Efektywna Komunikacja
Gdzie i kiedy?
Rozpoczęcie
06.11.24
Zakończenie
07.11.24
Czas trwania
2 dni
Miejsce
Gdańsk
Cena
2250 zł + 23% VAT
Opis
Jednym z najistotniejszych elementów budujących kulturę organizacyjną jest styl porozumiewania się pracowników. Ten styl buduje współpracę i zaufanie, lub przeciwnie prowadzi do konfliktów. Ich wynikiem jest obniżenie wydajności pracy, pogorszenie atmosfery i stres. Nauka skutecznej komunikacji to jedna z najlepszych inwestycji. Pracownicy, którzy potrafią efektywnie przekazywać informacje, przekonywać innych do swoich pomysłów, przełamywać bariery w relacjach z innymi działami są jednym z najcenniejszych zasobów w firmie.
Szkolenie, które proponujemy pomaga w budowaniu pozytywnej współpracy w organizacji, poprawia efektywność realizacji celów biznesowych firmy.
Dla kogo
Szkolenie przeznaczone dla menedżerów wszystkich szczebli, handlowców, członków zespołów projektowych, osób poszukujących skutecznych metod komunikacji interpersonalnej.
Program szkolenia
Co decyduje o skutecznej komunikacji w organizacji?
- Bezpieczeństwo psychologiczne i postawa win-win jako warunek efektywnej komunikacji i współpracy w zespole
- Budowanie zaufania w relacjach biznesowych
- Formułowanie konstruktywnych celów w komunikacji
Mój osobisty styl komunikowania się i budowania relacji
- Jak się komunikuję – diagnoza osobistego stylu komunikowania się w obszarze czterech stylów: ekspresji, działania, porządkowania i harmonii
- Określenie potencjału i ryzyk w obszarze każdego ze stylów komunikowania się
- Różnice w stylu komunikowania się w zespole – różnorodność jako siła zespołu
- Budowanie relacji i ścieżki dotarcia do współpracowników o odmiennym stylu komunikowania
Skuteczna komunikacja – techniki i zasady
- Wykorzystanie wiedzy o mowie ciała do zwiększenia perswazyjności własnego przekazu oraz rozpoznawania sygnałów wysyłanych przez partnerów w rozmowie
- Zasady i techniki aktywnego słuchania – zadawanie pytań, parafraza, klaryfikacja
- Wykorzystanie modelu uszu von Thun’a do lepszego odczytywania różnych poziomów komunikatu i intencji rozmówcy
- Konstruktywna Informacja zwrotna – metodą FUO oraz metodą informacji zwrotnej opartej o pytania (questioning feedback)
Komunikacja w sytuacjach konfliktowych w organizacji
- Rodzaje konfliktów: konflikt relacji, interesów, wartości, danych – jak je rozpoznać, co pomaga w ich rozwiązywaniu
- Bariery i zniekształcenia poznawcze pojawiające się w sytuacjach konfliktowych
- Sposoby przełamywania trudności w komunikacji i rozwiązywania sytuacji konfliktowych w organizacji – dochodzenie do rozwiązań ponad podziałami, negocjacje zespołowe
- Elementy komunikacji asertywnej: jak odmówić, jak postawić granicę, jak radzić sobie z agresywnym rozmówcą
Asertywna postawa w procesie komunikacji
- Postawa agresywna, uległa i asertywna – ich przejawy w komunikacji
- Obrona własnych granic – sztuka odmawiania.
- Budowanie niekonfrontacyjnych komunikatów w sytuacji presji, krytyki i manipulacji
Korzyści dla uczestników
Po ukończeniu warsztatu jego uczestnicy będą potrafili:
- budować relacje oparte na zaufaniu,
- wykorzystywać swój styl interpersonalny i wynikające z niego potencjał i ryzyka,
- budować relacje z partnerami o odmiennym stylu komunikowania się,
- udzielać konstruktywnej informacji zwrotnej na bazie metodą FUO i metody informacji zwrotnej opartej o pytania (questioning feedback),
- rozpoznawać bariery w komunikacji oraz umieć je przełamywać,
- skuteczniej komunikować się w sytuacjach trudnych, wymagających konsensusu i negocjacji.
Metody szkolenia
Szkolenie prowadzone w formie treningu umiejętności z wykorzystaniem:
- ćwiczeń grupowych,
- negocjacyjnego case-study,
- prezentacji wprowadzających i podsumowujących zagadnienia,
- krótkich ćwiczeń (gry, mini symulacje) wprowadzające temat,
- analiz przypadków w małych grupach.
Uczestnicy ćwiczyć będą umiejętności komunikowania się w przygotowanych symulacjach trudnych sytuacji komunikacyjnych. Dokonana zostanie diagnozy indywidualnych stylu komunikowania się i słuchania za pomocą testów (test uszu von Thune’a, test stylów interpersonalnych).
Dodatkowe informacje
- Uczestnicy szkolenia otrzymują komplet materiałów
- Godziny zajęć: 8:30 – 15:30
- Do ceny szkolenia należy doliczyć 23% podatku VAT