Analityka w Internecie
Analityka internetowa - szkolenie dla specjalistów marketingu
Gdzie i kiedy?
Rozpoczęcie
12.03.25
Zakończenie
13.03.25
Czas trwania
2 dni
Miejsce
Gdańsk
Cena
2250 zł + 23% VAT
Opis
Analityka internetowa odgrywa kluczową rolę dla wszystkich podmiotów prowadzących działalność w sieci. Dostarcza cennych informacji na temat zachowań użytkowników witryn www, skuteczności kampanii marketingowych oraz źródeł ruchu. Pozwala zrozumieć potrzeby klientów, zoptymalizować ofertę i procesy biznesowe pod kątem oczekiwań odbiorców.
Korzystanie z narzędzi analityki internetowej stało się standardem w branży e-marketingu. Dają one możliwość podejmowania trafniejszych decyzji biznesowych w oparciu o twarde dane. Pozwalają również na bieżącą kontrolę efektów prowadzonych działań i wprowadzanie niezbędnych modyfikacji. Bez wykorzystania analityki trudno mówić o nowoczesnym i skutecznym marketingu internetowym.
Dla kogo
- Właściciele i menedżerowie witryn internetowych, pragnący dogłębnie zrozumieć zachowania odwiedzających oraz zoptymalizować ofertę i działania pod kątem potrzeb klientów.
- Pracownicy działów digital marketingowych i e-commerce niższego i średniego szczebla a także kadra menedżerska średniego szczebla.
- Analitycy marketingu i specjaliści ds. kampanii reklamowych, dążący do precyzyjnej oceny efektywności realizowanych projektów, aby podejmować trafniejsze decyzje biznesowe.
- Eksperci w dziedzinie analizy danych, chcący poszerzyć swój warsztat o nowoczesne narzędzia do badania ruchu na stronach www, w tym Google Analytics 4 i Piwik PRO.
Program szkolenia
- Znaczenie analityki w biznesie
- Jak analityka wpływa na podejmowanie decyzji biznesowych
- Wykorzystanie danych analitycznych do zwiększania wartości firmy
- Przykłady skutecznego wykorzystania analityki w różnych branżach
- Wprowadzenie do GA4
- Przegląd nowości i różnic między GA4 a GA3 (Universal Analytics)
- Powody przejścia na GA4 i korzyści z nowej wersji
- Zmiana podejścia do mierzenia i analizy danych użytkowników
- Nowa struktura danych w GA4
- Przegląd i zrozumienie nowej struktury danych
- Jak nowa struktura danych wpływa na analizę i raportowanie
- Przykłady wykorzystania nowej struktury danych w praktyce
- Podstawowe wskaźniki oraz raporty AI (trendy)
- Omówienie kluczowych metryk w GA4
- Wykorzystanie raportów AI do identyfikacji trendów
- Analiza i interpretacja danych za pomocą raportów AI
- Ustawienie nowej usługi i wybór atrybucji
- Krok po kroku konfiguracja nowej usługi GA4
- Wybór modelu atrybucji odpowiedniego dla Twojego biznesu
- Zrozumienie i stosowanie różnych modeli atrybucji w GA4
- Omówienie Tożsamości na potrzeby raportowania, roli Google Signals oraz możliwości modelowania danych
- Rodzaje automatycznych zdarzeń (eventów)
- Przegląd automatycznych zdarzeń w GA4
- Konfiguracja i optymalizacja śledzenia zdarzeń
- Przykłady praktycznego wykorzystania zdarzeń w analizie danych
- Tworzenie nowych zdarzeń i konwersji w usłudze GA4
- Proces definiowania i tworzenia niestandardowych zdarzeń
- Ustawianie konwersji i ich znaczenie dla pomiaru efektywności
- Praktyczne przykłady tworzenia zdarzeń i konwersji
- Wymiary i najważniejsze metryki
- Definicja i zastosowanie wymiarów w GA4
- Przegląd i analiza najważniejszych metryk
- Praktyczne zastosowanie wymiarów i metryk w analizie danych
- Edycja domyślnych raportów i widoku menu
- Dostosowywanie domyślnych raportów do potrzeb biznesowych
- Personalizacja widoku menu dla szybszego dostępu do danych
- Przykłady edycji raportów i menu
- Tworzenie nowych raportów w zakładce Eksplorowanie
- Wykorzystanie zakładki Eksplorowanie do tworzenia raportów
- Przykłady niestandardowych raportów i ich zastosowanie
- Analiza danych za pomocą nowo utworzonych raportów
- Analiza skuteczności działań marketingowych
- Pozyskiwanie ruchu vs. Pozyskiwanie odbiorców
- Porównywanie źródeł ruchu pod względem skuteczności oraz różne metody analizy skuteczności działań marketingowych
- Niestandardowe tagowanie kampanii vs. tagowanie automatyczne
- Atrybucja w Google Analytics 4
- Zrozumienie roli atrybucji w analizie ścieżek konwersji
- Porównanie różnych modeli atrybucyjnych
- Praktyczne zastosowanie analizy atrybucji w GA4
- Połączenie GA4 z innymi narzędziami
- Integracja GA4 z Google Ads dla lepszego śledzenia kampanii
- Integracja GA4 z Google Search Console w celu analizy efektów działań pozycjonerskich
- Wykorzystanie Big Query do zaawansowanej analizy danych
- Przykłady praktycznego wykorzystania integracji GA4 z innymi narzędziami
- Wprowadzenie do Piwik Pro
- Przegląd funkcjonalności Piwik Pro
- Porównanie Piwik Pro z Google Analytics 4
- Omówienie korzyści z wykorzystania Piwik Pro, w tym zgodności z RODO i bezpieczeństwa danych
15. Zrozumienie struktury danych w Piwik Pro
- Przegląd i zrozumienie struktury danych w Piwik Pro
- Jak struktura danych wpływa na analizę i raportowanie
- Przykłady wykorzystania struktury danych w praktyce
- Dodatkowe funkcje Piwik Pro
- Zarządzanie zgodami użytkowników (Consent Management)
- Tag Manager
Korzyści dla uczestników
W trakcie praktycznego szkolenia pokażemy, jak w GA4 raportować:
- działania użytkowników na wielu urządzeniach,
- modelować brakujące dane za pomocą funkcji machine learning,
- generować interaktywne pulpity nawigacyjne,
- analizować dane w czasie rzeczywistym.
Dodatkowo przyjrzymy się takim funkcjom analitycznym GA4 jak:
- analiza ścieżek nawigacji użytkowników
- analiza retencji użytkowników i Customer Lifetime Value
- segmentacja i analiza użytkowników
- eksploracja danych w BigQuery
Dodatkowo przedstawimy rozwiązanie, które może być alternatywą dla Google Analytics, jakim jest polska platforma Piwik PRO. Jest to narzędzie do analityki internetowej skoncentrowane na ochronie prywatności i bezpieczeństwie przetwarzanych danych, dzięki czemu daje większą kontrolę nad informacjami o użytkownikach. Omówimy podstawowe funkcje Piwik PRO i porównamy je z możliwościami GA4.
Szkolenie ma wiele aspektów praktycznych i formułę warsztatową. W jego trakcie zakładamy, konfigurujemy i uruchamiamy konto Google Analytics 4.
Metody szkolenia
Szkolenie ma charakter warsztatu eksperckiego, podczas którego stosowane są takie narzędzia jak: burza mózgów, dyskusja kierowana, zadania i symulacje indywidualne, w tym praca własna uczestników pod nadzorem prowadzącego. Szkolenie ma charakter praktyczny, podczas którego uczestnicy tworzą konto i usługę Google Analytics 4 oraz dokonują jej samodzielnej konfiguracji.
Dodatkowe informacje
- Uczestnicy szkolenia otrzymują komplet materiałów
- Godziny zajęć: 8:30 – 15:30
- Do ceny szkolenia należy doliczyć 23% podatku VAT