Akademia HR 
Znane wyzwania, nowe trendy, praktyczne rozwiązania.
Gdzie i kiedy?
Rozpoczęcie
10.10.20
Zakończenie
21.03.21
Czas trwania
12 dni
Miejsce
Gdańsk
Cena
7200 zł + 23% VAT
Opis
Zarządzanie obszarem HR w organizacji staje się w chwili obecnej coraz większym wyzwaniem.
Specjaliści i menedżerowie zajmujący się tym zagadnieniem z jednej strony stają przed znanymi wyzwaniami, takimi jak rekrutacja, zarządzanie talentami czy budowanie procesów rozwojowych dla pracowników, z drugiej zaś strony napotykają nowe trendy z zakresu zarządzania HR, wśród których można wymienić wykorzystanie metod Design Thinking w HR, partycypacyjne modele zarządzania, evidence-based management czy rozwiązania wspierające inkluzywność w organizacji.
W odpowiedzi na potrzeby specjalistów i menedżerów działów HR przedstawiamy program Akademii HR, w której znajdziecie zarówno rozwinięcie znanych tematów (np. prawo pracy), jak i omówienie nowych trendów z obszaru HR.
Zajęcia prowadzone są przez praktyków, którzy swoją wiedzę wykorzystują i aktualizują na co dzień w pracy zawodowej.
Dla kogo
Akademia przeznaczona jest dla menedżerów i specjalistów HR chcących pogłębić umiejętności związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi.
Program szkolenia
10.2020
NARZĘDZIE ANALIZY DANYCH HR
Prowadzący: Karol Wolski
Czas trwania: 2 dni
Opis zebranych danych, czyli podstawowa analiza danych:
- Jak właściwie opisywać dane HR?
- Co może powiedzieć nam proste podsumowanie danych?
- Kluczowe statystyki służące opisowi danych (średnia, mediana, modalna, skośność, kurtoza, odchylenie standardowe)
- Korzyści i ryzyka z wykorzystania poszczególnych statystyk
- Średnia vs. mediana – którą wybrać?
- Odchylenie standardowe – co wnosi i dlaczego warto je stosować?
- Case study – zastosowanie wybranych statystyk na przykładzie danych o wynagrodzeniach pracowników.
Wykrywanie jednostek wybitnych oraz low performers – standaryzacja danych:
- W jaki sposób porównywać ze sobą pracowników? Jak określić, czy wynik pracownika w znaczący sposób różni się od średniej?
- Skale standardowe na przykładnie skali Z
- Wykresy kontrolne danych HR
- Wykrywanie odchyleń wyników od średniej
- Wykrywanie talentów oraz low performers
- Case study – wykorzystanie wyników standaryzowanych do podsumowania danych z ocen okresowych oraz diagnozy kompetencji
Poszukiwanie relacji w danych:
- Analiza korelacji
- Analiza regresji
- Wnioskowanie o przyczynach zjawisk w obszarze HR
- Case study – wykorzystanie analizy regresji w ewaluacji projektu rozwojowego
Czy zespół A wypadł lepiej niż zespół B? Porównywanie danych w praktyce:
- Kluczowe założenia wnioskowania statystycznego
- Porównywanie danych z wykorzystaniem testów statystycznych
- Benchmarking – przyrównanie naszego wyniku do średniej rynkowej
- Porównywanie dwóch grup
- Porównywanie sytuacji przed jakimś wydarzeniem z sytuacją po wydarzeniu
- Porównywanie więcej niż dwóch grup
- Case study – porównanie wyników pracowników w różnych regionach kraju
Jak ustrzec się pułapek w analizie danych:
- Najczęstsze błędy popełniane przez HR w procesie analizy danych
- Jakość danych a jakość wniosków
- Dobór próby a jakość wniosków – czyli dlaczego czasami NIE warto analizować danych
- Odporność poszczególnych technik analizy na złą jakość danych
11.2020
CONTROLLING PERSONALNY I BADANIE EFEKTYWNOŚCI FUNKCJI HR
Prowadzący: Małgorzata Czachor
Czas trwania: 2 dni
Znaczenie analityki personalnej:
- Trendy HR w zakresie controllingu personalnego
- Realizowane cele dla analityki personalnej
- Co mierzymy w zakresie HR?
Zdolność organizacji do realizacji strategii:
- Czy nasza organizacja posiada zdolność do realizacji strategii biznesowej?
- Podstawowe wskaźniki wpływające na efektywność organizacji
- Jak zmierzyć kulturę organizacji?
- Jak zmierzyć kompetencje posiadane przez pracowników?
- Czy potrzebne są wskaźniki zaangażowania pracowników?
- Czy potrzebny jest wskaźnik dobrostanu pracowników?
Zarządzanie procesowe w HR:
- Zarządzanie procesami i mierzenie efektywności procesowej
- Przykładowe opisy procesów, role i odpowiedzialność w procesach zarządzania ludźmi w organizacji
- Mierzenie efektywności w procesach: rekrutacji, zarządzania talentami, rewizji wynagrodzeń, zarządzania wynikami i rozwojem pracowników
Badanie efektywności funkcji HR:
- CSI w HR – jak i co mierzyć?
- Przykładowe badania efektywności funkcji ZZL
- Projektowanie badania efektywności funkcji ZZL
- Elementy badania HC Saratoga
Efektywne narzędzia w controllingu personalnym:
- Model dojrzałości analitycznej w ZZL
- Wykorzystanie narzędzi w analityce ZZL
- Najlepsze praktyki rynkowe w zakresie wykorzystania dashboardów
Zarządzanie ludźmi oparte na faktach
12.2020
PRAWO PRACY W PRAKTYCE HR
Prowadzący: Grzegorz Ilnicki
Czas trwania: 2 dni
Zasady prawa pracy, ograniczenie swobody umów, granice wolności kontraktowej:
- Kiedy należy zawrzeć umowę o pracę, a kiedy dopuszczalne jest zatrudnienie cywilnoprawne (umowy o dzieło, zlecenia, agencyjna, współpraca w ramach działalności gospodarczej)?
- Rodzaje umów o pracę i ich biznesowe przeznaczenie
- Ograniczenia w zawieraniu umów o pracę na czas określony, wyjątki (m.in. sezonowość i praca projektowa)
- Zakres obowiązków – jak określić wykaz czynności pracownika, aby uniknąć wątpliwości i ryzyka prawnego?
- Rozwiązywanie umów o pracę w trybie zwykłym i dyscyplinarnym. Dopuszczalność i ryzyka
- Porozumienie o rozwiązaniu umów o pracę. Jak uniknąć nieważności zawartej ugody?
- Kary porządkowe
- Odpowiedzialność pracownika za szkodę wyrządzoną pracodawcy oraz za mienie powierzone
Wynagrodzenie pracownicze i jego składniki:
- System premiowy, jego składniki oraz motywowanie finansowe
- Potrącenia z wynagrodzenia i jego ograniczenia
Zakaz konkurencji w czasie trwania zatrudnienia i po jego ustaniu:
- Czyny nieuczciwej konkurencji w zatrudnieniu pracowniczym
Mobbing i dyskryminacja. Definicje, metody przeciwdziałania oraz ryzyka biznesowe
Związek zawodowy w firmie – zasady kooperacji
Czas pracy – różne systemy i ich znaczenie dla elastyczności zarządzania pracownikami:
- Praca zadaniowa i telepraca – praktyczne możliwości wykorzystania
- Urlopy wypoczynkowe (w tym urlop na żądanie), bezpłatne i szkoleniowe
- Przesłanki nabycia i odwołania z urlopu
Ochrona macierzyństwa i rodzicielstwa
Kształtowanie regulaminów wewnętrznych i układów zbiorowych
Postępowania sądowe w sprawach pracowniczych
01.2021
PROJEKTOWANIE PROCESÓW ROZWOJOWYCH W ORGANIZACJI
Prowadzący: Sławomir Łais
Czas trwania: 2 dni
Działania rozwojowe w organizacji:
- Kategorie działań rozwojowych w organizacjach
- Mocne i słabe strony poszczególnych metod
Inbound Learning – angażowanie w projekt rozwojowy:
- Kluczowe czynniki angażowania
- Metody i narzędzia stosowane w podejściu Inbound Learning
- Pozyskiwanie informacji o potrzebach pracowników
- Budowanie świadomości projektu i nadawanie znaczeń
- Narzędzia budowania angażującej komunikacji projektu
- Analiza własnego projektu pod kątem zdolności angażowania
Podejście Learning Battle Cards – Design Thinking w projektowaniu procesów rozwojowych:
- Świadome sięganie do bogactwa metod rozwojowych
- Praca zespołowa nad własnym projektem
- Aktywności zespołowe do wykorzystania w zespole projektującym procesy rozwojowe
- Ocena rozwiązań pod kątem efektywności w projekcie i w organizacji
„7 okien procesu rozwojowego” – etapy skutecznego rozwoju, bez których nie ma realnej zmiany:
- Jak okiełznać kreatywność i włożyć ją w metodyczne ramy?
- Projektowanie procesu rozwoju kompetencji przy wykorzystaniu metody „7 okien” LBC Canvas
- Kluczowe obszary LBC Canvas (Analiza, Świadomość, Wiedza, Umiejętności, Postawy, Wdrożenie, Ewaluacja)
- Praca z zespołem nad projektem rozwojowym
- Wykorzystanie narzędzi wizualizacji do pracy z „biznesem”
Festiwal projektów:
- Prezentowanie projektu za pomocą LBC Canvas
- Udoskonalanie projektu
Cechy rozwiązań cyfrowych – zmiana sposobu myślenia:
- Środowisko rozwoju pracownika
- Zmiana paradygmatów (nieliniowość, mobilność, wyszukiwalność itp.)
02.2021
MEDIACJE W ORGANIZACJI
Prowadząca: Dominika Sadowska
Czas trwania: 2 dni
Vademecum konfliktu w organizacji:
- Konflikt jako wartość i akcelerator procesów w organizacji
- Źródła i skutki konfliktu na poziomie indywidualnym, zespołowym i organizacyjnym
- Specyfika organizacji a rodzaje konfliktów
Zarządzanie konfliktem:
- Konflikt jawny i ukryty w organizacji
- Diagnozowanie konfliktu
- Czynniki eskalacji i deeskalacji konfliktu
Komunikacja w konflikcie:
- Narzędzia pracy z emocjami w konflikcie
- Rola komunikacji w konflikcie
- Narzędzia skutecznej komunikacji w sytuacji konfliktowej
Rozwiązywanie a rozstrzyganie konfliktów w organizacji:
- Sposoby rozwiązywania konfliktów
- Mediacja, arbitraż a sąd – korzyści, szanse i wyzwania dla organizacji
- Mediacja jako narzędzie, proces, wsparcie indywidualne, zespołowe i organizacyjne
Formalna strona mediacji:
- Uregulowania prawne
- Zasady mediacji
- Uczestnicy mediacji
Miejsce mediacji w organizacji:
- Mediacja jako element CSR
- Klauzule mediacyjne, klauzule arbitrażowe
- Skuteczne wprowadzenie mediacji do organizacji
Mediacja w praktyce organizacji:
- Skuteczne poddanie sporu pod mediację organizacyjną
- Umiejętności mediacyjne w praktyce HR
- Dobre praktyki, sprawdzone rozwiązania
03.2021
CORPORATE WELLNESS – TWORZENIE ŚRODOWISKA WSPIERAJĄCEGO EFEKTYWNOŚĆ I DOBROSTAN W ORGANIZACJI
Prowadząca: Patrycja Ziółkowska
Czas trwania: 2 dni
Czy zdrowie i dobre samopoczucie pracownika mają wpływ na jego efektywność w pracy?
- Poziom aktywności fizycznej a zdrowie pracownika
- Promowanie zdrowego trybu życia w organizacji
- Czynniki wpływające na zdrowie pracownika w organizacji
Efektywne planowanie przestrzeni pracy w organizacji:
- Jakie strefy powinny się znaleźć w dobrze zaplanowanym biurze?
- Efektowne, ale czy potrzebne? Jak pogodzić aspekty reprezentacyjne z funkcjonalnością?
- Małe rzeczy o dużym znaczeniu. Aktywizacja pracownika poprzez codzienne czynności biurowe
- Nie wystarczy mieć. Edukacja pracownika na temat korzyści płynących z odpowiedniego wykorzystywania przestrzeni w organizacji
Ergonomia stanowiska pracy:
- Właściwe wykorzystanie tego, czym dysponujemy
- Odpowiednie wyposażenie stanowiska pracy
- Rozmieszczenie urządzeń biurowych – kluczowe zasady
- Podniesienie świadomości pracownika na temat zachowania odpowiedniej postawy podczas pracy
Przestrzeń wspierająca kreatywność i regenerację pracownika:
- Wyposażenie i elementy biura pozytywnie wpływające na układ nerwowy. Kiedy i w jaki sposób działać pobudzająco oraz jak wyciszyć przebodźcowaną głowę?
- Przestrzeń i asortyment wspierający aktywność fizyczną w czasie pracy
Formy promocji zdrowego trybu życia
Korzyści dla uczestników
Udział w Akademii pozwala na:
- uzyskanie praktycznej wiedzy z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi,
- zapoznanie z najnowocześniejszymi trendami z obszaru HR,
- usprawnienie obszaru HR w swojej organizacji,
- nawiązanie kontaktów z innymi uczestnikami oraz prowadzącymi zajęcia ekspertami,
- spojrzenie na zarządzanie ludźmi z szerszej perspektywy.
Po ukończeniu Akademii jej uczestnicy będą potrafili:
- posługiwać się kluczowymi statystykami z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi;
- wykorzystywać dane statystyczne do wykrywania i zarządzania talentami;
- mierzyć efektywność w procesach takich, jak rekrutacja, zarządzanie talentami, wynagrodzenia, rozwój pracowników;
- posługiwać się wskaźnikami mierzącymi efektywność organizacji;
- mierzyć kompetencje i zaangażowanie pracowników w organizacji;
- badać efektywność poszczególnych funkcji HR;
- stosować zasady prawa pracy;
- stosować nowe podejście Learning Battle Cards wykorzystujące metodykę Design Thinking w projektowaniu procesów rozwojowych w organizacji;
- zarządzać konfliktem w organizacji;
- zarządzać procesem mediacji w organizacji;
- stosować różnorodne metody pracy podczas mediacji;
- planować przestrzeń pracy zapewniającą efektywność, funkcjonalność oraz aktywizację pracownika.