Train the Trainers
Metody szkoleniowe, budowanie programów szkoleniowych, prowadzenie szkoleń
Gdzie i kiedy?
Rozpoczęcie
19.03.25
Zakończenie
15.05.25
Czas trwania
6 dni
Miejsce
Gdańsk
Cena
6600 zł + 23% VAT
Opis
Profesjonalne podejście do projektowania i realizacji szkoleń stało się w ostatnich latach nie tylko wymogiem, ale obowiązującym standardem. Do kompetencji trenera – szkoleniowca należą: projektowanie procesu i programu szkoleniowego oraz prowadzenie szkolenia w sposób uwzględniający dojrzałość emocjonalno-psychologiczną uczestników, ich poziom kompetencji oraz potrzeby organizacji. Jak zaprojektować i zrealizować szkolenie, aby było ciekawe, innowacyjne, odpowiadające na potrzeby uczestników, organizacji i zarazem efektywne?
Dla kogo
Szkolenie jest przeznaczone dla osób, które chcą nauczyć się projektować szkolenia oraz realizować je w sposób profesjonalny. Osób, które planują karierę trenerską lub w ramach swojej roli mają za cel szkolić ludzi. Na szkolenie zapraszamy: Menedżerów, Menedżerki, Liderów, Liderki zespołów i organizacji NGO, Przedsiębiorców, Przedsiębiorczynie, Trenerów, Trenerki, Coachów, Specjalistów, Specjalistki Działów HR, Nauczycieli, Nauczycielki.
Program szkolenia
MODUŁ I
19-20.03.2025 r.
METODY SZKOLENIOWE
Czas trwania: 2 dni
Zakres:
Podstawowe metody szkoleniowe i ich zastosowanie w realizacji celów uczenia się
- Mini wykład
- Dyskusja Grupowa
- Ćwiczenie grupowe
Regulatory energii i napięcia
- Ice Breaker
- Energizer
Informacja zwrotna w pracy trenera
- Przekazywanie informacji zwrotnej wspierającej uczenie się.
- Przyjmowanie informacji zwrotnej – zasady wspierające proces uczenia się.
Zasady uczenia się osób dorosłych i ich zastosowanie w pracy trenera
MODUŁ II
16-17.04.2025 r.
BUDOWANIE PROGRAMÓW SZKOLENIOWYCH
Czas trwania: 2 dni
Zakres:
Teoria uczenia się osób dorosłych i jej przełożenie na sposób szkolenia
- Teoria cyklu uczenia się Dawida Kolba.
- Teoria uczenia się i mój osobisty styl uczenia się.
Warunki mające wpływ na efektywność uczenia się
Budowanie programów szkoleniowych
- Projektowanie procesu uczenia się osób dorosłych.
- Projektowanie szkolenia krok po kroku.
- Sformułowanie celów szkoleniowych.
- Struktura sesji szkoleniowej i moduły.
Mój autorski projekt szkoleniowy: praca indywidualna i w parach trenerskich wraz z informacją zwrotną od trenera.
MODUŁ III
14-15.05.2025 r.
PROWADZENIE SZKOLEŃ
Czas trwania: 2 dni
Zakres:
- Model kompetencyjny profesjonalnego szkoleniowca.
- Pierwsze wrażenie – mindset i autentyczna autoprezentacja.
- Zasady dobrego rozpoczęcia szkolenia.
- Informacja zwrotna indywidualna i grupowa, bezpośrednia i z meta poziomu.
- Realizacja fragmentów szkolenia w parach trenerskich zaprojektowanych w Module 2 – Trening Trenerski.
- Sesja informacji zwrotnych dla trenerów prowadzących.
- Moje mocne strony i obszary rozwojowe w pracy trenera-szkoleniowca.
- Podsumowanie i wnioski
Korzyści dla uczestników
Dzięki ukończeniu szkolenia jego uczestnicy:
- będą potrafili zaprojektować szkolenie w zgodzie z aktualnymi standardami budowania programów szkoleniowych,
- będą potrafili dopasować wybrane metody szkoleniowe do określonych celów uczenia się i charakterystyki grupy,
- będą w stanie stworzyć schemat szkolenia, którego moduły ułożone są w spójną całość,
- będą świadomie korzystać z zasad uczenia się osób dorosłych oraz będą wykorzystywać je w celu stworzenia autorskiego programu szkoleniowego,
- będą potrafili przeprowadzić szkolenie dla osób dorosłych,
- będą świadomi swoich mocnych stron i obszarów rozwojowych dotyczących kompetencji trenerskich,
- będą potrafili przekazać trenerką informację zwrotną opartą o wskaźniki kompetencyjne trenera-szkoleniowca: indywidualną, grupową, w sposób bezpośredni oraz z tzw. meta-poziomu,
- będą znali podstawową wiedzę dotyczącą procesu grupowego,
- dowiedzą się, jak wykorzystywać dynamikę procesu grupowego do realizacji celów szkoleniowych,
- wzmocnią swoja pewność siebie i poczucie profesjonalizmu w realizacji projektów szkoleniowych.
Metody szkolenia
Zajęcia są prowadzone metodami warsztatowymi aktywizującymi uczestników szkolenia poprzez pracę w małych zespołach, dyskusje na forum grupy, test i jego omówienie, ćwiczenia indywidualne, grupowe oraz mini wykład interaktywny. Szkolenie jest zaprojektowane tak, aby uczestnicy uczyli się przez doświadczenie i wyciąganie wniosków oraz omówienie z meta poziomu trenerskiego. Istotnymi elementami szkolenia są: stworzenie własnego autorskiego projektu szkoleniowego oraz prowadzenie zaprojektowanego szkolenia. Programy szkoleniowe stworzone przez uczestników będą poddane trenerskiej informacji zwrotnej. Natomiast realizacja fragmentu szkolenia będzie poddana rzetelnej informacji zwrotnej w oparciu o Arkusz Kompetencji Trenerskich Profesjonalnego Prowadzenia Szkoleń.
Harmonogram
Moduł | Data |
---|---|
Metody szkoleniowe | 17.03.25 - 18.03.25 |
Budowanie programów szkoleniowych | 14.04.25 - 15.04.25 |
Prowadzenie szkoleń | 12.05.25 - 13.05.25 |