Profesjonalne Studium Doskonalenia Umiejętności Menedżerskich

Podnieś swoją skuteczność i konkurencyjność w roli lidera

Gdzie i kiedy?

Rozpoczęcie

10.10.24

Zakończenie

18.01.25

Czas trwania

12 dni

Miejsce

Gdańsk

Cena

7900 zł + 23% VAT

pobierz pdf

Opis

Zarządzanie firmą, jej oddziałem, działem, pionem czy zespołem opiera się na kierowaniu ludźmi, sprawianiu, by realizowali postawione cele. Zarządzanie wymaga od menedżerów, oprócz naturalnych i doskonalonych cech przywódczych, dysponowania i umiejętnego wykorzystywania narzędzi pozwalających skutecznie kierować, motywować, przekonywać i negocjować.

Program Doskonalenia Umiejętności Menedżerskich został przygotowany tak, by dostarczyć uczestnikom praktyczne umiejętności, wesprzeć ich w odnalezieniu własnego stylu przywództwa i wyposażyć w metody lepszej organizacji czasu i redukcji stresu.

Dla kogo

Dla kadry kierowniczej średniego szczebla, zarządzających zespołami oraz innych strategicznych pracowników firm.

Program studium

I MODUŁ
PRZYWÓDZTWO I KIEROWANIE ZESPOŁEM
DATA: 10-12.10.2024

Funkcjonowanie zespołów

  • uwarunkowania funkcjonowania zespołów
  • zasady sprawnego funkcjonowania zespołów
  • czynniki ułatwiające pracę zespołów
  • czynniki utrudniające pracę zespołów
  • działania podnoszące skuteczność zespołów

Budowanie zespołu

  • rola i zadania lidera zespołu
  • rola i zadania członków zespołu
  • etapy tworzenia zespołu
  • identyfikacja i przydzielanie ról członkom zespołu
  • typy zachowań w zespole

Style przewodzenia

  • źródła władzy lidera
  • koncepcje stylów przewodzenia
  • wybór odpowiedniego stylu przewodzenia
  • skuteczność działań przywódczych
  • przywództwo transakcyjne i transformacyjne

II MODUŁ
SKUTECZNE MOTYWOWANIE W PRAKTYCE
DATA:14-16.11.2024

Istota motywacji i zaangażowania

  • zależność pomiędzy motywacją i automotywacją
  • odpowiedzialność menedżera za zespół i jego efekty
  • rola lidera i jego wpływ na poziom motywacji i zaangażowania pracowników
  • najczęstsze przyczyny spadku motywacji zespołu

Psychologia motywowania

  • dopasowanie działań motywacyjnych do różnych typów pracowników
  • elastyczność w stosowaniu różnego rodzaju oddziaływań motywacyjnych
  • zrozumienie motywów działania ludzi
  • analiza skuteczności działań motywacyjnych w kontekście typu pracownika
  • identyfikacja głównych potrzeb pracowników
  • budowanie u pracownika poczucie bycia docenianym
  • radzenie sobie w sytuacjach chwilowych niepowodzeń
  • wpływ wiary w sukces na efekty działania zespołu
  • identyfikowanie pozafinansowych czynników motywujących

Budowanie motywacji i zaangażowania w praktyce 

  • granice kary i nagrody
  • wskazanie różnych metod motywacyjnych będących w dyspozycji przełożonego
  • praktyczna analiza motywatorów pozafinansowych
  • znaczenie docenienia postawy i zaangażowania pracownika
  • praktyczne aspekty stosowania działań motywacyjnych
  • problemy wynikające z postaw i zachowań pracowników oraz sposoby ich rozwiązywania

Dobre praktyki motywowania

III MODUŁ
SZTUKA NEGOCJACJI
DATA: 5-7.12.2024

Skuteczne metody negocjacji – negocjacje oparte na zasadach

  • wady i zalety twardych i miękkich technik negocjacyjnych
  • dowody skuteczności negocjacji opartych na zasadach

Przygotowanie do negocjacji

  • wybór właściwej strategii negocjacyjnej
  • planowanie przebiegu negocjacji

Rozpoczęcie negocjacji

  • procedury otwarcia negocjacji/prowadzenia spotkania
  • określenie właściwego klimatu negocjacji

Style negocjacji

  • rola asertywności i kooperatywności w negocjacjach
  • przezwyciężanie konfliktu w negocjacjach

Taktyki negocjacji

  • przedstawianie warunków
  • triki negocjacyjne

Analiza indywidualnego stylu negocjacji

  • określenie mocnych i słabych stron
  • przygotowanie indywidualnego planu działania

IV MODUŁ
ZARZĄDZANIE CZASEM I RADZENIE SOBIE ZE STRESEM
DATA: 16-18.01.2025

Osobisty styl zarządzania czasem

  • analiza własnych predyspozycji w gospodarowaniu czasem
  • różnice indywidualne – cztery style działania i zachowania
  • psychologiczny autoportret korzystania z zasobów czasowych
  • role zadaniowe, indywidualne preferencje w pracy a skuteczność w wyznaczaniu celów i organizowaniu pracy

Strategie i taktyki planowania czasu –  podnoszenie efektywności i skuteczności działania

  • reguły dobrego planowania w praktyce
  • cele a czas: cele osobiste i cele zawodowe
  • konstruktywne stawianie celów
  • retrening technik planowania: planowanie 40/60, metoda ALPEN, prawo Parkinsona, kalendarz, planowanie krótko, średnio i długoterminowe

Błędy popełniane podczas zarządzania sobą w czasie i ich eliminowanie

  • walka ze złodziejami czasu
  • efekt piły
  • błędne wykorzystanie indywidualnej krzywej wydajności
  • tworzenie nieefektywnych relacji pomiędzy współpracownikami
  • styl zarządzania emocjami podczas realizacji zadań  jako jeden z podstawowych filarów własnej efektywności

Planowanie działań zwiększających efektywność pracy

  • praktyczne wnioski wynikające ze szkolenia
  • możliwość wykorzystania nowych umiejętności
  • indywidualne plany działania

Stres jako czynnik zaburzający równowagę psychofizyczną

  • prezentacja modelu holistycznego osoby
  • eustres i distres, poziom stresu a skuteczność funkcjonowania
  • twórcze wykorzystanie optymalnego poziomu stresu

Rozwijanie w sobie odporności na stres

  • odporność fizjologiczna – dieta, kondycja fizyczna
  • odporność psychologiczna – zbalansowany styl życia, atrybucja przyczynowo-skutkowa, asertywny styl bycia
  • techniki relaksacji

 

Korzyści dla uczestników

Po ukończeniu studium, jego uczestnicy będą potrafili:

  • skutecznie zarządzać zespołem,
  • budować efektywne zespoły i unikać błędów przy ich tworzeniu,
  • stosować różne style zarządzania zespołem,
  • dostosować sposób motywowania do poszczególnych pracowników,
  • motywować zespół na różnych etapach jego funkcjonowania,
  • wykorzystywać strategie motywacyjne w swoich zespołach i organizacjach,
  • skutecznie negocjować założone cele,
  • stosować różne style negocjacyjne w zależności od sytuacji,
  • stosować konkretne techniki zarządzania czasem,
  • radzić sobie ze stresem.

Metody szkolenia

Szkolenie prowadzone jest metodą partycypacyjną (aktywnego uczestnictwa), uznaną za najbardziej efektywną formę przekazu informacji i wiedzy. Podczas zajęć i warsztatów doświadczeni trenerzy i konsultanci międzynarodowej klasy wykorzystują przykłady z ich bogatej praktyki w biznesie. Uczestnicy szkolenia analizują też – we współpracy z prowadzącymi i innymi słuchaczami – własne doświadczenia.

Dodatkowe informacje

  • Uczestnicy szkolenia otrzymują komplet materiałów
  • Godziny zajęć: 8:30 – 15:30
  • Do ceny szkolenia należy doliczyć 23% podatku VAT

Harmonogram

Moduł Data
Przywództwo i kierowanie zespołem 10-12.10.2024
Skuteczne motywowanie w praktyce 14-16.11.2024
Sztuka negocjacji 5-7.12.2024
Zarządzanie czasem i radzenie sobie ze stresem 16-18.01.2025

Kontakt

Jolanta Jagłowska

Dyrektor ds. Szkoleń

+48 58 558 58 58 wew. 399

+48 602 213 590

j.jaglowska@gfkm.pl

Masz pytania odnośnie szkolenia? Napisz do nas
Back to top