Zarządzanie CSR w organizacji 
Gdzie i kiedy?
Rozpoczęcie
07.03.23
Zakończenie
26.04.23
Czas trwania
3 sesje x 2 dni
Miejsce
Gdańsk
Cena
3950 zł + 23% VAT
Opis
- Szkolenie organizowane jest we współpracy z Fundacją Inicjowania Rozwoju – organizacją ekspercką, która jest inicjatorem i partnerem najważniejszych przedsięwzięć w regionie pomorskim związanych z CSR i celami zrównoważonego rozwoju. Uczestnicy będą mieli okazję do zapoznania się z praktyką CSR w czołowych firmach światowych i krajowych.
- Szkolenie wprowadzi Uczestników w obszar ryzyka i komunikacji CSR i pozwoli spojrzeć na przyszłe wyzwania, z którymi należy się zmierzyć, aby odnieść sukces pracując nad Społeczną Odpowiedzialnością Biznesu w firmie.
- GFKM to zespół ekspertów polskich i międzynarodowych, dostarczających Klientom ponadprzeciętnych rezultatów biznesowych poprzez rozwój kompetencji, innowacyjności i motywacji kadry kierowniczej i pracowniczej oraz doskonalenie procesów zarządczych i operacyjnych firmy. Jednym z obszarów będących istotnym elementem prowadzenia biznesu i współpracy z otoczeniem jest CSR, bez którego przedsiębiorczość staje się wyalienowana ze współczesnej gospodarki.
Dla kogo
- dla osób, które zamierzają podjąć nowe tematy i wyzwania w podmiotach w których pracują,
- dla osób, które samodzielnie będą tworzyć założenia i wdrażać CSR w firmie, budować zespół odpowiedzialny za społeczną odpowiedzialność,
- dla osób zarządzających firmami, które będą wprowadzały CSR do strategii,
- dla osób pracujących w komórkach lub na stanowiskach odpowiedzialnych za CSR, które poszukują źródła wiedzy i kontaktów dla usystematyzowania działań.
Program szkolenia
Uczestnictwo w programie pozwoli zapoznać się z tematyką CSR, historią, uwarunkowaniami prawnymi i społecznymi. Podstawowym zadaniem szkolenia będzie nabycie przez Uczestników praktycznych umiejętności pracy przy wprowadzeniu CSR do firmy. Każda z osób będzie mogła w wyniku nabytej wiedzy określić obszary i metody działań w firmie. Wsparcie w postaci procesowego realizowania wdrożenia CSR oraz poznanie metod komunikacji pozwoli na przygotowanie organizacji i pracowników na zmianę oraz wzmocni skuteczność prac. Uczestnik w praktyce pisania raportów będzie mógł wykorzystać nabyte umiejętności podczas zajęć, w których zdecyduje się wziąć udział.
I SESJA
CSR W ORGANIZACJI
DATA: 7-8.03.2023 r.
Wprowadzenie do tematyki CSR
- Wprowadzenie do tematyki społecznej odpowiedzialności biznesu i zrównoważonego rozwoju – podstawowe definicje, historia CSR w Polsce i na świecie, normy, standardy i trendy;
- SDG – idea, historia, specyfika, znaczenie dla biznesu;
- Mapowanie SDG i ich implementacja w praktyce – case studies.
Wdrażanie CSR w organizacji
- Norma ISO 26000 – czym jest, jak powstała, jak jest zbudowana;
- Zasady społecznej odpowiedzialności wg normy;
- Kluczowe obszary społecznej odpowiedzialności biznesu – analiza normy i case studies;
- Rola ładu organizacyjnego wg normy;
- Identyfikacja interesariuszy i dialogu z nimi (korzyści i praktyka);
- Norma ISO 26000 jako podstawa do wdrażania działań CSR w organizacji – praca warsztatowa.
Obszary CSR w organizacji – przegląd działań i dobrych praktyk
- Zarządzanie różnorodnością jako element strategii firmy – znaczenie, rodzaje polityk, narzędzia karty różnorodności;
- Aspekty środowiskowe w organizacji;
- Wdrażanie gospodarki obiegu zamkniętego w organizacji;
- Nowy konsument – odpowiedzialna konsumpcja.
Zaangażowanie społeczne – znaczenie wolontariatu pracowniczego, wpływ na efektywność pracy pracowników, podnoszenie kompetencji, rodzaje współpracy i wolontariatu.
II SESJA
STRATEGICZNE PODEJŚCIE DO CSR I RAPORTOWANIE NIEFINANSOWE
DATA: 28-29.03.2023 r.
Strategiczne podejście do CSR
- Strategia CSR a strategia biznesowa;
- Oczekiwania interesariuszy wewnętrznych i zewnętrznych;
- Opracowywanie strategii CSR dla organizacji – prace warsztatowe;
- Warunki skutecznego wdrażania strategii;
- Ewaluacja i aktualizacja strategii CSR.
Raportowanie niefinansowe – rodzaje raportów, standardy, wytyczne
- Wprowadzenie do tematyki raportowania niefinansowego – cele i korzyści z raportowania;
- Rodzaje raportów niefinansowych;
- Standardy i wytyczne raportowania – polskie i międzynarodowe;
- Obowiązek raportowania niefinansowego – wymogi dyrektywy 2014/95/UE i Ustawy o rachunkowości;
- Etapy tworzenia raportu – raportowanie krok po kroku;
- Najnowsze trendy – jak przygotować ciekawy raport niefinansowy.
Raportowanie niefinansowe – tworzenie raportu
- Główne zasady raportowania – zapewnienie jakości raportu;
- Definiowanie zawartości raportu wg normy GRI;
- Omówienie poszczególnych kategorii wskaźników i aspektów;
- Analiza istotności aspektów dla danej firmy, wybór wskaźników do raportowania – część warsztatowa.
Zaplanowanie procesu raportowania krok po kroku – praca warsztatowa
III SESJA
KOMUNIKACJA CSR W ORGANIZACJI
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI CSR
DATA: 25-26.04.2023 r.
Komunikacja CSR w organizacji
- Umiejętności komunikacyjne pomocne w promowaniu rozwiązań CSR w organizacji
- Elementy perswazji i zachęty (Przygotowanie komunikatów w oparciu o wybrane narzędzia)
- Prezentacje i wystąpienia publiczne
- Model 6 źródeł wpływu jako narzędzie mobilizujące zespoły i organizacje do działań CSR
- Projektowanie postawy wobec CSR z wykorzystaniem 6 źródeł wpływu
Zarządzanie projektami CSR
- Wdrożenie działań CSR jako projekt zmiany w organizacji – wizja zmian, cele i KPI, odniesienie do strategii;
- Zarządzanie projektem – formowanie zespołu i karty projektu, definiowanie zadań, ramy czasowe i finansowe przedsięwzięcia, określenie ryzyk;
- Interesariusze jako obszar pracy w projekcie CSR – identyfikacja interesariuszy, stworzenie pola sił projektu, ambasadorzy zmiany, identyfikacja hamulcowych, strategia komunikacji i działań, działanie na postawach pracowników;
- Realizacja zadań – praktyczna strona działań z zespołem, organizacja spotkań, delegowanie zadań i rozliczanie wykonanych prac, raportowanie postępów projektu;
- Reagowanie na zmiany w trakcie projektu, planowanie etapowe, uruchamianie projektów pochodnych;
- Case studies udanych i nieudanych wdrożeń.
Korzyści dla uczestników
Po ukończeniu szkolenia uczestnicy powinni:
- pogłębić cele zrównoważonego rozwoju oraz poznać priorytety polskiej gospodarki i potrafić je zaimplementować w organizacji
- zidentyfikować priorytetowe obszary działania CSR w firmie
- zrozumieć role polityk CSR i jego znaczenia i wpływu na funkcjonowanie firmy
- samodzielnie stworzyć mapę interesariuszy swojej organizacji i określić poziom ich wpływu
- potrafić określić na czym polega raportowanie niefinansowe, znać główne zasady, standardy i wytyczne raportowania niefinansowego, przygotować proces raportowania w swojej organizacji
- zrozumieć jakie korzyści przynosi raportowanie, w jaki sposób wypełnić wymogi ustawy o rachunkowości w zakresie raportowania niefinansowego
- umieć zastosować poznaną wiedzę w procesie tworzenia raportu w swojej organizacji
- umieć wykorzystać wybrane narzędzia komunikacyjne w promowaniu CSR w organizacji
- zrozumieć proces budowania wiarygodnego przekazu komunikacyjnego
- zastosować w praktyce wiedzę z zakresu pozytywnej perswazji i skutecznej prezentacji
- potrafić zidentyfikować kluczowe obszary i osoby związane z komunikacją projektu wewnątrz i na zewnątrz organizacji
- zrozumieć rolę zebrania odpowiedniego zespołu, zaplanowania projektu i zbudowania poparcia dla przedsięwzięcia
- umieć zastosować poznaną wiedzę w stworzeniu podstawowych elementów planowania przedsięwzięcia: karty projektu, rejestru zadań, analizy ryzyk i ograniczeń
Metody szkolenia
Szkolenia wykorzystują metodykę ABL (Activity Based Learning – warsztatu partycypacyjnego i treningu umiejętności). ABL jest uznawaną za najskuteczniejszą metodę rozwijania kompetencji menedżerskich, kierowniczych, przywódczych i specjalistycznych. Wspólna praca i zaangażowanie pozwolą Uczestnikom wynieść z zajęć praktyczne umiejętności w zakresie np. raportowania.
Dodatkowe informacje
- Uczestnicy szkolenia otrzymują komplet materiałów
- Godziny zajęć: 8:30 – 15:30
- Do ceny szkolenia należy doliczyć 23% podatku VAT