Jak zdobyć szacunek w pracy

Pewnie każdy z nas miał okazję pracować z liderem który wzbudzał nasz respekt i szacunek. Cóż on takiego robił?
Istnieje mnóstwo takich elementów, ale najważniejsze jednak będą kwestie związane z zachowaniem i kompetencjami.
Spójrzmy zatem na kilka sposobów, dzięki którym można uzyskać większy szacunek w pracy.

Zaufaj pracownikom

  • Wyraźnie pokazuj pracownikom, że im ufasz i masz wiarę w nich.
  • Nie sprawdzaj ich pracy przez cały czas.
  • Pogódź się z myślą, że pracownicy wiedzą, co robią.

Daj im autonomię

  • Pracownicy potrzebują autonomii, aby się rozwijać, i będą szanowali fakt, że wierzysz w nich dając im swobodę działania.
  • Pozwól im wybrać sposób działania, a efekt w wielu wypadkach Cię miło zaskoczy.

Zbieraj informacje zwrotne

  • Gdy jesteś otwarty na ciągłą informację zwrotną, pokazujesz, że jesteś otwarty / otwarta na zmiany i rozwój.

Więcej słuchaj, niż mów

  • Kiedy pracownicy czują, że są słuchani, będą cię szanować.
  • To miły znak szacunku z twojej strony, jeśli chcesz słuchać tego, co mają do powiedzenia.

Bądź Bardziej Przejrzysty

  • Ludzie szanują uczciwość.
  • Rób to co mówisz, mów to co robisz.
  • Nie obiecuj jeśli nie jesteś pewien/pewna czy jesteś w stanie dotrzymać obietnicy.

Szacuj czas swoich pracowników i współpracowników

  • Zrozum, że inni także mają życie poza pracą.

Jeśli okażesz szacunek swoim współpracownikom, na który zasługują, to szybko się okaże, że pracujesz z lojalnymi, zaangażowanymi i zadowolonymi z pracy z Tobą ludźmi.

Strefa wiedzy