Digital Marketing Academy

Szlakiem najnowszej wiedzy po algorytmach Social Mediów

Gdzie i kiedy?

Rozpoczęcie

27.11.21

Zakończenie

06.02.22

Czas trwania

9 dni

Miejsce

Gdańsk + online

Cena

4950 zł + 23% VAT

pobierz pdf

Opis

Digital Marketing to program stworzony z myślą o osobach, które chcą zdobyć, pogłębić i uporządkować wiedzę oraz umiejętności z zakresu nowoczesnego marketingu. Marketing to jedna z dziedzin, która niezwykle szybko się zmienia. To co było aktualne wczoraj, dziś już nie jest. Warto być na bieżąco z trendami i potrzebami użytkowników, wdrażać nowe technologie i rozwiązania mieszcząc się w budżecie, tworzyć i być kreatywnym w zgodzie z ciągle ewoluującymi algorytmami, analizować osiągane wyniki i wyciągać wnioski z poprzednich etapów.

Program Digital Marketing to esencja wiedzy i umiejętności marketingowca. Nasi trenerzy to czołowi praktycy marketingu internetowego z doświadczeniem szkoleniowym.

Dla kogo

  • Specjaliści związani z działami marketingu i agencji reklamowych
  • Właściciele małych i średnich przedsiębiorstw
  • Administratorzy stron www
  • Wszystkich chcących podnieść sprzedaż swoich usług i produktów w Internecie
  • Wszystkich chcących budować silną markę osobistą i/lub firmową w Social Media

Program szkolenia

KREATYWNOŚĆ W MARKETINGU
27 listopada 2021
Anna Engel

Czas trwania: 1 dzień

Wprowadzenie do kreatywności

  • Czym jest kreatywność? Dlaczego jedni są bardziej kreatywni i czy są naprawdę?
  • Co nas ogranicza i jak to pokonać?
  • Rozgrzewka twórcza – dlaczego jest niezbędna w procesie twórczym?
  • Zestaw ćwiczeń do wykorzystania przed pracą twórczą intensyfikujący jego efekty.

Czym jest myślenie lateralne i jak wpływa na kreatywność?

  • Ćwiczenia, mające na celu generowanie nowych, nieszablonowych pomysłów przy zastosowaniu narzędzi myślenia lateralnego. Pomaga to rozwiązywać problemy i generować nowe pomysły, aby sprostać wyzwaniom współczesnego środowiska biznesowego,

Twórcze widzenie świata

  • Jak odejść od standardowych pomysłów, rutyny i przyjąć postawę umysłu otwartego na nowe postrzeganie świata, spojrzeć na oczywistości w niestereotypowy sposób. Ćwiczenia rozwijające twórczość eksploracyjną.

Burza Mózgu

  • Gdy podczas spotkania potrzebujesz pomysłów sięgasz po burzę mózgów. Jak ją prawidłowo przeprowadzać, rola facylitatora w procesie.
  • Kreatywne rozwiązywanie problemów.
  • Wykorzystywanie twórczych umiejętności do rozwiązywania realnych problemów.

FINANSE W MARKETINGU 
28 listopada 2021
Michał Komorowski

Czas trwania: 1 dzień

Wprowadzenie do finansów

  • Zasady, pojęcia, definicje:  Sprzedaż, przychody, koszty, nakłady, inwestycje, amortyzacja
  • CAPEX i OPEX
  • Finansowe ujęcie wydatków marketingowych przez system rachunkowości finansowej i zarządczej (menedżerskiej)
  • Konstruowanie zestawień finansowych

Budżet działań marketingowych

  • Prognozowanie, planowanie i budżetowanie
  • Podział kosztów działań marketingowych
  • Wykonanie i analiza odchyleń

Analiza efektywności nakładów marketingowych w krótkim i długim okresie

  • Wybrane miary finansowe wydatków marketingowych (wzrost przychodów ze sprzedaży, zysku, marży
  • Zwrot z inwestycji w marketing, wskaźniki: GMROI, ROI, ROMI
  • Wykorzystanie analizy progu rentowności do analizy działań promocyjnych i kampanii marketingowych: relacje BEP, CVP, PVP
  • Relacja między nakładami a efektami działań marketingowych

Studium przypadku z wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego

  • Modelowanie finansowych efektów działań marketingowych przez pryzmat wybranych KPI: Traffic, Conversion and Conversion Rate, OCC, RevPer.

 

REKLAMA NA FACEBOOKU I INSTAGRAMIE i LINKEDIN DLA BIZNESU
4-5 grudnia 2021
Szymon Lisowski, Adrian Gamoń
Czas trwania: 2 dni

REKLAMA NA FACEBOOKU I INSTAGRAMIE
4 grudnia 2021
Szymon Lisowski
Czas trwania: 1 dzień

Wprowadzenie do reklamy na Facebooku i Instagramie

  • System aukcyjny – co wpływa na koszty reklamowe
  • Najważniejsze ograniczenia regulaminowe
  • Różne formy promocji – “promuj post” vs Menedżer reklam

Tworzenie reklam – część 1

  • Struktura kampanii reklamowych – najlepsze praktyki organizacji kampanii
  • Cele kampanii – który cel wybrać, jak wybór celu wpływa na optymalizację kampanii
  • Tworzenie kampanii reklamowej w Menedżerze reklam – wspólne przejście z uczestnikami przez cały proces tworzenia kampanii reklamowej
  • Wybór odpowiedniej grupy docelowej
  • Dopasowanie budżetu do założonych celów

Tworzenie reklam – cześć 2

  • Cechy skutecznych kreacji reklamowych – przykłady i najlepsze praktyki dot. projektowania graficznego i tworzenia copy reklam
  • Testy A/B
  • Rozbudowa i skalowanie kampanii reklamowych
  • Zarządzanie kampaniami reklamowymi w Menedżerze reklam

Zaawansowane opcje targetowania

  • Piksel Facebooka – funkcje i sposoby wykorzystania, instalacja Piksela na stronie
  • Grupy niestandardowych i podobnych odbiorców (Custom i Lookalike Audiences)
  • Remarketing na Facebooku i Instagramie – przykłady wykorzystania
  • Strategie reklamowe

Analiza i optymalizacja

  • Statystyki reklamowe – kolumny i zestawienia
  • Optymalizacja kampanii, zestawów reklam i reklam
  • Dobór najważniejszych wskaźników w zależności od realizowanych celów
  • Przykłady praktycznych optymalizacji

LINKEDIN DLA BIZNESU
5 grudnia 2021
Adrian Gamoń
Czas trwania: 1 dzień

Blok I. LinkedIn dla biznesu:

  • Wprowadzenie do szkolenia
  • Jakie korzyści biznesowe daje LinkedIn
  • Kto faktycznie jest na LinkedInie? Jakie są firmy na LinkedInie?
  • Proces budowania skutecznej marki na LinkedIn
  • Case studies MOCnych marek na LinkedInie
  • Social selling i kluczowe działania na LinkedInie
  • Strategiczne planowanie obecności firmy i osoby na LinkedIn

Blok II. Strategia obecności:

  • Dobór celów działań na LinkedIn
  • Oszacowanie grupy docelowe oraz budowa profilu idealnego klienta
  • Jak korzystać strategicznie z panelu reklamowego na LinkedInie
  • Jak stworzyć profesjonalny profil osobowy
  • Jak sprytnie posługiwać się wyszukiwarką i znajdować właściwe osoby
  • Dodatkowe narzędzia: Sales Navigator
  • Networking w praktyce: budowanie sieci kontaktów prosprzedażowych
  • Jak nawiązywać relacje generujące sprzedaż z innymi użytkownikami LinkedInie

Blok III. Algorytm i tworzenie skutecznych treści w praktyce:

  • Działanie algorytmów na LinkedInie i czym różni się od tego na Facebooku
  • Rodzaje treści na LinkedInie i kiedy i jak warto z nich korzystać
  • Publikacje na LinkedIn – często popełniane błędy
  • Jak tworzyć treści, które mają duże zasięgi organiczne i zarazem pozwalają generować sprzedaż + przykłady
  • Jak dystrybuować treści i zwiększać ich skuteczność
  • O czym pisać jako osoba i firma (B2B, B2C)
  • Tworzenie treści w praktyce

Blok IV. Reklama, planowanie całości i podsumowanie:

  • Jak zbudować koncept komunikacji osoby i firmy na LinkedInie
  • Dobór formatów reklamowych i planowanie kampanii reklamowej na LinkedIn
  • Jak w praktyce generować leady na LinkedInie (podsumowanie)
  • Tworzenie planu działań i optymalizacja efektów na LinkedInie (podsumowanie)
  • Omówienie ćwiczeń do wykonania po szkoleniu
  • Sesja pytań i odpowiedzi

 

 

 


GOOGLE ADS I GOOGLE ANALYTICS

14-16 stycznia 2022
Maciej Wiśniewski
Czas trwania: 3 dni 

I dzień

Panel Google Ads i tworzenia kampanii reklamowej w wyszukiwarce Google

Wstęp do reklamy w Google Ads (zajęcia praktyczne)

  • Poznanie systemu reklamowego Google Ads
  • Różnice między pozycjonowaniem a reklamą w Google oraz typach reklam obowiązujących w Google Ads
  • Najważniejsze pojęcia, wskaźniki, skróty oraz sposoby płatności

Tworzenie kampanii w Google Ads (zajęcia praktyczne)

  • Założenie konta Google Ads lub MCK
  • Prezentacja panelu, jego ustawień oraz cele reklam
  • Budżetowanie kampanii w sieci wyszukiwania wykorzystując “Planer słów kluczowych”
  • Stworzenie kampanii reklamowej w Google Ads
  • Efektywna budowa kampanii

Słowa, reklamy, rozszerzenia, wynik jakości, budżet (zajęcia praktyczne)

  • Prawidłowe dodawanie słów do kampanii, tak aby Twoje reklamy pojawiały się wyłącznie na wartościowe zapytania
  • Modyfikatory słów kluczowych, typy i powody stosowania rozszerzeń reklam, wymagania redakcyjne oraz testy A/B
  • Czym jest wynik jakości i w jaki sposób osiągnąć najwyższy
  • Jak planować kampanię reklamową w Google
  • Jak poznać ilości kliknięć i budżety niezbędne do optymalnej kampanii

Sposoby płatności za reakcję w reklamę (zajęcia praktyczne)

  • Kiedy optymalizować kampanię pod CPA, ROAS, kiedy pod kliknięcia czy udział w wyświetleniach, a kiedy ustawić stawki ręczne
  • Dobieranie stawek do celów, które chcesz zrealizować za pośrednictwem kampanii w Google Ads

Optymalizacja kampanii na podstawie danych (zajęcia praktyczne)

  • Modyfikacja kolumn w raportach oraz segmentacja danych
  • Jak ograniczyć zasięgi kampanii i słowa kluczowe oraz kiedy wykluczyć grupy odbiorcze
  • Zaawansowana optymalizacja kampanii

II dzień

Szkolenie Google Ads – reklamy graficzne oraz video

Kampania dynamiczna (zajęcia praktyczne)

  • Nauczysz się tworzyć kampanię w Google Ads, która nie ma słów kluczowych System sam poszuka wartościowych słów na Twojej witrynie i sam zbuduje listę słów

Keyword Insertion Tool (zajęcia praktyczne)

  • Efektywnie wykorzystasz funkcję “COUNTDOWN” oraz “IF” do dynamicznej personalizacji reklam

Kampania graficzna w Google Ads (zajęcia praktyczne)

  • Stworzysz kampanię w największej sieci reklamowej w internecie
  • Poznasz sposoby określania grup docelowych kierowanych na tematy, słowa, odbiorców oraz miejsca reklamowe
  • Demografia, tworzenie odbiorców o podobnych zainteresowaniach oraz wykluczanie dzieci, które klikają w reklamy na smartfonach rodziców
  • Zbudujesz także kampanię w Google Discovery, która wygląda jak post i jest optymalizowana wyłącznie pod konwersje

Konwersja w Google Ads (zajęcia praktyczne)

  • Czy wiesz, że przekazując dane o konwersjach do systemu Google Ads, system uczy się kim są osoby, które realizują Twoje cele biznesowe? Dzięki temu Google Ads będzie w stanie optymalizować się pod te cele i obniżyć koszt pozyskania klienta. Będziesz otrzymywać regularne dane, ile pieniędzy kosztuje Cię każdy klient
  • Wspólnie skonfigurujemy Twoje konto Google Ads pod mierzenie konwersji oraz określimy model atrybucji
  • Zobaczysz różnicę w kodach konwersji Google Ads i Google Analytics

Remarketing w Google Ads (zajęcia praktyczne) w postaci banerów oraz reklamy tekstowej

  • Remarketing to reklama pojawiająca się użytkownikom, którzy odwiedzili Twój sklep lub witrynę
  • Nauczysz się tworzyć grupy odbiorców zarówno w systemie Google Ads, jak i w Google Analytics
  • Następnie zbudujesz kampanię w Google Ads kierowaną na te osoby, które już wcześniej odwiedziły Twoją witrynę

Kampania produktowa − w przypadku wystarczającego czasu oraz zainteresowania uczestników

  • W sklepie internetowym główny cel to transakcja Dzięki kampanii nie tylko zareklamujesz wszystkie produkty, które masz w sklepie  Będziesz w stanie dotrzeć z nią do osób, które chcą zakupić od Ciebie te produkty, a nie tylko je oglądać
  • Pokażę Ci w jaki sposób wdrożyć kampanię produktową w Google Ads zoptymalizowaną pod zwrot z inwestycji

Reklama w YouTube (zajęcia praktyczne)

  • YouTube jest aktualnie najtańszą platformą reklamową w internecie, gwarantującą olbrzymie zasięgi
  • Nauczysz się tworzyć kampanie wideo wyświetlane w YouTube w postaci In-Stream i Discovery w podziale na wyszukiwarkę oraz odbiorców
  • Dowiesz się dlaczego nie kierowanie na odbiorców w YouTube to jedyne dobre kierowanie

III dzień

Google Analytics oraz Google Tag Manager

Wstęp do analityki internetowej

  • Dowiesz się jak działa Google Analytics, co to jest kod śledzenia oraz jak poprawnie wdrożyć go do witryny.
  • Jak zarządzać uprawnieniami oraz jak poprawnie go skonfigurować, aby zminimalizować ilość błędnych danych.
  • Pokażę Ci przykłady danych w Google Analytics, jak je analizować i jakie dane możesz uzyskać.

Google Tag Manager (zajęcia praktyczne)

  • Wdrożenie Google Tag Manager do Twojej witryny pomoże Ci bez znajomości programowania odbierać od Twojej witryny zdarzenia takie jak: kliknięcie w numery telefonu, adresy e-mail, wypełnienia formularza.
  • Następnie te zdarzenia przekażesz do Google Analytics, Google Analytics, pixela Facebooka czy Yandex Metrica w postaci celów (konwersji).

Mierzenie konwersji w Google Analytics (zajęcia praktyczne)

  • Konwersja jest najważniejszą miarą sukcesu Twoich działań marketingowych. Nie ważne, czy jest to wypełnienie formularza czy zakup w sklepie internetowym.
  • Mierząc te dane jesteś w stanie tworzyć takie kampanie reklamowe, które przekładają się na ich realizację.
  • Dzięki mierzeniu zdarzeń (konwersji) systemy reklamowe będą uczyć się Twoich klientów, co przełoży się na obniżenie kosztów pozyskania klienta.
  • Dowiesz się co to jest atrybucja konwersji, jak ją mierzyć i interpretować dane.
  • Poznasz modele atrybucji i ścieżki wielokanałowe, które pomogą Ci zrozumieć, jak działa Twój marketing oraz jak na niego reagują Twoi klienci.
  • Dlaczego nie powinieneś importować konwersji (celów) z Google Analytics do Google Ads.

Mierzenie konwersji w Google Ads (zajęcia praktyczne)

  • Jak zintegrować mierzenie konwersji Google Ads z Twoją witryną.
  • Jakie moduły wykorzystać aby prawidłowo wdrożyć konwersje do Twojej witryny.

Raporty i interpretacja danych (zajęcia praktyczne)

  • Raporty w Google Ads są najważniejsze oraz jak interpretować dane.
  • Jak filtrować ruch oraz usuwać spam z Analytics.
  • Dowiesz się dlaczego wysoki współczynnik odrzuceń wcale nie jest zły oraz jak poprawnie go mierzyć na stronach typu Landing Page / One Page.

Analityka dla E-commerce (zajęcia praktyczne) w przypadku wystarczającego czasu oraz zainteresowania uczestników.

  • W jaki sposób mierzyć ROAS (zwrot z nakładów na reklamę),
  • W jakie sposób wdrożyć do sklepu internetowego dynamiczne listy do remarketingu oraz dynamiczne konwersje,
  • Poznasz kody java script, którymi musisz się komunikować z Google.

 

SOCIAL MEDIA MARKETING
5-6 lutego 2022
Prowadzący: Szymon Lisowski
Czas trwania: 2 dni

Wprowadzenie do digital marketingu

  • Najpopularniejsze kanały digital marketingu a customer journey – role i funkcje kanałów (SEO, PPC, display, e-mail, content marketing, social media marketing itp.)
  • Najważniejsze kanały social media marketingu – grupy docelowe, funkcje, cechy charakterystyczne (Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest, Twitter, TikTok, Messenger, YouTube)
  • Cele możliwe do realizacji w mediach społecznościowych – case studies wprowadzające

Algorytmy w mediach społecznościowych

  • Zasięgi organiczne i płatne
  • Przegląd najważniejszych składowych algorytmów w wybranych serwisach, części wspólne i różnice
  • Zmiany w algorytmach i sposoby zwiększania zasięgów organicznych
  • Algorytmy działań płatnych – zestawienie z algorytmami organicznymi – części wspólne i główne różnice
  • Algorytmy w serwisach filmowych – YouTube, optymalizacja filmów i kanału

Content marketing w mediach społecznościowych

  • Rola content marketingu w social media marketingu
  • Formaty komunikacji – przegląd najpopularniejszych formatów na przykładach różnych branż i celów
  • Komunikacja wizualna – trendy
  • Era mobile – wpływ na tworzenie i konsumpcję treści
  • Video marketing i live’y – najważniejsze zasady tworzenia video w erze mobile
  • Narzędzia przydatne do tworzenia treści – przegląd programów, aplikacji i serwisów

Pomiar skuteczności działań

  • Cele komunikacyjne i biznesowe – dobór odpowiednich wskaźników efektywności
  • Analiza i interpretacja najważniejszych KPI
  • Analiza z wykorzystaniem zewnętrznych narzędzi – Sotrender, Google Analytics

Korzyści dla uczestników

Po ukończeniu programu, jego uczestnicy będą potrafili:

  • Tworzyć kampanie na podstawie poznanych zasad działania algorytmów najpopularniejszych platform społecznościowych i dowiesz się, jak zwiększać zasięgi organiczne
  • Mierzyć efektywność działań w mediach społecznościowych
  • Wykorzystać wiedzę, jak działają algorytmy reklamowe ekosystemu Facebooka i Instagrama
  • Wykorzystać najlepsze praktyki dotyczące budowania struktury konta reklamowego i optymalizacji kampanii reklamowych względem celów reklamowych i biznesowych.
  • Samodzielnie tworzyć kampanie reklamowe w Ads Managerze – od wyboru celu, przez dobranie optymalnej grupy docelowej i budżetu, aż po kreację reklamową.
  • Tworzyć kampanie remarketingowe i wykorzystać Piksel Facebooka.
  • Przeprowadzać niestandardowe rozwiązania wykorzystujące dane w celu poprawy sprzedaży oraz łączące dane online i offline w Google Ads
  • Samodzielnie poprowadzić kampanie reklamowe nastawione na efekt w Google Ads
  • Samodzielnie interpretować dane pochodzące z Google Analytics
  • Wykorzystać nowe rozwiązania funkcji Google Analytics, dotyczące monitorowania sprzedaży, analizy ruchu na stronie i user experience
  • Zbudować silną markę osobistą na Linkedin w opaciu o konkretne wskazówki i porady
  • Samodzielnie zaplanować i przeprowadzić płatną kampanię reklamową na LinkedIn
  • Rozwijać kreatywność na co dzień
  • Poznasz praktyczne narzędzia i ćwiczenia rozwijania kreatywności na co dzień
  • Wykorzystać w praktyce widzę pozwalającą na rozwiązywanie problemów i generować nowe pomysły na życzenie
  • Samodzielnie prognozować, planować i zarządzać budżetem marketingowym
  • Przeprowadzać analizę odchyleń
  • Samodzielnie konstruować zestawienia finansowe
  • Analizować efektywność nakładów marketingowych w krótkim i długim okresie
  • Wykorzystać analizę progu rentowności do analizy działań promocyjnych i kampanii marketingowych

Metody szkolenia

Szkolenie ma charakter warsztatu partycypacyjnego i treningu umiejętności, w trakcie którego uczestnicy będą poznawać i wykorzystywać najnowsze metody i techniki działania w mediach społecznościowych.

Duży nacisk jest położony na praktyczny aspekt komunikacji w Social Media i pracę z codziennymi problemami uczestników. Aktywna forma prowadzenia zajęć ma na celu wyposażenie uczestników w praktyczną wiedzę i zainspirowanie ich do natychmiastowego jej wdrożenia w swojej codziennej pracy.

Dodatkowe informacje

  • Uczestnicy szkolenia otrzymują komplet materiałów
  • Godziny zajęć: 8:30 – 15:30
  • Do ceny szkolenia należy doliczyć 23% podatku VAT

Informacja o zniżkach

Jeżeli jesteś absolwentem lub słuchaczem:
− Podyplomowych Studiów Menedżerskich organizowanych z Akademią Leona Koźmińskiego
− Podyplomowych Studiów Zarządzania Projektami organizowanych z Akademią Leona Koźmińskiego
− Profesjonalnego Studium Doskonalenia Umiejętności Menedżerskich
− Profesjonalnego Studium Finansów dla Menedżerów

Zostaniesz zwolniony z opłaty za rozmowę kwalifikacyjną do Programu Executive MBA GFKM.

Za udział w Programie Executive MBA GFKM zapłacisz o 10% mniej.

 

->DOTACJE NA SZKOLENIA<-

Harmonogram

Moduł Data
Kreatywność i Finanse w Marketingu 27.11.21 - 28.11.21
Reklama na Facebooku i Instagramie oraz Linkedin dla Biznesu 04.12.21 - 05.12.21
Google Ads i Google Analytics 14.01.22 - 16.01.22
Social Media Marketing 05.02.22 - 06.02.22

Kontakt

Jolanta Jagłowska

Dyrektor ds. Szkoleń

+48 58 558 58 58 wew. 399

+48 602 213 590

j.jaglowska@gfkm.pl

Masz pytania odnośnie szkolenia? Napisz do nas
Back to top