Virtual Reality na zajęciach Executive MBA

Program Executive MBA ma na celu przygotowanie kadry menedżerskiej na zarządzanie w świecie pełnym niepewności i stale pojawiających się wyzwań. W związku z tym wykorzystujemy wiele metod na zapewnianie praktycznego doświadczenia i przekazywanie przydatnej wiedzy biznesowej. Jednym z nich jest Virtual Reality!

Współcześni liderzy i liderki stawiają czoła wielu wyzwaniom w organizacjach. Edukacja menedżerska musi spełniać określone kryteria i odpowiadać na rzeczywiste potrzeby rynku. Programy Executive MBA mają na celu przede wszystkim przekazanie przydatnej, uniwersalnej i holistycznej wiedzy biznesowej oraz pozwolić na zdobycie doświadczenia. W tym celu stosuje się różne podejścia, metody i techniki, które mają za zadanie spełnić wszystkie oczekiwania menedżerów i menedżerek. Jednym z tych sposobów jest Virtual Reality!

Podczas zajęć MBA wykorzystano VIREMO – szybką i skuteczną metodę rozwijania kompetencji miękkich bazującą na Virtual Reality. VIREMO to przykład narzędzia, które w oparciu o nową technologię pozwala na rozwój kompetencji bez względu na branżę, lokalizację i czas. W ten sposób można przyczynić się do budowania współpracy i porozumienia między ludźmi w różnych środowiskach. Jak zajęcia z wykorzystaniem VR oceniają Słuchacze i Słuchaczki Programu Executive MBA w GFKM Szkole Biznesu im. Profesora Wojciecha Rybowskiego?

Czym jest VR i jak można wykorzystać to narzędzie w edukacji menedżerskiej?

Joanna Jadach (trenerka Virtual Reality | Ideacenter):

„Virtual Reality, w skrócie VR, jest sposobem na przeniesienie człowieka w rzeczywistość, w którą byłoby mu trudno wejść w normalnych okolicznościach. To, czego menedżerowie potrzebują, to doświadczenia w bezpiecznych warunkach, w których mogą poćwiczyć swoje różne reakcje. Na trudną rozmowę z pracownikiem, na jakąś zaskakującą sytuację, na prowadzenie spotkania i trudne pytania od grupy. VR właśnie to zapewnia. Jeżeli chcemy, żeby menedżer był pewny siebie, żeby był skupiony, uważny, to w wirtualnej rzeczywistości możemy mu stworzyć takie sytuacje, w których będzie miał okazję to przećwiczyć.”

Jakie są Twoje wrażenia po zajęciach z wykorzystaniem VR?

Nikodem Wysocki:

„Wrażenia jak najbardziej pozytywne. Mieliśmy do czynienia z nową technologią. Nową przynajmniej dla mnie, bo nie miałem wcześniej możliwości wypróbowania w działaniu takich okularów projektujących rzeczywistość wirtualną. Mieliśmy zaprezentowane trzy reakcje pracowników na sytuacje w firmie. Skupialiśmy się na początku na sobie, na własnych reakcjach. Naturalnie zazwyczaj nie zwraca się na nie uwagi, podczas rozmowy z pracownikami czy w ogóle w interakcjach z ludźmi. Dzięki temu uzyskaliśmy większy wgląd w siebie i sposób, w jaki wpływają one później na to jak traktujemy innych ludzi i pracowników.”

Dawid Matuszczyk:

„Moje odczucia są bardzo pozytywne. Myślę, że dzięki temu, że w VR-e można kilkukrotnie nawet odtworzyć jedną scenę, możemy lepiej przyjrzeć się poszczególnym elementom i zaobserwować więcej szczegółów. Dzięki temu lepiej jestem w stanie zrozumieć swoje emocje i myśli. Mogę przećwiczyć w jaki sposób powinienem się zachować. Rzeczywistość nie zawsze daje taką możliwość. Użycie VR w programie MBA jest moim zdaniem krokiem do przodu. To bardzo innowacyjne rozwiązanie. Możliwość przetestowania nowych form technologicznych na zajęciach na pewno jest jakimś atutem na rynku. Poza tym jest to również bardzo ciekawe doświadczenie dla uczestnika programu MBA.”

Czy Virtual Reality to dobre uzupełnienie Programu Executive MBA?

Tomasz Owczarek (trener i certyfikowany coach ICC | GFKM):

„Z jednej strony może być uzupełnieniem. Z drugiej, za pewien czas zajęcia VR-owe czy w ogóle praca z wirtualną rzeczywistością może stać się niezależnym bytem. Dzisiaj już wiemy o tym, że Walmart, BMW i wiele innych firm stosuje rozwiązanie VR-owe. Jest to podstawowe narzędzie do uczenia pracowników obsługi pewnych elementów produkcyjnych. Z drugiej strony, na przykład, do uczenia pracowników empatii i rozumienia klientów.”

Co wynosisz z tych zajęć? Na co pozwoliła technologia VR?

Agnieszka Grzenia:

„Zajęcia z VR dały możliwość odcięcia się od rzeczywistości. Człowiek skupił się tylko i wyłącznie na tym co widzi, co słyszy. Mając gogle na sobie jestem w stanie indywidualnie podejść do swoich potrzeb. Mogę pracować w swoim tempie i wysłuchać nagrania kilkukrotnie.”

Maciej Tęgi:

„Dzisiejsze zajęcia pozwoliły nam troszeczkę wcielić się w rolę menedżera. Mogliśmy postarać się rozwiązać trudne problemy, które zdarzają się po przydzieleniu zadań członkom zespołu. Było to dosyć ciekawe, dlatego że te problemy faktycznie były różne, tak jak to w życiu bywa. Każdy z pracowników miał troszkę inny problem i należało znaleźć  inne rozwiązanie dla każdego z nich.”

Relacja z zajęć dostępna także na naszym kanale na YouTube:

Więcej na temat naszego Programu Executive MBA realizowanego nie tylko w Gdańsku, ale też w Warszawie, Katowicach, Płocku i wielu innych miastach znajdziecie na naszej stronie: Executive MBA w GFKM

Strefa wiedzy