Strategie i Zarządzanie Organizacją 
W ramach Podyplomowych Studiów Menedżerskich
Gdzie i kiedy?
Rozpoczęcie
26.03.22
Zakończenie
27.03.22
Czas trwania
2 dni
Miejsce
Gdańsk
Cena
1550 zł + 23% VAT
Opis
Dla kogo
Szkolenie przeznaczone jest dla kadry kierowniczej średniego i wyższego szczebla, menedżerów przygotowujących się do objęcia kluczowych funkcji
w organizacji.
Program szkolenia
- Firma w otoczeniu
- Makroekonomiczne uwarunkowania wyboru strategii firmy
- Segmentacja otoczenia organizacji
- Zachowania adaptacyjne firmy w otoczeniu
- Scenariuszowe metody analizy trendów zewnętrznych
- Jak wyprzedzać zmiany warunków zewnętrznych?
- Kształtowanie tożsamości firmy
- Wyróżniająca tożsamość firmy
- Wizja – misja – cele – strategia
- Określanie wizji firmy – funkcje misji
- Wybór strategiczny określony misją firmy
- Określanie celów kierunkowych firmy
- Proces formułowania strategii przedsiębiorstwa
- Zarządzanie strategiczne jako proces
- Etapy procesu formułowania strategii
- Analiza strategiczna jako podstawowe źródło informacji
- Kryteria wyboru opcji strategicznych
- Przegląd strategii korporacyjnych
- Analiza otoczenia konkurencyjnego
- Sektor jako miejsce działania firmy
- Analiza atrakcyjności sektora metodą 5 sił Portera
- Bariery wejścia i wyjścia w sektorze
- Konkurowanie a grupy strategiczne
- Analiza konkurencji
- Profile reakcji konkurentów
- Strategie konkurencyjności wg Portera
- Kształtowanie profilu biznesowego firmy
- Przewaga konkurencyjna i jej źródła
- Identyfikacja podstawowych obszarów konkurowania
- Grupy konkurentów istniejących i potencjalnych
- Konkurencja pozasektorowa
- Strategiczne obszary działalności firmy i potencjalne możliwości konkurowania
- Identyfikacja źródeł przewagi konkurencyjnej
- Strategiczna diagnoza organizacji
- Analiza zasobów strategicznych firmy
- Analiza aktywności i procesów
- Łańcuch wartości dodanej Portera
- Wykorzystanie metod portfelowych
- Macierz BCG
- Macierz GE
- Analiza SWOT
- Podejmowanie decyzji strategicznych
- Rola naczelnego kierownictwa
- Rola kadry kierowniczej średniego szczebla
- Uwarunkowania wynikające ze struktury kapitałowo-własnościowej
- Społeczno-organizacyjne uwarunkowania podejmowania decyzji strategicznych
Korzyści dla uczestników
- Zrozumienie podstawowych aspektów procesu zarządzania strategicznego w organizacji.
- Uświadomienie sobie znaczenia roli menedżera w procesie zarządzania strategicznego organizacją.
- Zrozumienie mechanizmów rządzących procesem formułowania strategii organizacji.
- Umiejętność przeprowadzenia procesu analizy strategicznej przedsiębiorstwa.
- Rozwinięcie umiejętności interdyscyplinarnego, kompleksowego spojrzenia na działalność organizacji w długim okresie czasu.
Metody szkolenia
Szkolenie prowadzone jest aktywnymi metodami z wykorzystaniem studiów przypadków, pracy zespołowej oraz ćwiczeń indywidualnych, podczas których uczestnicy rozwiązują praktyczne problemy stosując poznane narzędzia i techniki.
Dodatkowe informacje
- Uczestnicy szkolenia otrzymują komplet materiałów szkoleniowych, które zawierają materiały:
― warsztatowe (arkusze pracy, opisy ćwiczeń, testy)
― prezentacyjne (wydruk slajdów prezentacyjnych)
― opisowe (zawierające niezbędną wiedzę teoretyczną)
- Godziny zajęć: 8:30 – 16:30
- Do ceny szkolenia należy doliczyć 23% podatku VAT
Informacja o zniżkach
Jeżeli jesteś absolwentem lub słuchaczem:
− Podyplomowych Studiów Menedżerskich organizowanych z Akademią Leona Koźmińskiego
− Podyplomowych Studiów Zarządzania Projektami organizowanych z Akademią Leona Koźmińskiego
− Profesjonalnego Studium Doskonalenia Umiejętności Menedżerskich
− Profesjonalnego Studium Finansów dla Menedżerów
Zostaniesz zwolniony z opłaty za rozmowę kwalifikacyjną do Programu Executive MBA GFKM.
Za udział w Programie Executive MBA GFKM zapłacisz o 10% mniej.