Analityka w Internecie

Analityka internetowa - szkolenie dla specjalistów marketingu

Gdzie i kiedy?

Rozpoczęcie

12.03.25

Zakończenie

13.03.25

Czas trwania

2 dni

Miejsce

Gdańsk

Cena

2250 zł + 23% VAT

pobierz pdf

Opis

Analityka internetowa odgrywa kluczową rolę dla wszystkich podmiotów prowadzących działalność w sieci. Dostarcza cennych informacji na temat zachowań użytkowników witryn www, skuteczności kampanii marketingowych oraz źródeł ruchu. Pozwala zrozumieć potrzeby klientów, zoptymalizować ofertę i procesy biznesowe pod kątem oczekiwań odbiorców.

Korzystanie z narzędzi analityki internetowej stało się standardem w branży e-marketingu. Dają one możliwość podejmowania trafniejszych decyzji biznesowych w oparciu o twarde dane. Pozwalają również na bieżącą kontrolę efektów prowadzonych działań i wprowadzanie niezbędnych modyfikacji. Bez wykorzystania analityki trudno mówić o nowoczesnym i skutecznym marketingu internetowym.

Dla kogo

  • Właściciele i menedżerowie witryn internetowych, pragnący dogłębnie zrozumieć zachowania odwiedzających oraz zoptymalizować ofertę i działania pod kątem potrzeb klientów.
  • Pracownicy działów digital marketingowych i e-commerce niższego i średniego szczebla a także kadra menedżerska średniego szczebla.
  • Analitycy marketingu i specjaliści ds. kampanii reklamowych, dążący do precyzyjnej oceny efektywności realizowanych projektów, aby podejmować trafniejsze decyzje biznesowe.
  • Eksperci w dziedzinie analizy danych, chcący poszerzyć swój warsztat o nowoczesne narzędzia do badania ruchu na stronach www, w tym Google Analytics 4 i Piwik PRO.

Program szkolenia

  1. Znaczenie analityki w biznesie
  • Jak analityka wpływa na podejmowanie decyzji biznesowych
  • Wykorzystanie danych analitycznych do zwiększania wartości firmy
  • Przykłady skutecznego wykorzystania analityki w różnych branżach
  1. Wprowadzenie do GA4
  • Przegląd nowości i różnic między GA4 a GA3 (Universal Analytics)
  • Powody przejścia na GA4 i korzyści z nowej wersji
  • Zmiana podejścia do mierzenia i analizy danych użytkowników
  1. Nowa struktura danych w GA4
  • Przegląd i zrozumienie nowej struktury danych
  • Jak nowa struktura danych wpływa na analizę i raportowanie
  • Przykłady wykorzystania nowej struktury danych w praktyce
  1. Podstawowe wskaźniki oraz raporty AI (trendy)
  • Omówienie kluczowych metryk w GA4
  • Wykorzystanie raportów AI do identyfikacji trendów
  • Analiza i interpretacja danych za pomocą raportów AI
  1. Ustawienie nowej usługi i wybór atrybucji
  • Krok po kroku konfiguracja nowej usługi GA4
  • Wybór modelu atrybucji odpowiedniego dla Twojego biznesu
  • Zrozumienie i stosowanie różnych modeli atrybucji w GA4
  • Omówienie Tożsamości na potrzeby raportowania, roli Google Signals oraz możliwości modelowania danych
  1. Rodzaje automatycznych zdarzeń (eventów)
  • Przegląd automatycznych zdarzeń w GA4
  • Konfiguracja i optymalizacja śledzenia zdarzeń
  • Przykłady praktycznego wykorzystania zdarzeń w analizie danych
  1. Tworzenie nowych zdarzeń i konwersji w usłudze GA4
  • Proces definiowania i tworzenia niestandardowych zdarzeń
  • Ustawianie konwersji i ich znaczenie dla pomiaru efektywności
  • Praktyczne przykłady tworzenia zdarzeń i konwersji
  1. Wymiary i najważniejsze metryki
  • Definicja i zastosowanie wymiarów w GA4
  • Przegląd i analiza najważniejszych metryk
  • Praktyczne zastosowanie wymiarów i metryk w analizie danych
  1. Edycja domyślnych raportów i widoku menu
  • Dostosowywanie domyślnych raportów do potrzeb biznesowych
  • Personalizacja widoku menu dla szybszego dostępu do danych
  • Przykłady edycji raportów i menu
  1. Tworzenie nowych raportów w zakładce Eksplorowanie
  • Wykorzystanie zakładki Eksplorowanie do tworzenia raportów
  • Przykłady niestandardowych raportów i ich zastosowanie
  • Analiza danych za pomocą nowo utworzonych raportów
  1. Analiza skuteczności działań marketingowych
  • Pozyskiwanie ruchu vs. Pozyskiwanie odbiorców
  • Porównywanie źródeł ruchu pod względem skuteczności oraz różne metody analizy skuteczności działań marketingowych
  • Niestandardowe tagowanie kampanii vs. tagowanie automatyczne
  1. Atrybucja w Google Analytics 4
  • Zrozumienie roli atrybucji w analizie ścieżek konwersji
  • Porównanie różnych modeli atrybucyjnych
  • Praktyczne zastosowanie analizy atrybucji w GA4
  1. Połączenie GA4 z innymi narzędziami
  • Integracja GA4 z Google Ads dla lepszego śledzenia kampanii
  • Integracja GA4 z Google Search Console w celu analizy efektów działań pozycjonerskich
  • Wykorzystanie Big Query do zaawansowanej analizy danych
  • Przykłady praktycznego wykorzystania integracji GA4 z innymi narzędziami
  1. Wprowadzenie do Piwik Pro
  • Przegląd funkcjonalności Piwik Pro
  • Porównanie Piwik Pro z Google Analytics 4
  • Omówienie korzyści z wykorzystania Piwik Pro, w tym zgodności z RODO i bezpieczeństwa danych

15. Zrozumienie struktury danych w Piwik Pro

  • Przegląd i zrozumienie struktury danych w Piwik Pro
  • Jak struktura danych wpływa na analizę i raportowanie
  • Przykłady wykorzystania struktury danych w praktyce
  1. Dodatkowe funkcje Piwik Pro
  • Zarządzanie zgodami użytkowników (Consent Management)
  • Tag Manager

Korzyści dla uczestników

W trakcie praktycznego szkolenia pokażemy, jak w GA4 raportować:

  • działania użytkowników na wielu urządzeniach,
  • modelować brakujące dane za pomocą funkcji machine learning,
  • generować interaktywne pulpity nawigacyjne,
  • analizować dane w czasie rzeczywistym.

Dodatkowo przyjrzymy się takim funkcjom analitycznym GA4 jak:

  • analiza ścieżek nawigacji użytkowników
  • analiza retencji użytkowników i Customer Lifetime Value
  • segmentacja i analiza użytkowników
  • eksploracja danych w BigQuery

Dodatkowo przedstawimy rozwiązanie, które może być alternatywą dla Google Analytics, jakim jest polska platforma Piwik PRO. Jest to narzędzie do analityki internetowej skoncentrowane na ochronie prywatności i bezpieczeństwie przetwarzanych danych, dzięki czemu daje większą kontrolę nad informacjami o użytkownikach. Omówimy podstawowe funkcje Piwik PRO i porównamy je z możliwościami GA4.

Szkolenie ma wiele aspektów praktycznych i formułę warsztatową. W jego trakcie zakładamy, konfigurujemy i uruchamiamy konto Google Analytics 4.

Metody szkolenia

Szkolenie ma charakter warsztatu eksperckiego, podczas którego stosowane są takie narzędzia jak: burza mózgów, dyskusja kierowana, zadania i symulacje indywidualne, w tym praca własna uczestników pod nadzorem prowadzącego. Szkolenie ma charakter praktyczny, podczas którego uczestnicy tworzą konto i usługę Google Analytics 4 oraz dokonują jej samodzielnej konfiguracji.

Dodatkowe informacje

  • Uczestnicy szkolenia otrzymują komplet materiałów
  • Godziny zajęć: 8:30 – 15:30
  • Do ceny szkolenia należy doliczyć 23% podatku VAT

->DOTACJE NA SZKOLENIA<-

Kontakt

Jolanta Jagłowska

Dyrektor ds. Szkoleń

+48 58 558 58 58 wew. 399

+48 602 213 590

j.jaglowska@gfkm.pl

Masz pytania odnośnie szkolenia? Napisz do nas
Back to top