa (w tym Usługa cyfrowa), Towar, Treść cyfrowa oferowane w Sklepie.
  • Cena – wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą Klient jest obowiązany zapłacić Sprzedawcy za Usługę, Towar lub Treść cyfrową, a w odniesieniu do Treści cyfrowych lub Usługi cyfrowej – także cyfrowe odwzorowanie wartości.
  • Środowisko cyfrowe – sprzęt komputerowy, oprogramowanie i połączenia sieciowe wykorzystywane przez Klienta w celu uzyskania dostępu do Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej lub w celu korzystania z nich. Minimalne wymagania techniczne zostały wskazane przez Sprzedawcę w Regulaminie.
  • Dni robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku, poza dniami ustawowo wolnymi od pracy w Polsce.
  • Ustawa o prawach konsumenta – Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2759 z późn. zm.).
  • Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 roku (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1610 z późn. zm.).
  • Prawo autorskie – ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2509 z ew. późn. zm.).
  • 2

Postanowienia ogólne

  1. Sklep internetowy jest dostępny pod adresem: Sklep – GFKM – Gdańska Fundacja Kształcenia Menedżerów i na odpowiednich podstronach.
  2. Jeśli chcesz zareklamować złożone Zamówienie, skontaktuj się z nami używając danych kontaktowych:
    1. numer telefonu: tel. +48 602 213 590
    2. adres e-mail: jaglowska@gfkm.pl
  3. Możesz porozumiewać się z nami za pomocą adresu poczty elektronicznej, formularza kontaktowego albo czatu (innego komunikatora online) dostępnego w ramach Sklepu (o ile zostały udostępnione).
  4. Zasady korzystania ze Sklepu oraz składania Zamówień, zawierania Umów Sprzedaży lub Umów o świadczenie Usług oraz dokonywania reklamacji w ramach Sklepu określa ten Regulamin.
  5. Udostępniamy nieodpłatnie Regulamin przed rozpoczęciem korzystania ze Sklepu. Możesz utrwalić treść Regulaminu w dogodny dla siebie sposób, np. poprzez zapis na trwałym nośniku lub wydruk.
  6. Warunkiem skorzystania ze Sklepu oraz zawarcia Umowy Sprzedaży lub Umowy o świadczenie Usług jest akceptacja postanowień tego Regulaminu. Akceptując Regulamin, przyjmujesz na siebie zobowiązanie do przestrzegania jego postanowień.

 

  • 3

Ogólne zasady korzystania ze Sklepu

  1. Możesz korzystać ze Sklepu jako zarejestrowany użytkownik lub jako gość. Zasady zakładania i prowadzenia Konta opisaliśmy w § 17.
  2. W ramach korzystania ze Sklepu nie możesz dostarczać informacji o charakterze bezprawnym. Zabronione jest w szczególności
    1. rozsyłanie i umieszczanie w ramach Sklepu spamu;
    2. dostarczanie i przekazywanie treści zabronionych przez przepisy prawa, w szczególności w ramach formularzy znajdujących się w Sklepie.
  3. Masz obowiązek:
    1. korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z Regulaminem oraz przepisami prawa;
    2. korzystania ze Sklepu w sposób nie zakłócający jego funkcjonowania;
    3. poszanowania praw własności intelektualnej Sprzedawcy oraz wydawców/autorów Produktów ofertowanych w Sklepie.
  4. Nie możesz dokonać zakupu anonimowo ani pod pseudonimem lub używając niepoprawnych danych osobowych.
  5. W formularzu Zamówienia musisz podać prawdziwe dane osobowe. Zastrzegamy sobie prawo do wstrzymania realizacji Zamówienia w sytuacji, gdy podane przez Ciebie dane są nieprawidłowe lub gdy budzą uzasadnione wątpliwości co do ich poprawności. W takim przypadku poinformujemy Ciebie telefonicznie lub mailowo o naszych wątpliwościach, Ty zaś będziesz mogła/mógł udzielić stosownych wyjaśnień. Jeśli nie będziemy mieć danych pozwalających na nawiązanie kontaktu z Tobą, udzielimy Ci wszelkich wyjaśnień, kiedy tylko to Ty się z nami skontaktujesz. Weryfikowanie podanych danych jest naszym uprawnieniem, a nie obowiązkiem.

 

 

  • 4

Minimalne wymagania techniczne

  1. Do skorzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania Zamówień, potrzebne są:
  2. dostęp do sprawnego urządzenia typu komputer stacjonarny, laptop, smartfon, tablet z dostępem do Internetu;
  3. odpowiednio skonfigurowana, aktualna wersja przeglądarki internetowej obsługująca m.in. pliki typu cookies oraz umożliwiająca przeglądanie stron internetowych, np. Internet Explorer, Opera, Mozilla Firefox, Safari, Google Chrome;
  4. aktywne i odpowiednio skonfigurowane konto poczty e-mail.
  5. Podejmujemy odpowiednie działania w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Sklepu, w tym m.in. korzystany z odpowiednich narzędzi albo z usług podmiotów trzecich.

 

  • 5

Asortyment Sklepu

  1. Oferta Sklepu, w tym Produkty dostępne w Sklepie, są przedstawiane na bieżąco na stronie Sklepu.
  2. Opis specyfiki każdej Usługi (w tym Usługi cyfrowej), Towaru, Treści cyfrowej znajdziesz w opisie Produktu.
  3. Informacje o Usługach (w tym Usługach cyfrowych), Towarach oraz Treściach cyfrowych podane na stronach internetowych Sklepu (w szczególności ich opisy, parametry techniczne oraz ceny) nie są ofertą w rozumieniu Kodeksu cywilnego; jest to jedynie zaproszeniem do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.

 

  • 6

Zamówienia na Usługi

  1. W tym paragrafie znajdziesz informacje na temat Zamówień na Usługi inne niż Usługi cyfrowe. Zasady składania Zamówień na Usługi cyfrowe opisaliśmy § 8.
  2. Możesz złożyć zamówienie na Usługę z poziomu odpowiedniej podstrony Sklepu. Po wejściu na podstronę poświęconą wybranej Usłudze (szkoleniu, warsztatom bądź innemu wydarzeniu), możesz dokonać wyboru liczby uczestników tego wydarzenia. Aby złożyć Zamówienie musisz przejść do podstrony koszyka (odesłanie do koszyka pojawi się po dokonaniu wyboru liczby uczestników).
  3. Po przejściu do koszyka powinieneś wypełnić wymagane formularze oraz podejmować kolejne kroki zgodnie z komunikatami wyświetlanymi na stronach Sklepu.
  4. Jeśli posiadasz kod rabatowy, może go wpisać w polu o nazwie „Kod rabatowy”. Po wpisaniu kodu i kliknięciu w przycisk „Wykorzystaj kupon” cena odpowiednio się zmieni.
  5. Aby złożyć Zamówienie musisz podać w formularzach następujące dane:
    1. dane uczestników (imię i nazwisko, stanowisko, adres e-mail oraz nr telefonu);
    2. jeśli składasz Zamówienie jako Konsument:
      1. dane kontaktowe (imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu),
      2. dane do faktury (imię i nazwisko, ulica, numer domu/lokalu, miasto, kod pocztowy),
    3. jeśli składasz Zamówienie jako Przedsiębiorca lub Quasi-Przedsiębiorca:
      1. dane kontaktowe osoby składającej Zamówienie (imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu),
      2. dane do faktury (nazwa firmy, NIP, adres e-mail firmy, ulica, numer domu/lokalu, miasto, kod pocztowy).
    4. Musisz także dokonać wyboru formy płatności za zamówione Usługi z aktualnie udostępnianych przez nas w Sklepie.
    5. W trakcie składania Zamówienia – do momentu kliknięcia w przycisk „Zamów i zapłać” – możesz modyfikować podane przez siebie dane osobowe oraz dane w zakresie wybranych przez siebie Usług, jak również dotyczące formy płatności.
    6. Klikając w przycisk „Zamów i zapłać”, powinieneś mieć świadomość, że zawarcie umowy związane jest z obowiązkiem zapłaty na naszą rzecz. Zapłaty dokonujesz zgodnie z wybranym przez siebie sposobem płatności.
    7. Chcielibyśmy wyraźnie zaznaczyć, że ze względu na swoją specyfikę (konieczność rezerwacji zasobów – sali, prowadzącego, ewentualnego cateringu itp.), rozpoczynamy świadczenie Usługi obejmującej przeprowadzenie szkolenia, warsztatów czy innych podobnych wydarzeń 8 dni przed terminem przeprowadzenia szkolenia, warsztatów czy innego wydarzenia (chyba że w opisie Usługi wskazaliśmy inny termin rozpoczęcia realizacji Usługi). Jeśli więc np. szkolenie zaplanowano na 14 czerwca, rozpoczynamy świadczenie usługi już 6 czerwca.
    8. Jeśli Twoje Zamówienie dotyczy Usługi, której realizacja rozpocząć ma się zanim upłynie termin, w którym możesz odstąpić od Umowy (o odstąpieniu przeczytasz w § 15 i 16) wymagamy złożenia przez Ciebie oświadczenia:
      1. w którym wyraźnie zażądasz wykonania Usługi przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
      2. potwierdzającego, że przyjąłeś do wiadomości, że utracisz prawo do odstąpienia od umowy z chwilą jej pełnego wykonania przez Sprzedawcę.
    9. Oświadczenie, o którym mowa w ust. 10 powyżej, złożysz za pośrednictwem Formularza Zamówienia.
    10. Wysłanie przez Ciebie Zamówienia stanowi Twoje oświadczenie woli zawarcia z nami Umowy o świadczenie Usług, zgodnie z treścią niniejszego Regulaminu.
    11. Fakt zamówienia Usługi potwierdzimy e-mailem, który wyślemy na adres podany przez Ciebie w formularzu Zamówienia.
    12. Umowę o świadczenie Usług traktujemy jako zawartą z chwilą otrzymania przez Ciebie wiadomości e-mail, o której mowa w ust. 13. Umowa o świadczenie Usług zostaje zawarta w języku polskim w treści zgodnej z Regulaminem.
    13. Jeśli najpóźniej 8 dni przed terminem prowadzenia szkolenia, warsztatów czy innego eventu o podobnych charakterze nie uzbierała się założona przez nas grupa, do której adresowana jest dana Usługa (odpowiednia liczba uczestników), będziemy mogli odstąpić do umowy. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy o świadczenie Usług prześlemy drogą elektroniczną na Twój adres email wskazany w Formularzu Zamówienia możliwie szybko, nie później niż 5 dni przed terminem szkolenia, warsztatów czy innego wydarzenia.
    14. W przypadku, o którym mowa w ust. 15, zwrócimy uiszczoną przez Ciebie Cenę w terminie 7 dni od odstąpienia od Umowy o świadczenie Usług, chyba że wyrazisz zgodę na przepisanie na inny, uzgodniony z Tobą termin szkolenia, warsztatów czy innego eventu o podobnym charakterze.. W takim wypadku Cena nie będzie ulegać zwrotowi, lecz zaliczona zostanie na poczet ceny za szkolenie, warsztat czy inny event o podobnym charakterze, na który się przepisałeś.

 

  • 7

Zamówienia na Towary

  1. Możesz zakupić Towar poprzez jego wybór z poziomu odpowiedniej podstrony Sklepu. Jeśli przewidziano taką możliwość, możesz dokonać wyboru spośród różnych wariantów Towaru w różnych cenach.
  2. Po wybraniu Towaru, celem dokonania zakupu, powinnaś/powinieneś podejmować kolejne kroki zgodnie z komunikatami wyświetlanymi na stronach Sklepu. Po kliknięciu w przycisk „Kupuję”/„Kup teraz”/„Zamów teraz” lub podobny, który jest pokazany na podstronie zawierającej Cenę i opis Towaru, wybrany Towar zostanie dodany do koszyka zakupowego. Następnie możesz dokonać dalszych zakupów lub sfinalizować zakup na kolejnej stronie.
  3. Jeśli posiadasz kod rabatowy, może go wpisać w polu o nazwie „Kod rabatowy”. Po wpisaniu kodu i kliknięciu w przycisk „Wykorzystaj kupon” cena odpowiednio się zmieni.
  4. Aby złożyć Zamówienie musisz podać w formularzach następujące dane:
    1. jeśli składasz Zamówienie jako Konsument:
      1. dane kontaktowe (imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu),
      2. dane do faktury (imię i nazwisko, ulica, numer domu/lokalu, miasto, kod pocztowy),
  • dane do wysyłki (imię i nazwisko, ulica, numer domu/lokalu, miasto, kod pocztowy),
  1. jeśli składasz Zamówienie jako Przedsiębiorca lub Quasi-Przedsiębiorca:
    1. dane kontaktowe osoby składającej zamówienie (imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu),
    2. dane do faktury (nazwa firmy, NIP, adres e-mail firmy, ulica, numer domu/lokalu, miasto, kod pocztowy);
  • dane do wysyłki (nazwa firmy, ulica, numer domu/lokalu, miasto, kod pocztowy).
  1. Musisz także dokonać wyboru formy płatności za zamówione Towary z aktualnie udostępnianych przez nas w Sklepie.
  2. W trakcie składania Zamówienia – do momentu kliknięcia w przycisk „Zamów i zapłać” – możesz modyfikować podane przez siebie dane osobowe oraz dane w zakresie wybranych przez siebie Towarów, jak również dotyczące formy dostawy i płatności.
  3. Klikając w przycisk „Zamów i zapłać”, powinieneś mieć świadomość, że zawarcie umowy związane jest z obowiązkiem zapłaty na naszą rzecz. Zapłaty dokonujesz zgodnie z wybranym przez siebie sposobem płatności.
  4. Wysłanie przez Ciebie Zamówienia stanowi Twoje oświadczenie woli zawarcia z nami Umowy sprzedaży, zgodnie z treścią niniejszego Regulaminu.
  5. Fakt zamówienia Towaru potwierdzimy e-mailem, który wyślemy na adres podany przez Ciebie w formularzu Zamówienia.
  6. Umowę sprzedaży traktujemy jako zawartą z chwilą otrzymania przez Ciebie wiadomości e-mail, o której mowa w ust. 9. Umowa sprzedaży zostaje zawarta w języku polskim w treści zgodnej z Regulaminem.

 

  • 8

Zamówienia na Treści cyfrowe lub Usługi cyfrowe

  1. Możesz zakupić Treść cyfrową lub Usługę cyfrową poprzez jej wybór z poziomu odpowiedniej podstrony Sklepu. Jeśli przewidzieliśmy taką możliwość, możesz wybrać pośród różnych wariantów Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej w różnych cenach.
  2. Po wybraniu Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej celem dokonania zakupu powinnaś/powinieneś podejmować kolejne kroki zgodnie z komunikatami wyświetlanymi na stronach Sklepu. Po kliknięciu w przycisk „Kupuję”/„Kup teraz”/„Zamów teraz” lub podobny, który jest pokazany wraz z ceną i opisem Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej, wybrane Produkty zostaną dodane do koszyka zakupowego. Następnie możesz dokonać dalszych zakupów lub sfinalizować zakup na kolejnej stronie.
  3. Jeśli posiadasz kod rabatowy, może go wpisać w polu o nazwie „Kod rabatowy”. Po wpisaniu kodu i kliknięciu w przycisk „Wykorzystaj kupon” cena odpowiednio się zmieni.
  4. Aby złożyć Zamówienie, musisz podać w formularzach następujące dane:
    1. jeśli składasz Zamówienie jako Konsument:
      1. dane kontaktowe (imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu),
      2. dane do faktury (imię i nazwisko, ulica, numer domu/lokalu, miasto, kod pocztowy),
    2. jeśli składasz Zamówienie jako Przedsiębiorca lub Quasi-Przedsiębiorca:
      1. dane kontaktowe osoby składającej zamówienie (imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu),
      2. dane do faktury (nazwa firmy, NIP, adres e-mail firmy, ulica, numer domu/lokalu, miasto, kod pocztowy).
    3. Musisz także dokonać wyboru formy płatności za zamówione Treść cyfrowe lub Usługi cyfrowe z aktualnie udostępnianych przez nas w Sklepie.
    4. Ze względu na to, że mamy obowiązek niezwłocznie dostarczyć Treść cyfrową oraz Usługę cyfrową, wymagamy złożenia przez Ciebie oświadczenia:
      1. w przypadku Treści cyfrowych:
        1. w którym wyraźnie zażądasz dostarczenia Treści cyfrowej przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
        2. potwierdzającego, że przyjąłeś do wiadomości informację o tym, że tracisz prawo do odstąpienia od umowy z chwilą dostarczenia przez nas Treści cyfrowej;
      2. w przypadku Usług cyfrowych:
        1. w którym wyraźnie zażądasz dostarczenia Usługi cyfrowej przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
        2. potwierdzającego, że przyjąłeś do wiadomości informację o tym, że tracisz prawo do odstąpienia od umowy z chwilą jej pełnego wykonania przez Sprzedawcę.
      3. W trakcie składania Zamówienia – do momentu kliknięcia w przycisk „Zamów i zapłać” – możesz modyfikować podane przez siebie dane osobowe oraz dane w zakresie wybranych przez siebie Produktów, jak również co do formy płatności.
      4. Klikając w przycisk „Zamów i zapłać”, powinieneś mieć świadomość, że zawarcie umowy związane jest z obowiązkiem zapłaty na naszą rzecz. Zapłaty dokonujesz zgodnie z wybranym przez siebie sposobem płatności.
      5. Wysłanie przez Ciebie Zamówienia stanowi Twoje oświadczenie woli zawarcia z nami odpowiednio Umowy sprzedaży (obejmującej dostarczenie Treści cyfrowej) bądź Umowy o świadczenie usług (obejmującej dostarczenie Usługi cyfrowej), zgodnie z treścią niniejszego Regulaminu.
      6. Fakt zamówienia Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej potwierdzamy e-mailem wysłanym na adres mailowy podany przez Ciebie w formularzu Zamówienia.
      7. Umowę traktujemy jako zawartą z chwilą otrzymania przez Ciebie wiadomości e-mail, o której mowa w ust. 8. Umowa zostaje zawarta w języku polskim w treści zgodnej z Regulaminem.

 

  • 9

Cena Produktów

  1. Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT lub inne podatki, jeśli są wymagane przez przepisy prawa). Nasza oferta adresowana jest głównie do Przedsiębiorców i Quasi-Przedsiębiorców, dlatego w Sklepie widoczne są też ceny netto.
  2. Nie stosujemy mechanizmów indywidualnego dostosowywania cen w Sklepie na podstawie automatycznego obniżania lub podwyższania regularnych cen bazującego na wcześniejszych zachowaniach Konsumentów lub na podstawie automatycznego przyporządkowania danej osoby do określonej grupy.
  3. Zastrzegamy sobie prawo do zmiany cen Produktów prezentowanych w Sklepie, wprowadzania nowych Produktów, wycofywania Produktów, przeprowadzania promocji i udzielania rabatów, a także czasowego oferowania Produktów. Opisane uprawnienie nie ma wpływu na Zamówienia, które zostały złożone przed datą wejścia w życie którejkolwiek ze zmian.
  4. W każdym przypadku, kiedy informować będziemy o obniżeniu ceny Produktu, obok informacji o obniżonej cenie widoczna będzie też informacja o najniższej cenie danego Produktu, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki.
  5. Jeśli Produkt oferowany był w Sklepie przez okres krótszy niż 30 dni, obok informacji o obniżonej cenie uwidocznimy informację o najniższej cenie danego Produktu, która obowiązywała w okresie od dnia rozpoczęcia oferowania tego Produktu do dnia wprowadzenia obniżki.
  6. Mamy prawo udzielania Klientom rabatów, obniżek lub innych preferencji związanych z Ceną według własnego wyboru, w szczególności w ramach organizowanej akcji promocyjnej. Szczegóły akcji promocyjnych opiszemy w odrębnych regulaminach akcji promocyjnych.
  7. Możesz wybrać następujące formy płatności za zamówione Produkty:
    1. przelewem elektronicznym – płatne bezpośrednio na nasze konto za pośrednictwem systemu TPay;
    2. kartą płatniczą, za pośrednictwem operatora kart płatniczych TPay. Autoryzacja i przetwarzanie danych osobowych odbywa się za pośrednictwem danego banku.
  8. Towar zostanie wysłany/Treści cyfrowe lub Usługi cyfrowe zostaną dostarczone niezwłocznie po otrzymaniu i zaksięgowaniu płatności na naszym rachunku bankowym.
  9. Do każdego Zamówienia wystawiamy dowód zakupu tj. paragon lub fakturę (imienna lub na firmę, jeśli zostały podane dane firmy i zgłosiłeś nam chęć otrzymania faktury) w wersji elektronicznej, która zostaje przesłana do Ciebie automatycznie, na co niniejszym wyrażasz zgodę.
  10. Jeżeli chciałbyś otrzymać fakturę VAT EU, powinieneś skontaktować się z nami, podając swój numer Zamówienia oraz dane do faktury.
  11. W przypadku błędnego wystawienia faktury zostanie wystawiona faktura korygująca.

 

  • 10

Dostawa Towarów

  1. Wyślemy Towar w terminie 10 dni roboczych od momentu przyjęcia Zamówienia do realizacji.
  2. Możesz skorzystać z następujących form dostawy:
    1. Paczkomaty,
    2. Przesyłka kurierska,
  3. Dostawy realizowane są wyłącznie na terenie Polski.
  4. Zamówiony Towar zostanie dostarczony pod wskazany w Formularzu Zamówienia adres wysyłki.
  5. Dostawy realizowane są w Dni robocze.
  6. Koszty dostaw podane są w momencie składania Zamówienia i przeliczania koszyka. Możesz zapoznać się z nimi przed dokonaniem Zamówienia. Ceny Towarów nie zawierają cen dostawy, które doliczane są zgodnie z aktualnym cennikiem Sklepu lub dostawców tych usług.

 

  • 11

Dostawa Treści cyfrowych lub Usług cyfrowych

  1. Dostarczymy Treści cyfrowe/Usługę cyfrową niezwłocznie po zawarciu Umowy i zaksięgowaniu wpłaty, chyba że coś innego zostało wyraźnie zawarte w opisie Produktu (np. w razie przedsprzedaży).
  2. Treść cyfrową uważa się za dostarczoną w chwili, gdy Treść cyfrowa lub środek, który pozwala na uzyskanie dostępu do Treści cyfrowej lub pobranie treści cyfrowej, zostaną udostępnione Tobie lub fizycznemu lub wirtualnemu urządzeniu, które samodzielnie wybrałeś w tym celu, lub gdy Ty lub takie urządzenie, uzyskacie do niej dostęp.
  3. Usługę cyfrową uważa się za dostarczoną w chwili, gdy uzyskasz do niej dostęp lub dostęp do usługi cyfrowej uzyskało fizyczne lub wirtualne narzędzie, które wybrałeś samodzielnie w tym celu.
  4. W zależności od naszego wyboru oraz możliwości technicznych Sklepu, możesz uzyskać dostęp do Treści Cyfrowych lub Usług cyfrowych poprzez:
    1. link przesłany na wskazany przez Ciebie adres e-mail lub
    2. konto użytkownika, do którego zostaną przypisane zakupione Treści Cyfrowe.
  5. Informacje, czy dane Treści Cyfrowe mogą być pobierane przez Ciebie na własny nośnik, znajdują się w opisie Treści Cyfrowych lub w przekazywanych Tobie instrukcjach.
  6. Jeżeli dana Treść Cyfrowa może być pobrana przez Użytkownika, możemy wprowadzić limit pobrań danej Treści Cyfrowej (np. dana Treść Cyfrowa będzie mogła być pobrana tylko 5 razy). W przypadku wprowadzenia limitu pobrań wyraźnie wskażemy Tobie, ile razy możesz pobrać daną Treść Cyfrową w ramach zawartej Umowy.
  7. Możemy wprowadzić ograniczenia czasowe w zakresie dostępu do danej Treści Cyfrowej (np. dostęp do danej Treści Cyfrowej będzie możliwy tylko przez 3 miesiące). W przypadku wprowadzenia ograniczeń czasowych wyraźnie wskażemy Tobie, przez jaki czas będziesz posiadał dostęp do danej Treści Cyfrowej w ramach zawartej Umowy. Jeżeli dostęp do Treści Cyfrowej określany jest przez nas jako dostęp dożywotni, a uzyskujesz ten dostęp poprzez konto użytkownika, w razie konieczności likwidacji konta użytkownika (np. z uwagi na zmiany technologiczne, zakończenie działalności przez Sprzedawcę), zapewnimy Tobie możliwość pobrania Treści Cyfrowej na własny nośnik w określonym przez nas terminie, nie krótszym niż 14 dni, liczonym od wysyłki na Twój adres e-mail przypisany do konta użytkownika informacji o planowanej likwidacji konta użytkownika i możliwości pobrania Treści Cyfrowej na własny nośnik.
  8. W przypadku, gdy podasz nam nieprawidłowy e-mail, wpiszesz go błędnie albo nie zapewnisz warunków dostarczalności wiadomości e-mail, ponosisz odpowiedzialność za brak dostarczenia zamówionej Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej. Zalecane jest, abyś skontaktował się z nami celem wyjaśnienia sprawy i usunięcia przeszkód w dostarczeniu Produktu.
  9. Z zastrzeżeniem przepisów o dozwolonym użytku, może wykorzystywać Treści Cyfrowe wyłącznie na potrzeby własne. W żadnym przypadku nie masz prawa do udostępniania lub sprzedaży Treści Cyfrowych ani jakichkolwiek ich opracowań pod własnym oznaczeniem, włączania Treści Cyfrowych lub ich fragmentów do własnych produktów lub usług, które udostępniasz lub sprzedajesz oraz innych podobnych działań zarobkowych z użyciem Treści Cyfrowych. Jeśli chciałbyś wykorzystać Treść cyfrową w działalności, o której mowa w zdaniu poprzedzającym, powinnaś/powinieneś skontaktować się z nami celem ustalenia indywidualnych warunków współpracy.
  10. W przypadku, gdy uzyskujesz dostęp do zakupionych Treści Cyfrowych poprzez konto użytkownika, zakazane jest:
    1. dzielenie Konta z innymi osobami lub udostępnianie danych dostępowych do Konta innym osobom,
    2. podejmowanie prób nieautoryzowanego uzyskania dostępu do Treści Cyfrowych, które nie zostały przypisane do Konta w wyniku ich zakupu,
    3. podejmowanie działań mających negatywny wpływ na funkcjonowanie systemu teleinformatycznego, w ramach którego funkcjonuje Konto, w szczególności poprzez różnego rodzaju techniki hakerskie, złośliwe oprogramowanie itp.
    4. podejmowanie prób pobierania Treści Cyfrowych na własny nośnik, podczas gdy nie zapewniamy takiej możliwości,
    5. wykorzystywanie Konta do prowadzenia działań marketingowych,
    6. korzystanie z funkcji dostępnych w ramach Konta w sposób naruszający dobra osobiste innych osób lub godzący w dobre obyczaje.
  11. W przypadku naruszenia przez Ciebie zasad dotyczących korzystania z Treści Cyfrowych możemy zablokować Twój dostęp do Treści Cyfrowych. Otrzymasz wiadomość z uzasadnieniem przyczyn blokady. Możesz odwołać się od blokady w terminie 14 dni od otrzymania takiej wiadomości. Rozpatrujemy odwołania w terminie 14 dni. Zablokowanie dostępu do Treści Cyfrowych w okolicznościach opisanych w tym ustępie nie stanowi naruszenia umowy przez Sprzedawcę.
  12. Postanowienia ust. 9-11 stosuje się odpowiednio do Usług cyfrowych.

 

  • 12

Aktualizacje i zmiany Treści cyfrowych lub Usług cyfrowych

  1. Dostarczamy Treści Cyfrowe i Usługi cyfrowe w wersji obowiązującej na dzień dostarczenia Treści cyfrowej/Usługi cyfrowej i nie zapewniamy aktualizacji po dniu dostarczenia Produktu, chyba że w opisie Produktu zostanie wyraźnie wskazane, że Treść cyfrowa lub Usługa cyfrowa obejmuje także aktualizacje Treści Cyfrowych lub Usług cyfrowych w późniejszym terminie, z zastrzeżeniem ust. 2.
  2. Jeśli jesteś Konsumentem, poinformujemy Cię o aktualizacjach, w tym dotyczących zabezpieczeń, niezbędnych do zachowania zgodności Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej z umową. Jeżeli nie zainstalujesz w rozsądnym czasie aktualizacji dostarczonych przez nas zgodnie ze zdaniem poprzednim, nie ponosimy odpowiedzialności za brak zgodności Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej z umową wynikający wyłącznie z braku aktualizacji, jeżeli:
    1. poinformowaliśmy Ciebie o aktualizacji i konsekwencjach jej niezainstalowania;
    2. niezainstalowanie lub niewłaściwa instalacja aktualizacji nie wynikały z błędów w instrukcji instalacji dostarczonej przez nas.
  3. Jesteśmy uprawnieni do dokonywania zmian w zakresie Treści cyfrowych lub Usług cyfrowych w trakcie trwania umowy, z wyjątkiem Treści cyfrowych i Usług cyfrowych, które są dostarczane w sposób jednorazowy. Zmiany w zakresie Treści cyfrowych lub Usług cyfrowych (innych niż niezbędne dla zapewnienia zgodności z Umową), które zostały nabyte przez Konsumenta, mogą być dokonywane z zachowaniem poniższych wymogów:
    1. zmiany mogą być dokonywane z uwagi na uzasadnione przyczyny, tj. konieczność usunięcia usterek, dostosowanie Treści cyfrowych lub Usług cyfrowych do potrzeb Klientów, dostosowanie Treści Cyfrowych lub Usług cyfrowych do zmian przepisów bądź decyzji sądów lub innych uprawnionych organów;
    2. zmiany nie mogą wiązać się z kosztami po stronie Konsumenta;
    3. poinformujemy Konsumenta w sposób jasny i zrozumiały o dokonywanej zmianie.
  4. Jeśli zmiany miałyby istotnie i negatywnie wpłynąć na Twój dostęp do Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej lub na korzystanie z nich, poinformujemy Ciebie z odpowiednim wyprzedzeniem o właściwościach i terminie dokonania zmiany oraz o prawie do wypowiedzenia Umowy bez zachowania terminu wypowiedzenia w ciągu 30 dni od dnia dokonania zmiany lub poinformowania o zmianie (jeśli nastąpiło to później niż ta zmiana).
  5. Możemy zapewnić Ci uprawnienie do zachowania Treści cyfrowych lub Usług cyfrowych bez dodatkowych kosztów w stanie niezmienionym. W takim wypadku uprawnienie do wypowiedzenia umowy, o którym mowa w ust. 4, nie będzie Ci przysługiwać.
  6. W sposób jasny i zrozumiały poinformujemy Cię o dokonywanych zmianach, poprzez przesłanie wiadomości e-mail na adres podany przez Ciebie przy składaniu Zamówienia, z odpowiednim wyprzedzeniem. Możesz przekazać nam inny adres e-mail, kontaktując się z nami na dane podane w niniejszym Regulaminie.
  7. Postanowieni niniejszego paragrafu dotyczące Konsumentów stosuje się odpowiednio do Quasi-Przedsiębiorców.

 

  • 14

Procedura reklamacyjna

  1. Jeśli będziesz chciała/chciał złożyć reklamację, powinnaś/powinieneś zawrzeć w niej dane, które pozwolę Ciebie zidentyfikować (imię i nazwisko/firma, adres do korespondencji, adres e-mail), opisać przedmiot reklamacji (np. rodzaj i datę wystąpienia niezgodności z Umową) oraz wskazać, czego od nas oczekujesz. Jeśli reklamacja będzie niekompletna, wezwiemy Cię do jej uzupełnienia.
  2. Reklamacja powinna zostać przesłana na nasz adres e-mail podany w Regulaminie. Jeśli chcesz, możesz złożyć reklamację na piśmie.
  3. Ustosunkujemy się do kompletnej reklamacji w terminie do 14 dni od dnia jej otrzymania i poinformujemy Cię o dalszym postępowaniu na Twój adres e-mail lub w ten sam sposób, w który skontaktowałaś/skontaktowałeś się z nami.
  4. Jeśli jesteś Konsumentem lub Quasi-Przedsiębiorcą, pokryjemy koszty reklamacyjne, w szczególności koszty dostarczenia Towaru do nas, jak i ponownego odesłania go do Ciebie. Jeśli jesteś Przedsiębiorcą koszty dostarczenia Towaru do nas ponosisz Ty, zaś my poniesiemy koszty odesłania go do Ciebie.
  5. Jeśli w związku z uwzględnieniem reklamacji będziemy mieli dokonać zwrotu Ceny, zrobimy to wykorzystując ten sam sposób zapłaty, którego użyłeś Ty, chyba że wyraźnie zgodzisz się na inny sposób. Jeśli jesteś Konsumentem lub Quasi-Przedsiębiorcą ten inny sposób nie może wiązać się z żadnym dodatkowymi kosztami dla Ciebie.

 

  • 15

Odstąpienie od umowy przez Konsumenta lub Quasi-Przedsiębiorcę

  1. Jeśli jesteś Konsumentem lub Quasi-Przedsiębiorcą możesz odstąpić od Umowy na odległość w terminie 14 dni bez podania przyczyny, z zastrzeżeniem postanowień ust. 4.
  2. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
    1. od objęcia Towaru w posiadanie przez Ciebie lub wskazaną przez Ciebie osobę, inną niż przewoźnik,
    2. od objęcia przez Ciebie w posiadanie ostatniego Towaru/partii/części – w przypadku dostarczania wielu sztuk Towaru dostarczanego osobno, podzielonego na partie lub części,
    3. od objęcia w posiadanie przez Ciebie pierwszego z Towarów – w przypadku jego regularnego dostarczania przez czas oznaczony;
    4. w pozostałych przypadkach – od dnia zawarcia umowy.
  3. Od umowy odstępujesz, składając nam oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Możesz do tego celu wykorzystać formularz, którego wzór znajdziesz w Załączniku nr 3 do Regulaminu.
  4. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Ci w przypadku umów:
  5. o świadczenie Usług (w tym o dostarczenie Usługi cyfrowej), za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty Ceny, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni Usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;
  6. o dostarczanie Treści cyfrowych nie dostarczanych na nośniku materialnym, za które Klient jest zobowiązany do zapłaty Ceny, jeżeli Sprzedawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a Sprzedawca przekazał Klientowi potwierdzenie utrwalone na papierze lub, za zgodą Klienta, na innym trwałym nośniku.

 

  • 16

Procedura po odstąpieniu od umowy

  1. Niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od otrzymania Twojego oświadczenia o odstąpieniu, zwrócimy Ci wszystkie dokonane przez Ciebie płatności, w tym koszt dostawy Towaru (z zastrzeżeniem ust. 4 i 6 niniejszego paragrafu).
  2. Dokonamy zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użyłaś/użyłeś, chyba że wyraźnie zgodzisz się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla Ciebie z żadnymi kosztami.
  3. Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Towaru lub do czasu dostarczenia przez Ciebie dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  4. Jeżeli wybrałeś/wybrałaś sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy możliwy sposób dostawy oferowany przez nas, nie mamy obowiązku zwrotu poniesionych przez Ciebie dodatkowych kosztów.
  5. Masz obowiązek zwrócić nam Towar niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpiłaś/odstąpiłeś od Umowy sprzedaży. Zachowasz ten termin, jeżeli przed upływem terminu 14 dni odeślesz zwracany Towar na nasz adres.
  6. Ponosisz tylko bezpośrednie koszty zwrotu Towaru.
  7. Pamiętaj, że ponosisz odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonalności Towaru.
  8. W przypadku odstąpienia od Umowy o dostarczanie Treści cyfrowej, masz obowiązek zaprzestać korzystania z tej Treści cyfrowej i udostępniania jej osobom trzecim.
  9. W przypadku odstąpienia od umowy możemy uniemożliwić dalsze korzystanie z Treści cyfrowych lub Usługi cyfrowej, w szczególności przez uniemożliwienie dostępu do Treści cyfrowych lub Usług cyfrowych.
  10. Jeżeli wykonujesz prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu żądania zgodnie z § 6 ust. 10 lub § 8 ust. 6 lit. b, masz obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie Ceny. Jeżeli Cena jest nadmierna, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia.
  11. Postanowienia tego paragrafu dotyczą Konsumentów i Quasi-Przedsiębiorców.

 

  • 17

Prowadzenie Konta

  1. Oferujemy Klientom możliwość utworzenia Konta w Sklepie. Jeśli zdecydujesz się na utworzenie Konta, świadczyć będziemy na Twoją rzecz usługę prowadzenia Konta, która obejmuje swoim zakresem także:
    1. możliwość weryfikacji statusu złożonego Zamówienia;
    2. przechowywanie i udostępnianie Twojej historii Zamówień.
  2. W celu utworzenia Konta musisz spełnić poniższe wymagania:
    1. posiadać dostępu do sieci Internet,
    2. posiadać aktywne konta e-mail, poprawnie skonfigurowane zgodnie z pozostałymi wymaganiami niniejszego Regulaminu,
    3. unikać wtyczek typu AdBlock lub podobne, które mogą zakłócać prawidłowe funkcjonowanie Sklepu i korzystanie z niego oraz z usługi prowadzenia Konta.
  3. W celu założenia Konta powinieneś wypełnić formularz rejestracyjny i zaakceptować Regulamin.
  4. Z chwilą dokonania skutecznej rejestracji Konta zawarta zostaje umowa o świadczenie usługi polegającej na utworzeniu i prowadzeniu oraz utrzymaniu Konta Klienta, która obowiązuje przez czas nieokreślony.
  5. Po utworzeniu Konta masz możliwość ustalenia indywidualnego hasła, jak również wprowadzenia dodatkowych danych kontaktowych i adresowych, które w przyszłości mogą być wykorzystane w procesie składania i realizowania Zamówień.
  6. W celu zapewnienia bezpieczeństwa Klientowi i przekazania danych w związku z korzystaniem ze Sklepu podejmujemy środki techniczne i organizacyjne służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji danych osobowych przez osoby nieuprawnione.
  7. Podejmujemy działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego funkcjonowania Sklepu. Masz prawo informowania nas o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu Sklepu.
  8. Zabronione jest udostępnianie danych Konta Klienta osobom trzecim oraz zakładanie kilku Kont przez jednego Użytkownika.
  9. W wypadku Klientów będących Konsumentami lub Quasi-Przedsiębiorcami możemy wypowiedzieć umowę o świadczenie usługi obejmującej prowadzenie konta i usunąć Konto Klienta lub pozbawić go prawa do składania Zamówień w każdym czasie z zachowaniem 14-dniowego okresu wypowiedzenia, z zachowaniem praw nabytych przez Klienta przed rozwiązaniem umowy.
  10. W wypadku Klientów będących Konsumentami lub Quasi-Przedsiębiorcami możemy wypowiedzieć umowę o świadczenie usługi prowadzenia Konta i usunąć Konto Klienta lub pozbawić go prawa do składania Zamówień, ze skutkiem natychmiastowym, z ważnych powodów, w przypadku istotnego i rażącego naruszenia przez Klienta postanowień niniejszego Regulaminu, tj. w szczególności w przypadku, gdy Klient korzysta ze Sklepu i Konta w sposób niezgodny z przepisami prawa lub postanowieniami Regulaminu lub niezgodnie z dobrymi obyczajami oraz przeznaczeniem Konta i Sklepu, w sposób uciążliwy dla innych Klientów lub dla Sprzedawcy, kopiuje Towary, Treści cyfrowe Sprzedawcy lub udostępnia je podmiotom trzecim bez zgody Sprzedawcy, podaje Sprzedawcy dane niezgodne z rzeczywistym stanem prawnym, nieprawidłowe, niedokładne lub naruszające prawa osób trzecich, lub też narusza lub próbuje naruszyć zabezpieczenia techniczne Sklepu i Konta w celu niedozwolonego uzyskania dostępów do jego zasobów.
  11. W wypadku Klientów będących Przedsiębiorcami możemy wypowiedzieć umowę o świadczenie usługi polegającej na prowadzeniu konta Klienta ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Klientowi stosownego oświadczenia, również drogą elektroniczną na podany przez niego do rejestracji Konta adres e-mail. Nie rodzi to żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
  12. Możesz rozwiązać umowę o świadczenie usługi obejmującej prowadzenie Konta Klienta w każdym czasie, z zachowaniem 14-dniowego okresu wypowiedzenia lub w trybie natychmiastowym z ważnych powodów.
  13. W przypadku odstąpienia od umowy przez Klienta możemy uniemożliwić Klientowi dalsze korzystanie z usługi w postaci prowadzenia Konta Klienta, w szczególności przez uniemożliwienie mu dostępu do tej usługi lub przez zablokowanie Konta Klienta.
  14. Wskutek usunięcia Konta Klient traci dostęp do wszystkich zasobów dostępnych uprzednio na jego Koncie.
  15. W celu usunięcia Konta Klient możesz skontaktować się z nami drogą elektroniczną, pod adresem wskazanym w odo@gfkm.pl.

 

  • 17

Postanowienia dotyczące Przedsiębiorców

  1. Postanowienia niniejszego paragrafu dotyczą Klientów Sklepu będących Przedsiębiorcami, zgodnie z definicja zawartą w niniejszym regulaminie (nie dotyczą tym samym Quasi-Przedsiębiorców).
  2. W przypadku sprzedaży Usługi, Towaru, Treści cyfrowych lub Usługi cyfrowej w obrocie między przedsiębiorcami na podstawie art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego strony wyłączają odpowiedzialność Sklepu z tytułu rękojmi.
  3. Niezależnie od innych postanowień Regulaminu, mamy prawo do odstąpienia od umowy zawartej z Klientem będącym Przedsiębiorcą bez podania przyczyny, w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia, poprzez przesłanie Klientowi stosownego oświadczenia, również drogą elektroniczną na podany przez niego do rejestracji Konta adres e-mail. Nie rodzi to żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
  4. Uprawnienie Klienta do wypowiedzenia Umowy o świadczenie Usług (lub jej części obejmującej danego uczestnika) ogranicza się wyłącznie do ważnych powodów. Za ważny powód uznaje się:
    1. śmierć osoby bliskiej uczestnika (współmałżonka, dziecka, rodziców, teściów, rodzeństwa, małżonka rodzeństwa, osoby pozostającej we wspólnym pożyciu);
    2. ciężką choroba uczestnika uniemożliwiająca wzięcie udziału w szkoleniu, konferencji czy innym wydarzeniu składającym się na przedmiot Usługi;
    3. poród uczestnika bądź współmałżonka uczestnika;
    4. pobyt w szpitalu uczestnika;
    5. konieczność wywiązania się przez uczestnika z obowiązku wobec organów władzy publicznej, o którym Klient nie wiedział zawierając umowę (np. stawiennictwo w sądzie).
  5. W przypadku gdy wypowiedzenie Umowy o świadczenie Usług (lub jej części obejmującej danego uczestnika) przez Klienta nastąpi później niż 8 dni przed terminem przeprowadzenia szkolenia, warsztatów czy innego wydarzenia o podobnym charakterze, Klient zobowiązany będzie do zapłaty pełnej ceny. Dopuszczamy możliwość porozumienia się przez strony co do zamiany uczestnika, którego dotyczy przyczyna wypowiedzenia, na inną osobę lub przepisania takiej osoby na inny termin analogicznego (lub podobnego) szkolenia, warsztatów lub innego wydarzenia.
  6. W razie przesłania Towaru do Klienta za pośrednictwem przewoźnika, Klient będący Przedsiębiorcą obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy danym rodzaju przesyłki. Klient niezwłocznie powinien dokonać czynności mających na ustalenia odpowiedzialność przewoźnika. W takim wypadku nie ponosimy odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Towaru powstałe od przyjęcia go do przewozu aż do wydania go Przedsiębiorcy oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.
  7. W stosunku do Klientów będących Przedsiębiorcami mamy prawo samodzielnie wskazać i ograniczyć dostępne metody płatności oraz wymagać dokonania przedpłaty w całości albo części, niezależnie od wybranego przez Przedsiębiorcę sposobu płatności albo zawarcia Umowy sprzedaży.
  8. Całkowita odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do Klienta będącego Przedsiębiorcą z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy sprzedaży, jest ograniczona do wysokości zapłaconej ceny Usługi, Towaru, Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej oraz kosztów dostawy z tytułu Umowy sprzedaży i złożonego Zamówienia. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do Przedsiębiorcy.
  9. Rozstrzyganie ewentualnych sporów pomiędzy Sprzedawcą a Klientem – Przedsiębiorcą zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
  • 18

Własność intelektualna

  1. Towary, Treści cyfrowe oraz Usługi cyfrowe świadczone przez nas, dostępne w Sklepie, treści, teksty, logo, zdjęcia, nazwy firm, znaki towarowe, szata graficzna mogą stanowić utwory w rozumieniu Prawa autorskiego, podlegają ochronie prawnej i stanowią naszą własność intelektualną (lub osób trzecich), co przyjmujesz do wiadomości poprzez akceptację Regulaminu. Zakres udzielanej Tobie licencji do Treści cyfrowych oraz Usług cyfrowych opisany został w § 11.
  2. Jeśli chciałabyś/chciałbyś wykorzystać Towary, Treści cyfrowe lub Usługi cyfrowe lub wyżej wymienione elementy Sklepu w zakresie wykraczającym poza ramy określone w niniejszym Regulaminie lub niezgodnie ich przeznaczeniem bądź funkcjonalnościami, musisz uzyskać naszą pisemną (pod rygorem nieważności) uprzednią zgodę.
  3. Zobowiązana/y jesteś się do korzystania z Produktów oraz ze Sklepu z poszanowaniem praw własności intelektualnej Sprzedawcy oraz uprawnionych podmiotów trzecich.

 

  • 19

Pozasądowe rozwiązywanie sporów

  1. Jeśli jesteś Konsumentem masz możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Opcje te obejmują m.in.:
    1. zwrócenie się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy,
    2. zwrócenie się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem a Sprzedawcą,
    3. bezpłatne skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona praw konsumentów.
  2. Szczegółowe informacje na temat pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów znajdziesz w serwisie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów – https://polubowne.uokik.gov.pl/.
  3. Sprawa może być rozpatrywana przez sąd polubowny tylko po zakończeniu postępowania reklamacyjnego i w przypadku, gdy obie strony sporu wyrażą na to zgodę.
  4. Postanowienia ustępów powyższych stosuje się odpowiednio do Quasi-Przedsiębiorców.

 

  • 20

Postanowienia końcowe

  1. Prawem właściwym dla umów zawieranych za pośrednictwem Sklepu jest prawo polskie.
  2. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z funkcjonowaniem Sklepu jest Sprzedawca. Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych opisaliśmy w Polityce prywatności Sklepu dostępnej pod adresem Sklep – GFKM – Gdańska Fundacja Kształcenia Menedżerów.
  3. Zastrzegamy sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn, tj.: zmiany przepisów prawa lub praktyki ich stosowania (w tym w razie zmiany lub pojawienia się nowych wytycznych, rekomendacji wydawanych przez właściwe w danym zakresie organy), konieczności wykonania rozstrzygnięcia wydanego w odniesieniu do Sprzedawcy przez uprawniony sąd lub organ, uznania za niedozwoloną klauzuli o brzmieniu analogicznym jak zawarta Regulaminie, konieczności dostosowania zapisów Regulaminu do przepisów obowiązującego prawa z innych względów niż opisane powyżej, wprowadzenia zmian w zakresie dostępnych sposobów płatności i dostaw, zmiany technologii, zmiany funkcjonalności Sklepu, w tym funkcjonowania Konta, zmiany zakresu asortymentu w Sklepie. Nowe brzmienie Regulaminu obowiązuje po upływie 14 dni od dnia, w którym skierowano do Użytkowników posiadających Konto w Sklepie informację o zmianie Regulaminu (lub w innym, późniejszym dniu wskazanym w treści powiadomienia). Zmiany związane z wprowadzeniem nowych, korzystnych dla Użytkowników funkcjonalności w Sklepie obowiązują od dnia wysłania powiadomienia o zmianie. Jeśli Użytkownik nie zgadza się ze zmianą Regulaminu, powinien rozwiązać umowę o świadczenie usługi prowadzenia Konta z zachowaniem 14 dniowego terminu wypowiedzenia.
  4. Do Umów Sprzedaży oraz Umów o świadczenie Usług zawartych za pośrednictwem Sklepu przed zmianą Regulaminu stosuje się wersję Regulaminu obowiązującą w dacie zawarcia danej umowy.

 

Załącznik nr 1 do Regulaminu

Uprawnienia Konsumenta w razie niezgodności Towaru z umową

Wyciąg z Ustawy o prawach konsumenta

 

Art. 43d. [Uprawnienia konsumenta w przypadku braku zgodności z umową]

  1. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
  2. Przedsiębiorca może dokonać wymiany, gdy konsument żąda naprawy, lub przedsiębiorca może dokonać naprawy, gdy konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
  3. Przy ocenie nadmierności kosztów dla przedsiębiorcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności towaru z umową, wartość towaru zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
  4. Przedsiębiorca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której przedsiębiorca został poinformowany przez konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi przedsiębiorca.
  5. Konsument udostępnia przedsiębiorcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Przedsiębiorca odbiera od konsumenta towar na swój koszt.
  6. Jeżeli towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności towaru z umową, przedsiębiorca demontuje towar oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.
  7. Konsument nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z towaru, który następnie został wymieniony.

 

Art. 43e. [Obniżenie ceny; odstąpienie od umowy]

  1. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:

1) przedsiębiorca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową zgodnie z art. 43d ust. 2;

2) przedsiębiorca nie doprowadził towaru do zgodności z umową zgodnie z art. 43d ust. 4-6;

3) brak zgodności towaru z umową występuje nadal, mimo że przedsiębiorca próbował doprowadzić towar do zgodności z umową;

4) brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w art. 43d;

5) z oświadczenia przedsiębiorcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta.

 

  1. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość towaru niezgodnego z umową pozostaje do wartości towaru zgodnego z umową.
  2. Przedsiębiorca zwraca konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o obniżeniu ceny.
  3. Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności towaru z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności towaru z umową jest istotny.
  4. Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych towarów dostarczonych na podstawie umowy konsument może odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych towarów, a także w odniesieniu do innych towarów nabytych przez konsumenta wraz z towarami niezgodnymi z umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie towary zgodne z umową.
  5. W razie odstąpienia od umowy konsument niezwłocznie zwraca towar przedsiębiorcy na jego koszt. Przedsiębiorca zwraca konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania.
  6. Przedsiębiorca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

 

Art. 43f. [Powstrzymanie się z zapłatą ceny do chwili wykonania przez przedsiębiorcę obowiązków z tytułu reklamacji]

Konsument może powstrzymać się z zapłatą ceny do chwili wykonania przez przedsiębiorcę obowiązków wynikających z art. 43d i art. 43e.

 

 

Załącznik nr 2 do Regulaminu

Uprawnienia Konsumenta w razie niezgodności Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej z umową

Wyciąg z Ustawy o prawach konsumenta

 

Art. 43m. [Uprawnienia konsumenta w przypadku braku zgodności z umową]

  1. Jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są niezgodne z umową, konsument może żądać doprowadzenia do ich zgodności z umową.
  2. Przedsiębiorca może odmówić doprowadzenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową, jeżeli doprowadzenie do zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy.
  3. Przy ocenie nadmierności kosztów dla przedsiębiorcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową oraz wartość treści cyfrowej lub usługi cyfrowej zgodnych z umową.
  4. Przedsiębiorca doprowadza treść cyfrową lub usługę cyfrową do zgodności z umową w rozsądnym czasie od chwili, w której przedsiębiorca został poinformowany przez konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta, uwzględniając ich charakter oraz cel, w jakim są wykorzystywane. Koszty doprowadzenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową ponosi przedsiębiorca.

 

Art. 43n. [Obniżenie ceny; odstąpienie od umowy]

  1. Jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są niezgodne z umową, konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:

1) doprowadzenie do zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów stosownie do art. 43m ust. 2 i 3;

2) przedsiębiorca nie doprowadził treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową zgodnie z art. 43m ust. 4;

3) brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową występuje nadal, mimo że przedsiębiorca próbował doprowadzić treść cyfrową lub usługę cyfrową do zgodności z umową;

4) brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środka ochrony określonego w art. 43m;

5) z oświadczenia przedsiębiorcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta.

 

  1. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość treści cyfrowej lub usługi cyfrowej niezgodnych z umową pozostaje do wartości treści cyfrowej lub usługi cyfrowej zgodnych z umową. Jeżeli umowa stanowi, że treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są dostarczane w częściach lub w sposób ciągły, przy obniżeniu ceny należy uwzględnić czas, w którym treść cyfrowa lub usługa cyfrowa pozostawały niezgodne z umową.
  2. Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są dostarczane w zamian za zapłatę ceny, a brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest istotny.

 

Art. 43o. [Zakaz wykorzystywania wytworzonych lub dostarczonych przez konsumenta treści po odstąpieniu od umowy]

  1. Po odstąpieniu od umowy przedsiębiorca nie może wykorzystywać treści innych niż dane osobowe dostarczone lub wytworzone przez konsumenta w trakcie korzystania z treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczonych przez przedsiębiorcę, z wyjątkiem treści, które:

1) są użyteczne wyłącznie w związku z treścią cyfrową lub usługą cyfrową, które stanowiły przedmiot umowy;

2) dotyczą wyłącznie aktywności konsumenta w trakcie korzystania z treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, które stanowiły przedmiot umowy;

3) zostały połączone przez przedsiębiorcę z innymi danymi i nie mogą zostać rozłączone bez nadmiernych trudności;

4) zostały wytworzone przez konsumenta wspólnie z innymi konsumentami, którzy nadal mogą z nich korzystać.

 

  1. Przedsiębiorca udostępnia konsumentowi na jego żądanie i na swój koszt, w rozsądnym czasie oraz w powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego treści wytworzone lub dostarczone przez konsumenta w trakcie korzystania z treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, inne niż dane osobowe, z wyjątkiem treści, o których mowa w ust. 1 pkt 1-3.
  2. Przedsiębiorca może żądać zwrotu nośnika materialnego, na którym dostarczył treść cyfrową, w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy. Konsument zwraca nośnik niezwłocznie i na koszt przedsiębiorcy.
  3. Przedsiębiorca nie jest uprawniony do żądania zapłaty za czas, w którym treść cyfrowa lub usługa cyfrowa były niezgodne z umową, nawet jeżeli przed odstąpieniem od umowy konsument z nich faktycznie korzystał.
  4. Przedsiębiorca jest zobowiązany do zwrotu ceny jedynie w części odpowiadającej treści lub usłudze cyfrowej niezgodnej z umową oraz treści cyfrowej lub usłudze cyfrowej, których obowiązek dostarczenia odpadł wskutek odstąpienia od umowy.
  5. Przedsiębiorca ma obowiązek dokonać zwrotu konsumentowi ceny należnej wskutek skorzystania z prawa odstąpienia od umowy lub obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy lub obniżeniu ceny.
  6. Przedsiębiorca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

 

 

 

 

 

 

Załącznik nr 3

Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy

 

Miejscowość, data

Imię i nazwisko klienta

Adres

Gdańska Fundacja Kształcenia Menedżerów

                                                                                         Al. Grunwaldzka 472, 80-309 Gdańsk

dot. zamówienia nr ………………….

 

Oświadczenie

o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość

 

Na podstawie ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (art. 27) odstępuję od umowy sprzedaży towarów/umowy o świadczenie usług* zawartej na odległość w dniu ……………………, bez podania przyczyny.

Towar zwrócę stosownie do postanowień umowy (dotyczy umowy sprzedaży towarów).

Proszę o zwrot ceny towaru/usługi* na konto…………………………………………………… / w sposób, w jaki dokonano płatności za towar*.

 

………………………

Podpis

 

 

Załącznik: dowód zakupu*/umowa* (zalecane)

* Niepotrzebne skreślić