Zarządzanie Strategiczne

Jak efektywnie przekuć wizję przyszłości na rzeczywistość.

Gdzie i kiedy?

Rozpoczęcie

03.06.24

Zakończenie

04.06.24

Czas trwania

2 dni

Miejsce

Gdańsk

Cena

2250 zł + 23% VAT

pobierz pdf

Opis

Istotą zarządzania strategicznego jest umiejętność projektowania i implementacji strategii. Wytycza ona na wiele lat kierunki i reguły działania firmy. Pozwala na optymalne wykorzystywanie posiadanych zasobów i możliwości rozwoju w trudnym, konkurencyjnym otoczeniu. Kierownictwo firmy odpowiada za stworzenie strategicznej wizji firmy, rynku i konkurentów w przyszłości. Musi więc w miarę trafnie przewidzieć jak zmieni się zapotrzebowanie rynku, czy pojawią się nowe produkty, technologie, metody i strategie marketingowe, nowe kwalifikacje czy umiejętności pracowników.

Dla kogo

Program szkolenia szczególnie polecany grupie menedżerów najwyższego i średniego szczebla organizacji, którzy w swojej pracy odpowiedzialni są za strategiczne zarządzanie organizacją oraz inicjowanie i wprowadzanie zmian na poziomie strategicznym organizacji. Program szkolenia jest każdorazowo dostosowywany do profilu grupy uczestników.

Program szkolenia

FIRMA W OTOCZENIU

  • makroekonomiczne uwarunkowania wyboru strategii firmy
  • zachowania adaptacyjne firmy w otoczeniu
  • scenariuszowe metody analizy trendów zewnętrznych
  • jak wyprzedzać zmiany warunków zewnętrznych?

KSZTAŁTOWANIE TOŻSAMOŚCI FIRMY

  • wyróżniająca tożsamość firmy
  • wizja – misja – cele – strategia
  • wybór strategiczny określony misją firmy
  • określanie celów kierunkowych firmy

PROCES FORMUŁOWANIA STRATEGII PRZEDSIĘBIORSTWA

  • zarządzanie strategiczne jako proces
  • etapy procesu formułowania strategii
  • kryteria wyboru opcji strategicznych

ANALIZA OTOCZENIA KONKURENCYJNEGO

  • analiza atrakcyjności sektora metodą 5 sił Portera
  • konkurowanie a grupy strategiczne
  • analiza konkurencji
  • strategie konkurencyjności wg Portera
  • kształtowanie profilu biznesowego firmy

PRZEWAGA KONKURENCYJNA I JEJ ŹRÓDŁA

  • grupy konkurentów istniejących i potencjalnych
  • konkurencja pozasektorowa
  • strategiczne obszary działalności firmy i potencjalne możliwości konkurowania
  • identyfikacja źródeł przewagi konkurencyjnej

STRATEGICZNA DIAGNOZA ORGANIZACJI

  • analiza zasobów strategicznych firmy
  • łańcuch wartości dodanej Portera
  • wykorzystanie metod portfelowych
  • Macierz BCG
  • Macierz GE
  • Analiza SWOT

PODEJMOWANIE DECYZJI STRATEGICZNYCH

  • rola naczelnego kierownictwa
  • rola kadry kierowniczej średniego szczebla
  • uwarunkowania wynikające ze struktury kapitałowo-własnościowej
  • społeczno-organizacyjne uwarunkowania podejmowania decyzji strategicznych

Korzyści dla uczestników

  • Zrozumienie podstawowych aspektów procesu zarządzania strategicznego w organizacji
  • Poznanie uczestników z metodyką formułowania i wdrażania strategii
  • Uświadomienie sobie znaczenia roli menedżera w procesie zarządzania strategicznego organizacją
  • Zrozumienie mechanizmów rządzących procesem formułowania strategii organizacji, a także wskazanie metod przygotowania podwładnych do wdrażania strategii w firmie
  • Umiejętność przeprowadzenia procesu analizy strategicznej przedsiębiorstwa
  • Rozwinięcie umiejętności interdyscyplinarnego, kompleksowego spojrzenia na działalność organizacji w długim okresie czasu

Metody szkolenia

Program oparty jest na metodologii Activity Based Learning (warsztatu partycypacyjnego treningu menedżerskiego). Metodologia ta uważana jest za najskuteczniejszą metodę rozwijania wiedzy i umiejętności przywódczych, kierowniczych i menedżerskich.

Podstawowym założeniem metodologii ABL jest stwierdzenie, że proces rozwijania kompetencji odbywa się poprzez aktywne działanie i doświadczenie. W trakcie programu szkoleniowego realizowane jest to poprzez stałe powiązanie doświadczenia treningowego (symulacje, zadania indywidualne i zespołowe itp.) z możliwością stosowania nabywanych umiejętności w codziennej pracy w firmie.

Dodatkowe informacje

  • Uczestnicy szkolenia otrzymują komplet materiałów
  • Godziny zajęć: 8:30 – 15:30
  • Do ceny szkolenia należy doliczyć 23% podatku VAT

Kontakt

Jolanta Jagłowska

Dyrektor ds. Szkoleń

+48 58 558 58 58 wew. 399

+48 602 213 590

j.jaglowska@gfkm.pl

Masz pytania odnośnie szkolenia? Napisz do nas

Prowadzący

Back to top