Profesjonalne Studium Doskonalenia Umiejętności Menedżerskich
Podnieś swoją skuteczność i konkurencyjność w roli lidera
Gdzie i kiedy?
Rozpoczęcie
10.10.24
Zakończenie
18.01.25
Czas trwania
12 dni
Miejsce
Gdańsk
Cena
7900 zł + 23% VAT
Opis
Zarządzanie firmą, jej oddziałem, działem, pionem czy zespołem opiera się na kierowaniu ludźmi, sprawianiu, by realizowali postawione cele. Zarządzanie wymaga od menedżerów, oprócz naturalnych i doskonalonych cech przywódczych, dysponowania i umiejętnego wykorzystywania narzędzi pozwalających skutecznie kierować, motywować, przekonywać i negocjować.
Program Doskonalenia Umiejętności Menedżerskich został przygotowany tak, by dostarczyć uczestnikom praktyczne umiejętności, wesprzeć ich w odnalezieniu własnego stylu przywództwa i wyposażyć w metody lepszej organizacji czasu i redukcji stresu.
Dla kogo
Dla kadry kierowniczej średniego szczebla, zarządzających zespołami oraz innych strategicznych pracowników firm.
Program studium
I MODUŁ
PRZYWÓDZTWO I KIEROWANIE ZESPOŁEM
DATA: 10-12.10.2024
Funkcjonowanie zespołów
- uwarunkowania funkcjonowania zespołów
- zasady sprawnego funkcjonowania zespołów
- czynniki ułatwiające pracę zespołów
- czynniki utrudniające pracę zespołów
- działania podnoszące skuteczność zespołów
Budowanie zespołu
- rola i zadania lidera zespołu
- rola i zadania członków zespołu
- etapy tworzenia zespołu
- identyfikacja i przydzielanie ról członkom zespołu
- typy zachowań w zespole
Style przewodzenia
- źródła władzy lidera
- koncepcje stylów przewodzenia
- wybór odpowiedniego stylu przewodzenia
- skuteczność działań przywódczych
- przywództwo transakcyjne i transformacyjne
II MODUŁ
SKUTECZNE MOTYWOWANIE W PRAKTYCE
DATA:14-16.11.2024
Istota motywacji i zaangażowania
- zależność pomiędzy motywacją i automotywacją
- odpowiedzialność menedżera za zespół i jego efekty
- rola lidera i jego wpływ na poziom motywacji i zaangażowania pracowników
- najczęstsze przyczyny spadku motywacji zespołu
Psychologia motywowania
- dopasowanie działań motywacyjnych do różnych typów pracowników
- elastyczność w stosowaniu różnego rodzaju oddziaływań motywacyjnych
- zrozumienie motywów działania ludzi
- analiza skuteczności działań motywacyjnych w kontekście typu pracownika
- identyfikacja głównych potrzeb pracowników
- budowanie u pracownika poczucie bycia docenianym
- radzenie sobie w sytuacjach chwilowych niepowodzeń
- wpływ wiary w sukces na efekty działania zespołu
- identyfikowanie pozafinansowych czynników motywujących
Budowanie motywacji i zaangażowania w praktyce
- granice kary i nagrody
- wskazanie różnych metod motywacyjnych będących w dyspozycji przełożonego
- praktyczna analiza motywatorów pozafinansowych
- znaczenie docenienia postawy i zaangażowania pracownika
- praktyczne aspekty stosowania działań motywacyjnych
- problemy wynikające z postaw i zachowań pracowników oraz sposoby ich rozwiązywania
Dobre praktyki motywowania
III MODUŁ
SZTUKA NEGOCJACJI
DATA: 5-7.12.2024
Skuteczne metody negocjacji – negocjacje oparte na zasadach
- wady i zalety twardych i miękkich technik negocjacyjnych
- dowody skuteczności negocjacji opartych na zasadach
Przygotowanie do negocjacji
- wybór właściwej strategii negocjacyjnej
- planowanie przebiegu negocjacji
Rozpoczęcie negocjacji
- procedury otwarcia negocjacji/prowadzenia spotkania
- określenie właściwego klimatu negocjacji
Style negocjacji
- rola asertywności i kooperatywności w negocjacjach
- przezwyciężanie konfliktu w negocjacjach
Taktyki negocjacji
- przedstawianie warunków
- triki negocjacyjne
Analiza indywidualnego stylu negocjacji
- określenie mocnych i słabych stron
- przygotowanie indywidualnego planu działania
IV MODUŁ
ZARZĄDZANIE CZASEM I RADZENIE SOBIE ZE STRESEM
DATA: 16-18.01.2025
Osobisty styl zarządzania czasem
- analiza własnych predyspozycji w gospodarowaniu czasem
- różnice indywidualne – cztery style działania i zachowania
- psychologiczny autoportret korzystania z zasobów czasowych
- role zadaniowe, indywidualne preferencje w pracy a skuteczność w wyznaczaniu celów i organizowaniu pracy
Strategie i taktyki planowania czasu – podnoszenie efektywności i skuteczności działania
- reguły dobrego planowania w praktyce
- cele a czas: cele osobiste i cele zawodowe
- konstruktywne stawianie celów
- retrening technik planowania: planowanie 40/60, metoda ALPEN, prawo Parkinsona, kalendarz, planowanie krótko, średnio i długoterminowe
Błędy popełniane podczas zarządzania sobą w czasie i ich eliminowanie
- walka ze złodziejami czasu
- efekt piły
- błędne wykorzystanie indywidualnej krzywej wydajności
- tworzenie nieefektywnych relacji pomiędzy współpracownikami
- styl zarządzania emocjami podczas realizacji zadań jako jeden z podstawowych filarów własnej efektywności
Planowanie działań zwiększających efektywność pracy
- praktyczne wnioski wynikające ze szkolenia
- możliwość wykorzystania nowych umiejętności
- indywidualne plany działania
Stres jako czynnik zaburzający równowagę psychofizyczną
- prezentacja modelu holistycznego osoby
- eustres i distres, poziom stresu a skuteczność funkcjonowania
- twórcze wykorzystanie optymalnego poziomu stresu
Rozwijanie w sobie odporności na stres
- odporność fizjologiczna – dieta, kondycja fizyczna
- odporność psychologiczna – zbalansowany styl życia, atrybucja przyczynowo-skutkowa, asertywny styl bycia
- techniki relaksacji
Korzyści dla uczestników
Po ukończeniu studium, jego uczestnicy będą potrafili:
- skutecznie zarządzać zespołem,
- budować efektywne zespoły i unikać błędów przy ich tworzeniu,
- stosować różne style zarządzania zespołem,
- dostosować sposób motywowania do poszczególnych pracowników,
- motywować zespół na różnych etapach jego funkcjonowania,
- wykorzystywać strategie motywacyjne w swoich zespołach i organizacjach,
- skutecznie negocjować założone cele,
- stosować różne style negocjacyjne w zależności od sytuacji,
- stosować konkretne techniki zarządzania czasem,
- radzić sobie ze stresem.
Metody szkolenia
Szkolenie prowadzone jest metodą partycypacyjną (aktywnego uczestnictwa), uznaną za najbardziej efektywną formę przekazu informacji i wiedzy. Podczas zajęć i warsztatów doświadczeni trenerzy i konsultanci międzynarodowej klasy wykorzystują przykłady z ich bogatej praktyki w biznesie. Uczestnicy szkolenia analizują też – we współpracy z prowadzącymi i innymi słuchaczami – własne doświadczenia.
Dodatkowe informacje
- Uczestnicy szkolenia otrzymują komplet materiałów
- Godziny zajęć: 8:30 – 15:30
- Do ceny szkolenia należy doliczyć 23% podatku VAT
Harmonogram
Moduł | Data |
---|---|
Przywództwo i kierowanie zespołem 10-12.10.2024 | |
Skuteczne motywowanie w praktyce 14-16.11.2024 | |
Sztuka negocjacji 5-7.12.2024 | |
Zarządzanie czasem i radzenie sobie ze stresem 16-18.01.2025 |