Zaawansowana Sprzedaż i Negocjacje
Zdobądź konkretne narzędzia wspomagające Twoją sprzedaż
Gdzie i kiedy?
Rozpoczęcie
11.04.24
Zakończenie
12.04.24
Czas trwania
2 dni
Miejsce
Gdańsk
Cena
2250 zł + 23% VAT
Opis
Warsztat jest odpowiedzią na zwiększające się potrzeby zdobycia kompetencji prowadzenia sprzedaży, gdzie oferta często dotyczy rozwiązań mających wpływ na całą organizację Klienta, a w grę wchodzi współpraca z wieloma decydentami, często z różniącymi się od siebie potrzebami i interesami.
Jak poruszać się w sprzedaży tego typu? Jak oceniać swoje szanse sprzedażowe i potrzebny nakład zasobów? Co stanowi nieoczekiwaną wartość dodaną i dlaczego musi być ona mierzalna? Jakie strategie stosować wobec konkurencji? Jak prowadzić negocjacje z wieloma osobami przy jednym stole?
Odpowiedzi spróbujemy udzielić podczas tego dwudniowego warsztatu opartego o konkretną metodykę i sprawdzone narzędzia.
Dla kogo
Warsztat dedykowany jest pracownikom sprzedaży oraz menedżerom, którzy chcą pogłębić swoje umiejętności sprzedażowe i rozszerzyć je o segment B2B.
Program szkolenia
SPRZEDAŻ TRADYCYJNA VS. SPRZEDAŻ B2B – PODSTAWOWE RÓŻNICE
- Dlaczego scenariusze sprzedaży oraz sprzedaż językiem korzyści nie wystarcza w sprzedaży B2B?
- Na czym polega sprzedaż B2B i co ją wyróżnia od sprzedaży tradycyjnej?
- Dlaczego polityka wewnętrzna klienta oraz strategia jej wykorzystania są tak istotne?
OŚRODKI DECYZYJNE, MAPA WŁADZY I WPŁYWU CZYLI O ROZPOZNANIU KLIENTA
- Układ sił w firmie klienta
- Narzędzie – Mapa wpływu, władzy i wzajemnych powiązań w firmie klienta
- Rozpoznawanie potrzeb i wartości osób decyzyjnych
- Narzędzie – Przygotowanie do Sprzedaży – jakich informacji potrzebujesz? Ile z nich posiadasz? Czego nie wiesz?
NIEOCZEKIWANA WARTOŚĆ DODANA
- Kryteria decyzyjne wyboru oferty – poziom pracownika, menedżera średniego szczebla, zarządu
- Myślenie liczbami podczas prezentacji oferty
- Narzędzie – Tworzenie mierzalnej, ilościowej, finansowo atrakcyjnej Oferty Wartości
- Dodawanie Nieoczekiwanej Wartości Dodanej do oferty usługi
LICZBY W NEGOCJACJACH I SPRZEDAŻY B2B
- Dlaczego liczby odgrywają kluczowe znaczenie w sprzedaży B2B?
- Jak mierzyć korzyści wynikające z naszej oferty dla klienta?
- Jak posługiwać się liczbami w prezentowaniu oferty oraz negocjacjach?
- Jakich błędów unikać w negocjacjach opartych o liczby?
STRATEGIE NA KONKURENCJĘ W SPRZEDAŻY B2B
- Strategie: bezpośrednia, zmiany zasad, powstrzymywania, podziału
- Kiedy używać jakiej strategii? Matryca decyzyjna
- Przykłady zastosowania poszczególnych strategii
NEGOCJACJE B2B – PRZYGOTOWANIE
- Narzędzie – Arkusz planowania negocjacji
- Formułowanie celów minimum i maksimum
- Formułowanie BATNA
- Obrona ceny – techniki
- Jakich komunikatów nie używać podczas negocjacji
NEGOCJACJE B2B – UMIEJĘTNOŚCI KOMUNIKACYJNE
- Trening 5-ciu podstawowych umiejętności negocjacyjnych
- Zarządzanie komunikacją
- Zarządzanie stronami negocjacji
- Argumentacja merytoryczna
- Rozpoznawanie potrzeb i wartości stron
- Formułowanie propozycji i rozwiązań
ZAUFANIE JAKO KAPITAŁ SPRZEDAŻY
- Budowanie relacji opartych na zaufaniu
- Zaufanie jako kapitał sprzedaży
- Konsekwencje braku zaufania w relacjach sprzedażowych
- Podsumowanie szkolenia
Korzyści dla uczestników
Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą potrafili:
- stosować narzędzia oceny szans sprzedażowych w segmencie B2B
- rozpoznawać interesy i wartości poszczególnych decydentów oraz formułować je w postaci Mapy władzy i wpływu
- formułować ofertę wartości dodanej
- sprawnie przygotować się do negocjacji
- stosować zachowania zwiększające sukces przy stole negocjacyjnym
- używać technik wywierania wpływu
- prowadzić skuteczne strategie wobec konkurencji
Metody szkolenia
- Praktyczne ćwiczenia
- Studia przypadków
- Trening behawioralny konkretnych umiejętności sprzedażowych i negocjacyjnych
- Praca indywidualna
- Dyskusja moderowana
- Wykład merytoryczny
- Praca w parach / małych zespołach
Dodatkowe informacje
- Uczestnicy szkolenia otrzymują komplet materiałów
- Godziny zajęć: 8:30 – 15:30
- Do ceny szkolenia należy doliczyć 23% podatku VAT