Akademia HR

Znane wyzwania, nowe trendy, praktyczne rozwiązania.

Gdzie i kiedy?

Rozpoczęcie

10.10.20

Zakończenie

21.03.21

Czas trwania

12 dni

Miejsce

Gdańsk

Cena

7200 zł + 23% VAT

pobierz pdf

Opis

Zarządzanie obszarem HR w organizacji staje się w chwili obecnej coraz większym wyzwaniem.
Specjaliści i menedżerowie zajmujący się tym zagadnieniem z jednej strony stają przed znanymi wyzwaniami, takimi jak rekrutacja, zarządzanie talentami czy budowanie procesów rozwojowych dla pracowników, z drugiej zaś strony napotykają nowe trendy z zakresu zarządzania HR, wśród których można wymienić wykorzystanie metod Design Thinking w HR, partycypacyjne modele zarządzania, evidence-based management czy rozwiązania wspierające inkluzywność w organizacji.

W odpowiedzi na potrzeby specjalistów i menedżerów działów HR przedstawiamy program Akademii HR, w której znajdziecie zarówno rozwinięcie znanych tematów (np. prawo pracy), jak i omówienie nowych trendów z obszaru HR.

Zajęcia prowadzone są przez praktyków, którzy swoją wiedzę wykorzystują i aktualizują na co dzień w pracy zawodowej.

Dla kogo

Akademia przeznaczona jest dla menedżerów i specjalistów HR chcących pogłębić umiejętności związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi.

Program szkolenia

10.2020
NARZĘDZIE ANALIZY DANYCH HR
Prowadzący: Karol Wolski
Czas trwania: 2 dni

Opis zebranych danych, czyli podstawowa analiza danych:

  • Jak właściwie opisywać dane HR?
  • Co może powiedzieć nam proste podsumowanie danych?
  • Kluczowe statystyki służące opisowi danych (średnia, mediana, modalna, skośność, kurtoza, odchylenie standardowe)
  • Korzyści i ryzyka z wykorzystania poszczególnych statystyk
  • Średnia vs. mediana – którą wybrać?
  • Odchylenie standardowe – co wnosi i dlaczego warto je stosować?
  • Case study – zastosowanie wybranych statystyk na przykładzie danych o wynagrodzeniach pracowników.

Wykrywanie jednostek wybitnych oraz low performers – standaryzacja danych:

  • W jaki sposób porównywać ze sobą pracowników? Jak określić, czy wynik pracownika w znaczący sposób różni się od średniej?
  • Skale standardowe na przykładnie skali Z
  • Wykresy kontrolne danych HR
  • Wykrywanie odchyleń wyników od średniej
  • Wykrywanie talentów oraz low performers
  • Case study – wykorzystanie wyników standaryzowanych do podsumowania danych z ocen okresowych oraz diagnozy kompetencji

Poszukiwanie relacji w danych:

  • Analiza korelacji
  • Analiza regresji
  • Wnioskowanie o przyczynach zjawisk w obszarze HR
  • Case study – wykorzystanie analizy regresji w ewaluacji projektu rozwojowego

Czy zespół A wypadł lepiej niż zespół B? Porównywanie danych w praktyce:

  • Kluczowe założenia wnioskowania statystycznego
  • Porównywanie danych z wykorzystaniem testów statystycznych
  • Benchmarking – przyrównanie naszego wyniku do średniej rynkowej
  • Porównywanie dwóch grup
  • Porównywanie sytuacji przed jakimś wydarzeniem z sytuacją po wydarzeniu
  • Porównywanie więcej niż dwóch grup
  • Case study – porównanie wyników pracowników w różnych regionach kraju

Jak ustrzec się pułapek w analizie danych:

  • Najczęstsze błędy popełniane przez HR w procesie analizy danych
  • Jakość danych a jakość wniosków
  • Dobór próby a jakość wniosków – czyli dlaczego czasami NIE warto analizować danych
  • Odporność poszczególnych technik analizy na złą jakość danych

 

11.2020
CONTROLLING PERSONALNY I BADANIE EFEKTYWNOŚCI FUNKCJI HR
Prowadzący: Małgorzata Czachor
Czas trwania: 2 dni

Znaczenie analityki personalnej:

  • Trendy HR w zakresie controllingu personalnego
  • Realizowane cele dla analityki personalnej
  • Co mierzymy w zakresie HR?

Zdolność organizacji do realizacji strategii:

  • Czy nasza organizacja posiada zdolność do realizacji strategii biznesowej?
  • Podstawowe wskaźniki wpływające na efektywność organizacji
  • Jak zmierzyć kulturę organizacji?
  • Jak zmierzyć kompetencje posiadane przez pracowników?
  • Czy potrzebne są wskaźniki zaangażowania pracowników?
  • Czy potrzebny jest wskaźnik dobrostanu pracowników?

Zarządzanie procesowe w HR:

  • Zarządzanie procesami i mierzenie efektywności procesowej
  • Przykładowe opisy procesów, role i odpowiedzialność w procesach zarządzania ludźmi w organizacji
  • Mierzenie efektywności w procesach: rekrutacji, zarządzania talentami, rewizji wynagrodzeń, zarządzania wynikami i rozwojem pracowników

 Badanie efektywności funkcji HR:

  • CSI w HR – jak i co mierzyć?
  • Przykładowe badania efektywności funkcji ZZL
  • Projektowanie badania efektywności funkcji ZZL
  • Elementy badania HC Saratoga

Efektywne narzędzia w controllingu personalnym:

  • Model dojrzałości analitycznej w ZZL
  • Wykorzystanie narzędzi w analityce ZZL
  • Najlepsze praktyki rynkowe w zakresie wykorzystania dashboardów

Zarządzanie ludźmi oparte na faktach

 

12.2020
PRAWO PRACY W PRAKTYCE HR
Prowadzący: Grzegorz Ilnicki
Czas trwania: 2 dni

Zasady prawa pracy, ograniczenie swobody umów, granice wolności kontraktowej:

  • Kiedy należy zawrzeć umowę o pracę, a kiedy dopuszczalne jest zatrudnienie cywilnoprawne (umowy o dzieło, zlecenia, agencyjna, współpraca w ramach działalności gospodarczej)?
  • Rodzaje umów o pracę i ich biznesowe przeznaczenie
  • Ograniczenia w zawieraniu umów o pracę na czas określony, wyjątki (m.in. sezonowość i praca projektowa)
  • Zakres obowiązków – jak określić wykaz czynności pracownika, aby uniknąć wątpliwości i ryzyka prawnego?
  • Rozwiązywanie umów o pracę w trybie zwykłym i dyscyplinarnym. Dopuszczalność i ryzyka
  • Porozumienie o rozwiązaniu umów o pracę. Jak uniknąć nieważności zawartej ugody?
  • Kary porządkowe
  • Odpowiedzialność pracownika za szkodę wyrządzoną pracodawcy oraz za mienie powierzone

Wynagrodzenie pracownicze i jego składniki:

  • System premiowy, jego składniki oraz motywowanie finansowe
  • Potrącenia z wynagrodzenia i jego ograniczenia

Zakaz konkurencji w czasie trwania zatrudnienia i po jego ustaniu:

  • Czyny nieuczciwej konkurencji w zatrudnieniu pracowniczym

Mobbing i dyskryminacja. Definicje, metody przeciwdziałania oraz ryzyka biznesowe

Związek zawodowy w firmie – zasady kooperacji

Czas pracy – różne systemy i ich znaczenie dla elastyczności zarządzania pracownikami:

  • Praca zadaniowa i telepraca – praktyczne możliwości wykorzystania
  • Urlopy wypoczynkowe (w tym urlop na żądanie), bezpłatne i szkoleniowe
  • Przesłanki nabycia i odwołania z urlopu

Ochrona macierzyństwa i rodzicielstwa

Kształtowanie regulaminów wewnętrznych i układów zbiorowych

Postępowania sądowe w sprawach pracowniczych

 

01.2021
PROJEKTOWANIE PROCESÓW ROZWOJOWYCH W ORGANIZACJI
Prowadzący: Sławomir Łais
Czas trwania: 2 dni

Działania rozwojowe w organizacji:

  • Kategorie działań rozwojowych w organizacjach
  • Mocne i słabe strony poszczególnych metod

Inbound Learning – angażowanie w projekt rozwojowy:

  • Kluczowe czynniki angażowania
  • Metody i narzędzia stosowane w podejściu Inbound Learning
  • Pozyskiwanie informacji o potrzebach pracowników
  • Budowanie świadomości projektu i nadawanie znaczeń
  • Narzędzia budowania angażującej komunikacji projektu
  • Analiza własnego projektu pod kątem zdolności angażowania

Podejście Learning Battle Cards – Design Thinking w projektowaniu procesów rozwojowych:

  • Świadome sięganie do bogactwa metod rozwojowych
  • Praca zespołowa nad własnym projektem
  • Aktywności zespołowe do wykorzystania w zespole projektującym procesy rozwojowe
  • Ocena rozwiązań pod kątem efektywności w projekcie i w organizacji

„7 okien procesu rozwojowego” – etapy skutecznego rozwoju, bez których nie ma realnej zmiany:

  • Jak okiełznać kreatywność i włożyć ją w metodyczne ramy?
  • Projektowanie procesu rozwoju kompetencji przy wykorzystaniu metody „7 okien” LBC Canvas
  • Kluczowe obszary LBC Canvas (Analiza, Świadomość, Wiedza, Umiejętności, Postawy, Wdrożenie, Ewaluacja)
  • Praca z zespołem nad projektem rozwojowym
  • Wykorzystanie narzędzi wizualizacji do pracy z „biznesem”

Festiwal projektów:

  • Prezentowanie projektu za pomocą LBC Canvas
  • Udoskonalanie projektu

Cechy rozwiązań cyfrowych – zmiana sposobu myślenia:

  • Środowisko rozwoju pracownika
  • Zmiana paradygmatów (nieliniowość, mobilność, wyszukiwalność itp.)

 

02.2021
MEDIACJE W ORGANIZACJI
Prowadząca: Dominika Sadowska
Czas trwania: 2 dni

Vademecum konfliktu w organizacji:

  • Konflikt jako wartość i akcelerator procesów w organizacji
  • Źródła i skutki konfliktu na poziomie indywidualnym, zespołowym i organizacyjnym
  • Specyfika organizacji a rodzaje konfliktów

Zarządzanie konfliktem:

  • Konflikt jawny i ukryty w organizacji
  • Diagnozowanie konfliktu
  • Czynniki eskalacji i deeskalacji konfliktu

Komunikacja w konflikcie:

  • Narzędzia pracy z emocjami w konflikcie
  • Rola komunikacji w konflikcie
  • Narzędzia skutecznej komunikacji w sytuacji konfliktowej

 Rozwiązywanie a rozstrzyganie konfliktów w organizacji:

  • Sposoby rozwiązywania konfliktów
  • Mediacja, arbitraż a sąd – korzyści, szanse i wyzwania dla organizacji
  • Mediacja jako narzędzie, proces, wsparcie indywidualne, zespołowe i organizacyjne

Formalna strona mediacji:

  • Uregulowania prawne
  • Zasady mediacji
  • Uczestnicy mediacji

 Miejsce mediacji w organizacji:

  • Mediacja jako element CSR
  • Klauzule mediacyjne, klauzule arbitrażowe
  • Skuteczne wprowadzenie mediacji do organizacji

Mediacja w praktyce organizacji:

  • Skuteczne poddanie sporu pod mediację organizacyjną
  • Umiejętności mediacyjne w praktyce HR
  • Dobre praktyki, sprawdzone rozwiązania

 

03.2021
CORPORATE WELLNESS – TWORZENIE ŚRODOWISKA WSPIERAJĄCEGO EFEKTYWNOŚĆ I DOBROSTAN W ORGANIZACJI
Prowadząca: Patrycja Ziółkowska
Czas trwania: 2 dni

Czy zdrowie i dobre samopoczucie pracownika mają wpływ na jego efektywność w pracy?

  • Poziom aktywności fizycznej a zdrowie pracownika
  • Promowanie zdrowego trybu życia w organizacji
  • Czynniki wpływające na zdrowie pracownika w organizacji

Efektywne planowanie przestrzeni pracy w organizacji:

  • Jakie strefy powinny się znaleźć w dobrze zaplanowanym biurze?
  • Efektowne, ale czy potrzebne? Jak pogodzić aspekty reprezentacyjne z funkcjonalnością?
  • Małe rzeczy o dużym znaczeniu. Aktywizacja pracownika poprzez codzienne czynności biurowe
  • Nie wystarczy mieć. Edukacja pracownika na temat korzyści płynących z odpowiedniego wykorzystywania przestrzeni w organizacji

Ergonomia stanowiska pracy:

  • Właściwe wykorzystanie tego, czym dysponujemy
  • Odpowiednie wyposażenie stanowiska pracy
  • Rozmieszczenie urządzeń biurowych – kluczowe zasady
  • Podniesienie świadomości pracownika na temat zachowania odpowiedniej postawy podczas pracy

Przestrzeń wspierająca kreatywność i regenerację pracownika:

  • Wyposażenie i elementy biura pozytywnie wpływające na układ nerwowy. Kiedy i w jaki sposób działać pobudzająco oraz jak wyciszyć przebodźcowaną głowę?
  • Przestrzeń i asortyment wspierający aktywność fizyczną w czasie pracy

Formy promocji zdrowego trybu życia

Korzyści dla uczestników

Udział w Akademii pozwala na:

  • uzyskanie praktycznej wiedzy z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi,
  • zapoznanie z najnowocześniejszymi trendami z obszaru HR,
  • usprawnienie obszaru HR w swojej organizacji,
  • nawiązanie kontaktów z innymi uczestnikami oraz prowadzącymi zajęcia ekspertami,
  • spojrzenie na zarządzanie ludźmi z szerszej perspektywy.

Po ukończeniu Akademii jej uczestnicy będą potrafili:

  • posługiwać się kluczowymi statystykami z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi;
  • wykorzystywać dane statystyczne do wykrywania i zarządzania talentami;
  • mierzyć efektywność w procesach takich, jak rekrutacja, zarządzanie talentami, wynagrodzenia, rozwój pracowników;
  • posługiwać się wskaźnikami mierzącymi efektywność organizacji;
  • mierzyć kompetencje i zaangażowanie pracowników w organizacji;
  • badać efektywność poszczególnych funkcji HR;
  • stosować zasady prawa pracy;
  • stosować nowe podejście Learning Battle Cards wykorzystujące metodykę Design Thinking w projektowaniu procesów rozwojowych w organizacji;
  • zarządzać konfliktem w organizacji;
  • zarządzać procesem mediacji w organizacji;
  • stosować różnorodne metody pracy podczas mediacji;
  • planować przestrzeń pracy zapewniającą efektywność, funkcjonalność oraz aktywizację pracownika.

Kontakt

Jolanta Jagłowska

Dyrektor ds. Szkoleń

+48 58 558 58 58 wew. 399

+48 602 213 590

j.jaglowska@gfkm.pl

Masz pytania odnośnie szkolenia? Napisz do nas
Back to top