Etyka w biznesie
Czy działanie zgodne z etyką może stanowić przewagę konkurencyjną i przyczynić się do sukcesu?
Opis
Etyka w biznesie liczy sobie zaledwie kilkadziesiąt lat, ale większość czołowych firm ze Stanów Zjednoczonych i co trzecia duża firma brytyjska opracowały własne kodeksy postępowania etycznego. Obecnie w Polsce coraz więcej firm opracowuje i wdraża własne kodeksy. Aby firma mogła się rozwijać, potrzebuje nie tylko dobrych produktów i profesjonalnego zarządzania, ale i zaufania społecznego. Etyczne postępowanie jest najlepszą drogą, by właśnie to zaufanie zdobyć.
Dla kogo
Szkolenie adresowane jest do właścicieli, menedżerów, pracowników firm niezależnie od branży i wielkości.
Program szkolenia
WPROWADZENIE
- czym jest etyka?
- główne wyzwania etyczne w firmach
- wartości
ETYKA W ZARZĄDZANIU
- etyka w praktyce zarządzania
- dylematy etyczne
- czy etyka się opłaca?
- wyzwania etyczne
- etyka a zaangażowanie pracownika
KODEKS ETYCZNY
- kodeks etyczny główne elementy i przykłady
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU
- interesariusze firmy
- co to jest CSR i czy jest nam potrzebny?
- CSR na świecie i w Polsce – przykłady działań
PROMOCJA ETYCZNEGO DZIAŁANIA NA STANOWISKU PRACY – PODSUMOWANIE
Korzyści dla uczestników
Po ukończeniu szkolenia jego uczestnik
- uporządkuje wiedzę dotyczącą wartości i zasad etycznych w środowisku zawodowym
- będzie potrafił wskazać rolę i zakres odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstwa
- zrozumie istotę, budowę i funkcje zawodowych kodeksów etycznych
Metody szkolenia
Program oparty jest na metodologii Activity Based Learning (warsztatu partycypacyjnego). Podstawowym założeniem metodologii ABL jest stwierdzenie, że proces rozwijania kompetencji odbywa się poprzez aktywne działanie i doświadczenie. W trakcie programu szkoleniowego realizowane jest to poprzez stałe powiązanie doświadczenia treningowego (symulacje, zadania indywidualne i zespołowe itp.)