Finanse dla Niefinansistów

Ty też masz wpływ na wyniki firmy

Gdzie i kiedy?

Rozpoczęcie

24.09.20

Zakończenie

26.09.20

Czas trwania

3 dni

Miejsce

Gdańsk

Cena

1850 zł + 23% VAT

pobierz pdf

Opis

Rentowność, płynność, EBIT, ROCE – te i wiele innych pojęć z dziedziny finansów firmy powinny być dobrze znane każdemu menedżerowi, również temu, który na co dzień nie zajmuje się finansami. Dobry menedżer powinien też prawidłowo rozumieć te parametry, umieć wyciągać z nich wnioski i na ich podstawie podejmować odpowiednie decyzje.

Podczas szkolenia dowiesz się, jak czytać i interpretować dane finansowe. Na kanwie wybranych studiów przypadku przećwiczymy wspólnie zachowanie się, siłę oddziaływania i wzajemne powiązania pomiędzy rożnymi parametrami finansowymi, opisującymi stan i efektywność działania firmy.

Przekonasz się, że jako niefinansista masz o wiele większy wpływ na kształtowanie wyników i istotnych parametrów finansowych firmy niż do tej pory sądziłeś.

Dla kogo

Dla szerokiego grona menedżerów  oraz wszystkich pracowników firmy, którzy chcą i od których wymaga się zrozumienia istotnych wskaźników i danych finansowych.

Program szkolenia

WPROWADZENIE DO RACHUNKOWOŚCI – ŹRÓDŁA INFORMACJI

  • główne założenia i zasady rachunkowości: zasada memoriałowa, zasada periodyzacji, zasada współmierności przychodów i kosztów
  • rachunkowość finansowa, podatkowa i zarządcza
  • wydatki kapitałowe (CAPEX) i ich wpływ na wyniki finansowe
  • wydatki operacyjne (OPEX) i ich wpływ na wynik finansowy
  • pojęcia: przychody, koszty, nakłady, wydatki, wpływy

AMORTYZACJA

  • metody amortyzacji
  • amortyzacja bilansowa, podatkowa i zarządcza
  • amortyzacja i jej wpływ na zysk podatkowy, wynik finansowy i przepływy pieniężne

PRZYCHODY I KOSZTY

  • rozpoznanie przychodów
  • koszty, zasada współmierności
  • rezerwy, rozliczenia międzyokresowe i ich wpływ na wynik finansowy
  • zysk przedsiębiorstwa w ujęciu podatkowym, bilansowym i zarządczym
  • podział kosztów na bezpośrednie i pośrednie

ZASADY I DOKUMENTY OPISUJĄCE STAN I DOKONANIA FINANSOWE FIRMY JAKO CAŁOŚCI

  • rachunek zysków i strat
  • bilans
  • rachunek przepływów pieniężnych
  • pojęcia: EBT, EBIT, EBITDA, EBIDA, WC, NWC, CE, CI, NA

ANALIZA FINANSOWA: WYPŁACALNOŚĆ

  • rola finansowania obcego w tworzeniu wyniku finansowego
  • ocena struktury majątkowej i źródeł finansowania
  • wskaźniki i analiza wypłacalności: (D,E,D/E, (D+E)/D, (D+E)/E, Gearing)
  • dźwignia finansowa (efektywność wykorzystania kapitałów obcych w firmie)
  • dźwignia operacyjna (stopień wykorzystania zasobów przedsiębiorstwa)
  • wskaźniki: ( FLE, DFL)
  • Capital Employed, WACC, MCC
  • analiza zdolności firmy do obsługi długu: ICR, DSCR
  • współpraca z bankiem, kowenanty bankowe

ANALIZA FINANSOWA: ZYSK I RENTOWNOŚĆ

  • interpretacja danych zawartych w rachunku zysków i strat
  • czynniki kształtujące zysk i rentowność przedsiębiorstwa,
  • model i Piramida Du’Ponta
  • wskaźniki i analiza rentowności: ROS; ROCE, ROE, GMROI,
  • ekonomiczna wartość dodana – wskaźniki EVA

ANALIZA FINANSOWA: PŁYNNOŚĆ

  • interpretacja danych z bilansu w zakresie płynności
  • czynniki kształtujące płynność finansową przedsiębiorstwa
  • złota zasada rachunkowości
  • wskaźniki płynności: CR, QR, SQR
  • analiza współzależności: płynność – rentowność
  • decyzje menedżerskie wpływające na płynność

ANALIZA FINANSOWA: EFEKTYWNOŚĆ – ZARZĄDZANIE KAPITAŁEM PRACUJĄCYM

  • interpretacja danych z bilansu w zakresie efektywności
  • kapitał pracujący (WC) i kapitał pracujący netto (NWC)
  • wskaźnik CT
  • wskaźniki: DSO; DSI, DPO, CCC
  • zapasy i roboty w toku, koszty związane z zapasami, relacja stan zapasów – zysk
  • należności i ich wpływ na wynik finansowy i przepływy pieniężne
  • zobowiązania krótkoterminowe
  • zobowiązania handlowe – terminy płatności, koszt kredytu kupieckiego

PRZEPŁYWY PIENIĘŻNE

  • analiza sprawozdania z przepływów pieniężnych
  • analiza sprawozdania z przepływów funduszy
  • „złote” zasady
  • ocena kondycji finansowej firmy w oparciu o przepływy pieniężne (wg Deloitte and Touche)
  • mierniki rentowności oparte o przepływy pieniężne (CFROI)

SCORINGOWE METODY OCENY SYTUACJI FINANSOWEJ FIRMY

  • wybrane modele finansowe
  • modele Altmana (Z-score)
  • polskie modele dyskryminacyjne
  • PODSUMOWANIE
  • zarządzanie przez wyznaczenie celów finansowych
  • analiza czynników wpływających na osiąganie celów finansowych
  • studia przypadków

Korzyści dla uczestników

  • mają świadomość i zrozumienie czynników sukcesu firmy w zakresie osiągania celów finansowych
  • potrafią prawidłowo interpretować kluczowe dane i wskaźniki finansowe zawarte w dokumentach i zestawieniach finansowych
  • znają metody analizy bieżącej sytuacji finansowej własnej firmy oraz partnerów handlowych, np. w celu weryfikowania ich wiarygodności płatniczej
  • znają przydatne wskaźniki i stosowane w praktyce parametry wyznaczające cele finansowe
  • wiedzą, jak podejmować decyzje nakierowane na osiąganie celów finansowych

Metody szkolenia

Zajęcia prowadzone są w formie  warsztatowej przeplatanej mini wykładami wyjaśniającymi warstwę merytoryczną. Część prezentacji opiera się o symulacje wyników wykonywanych przy użyciu arkuszy kalkulacyjnych.

Dodatkowe informacje

  • Uczestnicy szkolenia otrzymują komplet materiałów
  • Godziny zajęć: 8:30 – 15:30
  • Do ceny szkolenia należy doliczyć 23% podatku VAT

 

Informacja o zniżkach. 

Jeżeli jesteś absolwentem lub słuchaczem:
− Podyplomowych Studiów Menedżerskich organizowanych z Akademią Leona Koźmińskiego
− Podyplomowych Studiów Zarządzania Projektami organizowanych z Akademią Leona Koźmińskiego
− Profesjonalnego Studium Doskonalenia Umiejętności Menedżerskich
− Profesjonalnego Studium Finansów dla Menedżerów

Zostaniesz zwolniony z opłaty za rozmowę kwalifikacyjną do Programu Executive MBA GFKM.

Za udział w Programie Executivae MBA GFKM zapłacisz o 10% mniej.

 

->DOTACJE NA SZKOLENIA<-

Kontakt

Jolanta Jagłowska

Dyrektor ds. Szkoleń

+48 58 558 58 58 wew. 399

+48 602 213 590

j.jaglowska@gfkm.pl

Masz pytania odnośnie szkolenia? Napisz do nas

Prowadzący

Back to top