Zarządzanie CSR w organizacji

Gdzie i kiedy?

Rozpoczęcie

22.10.21

Zakończenie

04.12.21

Czas trwania

3 sesje x 2 dni

Miejsce

Gdańsk

Cena

3950 zł + 23% Vat

pobierz pdf

Opis

  • Szkolenie organizowane jest we współpracy z Fundacją Inicjowania Rozwoju – organizacją ekspercką, która jest inicjatorem i partnerem najważniejszych przedsięwzięć w regionie pomorskim związanych z CSR i celami zrównoważonego rozwoju. Uczestnicy będą mieli okazję do zapoznania się z praktyką CSR w czołowych firmach światowych i krajowych.
  • Szkolenie wprowadzi Uczestników w obszar ryzyka i komunikacji CSR i pozwoli spojrzeć na przyszłe wyzwania, z którymi należy się zmierzyć, aby odnieść sukces pracując nad Społeczną Odpowiedzialnością Biznesu w firmie.
  • GFKM to zespół ekspertów polskich i międzynarodowych, dostarczających Klientom ponadprzeciętnych rezultatów biznesowych poprzez rozwój kompetencji, innowacyjności i motywacji kadry kierowniczej i pracowniczej oraz doskonalenie procesów zarządczych i operacyjnych firmy. Jednym z obszarów będących istotnym elementem prowadzenia biznesu i współpracy z otoczeniem jest CSR, bez którego przedsiębiorczość staje się wyalienowana ze współczesnej gospodarki.

Dla kogo

  • dla osób, które zamierzają podjąć nowe tematy i wyzwania w podmiotach w których pracują,
  • dla osób, które samodzielnie będą tworzyć założenia i wdrażać CSR w firmie, budować zespół odpowiedzialny za społeczną odpowiedzialność,
  • dla osób zarządzających firmami, które będą wprowadzały CSR do strategii,
  • dla osób pracujących w komórkach lub na stanowiskach odpowiedzialnych za CSR, które poszukują źródła wiedzy i kontaktów dla usystematyzowania działań.

Program szkolenia

Uczestnictwo w programie pozwoli zapoznać się z tematyką CSR, historią, uwarunkowaniami prawnymi i społecznymi. Podstawowym zadaniem szkolenia będzie nabycie przez Uczestników praktycznych umiejętności pracy przy wprowadzeniu CSR do firmy. Każda z osób będzie mogła w wyniku nabytej wiedzy określić obszary i metody działań w firmie. Wsparcie w postaci procesowego realizowania wdrożenia CSR oraz określenie ryzyk i metod komunikacji pozwoli na przygotowanie organizacji i pracowników na zmianę oraz wzmocni skuteczność prac. Uczestnik w praktyce pisania raportów będzie mógł wykorzystać nabyte umiejętności podczas zajęć, w których zdecyduje się wziąć udział.

 

I SESJA
CSR W ORGANIZACJI
DATA: 22-23.10.2021 r.

Wprowadzenie do tematyki CSR

  • Wprowadzenie do tematyki społecznej odpowiedzialności biznesu i zrównoważonego rozwoju – podstawowe definicje, historia CSR w Polsce i na świecie, normy, standardy i trendy;
  • SDG – idea, historia, specyfika, znaczenie dla biznesu;
  • Mapowanie SDG i ich implementacja w praktyce – case studies.

Wdrażanie CSR w organizacji

  • Norma ISO 26000 – czym jest, jak powstała, jak jest zbudowana;
  • Zasady społecznej odpowiedzialności wg normy;
  • Kluczowe obszary społecznej odpowiedzialności biznesu – analiza normy i case studies;
  • Rola ładu organizacyjnego wg normy;
  • Identyfikacja interesariuszy i dialogu z nimi (korzyści i praktyka);
  • Norma ISO 26000 jako podstawa do wdrażania działań CSR w organizacji – praca warsztatowa.

Obszary CSR w organizacji – przegląd działań i dobrych praktyk

  • Zarządzanie różnorodnością jako element strategii firmy – znaczenie, rodzaje polityk, narzędzia karty różnorodności;
  • Aspekty środowiskowe w organizacji;
  • Wdrażanie gospodarki obiegu zamkniętego w organizacji;
  • Nowy konsument – odpowiedzialna konsumpcja.

Zaangażowanie społeczne – znaczenie wolontariatu pracowniczego, wpływ na efektywność pracy pracowników, podnoszenie kompetencji, rodzaje współpracy i wolontariatu.

II SESJA
STRATEGICZNE PODEJŚCIE DO CSR I RAPORTOWANIE NIEFINANSOWE
DATA: 12-13.11.2021 r.

Strategiczne podejście do CSR

  • Strategia CSR a strategia biznesowa;
  • Oczekiwania interesariuszy wewnętrznych i zewnętrznych;
  • Opracowywanie strategii CSR dla organizacji – prace warsztatowe;
  • Warunki skutecznego wdrażania strategii;
  • Ewaluacja i aktualizacja strategii CSR.

Raportowanie niefinansowe – rodzaje raportów, standardy, wytyczne

  • Wprowadzenie do tematyki raportowania niefinansowego – cele i korzyści z raportowania;
  • Rodzaje raportów niefinansowych;
  • Standardy i wytyczne raportowania – polskie i międzynarodowe;
  • Obowiązek raportowania niefinansowego – wymogi dyrektywy 2014/95/UE i Ustawy o rachunkowości;
  • Etapy tworzenia raportu – raportowanie krok po kroku;
  • Najnowsze trendy – jak przygotować ciekawy raport niefinansowy.

Raportowanie niefinansowe – tworzenie raportu

  • Główne zasady raportowania – zapewnienie jakości raportu;
  • Definiowanie zawartości raportu wg normy GRI;
  • Omówienie poszczególnych kategorii wskaźników i aspektów;
  • Analiza istotności aspektów dla danej firmy, wybór wskaźników do raportowania – część warsztatowa.

Zaplanowanie procesu raportowania krok po kroku – praca warsztatowa

III SESJA
ZARZĄDZANIE RYZYKIEM W OBSZARZE CSR W ORGANIZACJI
KOMUNIKACJA CSR W ORGANIZACJI
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI CSR
DATA: 3-4.12.2021 r.

Zarzadzanie ryzykiem w obszarze CSR w organizacji

  • Zarządzanie ryzykiem – podstawowe pojęcia, przyczynowo skutkowy charakter ryzyka, standardy zarządzania ryzykiem;
  • Proces zarządzania ryzykiem;
  • Typologia ryzyka – ryzyko strategiczne, operacyjne, finansowe, zgodności (compliance);
  • Zarządzanie ryzykiem a społeczna odpowiedzialność biznesu i zrównoważony rozwój;
  • Obszary ryzyka w kontekście CSR (norma ISO 26000):
    √ ład organizacyjny,
    √ prawa człowieka,
    √ praktyki z zakresu pracy,
    √ środowisko,
    √ uczciwe praktyki operacyjne,
    √ zagadnienia konsumenckie,
    √ zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej.
  • Integracja systemów zarządzania jako warunek ich sprawności i skuteczności.

Komunikacja CSR w organizacji

  • Umiejętności komunikacyjne pomocne w promowaniu rozwiązań CSR w organizacji
  • Elementy perswazji i zachęty (Przygotowanie komunikatów w oparciu o wybrane narzędzia)
  • Prezentacje i wystąpienia publiczne
  • Model 6 źródeł wpływu jako narzędzie mobilizujące zespoły i organizacje do działań CSR
  • Projektowanie postawy wobec CSR z wykorzystaniem 6 źródeł wpływu

Zarządzanie projektami CSR

  • Wdrożenie działań CSR jako projekt zmiany w organizacji – wizja zmian, cele i KPI, odniesienie do strategii;
  • Zarządzanie projektem – formowanie zespołu i karty projektu, definiowanie zadań, ramy czasowe i finansowe przedsięwzięcia, określenie ryzyk;
  • Interesariusze jako obszar pracy w projekcie CSR – identyfikacja interesariuszy, stworzenie pola sił projektu, ambasadorzy zmiany, identyfikacja hamulcowych, strategia komunikacji i działań, działanie na postawach pracowników;
  • Realizacja zadań – praktyczna strona działań z zespołem, organizacja spotkań, delegowanie zadań i rozliczanie wykonanych prac, raportowanie postępów projektu;
  • Reagowanie na zmiany w trakcie projektu, planowanie etapowe, uruchamianie projektów pochodnych;
  • Case studies udanych i nieudanych wdrożeń.

 

Korzyści dla uczestników

Po ukończeniu szkolenia uczestnicy powinni:

  • pogłębić cele zrównoważonego rozwoju oraz poznać priorytety polskiej gospodarki i potrafić je zaimplementować w organizacji
  • zidentyfikować priorytetowe obszary działania CSR w firmie
  • zrozumieć role polityk CSR i jego znaczenia i wpływu na funkcjonowanie firmy
  • samodzielnie stworzyć mapę interesariuszy swojej organizacji i określić poziom ich wpływu
  • potrafić określić na czym polega raportowanie niefinansowe, znać główne zasady, standardy i wytyczne raportowania niefinansowego, przygotować proces raportowania w swojej organizacji
  • zrozumieć jakie korzyści przynosi raportowanie, w jaki sposób wypełnić wymogi ustawy o rachunkowości w zakresie raportowania niefinansowego
  • umieć zastosować poznaną wiedzę w procesie tworzenia raportu w swojej organizacji
  • rozumieć istotę ryzyka oraz potrafić dokonać analizy ryzyka
  • potrafić stosować procesowe podejście do zarzadzania ryzykiem
  • umieć zastosować poznaną wiedzę w praktyce zarządzania ryzykiem w obszarze CSR w organizacji
  • umieć wykorzystać wybrane narzędzia komunikacyjne w promowaniu CSR w organizacji
  • zrozumieć proces budowania wiarygodnego przekazu komunikacyjnego
  • zastosować w praktyce wiedzę z zakresu pozytywnej perswazji i skutecznej prezentacji
  • potrafić zidentyfikować kluczowe obszary i osoby związane z komunikacją projektu wewnątrz i na zewnątrz organizacji
  • zrozumieć rolę zebrania odpowiedniego zespołu, zaplanowania projektu i zbudowania poparcia dla przedsięwzięcia
  • umieć zastosować poznaną wiedzę w stworzeniu podstawowych elementów planowania przedsięwzięcia: karty projektu, rejestru zadań, analizy ryzyk i ograniczeń

Metody szkolenia

Szkolenia wykorzystują metodykę ABL (Activity Based Learning – warsztatu partycypacyjnego i treningu umiejętności). ABL jest uznawaną za najskuteczniejszą metodę rozwijania kompetencji menedżerskich, kierowniczych, przywódczych i specjalistycznych. Wspólna praca i zaangażowanie pozwolą Uczestnikom wynieść z zajęć praktyczne umiejętności w zakresie np. raportowania.

Dodatkowe informacje

  • Uczestnicy szkolenia otrzymują komplet materiałów
  • Godziny zajęć: 8:30 – 15:30
  • Do ceny szkolenia należy doliczyć 23% podatku VAT

Kontakt

Jolanta Jagłowska

Dyrektor ds. Szkoleń

+48 58 558 58 58 wew. 399

+48 602 213 590

j.jaglowska@gfkm.pl

Masz pytania odnośnie szkolenia? Napisz do nas
Back to top