Profesjonalna Obsługa Klienta
Jak budować zadowolenie klienta w bezpośrednim kontakcie.
Gdzie i kiedy?
Rozpoczęcie
09.12.24
Zakończenie
10.12.24
Czas trwania
2 dni
Miejsce
Gdańsk
Cena
2250 zł + 23% VAT
Opis
Ludzie mogą zapomnieć, co powiedziałeś, mogą zapomnieć, co zrobiłeś, ale nigdy nie zapomną tego, jak się dzięki Tobie poczuli.
Obsługa klienta to budowanie pozytywnych emocji klienta. Aby te emocję w świadomy i korzystny dla firmy sposób budować, warto opanować pewne praktyczne narzędzia działania.
Dla kogo
Szkolenie przeznaczone jest dla pracowników działów obsługi klienta lub innych osób, które pracują z klientami.
- Konsultanci telefonicznej obsługi klienta
- Pracownicy działu obsługi klienta (dział sprzedaży, help desk, dział reklamacji)
- Pracownicy urzędów, administracji, recepcji
Program szkolenia
ROLA WYSOKIEJ JAKOŚCI OBSŁUGI KLIENTA
- profesjonalne standardy obsługi klienta
- „momenty prawdy” – etapy obsługi klienta
NAWIĄZYWANIE KONTAKTU I ROZPOCZĘCIE RELACJI Z KLIENTEM
- styl komunikacji
- nastawienia i oczekiwania obsługującego o klienta
- autoprezentacja – obraz firmy prezentowany klientowi
- werbalne i niewerbalne elementy komunikacji
POZYSKIWANIE INFORMACJI I PROWADZENIE ROZMOWY Z KLIENTEM
- rozpoznanie problemu klienta
- zadawanie właściwych pytań
- umiejętność słuchania
- precyzyjne formułowanie komunikatów
- właściwy język w komunikacji z klientem
TYPOLOGIA KLIENTÓW ICH OCZEKIWANIA CZYLI JAK INDYWIDUALNIE PODEJŚĆ DO KLIENTA
- typy osobowości – test
- rozpoznanie własnego typu osobowości
- dostosowanie stylu obsługi do różnych typów osobowości klientów
RADZENIE SOBIE Z TRUDNYMI SYTUACJAMI W PRACY Z KLIENTEM
- rodzaje trudnych sytuacji
- sposoby reagowania na typowe zastrzeżenia naszych klientów
- postępowanie w przypadku reklamacji
TRUDNE KLIENCI I JAK Z NIMI POSTĘPOWAĆ
- rozpoznanie i charakterystyka trudnych klientów
- sposoby postępowania z wybranymi trudnymi typami
- postępowanie w przypadku agresji ze strony klienta
INDYWIDUALNE PLANY POPRAWY UMIEJĘTNOŚCI OBSŁUGI KLIENTA
Korzyści dla uczestników
Po ukończeniu szkolenia uczestnicy powinni:
- Poprawić zdolność aktywnego wpływania na relację z klientem, wzbudzania pozytywnego nastawienia i zaufania klienta do obsługującego
- Radzić sobie lepiej w sytuacja niestandardowych w pracy z klientami
- Świadomie stosować rożne techniki działania w stosunku do różnych typów klientów
Metody szkolenia
Szkolenie jest prowadzone metodą warsztatową, bazuje na ćwiczeniach indywidualnych i zespołowych oraz symulacjach rozmów z klientami. Uczestnicy przećwiczą najważniejsze momenty obsługi klienta. Szkolenie przygotowane na podstawie standardów firmy lub też scenariuszy bazujących na pracy uczestników.
Dodatkowe informacje
- Uczestnicy szkolenia otrzymują komplet materiałów
- Godziny zajęć: 8:30 – 15:30
- Do ceny szkolenia należy doliczyć 23% podatku VAT