Komunikacja w zespołach zwinnych
Jak uzyskać wpływ na otoczenie za pomocą komunikacji?
Opis
Komunikacja w zwinnych organizacjach wymaga od pracowników rozwinięcia umiejętności, która w coraz szybciej zmieniającym się świecie staje się filarem zwinnej organizacji. Ta umiejętność to nie tylko udzielanie, ale i gotowość na otrzymywanie ciągłego feedbacku – od członków zespołu projektowego poczynając, poprzez klienta wewnętrznego, a na kliencie zewnętrznym kończąc. Umiejętność ciągłego feedback`u połączona z coraz krótszymi iteracjami to prosta droga do wzrostu motywacji, a przez to efektywności i jakości wytwarzanych produktów przez zespoły zwinne.
Dla kogo
Szkolenie adresowane jest do liderów, szefów zespołów, członków i klientów zespołów zwinnych.
Program szkolenia
POTRZEBY KOMUNIKACYJNE W ZESPOŁACH ZWINNYCH
- Szybkość przepływu informacji, a efektywność działań organizacji.
- Kiedy jest dobry moment na udzielanie informacji zwrotnej.
- Dlaczego warto – czyli o wpływie informacji zwrotnej na pracę zespołu zwinnego.
INFORMACJA ZWROTNA A SUBIEKTYWNA OCENA
- Co jest, a co nie jest informacją zwrotną.
- Mój styl udzielania informacji zwrotnej.
- Zasady udzielania informacji zwrotnej.
- Gra – Mapa.
GOTOWOŚĆ OSOBISTA DO UDZIELANIA I OTRZYMYWANIA INFORMACJI ZWROTNEJ
- Poczucie własnej wartości jako determinanta kształtująca jakość informacji zwrotnej.
- Co mnie powstrzymuje – określenie indywidualnych blokad przy udzielaniu i otrzymywaniu informacji zwrotnej.
- Przekonania i ich wpływ na sposób udzielania i otrzymywania informacji zwrotnej
- Zmiana przekonań ograniczających.
ASERTYWNOŚĆ A INFORMACJA ZWROTNA
- Czym jest asertywność na przykładzie modelu 3-poziomowego.
- Do czego przydaje się asertywność w udzielaniu i otrzymywaniu informacji zwrotnej.
- Wypowiadanie się z użyciem komunikatu „Ja”.
TECHNIKI UDZIELANIA INFORMACJI ZWROTNEJ
- Kanapka czy może coś więcej – wpływ sposobu udzielania informacji zwrotnej na motywację zespołu zwinnego.
- Metody udzielania informacji zwrotnej i ich zastosowanie w pracy zespołu zwinnego.
- Sytuacje z życia zespołu zwinnego, które określają formę udzielania informacji zwrotnej.
GDZIE JA W TYM WSZYSTKIM?
- Opracowanie indywidualnych planów wdrożenia w miesiącu następującym po treningu.
Korzyści dla uczestników
Po ukończeniu szkolenia jego uczestnik:
- Będzie świadomy wpływu jakości przepływu informacji w organizacji zwinnej na efektywność.
- Zbuduje gotowość osobistą do udzielania i otrzymywania ciągłego feedback`u.
- Pozna swoje ograniczenia w kontekście informacji zwrotnej i będzie umiał nad nimi pracować.
- Będzie gotowy do stosowania różnych rodzajów informacji zwrotnej w zespole zwinnym.
- Będzie dbał o jakość komunikacji w zespole zwinnym.
Metody szkolenia
Szkolenie prowadzone jest aktywnymi metodami z wykorzystaniem studiów przypadków, pracy zespołowej oraz ćwiczeń indywidualnych, podczas których uczestnicy rozwiązują praktyczne problemy stosując poznane narzędzia i techniki.