Efektywne Zarządzanie Zakupami
Czyli co zrobić aby kupować efektywniej i taniej
Gdzie i kiedy?
Rozpoczęcie
18.11.24
Zakończenie
19.11.24
Czas trwania
2 dni
Miejsce
Gdańsk
Cena
2250 zł + 23% VAT
Opis
Każda dojrzała firma stara się kontrolować swoje koszty i konsekwentnie je obniżać. Ważne, żeby miała świadomość gdzie kryją się koszty i jak skutecznie nimi zarządzać. Koszty to nie tylko cena.
Zakupy to nie tylko „kup tanio”, ale także planowanie i budowanie strategii na przyszłość. To tańsze zarządzanie firmą, szybsze wprowadzanie nowych produktów, realna współpraca z dostawcami. Uwzględnienie głosu zakupów w strategii firmy może przynieść tylko korzyści i zabezpieczyć firmę przed ryzkiem.
Dla kogo
Szkolenie przeznaczone jest dla pracowników działów zakupów i innych osób związanych z zakupami, kadry kierowniczej średniego i wyższego szczebla, menedżerów przygotowujących się do objęcia kluczowych funkcji w organizacji.
Program szkolenia
ROLA I POZYCJA ZAKUPÓW W ORGANIZACJI
- miejsce zakupów w organizacjach
- wpływ zakupów na wyniki i działalność firmy czyli jakie korzyści dają świadome zakupy
- strategia zakupowa w powiązaniu z biznesem
- proces zakupowy
- przykłady narzędzi zakupowych, czyli jaka broń jest w rękach zakupów
- zakupowe wskaźniki KPI
WYBÓR DOSTAWCY
- proces kwotowania RFx (Request for Proposal, Request for Information, Request for Quotation)
- porównanie i wybór najlepszej oferty, czyli jak uzyskać największe korzyści z przeprowadzonego zapytania
- prawidłowe wprowadzenie nowego dostawcy (Phase In Phase Out proces)
- samoocena, audyt dostawcy
STRATEGIA GRUPY MATERIAŁOWEJ
- pozycjonowanie dostawców wg zakupów
- pozycjonowanie zakupów wg dostawców
- budowanie i realizacja strategii, czyli jak konsekwentnie kupować
- optymalizacja bazy dostawców, czyli jak współpracować z najlepszymi i czerpać z tego zyski
MODEL TCO
- model TCO (Total Cost of Ownership), czyli gdzie się kryją pieniądze
- insourcing i outsourcing
STRATEGICZNE ZARZĄDZANIE DOSTAWCAMI
- pozycjonowanie dostawców
- typy dostawców i sposób współpracy z nimi, czyli jak się dopasować do dostawcy i strategii jego firmy aby czerpać z tej współpracy korzyści
- wpływ relacji z dostawcami na wyniki biznesu: projekty oszczędnościowe, jakościowe, logistyczne, płynność finansowa, ryzyko
- elementy kulturowe współpracy z dostawcami z Azji
UMOWY
- rodzaje umów współpracy
- zarządzanie ryzykiem, w tym formuły cenowe
- na co zwrócić uwagę w umowach, czyli jak się zabezpieczać przed niedopowiedzeniami i kruczkami prawnymi
- typy negocjacji w odniesieniu do konkretnych rodzajów dostawców/sprzedawców
NEGOCJACJE
- typy osobowościowe ludzi, czyli jak z kim rozmawiać
- pozycja dostawców wg pozycjonowania
- techniki negocjacyjne czyli jaki mamy możliwości w negocjacjach
- przygotowanie i prowadzenie negocjacji
Korzyści dla uczestników
Po ukończeniu szkolenia, jego uczestnicy będą potrafili:
- efektywnie zarządzać procesem zakupów,
- budować silną pozycję obszaru zakupów w realizacji celów biznesowych i rozwoju firmy,
- prowadzić skuteczne negocjacje,
- uzyskiwać oszczędności na wielu polach swojej pracy.
Metody szkolenia
Szkolenie prowadzone jest aktywnymi metodami z wykorzystaniem praktycznych przykładów, podczas których uczestnicy stosują poznane narzędzia i techniki.
Całość szkolenia oparta jest na praktycznych umiejętnościach i przykładach z firm produkcyjnych różnych branż. Teoria przeplata się z ćwiczeniami opartymi na przykładach z życia wziętych a zdobytą wiedzę można wykorzystać w pracy już na drugi dzień po szkoleniu.
Dodatkowe informacje
- Uczestnicy szkolenia otrzymują komplet materiałów
- Godziny zajęć: 8:30 – 15:30
- Do ceny szkolenia należy doliczyć 23% podatku VAT