Jak zdobyć szacunek w pracy
04.05.2017
Pewnie każdy z nas miał okazję pracować z liderem który wzbudzał nasz respekt i szacunek. Cóż on takiego robił?
Istnieje mnóstwo takich elementów, ale najważniejsze jednak będą kwestie związane z zachowaniem i kompetencjami.
Spójrzmy zatem na kilka sposobów, dzięki którym można uzyskać większy szacunek w pracy.
Zaufaj pracownikom
- Wyraźnie pokazuj pracownikom, że im ufasz i masz wiarę w nich.
- Nie sprawdzaj ich pracy przez cały czas.
- Pogódź się z myślą, że pracownicy wiedzą, co robią.
Daj im autonomię
- Pracownicy potrzebują autonomii, aby się rozwijać, i będą szanowali fakt, że wierzysz w nich dając im swobodę działania.
- Pozwól im wybrać sposób działania, a efekt w wielu wypadkach Cię miło zaskoczy.
Zbieraj informacje zwrotne
- Gdy jesteś otwarty na ciągłą informację zwrotną, pokazujesz, że jesteś otwarty / otwarta na zmiany i rozwój.
Więcej słuchaj, niż mów
- Kiedy pracownicy czują, że są słuchani, będą cię szanować.
- To miły znak szacunku z twojej strony, jeśli chcesz słuchać tego, co mają do powiedzenia.
Bądź Bardziej Przejrzysty
- Ludzie szanują uczciwość.
- Rób to co mówisz, mów to co robisz.
- Nie obiecuj jeśli nie jesteś pewien/pewna czy jesteś w stanie dotrzymać obietnicy.
Szacuj czas swoich pracowników i współpracowników
- Zrozum, że inni także mają życie poza pracą.
Jeśli okażesz szacunek swoim współpracownikom, na który zasługują, to szybko się okaże, że pracujesz z lojalnymi, zaangażowanymi i zadowolonymi z pracy z Tobą ludźmi.