Finansowe rezultaty zarządzania promocją i sprzedażą
Czyli matematyka w sprzedaży.
Opis
Menedżerowie i handlowcy często podejmują decyzje mające konsekwencje dla wyniku finansowego jak np. obniżka ceny czy wydatkowanie określonego budżetu na akcję promocyjną. Jeżeli uczestniczysz w takich działaniach, to to szkolenie pomoże Ci podejmować decyzje, które przyniosą optymalne dla firmy rezultaty.
Dla kogo
Szkolenie przeznaczone jest dla menedżerów sprzedaży, Key Account Managerów, handlowców i innych osób współodpowiedzialnych za marże i rentowność działań sprzedażowych oraz promocyjnych. Program szkolenia jest każdorazowo dostosowywany do profilu grupy uczestników.
Program szkolenia
WPROWADZENIE, PODSTAWOWE POJĘCIA I ICH ZNACZENIE.
- przychody, wpływy
- koszty wydatki
- marża, narzut
- marża [%] i marża [zł]
- zobowiązania handlowe, należności
ZARZĄDZANIE ZYSKIEM – MIX PRODUKTÓW
- relacja: obrót * marża = zwrot
- polityka cenowa w odniesieniu do poszczególnych produktów
- finansowe skutki podejmowanych decyzji biznesowych w relacjach handlowych
ZARZĄDZANIE ZYSKIEM – MIX PROMOCJI NIECENOWEJ
- efektywność niecenowych promocji skierowanych do klientów (B2B, B2C,B2D)
- analiza finansowa promocji dla konsumentów
- promocje prowadzone w sieciach dystrybucji
- analiza promocji skierowanej do businessu
ZARZĄDZANIE ZYSKIEM – ANALIZA ŁAŃCUCHA DYSTRYBUCJI
- całościowa analiza zyskowności głównych kanałów sprzedaży
- analiza zysku realizowanego w poszczególnych regionach, grupach produktowych, klientach
- zaangażowanie własne w finansowanie kapitału obrotowego klienta (udzielanie terminów płatności) i analiza zwrotu z tej inwestycji
- przepływy pieniężne generowane przez produkt, rynek lub klienta
- identyfikacja ryzyk wynikających z działalności handlowej
FINANSOWE SKUTKI PODEJMOWANYCH DECYZJI BIZNESOWYCH W KONTAKTACH, ROZMOWACH I NEGOCJACJACH HANDLOWYCH – STUDIA PRZYPADKÓW I SYMULACJE Z WYKORZYSTANIEM ARKUSZA KALKULACYJNEGO
- zarządzanie ceną:
- wybrane formuły cenowe
- czynniki kształtujące popyt
- elastyczność popytu
- zarządzanie rentownością sprzedaży:
- analiza popytu a optymalna polityka cenowa
- relacje pomiędzy przychodami, kosztami, wolumenem sprzedaży a zyskiem przedsiębiorstwa
- relacja: wolumen sprzedaży – cena – zysk (C-V-P)
- wyznaczenie krzywej jednakowego zysku (marży) w zależności od poziomu marży
- analiza i modelowanie relacji: rabat za wolumen sprzedaży
- analiza i modelowanie relacji: gratis za wolumen sprzedaży
- rabat za osiąganie celów ilościowych
OPTYMALIZACJA CEN Z UWZGLĘDNIENIEM POPYTU
KOSZT KREDYTU KUPIECKIEGO
- analiza relacji: rabat za termin płatności
- nominalny i efektywny koszt / zysk z kredytu kupieckiego
- limity w zakresie kredytu kupieckiego
Korzyści dla uczestników
Po ukończeniu szkolenia uczestnicy powinni:
– znać i umieć zastosować wybrane narzędzia finansowe
– umieć obliczyć efekty finansowe swoich działań promocyjnych i handlowych
Metody szkolenia
Kilkuminutowe wykłady wprowadzające w kolejne elementy wspierane adekwatnymi przykładami i mini kalkulacjami.
Praca w grupach polegająca na przeliczaniu finansowych skutków różnych decyzji.