Zarządzanie Strategiczne
Jak efektywnie przekuć wizję przyszłości na rzeczywistość.
Gdzie i kiedy?
Rozpoczęcie
27.11.23
Zakończenie
28.11.23
Czas trwania
2 dni
Miejsce
Gdańsk
Cena
2050 zł + 23% VAT
Opis
Istotą zarządzania strategicznego jest umiejętność projektowania i implementacji strategii. Wytycza ona na wiele lat kierunki i reguły działania firmy. Pozwala na optymalne wykorzystywanie posiadanych zasobów i możliwości rozwoju w trudnym, konkurencyjnym otoczeniu. Kierownictwo firmy odpowiada za stworzenie strategicznej wizji firmy, rynku i konkurentów w przyszłości. Musi więc w miarę trafnie przewidzieć jak zmieni się zapotrzebowanie rynku, czy pojawią się nowe produkty, technologie, metody i strategie marketingowe, nowe kwalifikacje czy umiejętności pracowników.
Dla kogo
Program szkolenia szczególnie polecany grupie menedżerów najwyższego i średniego szczebla organizacji, którzy w swojej pracy odpowiedzialni są za strategiczne zarządzanie organizacją oraz inicjowanie i wprowadzanie zmian na poziomie strategicznym organizacji. Program szkolenia jest każdorazowo dostosowywany do profilu grupy uczestników.
Program szkolenia
FIRMA W OTOCZENIU
- makroekonomiczne uwarunkowania wyboru strategii firmy
- zachowania adaptacyjne firmy w otoczeniu
- scenariuszowe metody analizy trendów zewnętrznych
- jak wyprzedzać zmiany warunków zewnętrznych?
KSZTAŁTOWANIE TOŻSAMOŚCI FIRMY
- wyróżniająca tożsamość firmy
- wizja – misja – cele – strategia
- wybór strategiczny określony misją firmy
- określanie celów kierunkowych firmy
PROCES FORMUŁOWANIA STRATEGII PRZEDSIĘBIORSTWA
- zarządzanie strategiczne jako proces
- etapy procesu formułowania strategii
- kryteria wyboru opcji strategicznych
ANALIZA OTOCZENIA KONKURENCYJNEGO
- analiza atrakcyjności sektora metodą 5 sił Portera
- konkurowanie a grupy strategiczne
- analiza konkurencji
- strategie konkurencyjności wg Portera
- kształtowanie profilu biznesowego firmy
PRZEWAGA KONKURENCYJNA I JEJ ŹRÓDŁA
- grupy konkurentów istniejących i potencjalnych
- konkurencja pozasektorowa
- strategiczne obszary działalności firmy i potencjalne możliwości konkurowania
- identyfikacja źródeł przewagi konkurencyjnej
STRATEGICZNA DIAGNOZA ORGANIZACJI
- analiza zasobów strategicznych firmy
- łańcuch wartości dodanej Portera
- wykorzystanie metod portfelowych
- Macierz BCG
- Macierz GE
- Analiza SWOT
PODEJMOWANIE DECYZJI STRATEGICZNYCH
- rola naczelnego kierownictwa
- rola kadry kierowniczej średniego szczebla
- uwarunkowania wynikające ze struktury kapitałowo-własnościowej
- społeczno-organizacyjne uwarunkowania podejmowania decyzji strategicznych
Korzyści dla uczestników
- Zrozumienie podstawowych aspektów procesu zarządzania strategicznego w organizacji
- Poznanie uczestników z metodyką formułowania i wdrażania strategii
- Uświadomienie sobie znaczenia roli menedżera w procesie zarządzania strategicznego organizacją
- Zrozumienie mechanizmów rządzących procesem formułowania strategii organizacji, a także wskazanie metod przygotowania podwładnych do wdrażania strategii w firmie
- Umiejętność przeprowadzenia procesu analizy strategicznej przedsiębiorstwa
- Rozwinięcie umiejętności interdyscyplinarnego, kompleksowego spojrzenia na działalność organizacji w długim okresie czasu
Metody szkolenia
Program oparty jest na metodologii Activity Based Learning (warsztatu partycypacyjnego treningu menedżerskiego). Metodologia ta uważana jest za najskuteczniejszą metodę rozwijania wiedzy i umiejętności przywódczych, kierowniczych i menedżerskich.
Podstawowym założeniem metodologii ABL jest stwierdzenie, że proces rozwijania kompetencji odbywa się poprzez aktywne działanie i doświadczenie. W trakcie programu szkoleniowego realizowane jest to poprzez stałe powiązanie doświadczenia treningowego (symulacje, zadania indywidualne i zespołowe itp.) z możliwością stosowania nabywanych umiejętności w codziennej pracy w firmie.
Dodatkowe informacje
- Uczestnicy szkolenia otrzymują komplet materiałów
- Godziny zajęć: 8:30 – 15:30
- Do ceny szkolenia należy doliczyć 23% podatku VAT