Digital Marketing 
Szlakiem najnowszej wiedzy po algorytmach Social Mediów
Gdzie i kiedy?
Rozpoczęcie
16.10.21
Zakończenie
19.12.21
Czas trwania
9 dni
Miejsce
Gdańsk
Cena
4950 zł + 23% VAT
Opis
Digital Marketing to program stworzony z myślą o osobach, które chcą zdobyć, pogłębić i uporządkować wiedzę oraz umiejętności z zakresu nowoczesnego marketingu. Marketing to jedna z dziedzin, która niezwykle szybko się zmienia. To co było aktualne wczoraj, dziś już nie jest. Warto być na bieżąco z trendami i potrzebami użytkowników, wdrażać nowe technologie i rozwiązania mieszcząc się w budżecie, tworzyć i być kreatywnym w zgodzie z ciągle ewoluującymi algorytmami, analizować osiągane wyniki i wyciągać wnioski z poprzednich etapów.
Program Digital Marketing to esencja wiedzy i umiejętności marketingowca. Nasi trenerzy to czołowi praktycy marketingu internetowego z doświadczeniem szkoleniowym.
Dla kogo
- Specjaliści związani z działami marketingu i agencji reklamowych
- Właściciele małych i średnich przedsiębiorstw
- Administratorzy stron www
- Wszystkich chcących podnieść sprzedaż swoich usług i produktów w Internecie
- Wszystkich chcących budować silną markę osobistą i/lub firmową w Social Media
Program szkolenia
KREATYWNOŚĆ W MARKETINGU
27 marca 2021
Prowadzący: Anna Engel
Czas trwania: 1 dzień
Blok I. Wprowadzenie do kreatywności
- Czym jest kreatywność? Dlaczego jedni są bardziej kreatywni i czy są naprawdę?
- Co nas ogranicza i jak to pokonać?
- Rozgrzewka twórcza – dlaczego jest niezbędna w procesie twórczym?
- Zestaw ćwiczeń do wykorzystania przed pracą twórczą intensyfikujący jego efekty.
Blok II. Czym jest myślenie lateralne i jak wpływa na kreatywność?
- Ćwiczenia, mające na celu generowanie nowych, nieszablonowych pomysłów przy zastosowaniu narzędzi myślenia lateralnego. Pomaga to rozwiązywać problemy i generować nowe pomysły, aby sprostać wyzwaniom współczesnego środowiska biznesowego,
Blok III. Twórcze widzenie świata.
- Jak odejść od standardowych pomysłów, rutyny i przyjąć postawę umysłu otwartego na nowe postrzeganie świata, spojrzeć na oczywistości w niestereotypowy sposób. Ćwiczenia rozwijające twórczość eksploracyjną.
Blok IV. Gdy podczas spotkania potrzebujesz pomysłów sięgasz po burzę mózgów. Jak ją prawidłowo przeprowadzać, rola facylitatora w procesie.
Blok V.
- Kreatywne rozwiązywanie problemów.
- Wykorzystywanie twórczych umiejętności do rozwiązywania realnych problemów.
FINANSE W MARKETINGU
28 marca 2021
Prowadzący: Lucjan Śledź
Czas trwania: 1 dzień
Wprowadzenie do finansów
- Zasady, pojęcia, definicje: Sprzedaż, przychody, koszty, nakłady, inwestycje, amortyzacja
- CAPEX i OPEX
- Finansowe ujęcie wydatków marketingowych przez system rachunkowości finansowej i zarządczej (menedżerskiej)
- Konstruowanie zestawień finansowych
Budżet działań marketingowych
- Prognozowanie, planowanie i budżetowanie
- Podział kosztów działań marketingowych
- Wykonanie i analiza odchyleń
Analiza efektywności nakładów marketingowych w krótkim i długim okresie
- Wybrane miary finansowe wydatków marketingowych (wzrost przychodów ze sprzedaży, zysku, marży
- Zwrot z inwestycji w marketing, wskaźniki: GMROI, ROI, ROMI
- Wykorzystanie analizy progu rentowności do analizy działań promocyjnych i kampanii marketingowych: relacje BEP, CVP, PVP
- Relacja między nakładami a efektami działań marketingowych
Studium przypadku z wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego
- Modelowanie finansowych efektów działań marketingowych przez pryzmat wybranych KPI: Traffic, Conversion and Conversion Rate, OCC, RevPer.
GOOGLE ANALYTICS
9-11 kwietnia 2021
Prowadzący: Jarosław Sokołowski, Łukasz Sowiński
Czas trwania: 3 dni
Dzień pierwszy
Sieć wyszukiwania Google
Wstęp do kampanii w wyszukiwarce Google
- Dlaczego warto reklamować się wyszukiwarce Google
- Search Engine Marketing – składowe oraz najważniejsze pojęcia
- SERP – czyli co kryje strona rezultatów wyszukiwania
- Mikromomenty w dotarciu do klienta
Najważniejsze pojęcia na koncie Google Ads
Wynik jakości
- Parametry wpływające na wynik jakości
- Ranking reklamy
- Zarządzanie stawkami
Budowa konta Google Ads
- Wprowadzenie do kampanii i grup reklam
- Słowa kluczowe – przygotowanie oraz dopasowania słów kluczowych
- Reklamy – jak tworzyć oraz najważniejsze zasady redakcyjne
Rozszerzenia reklam
Cele kampanii
Budowa szkicu kampanii na wyszukiwarkę w Google Ads
- Analiza przykładu optymalnej struktury konta
- Przygotowanie szkicu własnej struktury konta Google Ads
- Omówienie prac
Zakładanie konta Google Ads i konfiguracja płatności
Dzień drugi:
Sieć wyszukiwania Google
- Wdrożenie projektów kampanii na kontach Google Ads
- Kampanie produktowe (PLA) w sieci wyszukiwania
- Sieć reklamowa Google
- Działanie reklam w sieci reklamowej
- Formaty reklam
- Targetowanie w Sieci Reklamowej
- Budowa kampanii i modele zakupu reklam
- Segmentacja użytkowników
- Strategie dotarcia do grupy docelowej
- Ustawienie kampanii na koncie Google Ads
- Konfiguracja remarketingu
- Wykorzystanie sieci reklamowej Google do dotarcia do użytkowników Gmail (GSP), YouTube (kampanie video)
Dzien trzeci
Google Analytics (1 dzień)
- Rozpoczęcie pracy z Google Analytics
- Najważniejsze wskaźniki i raporty
- Analiza źródeł ruchu
- Śledzenie kampanii reklamowych
- Segmentacja użytkowników Twojej witryny
- Analiza treści w Google Analytics
- Wykorzystanie Google Analytics w pracy z Google Ads
- Cele/konwersje
- Atrybucja
- Moduł e-commerce
REKLAMA NA FACEBOOKU I INSTAGRAMIE i LINKEDIN DLA BIZNESU
24-25 kwietnia 2021
Prowadzący: Szymon Lisowski, Adrian Gamoń
Czas trwania: 2 dni
LINKEDIN DLA BIZNESU
24 kwietnia 2021
Prowadzący: Adrian Gamoń
Czas trwania: 1 dzień
Blok I. LinkedIn dla biznesu:
- Wprowadzenie do szkolenia
- Jakie korzyści biznesowe daje LinkedIn
- Kto faktycznie jest na LinkedInie? Jakie są firmy na LinkedInie?
- Proces budowania skutecznej marki na LinkedIn
- Case studies MOCnych marek na LinkedInie
- Social selling i kluczowe działania na LinkedInie
- Strategiczne planowanie obecności firmy i osoby na LinkedIn
Blok II. Strategia obecności:
- Dobór celów działań na LinkedIn
- Oszacowanie grupy docelowe oraz budowa profilu idealnego klienta
- Jak korzystać strategicznie z panelu reklamowego na LinkedInie
- Jak stworzyć profesjonalny profil osobowy
- Jak sprytnie posługiwać się wyszukiwarką i znajdować właściwe osoby
- Dodatkowe narzędzia: Sales Navigator
- Networking w praktyce: budowanie sieci kontaktów prosprzedażowych
- Jak nawiązywać relacje generujące sprzedaż z innymi użytkownikami LinkedInie
Blok III. Algorytm i tworzenie skutecznych treści w praktyce:
- Działanie algorytmów na LinkedInie i czym różni się od tego na Facebooku
- Rodzaje treści na LinkedInie i kiedy i jak warto z nich korzystać
- Publikacje na LinkedIn – często popełniane błędy
- Jak tworzyć treści, które mają duże zasięgi organiczne i zarazem pozwalają generować sprzedaż + przykłady
- Jak dystrybuować treści i zwiększać ich skuteczność
- O czym pisać jako osoba i firma (B2B, B2C)
- Tworzenie treści w praktyce
Blok IV. Reklama, planowanie całości i podsumowanie:
- Jak zbudować koncept komunikacji osoby i firmy na LinkedInie
- Dobór formatów reklamowych i planowanie kampanii reklamowej na LinkedIn
- Jak w praktyce generować leady na LinkedInie (podsumowanie)
- Tworzenie planu działań i optymalizacja efektów na LinkedInie (podsumowanie)
- Omówienie ćwiczeń do wykonania po szkoleniu
- Sesja pytań i odpowiedzi
REKLAMA NA FACEBOOKU I INSTAGRAMIE
25 kwietnia 2020
Prowadzący: Szymon Lisowski
Czas trwania: 1 dzień
Wprowadzenie do reklamy na Facebooku i Instagramie
- System aukcyjny – co wpływa na koszty reklamowe
- Najważniejsze ograniczenia regulaminowe
- Różne formy promocji – “promuj post” vs Menedżer reklam
Tworzenie reklam – część 1
- Struktura kampanii reklamowych – najlepsze praktyki organizacji kampanii
- Cele kampanii – który cel wybrać, jak wybór celu wpływa na optymalizację kampanii
- Tworzenie kampanii reklamowej w Menedżerze reklam – wspólne przejście z uczestnikami przez cały proces tworzenia kampanii reklamowej
- Wybór odpowiedniej grupy docelowej
- Dopasowanie budżetu do założonych celów
Tworzenie reklam – cześć 2
- Cechy skutecznych kreacji reklamowych – przykłady i najlepsze praktyki dot. projektowania graficznego i tworzenia copy reklam
- Testy A/B
- Rozbudowa i skalowanie kampanii reklamowych
- Zarządzanie kampaniami reklamowymi w Menedżerze reklam
Zaawansowane opcje targetowania
- Piksel Facebooka – funkcje i sposoby wykorzystania, instalacja Piksela na stronie
- Grupy niestandardowych i podobnych odbiorców (Custom i Lookalike Audiences)
- Remarketing na Facebooku i Instagramie – przykłady wykorzystania
- Strategie reklamowe
Analiza i optymalizacja
- Statystyki reklamowe – kolumny i zestawienia
- Optymalizacja kampanii, zestawów reklam i reklam
- Dobór najważniejszych wskaźników w zależności od realizowanych celów
- Przykłady praktycznych optymalizacji
SOCIAL MEDIA MARKETING
15-16 maja 2021
Prowadzący: Szymon Lisowski
Czas trwania: 2 dni
Wprowadzenie do digital marketingu
- Najpopularniejsze kanały digital marketingu a customer journey – role i funkcje kanałów (SEO, PPC, display, e-mail, content marketing, social media marketing itp.)
- Najważniejsze kanały social media marketingu – grupy docelowe, funkcje, cechy charakterystyczne (Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest, Twitter, TikTok, Messenger, YouTube)
- Cele możliwe do realizacji w mediach społecznościowych – case studies wprowadzające
Algorytmy w mediach społecznościowych
- Zasięgi organiczne i płatne
- Przegląd najważniejszych składowych algorytmów w wybranych serwisach, części wspólne i różnice
- Zmiany w algorytmach i sposoby zwiększania zasięgów organicznych
- Algorytmy działań płatnych – zestawienie z algorytmami organicznymi – części wspólne i główne różnice
- Algorytmy w serwisach filmowych – YouTube, optymalizacja filmów i kanału
Content marketing w mediach społecznościowych
- Rola content marketingu w social media marketingu
- Formaty komunikacji – przegląd najpopularniejszych formatów na przykładach różnych branż i celów
- Komunikacja wizualna – trendy
- Era mobile – wpływ na tworzenie i konsumpcję treści
- Video marketing i live’y – najważniejsze zasady tworzenia video w erze mobile
- Narzędzia przydatne do tworzenia treści – przegląd programów, aplikacji i serwisów
Pomiar skuteczności działań
- Cele komunikacyjne i biznesowe – dobór odpowiednich wskaźników efektywności
- Analiza i interpretacja najważniejszych KPI
- Analiza z wykorzystaniem zewnętrznych narzędzi – Sotrender, Google Analytics
Korzyści dla uczestników
Po ukończeniu programu, jego uczestnicy będą potrafili:
- Tworzyć kampanie na podstawie poznanych zasad działania algorytmów najpopularniejszych platform społecznościowych i dowiesz się, jak zwiększać zasięgi organiczne
- Mierzyć efektywność działań w mediach społecznościowych
- Wykorzystać wiedzę, jak działają algorytmy reklamowe ekosystemu Facebooka i Instagrama
- Wykorzystać najlepsze praktyki dotyczące budowania struktury konta reklamowego i optymalizacji kampanii reklamowych względem celów reklamowych i biznesowych.
- Samodzielnie tworzyć kampanie reklamowe w Ads Managerze – od wyboru celu, przez dobranie optymalnej grupy docelowej i budżetu, aż po kreację reklamową.
- Tworzyć kampanie remarketingowe i wykorzystać Piksel Facebooka.
- Przeprowadzać niestandardowe rozwiązania wykorzystujące dane w celu poprawy sprzedaży oraz łączące dane online i offline w Google Ads
- Samodzielnie poprowadzić kampanie reklamowe nastawione na efekt w Google Ads
- Samodzielnie interpretować dane pochodzące z Google Analytics
- Wykorzystać nowe rozwiązania funkcji Google Analytics, dotyczące monitorowania sprzedaży, analizy ruchu na stronie i user experience
- Zbudować silną markę osobistą na Linkedin w opaciu o konkretne wskazówki i porady
- Samodzielnie zaplanować i przeprowadzić płatną kampanię reklamową na LinkedIn
- Rozwijać kreatywność na co dzień
- Poznasz praktyczne narzędzia i ćwiczenia rozwijania kreatywności na co dzień
- Wykorzystać w praktyce widzę pozwalającą na rozwiązywanie problemów i generować nowe pomysły na życzenie
- Samodzielnie prognozować, planować i zarządzać budżetem marketingowym
- Przeprowadzać analizę odchyleń
- Samodzielnie konstruować zestawienia finansowe
- Analizować efektywność nakładów marketingowych w krótkim i długim okresie
- Wykorzystać analizę progu rentowności do analizy działań promocyjnych i kampanii marketingowych
Metody szkolenia
Szkolenie ma charakter warsztatu partycypacyjnego i treningu umiejętności, w trakcie którego uczestnicy będą poznawać i wykorzystywać najnowsze metody i techniki działania w mediach społecznościowych.
Duży nacisk jest położony na praktyczny aspekt komunikacji w Social Media i pracę z codziennymi problemami uczestników. Aktywna forma prowadzenia zajęć ma na celu wyposażenie uczestników w praktyczną wiedzę i zainspirowanie ich do natychmiastowego jej wdrożenia w swojej codziennej pracy.
Dodatkowe informacje
- Uczestnicy szkolenia otrzymują komplet materiałów
- Godziny zajęć: 8:30 – 15:30
- Do ceny szkolenia należy doliczyć 23% podatku VAT
Informacja o zniżkach
Jeżeli jesteś absolwentem lub słuchaczem:
− Podyplomowych Studiów Menedżerskich organizowanych z Akademią Leona Koźmińskiego
− Podyplomowych Studiów Zarządzania Projektami organizowanych z Akademią Leona Koźmińskiego
− Profesjonalnego Studium Doskonalenia Umiejętności Menedżerskich
− Profesjonalnego Studium Finansów dla Menedżerów
Zostaniesz zwolniony z opłaty za rozmowę kwalifikacyjną do Programu Executive MBA GFKM.
Za udział w Programie Executive MBA GFKM zapłacisz o 10% mniej.
Harmonogram
Moduł | Data |
---|---|
Kreatywność i Finanse w Marketingu | 27.03.21 - 28.03.21 |
Google Ads i Google Analytics | 09.04.21 - 11.04.21 |
Reklama na Facebooku i Instagramie oraz Linkedin dla Biznesu | 24.04.21 - 25.04.21 |
Social Media | 15.05.21 - 16.05.21 |