MS Excel w firmie

Poziom podstawowy.

Gdzie i kiedy?

Czas trwania

2 dni

pobierz pdf

Opis

Czy zdajesz sobie sprawę, że według badań przeciętny użytkownik wykorzystuje 5 do 10% możliwości programu MS Excel? Niewielu korzystających z tego programu zdają sobie sprawę, jak bogata paletę funkcji posiada MS Excel. Poznanie tych funkcji pomaga ułatwić pracę poprzez zautomatyzowanie i usprawnienie wielu standardowych operacji.

Dla kogo

Warsztat jest przeznaczony dla tych osób, dla których komputer jest narzędziem codziennej pracy. Polecamy je pracownikom działów finansowych, biur, sekretarkom, asystentom, pracownikom działów kadr, handlowych czy produkcyjnych. Polecamy je również kadrze kierowniczo – menedżerskiej, dla których pracą codzienną jest tworzenie i zarządzanie informacją. Szkolenie oferujemy osobom z niewielkim doświadczeniem pracy na komputerze i tym którzy zaczynają wykorzystywać arkusz Microsoft Excel do swoich zadań.

Program szkolenia

  • Excel kiedyś i dziś – krótka historia rozwoju programu, wersje, różnice i cechy wspólne
  • przegląd możliwości arkusza Microsoft  EXCEL, organizacja programu, organizacja dokumentu – skoroszytu
  • edycja danych, formatowanie danych
  • budowanie, modyfikacja, formatowanie arkuszy, tworzenie i wykorzystywanie funkcji
  • korzystanie z odwołań względnych, bezwzględnych i mieszanych w formułach (np. A1, $A$1, $A1, A$1), szybkie kopiowanie formuł
  • wykorzystanie podstawowych funkcji Excela (matematyczne, daty i czasu, funkcje logiczne, itp.)
  • inspekcja formuł w arkuszu
  • organizacja pracy z programem Excel w sieci komputerowej: jednoczesna praca wielu użytkowników na jednym arkuszu, łączenie arkuszy i skoroszytów za pomocą sieci komputerowej, scalanie danych z wielu arkuszy
  • wykorzystanie elementów sterujących (listy, listy rozwijalne, przyciski, pokrętła) do automatyzacji czynności wykonywanych na arkuszach
  • tworzenie formularzy elektronicznych, ich wykorzystywanie do typowych zastosowań.
  • graficzna prezentacja danych za pomocą wykresów (wykresy prezentujące wiele serii danych, analiza trendu na wykresie, wykresy niestandardowe)
  • budowanie bazy danych na arkuszu, wpisywanie danych, wybór danych za pomocą kryteriów, użycie formularza
  • pobieranie informacji z baz danych, wykorzystanie modułu MS Query
  • stosowanie tabel przestawnych jako narzędzia analizy (np. wielowariantowa analiza sprzedaży według wybranych kryteriów, analiza danych księgowych, analiza klientów, zestawienia danych)
  • przygotowanie baz danych oraz realizacja korespondencji seryjnej poprzez przenoszenie danych do edytora tekstu Microsoft Word – listy seryjne, maile, koperty, etykiety, wykorzystanie pól korespondencji seryjnej

Korzyści dla uczestników

Dzięki ukończeniu szkolenia jego uczestnik będzie mógł:

  • Ułatwiać i przyspieszać wykonywanie codziennych zadań
  • Wydajnie pracować z arkuszem kalkulacyjnym
  • Tworzyć różnego rodzaju konkretne raporty, analizy oraz inne, niestandardowe dokumenty
  • Efektywnie wykorzystywać komputer we wspomaganiu przepływu informacji w firmie

Metody szkolenia

Warsztat prowadzony jest interaktywnymi metodami, z użyciem projektora multimedialnego. Wszystkie ćwiczenia prowadzone są na podstawie przykładów zaczerpniętych z praktyki  Zajęcia, pomimo prezentowania złożonej wiedzy merytorycznej, prowadzone są w zrozumiały sposób, zapewniający przyswojenie przekazywanej wiedzy przez każdego uczestnika kursu. Każdy uczestnik otrzymuje komplet materiałów pisemnych (skrypty, materiały pomocnicze do ćwiczeń) oraz kopie danych ze wszystkimi ćwiczeniami prowadzonymi w ramach warsztatu.

Opinie absolwentów

Zapisz się





Kontakt

Jolanta Jagłowska

Dyrektor ds. Szkoleń

+48 58 558 58 58 wew. 399

+48 602 213 590

j.jaglowska@gfkm.pl

Zapisz się do Newslettera

Bądź na bieżąco o aktualnych wydarzeniach!Dbamy o Twoje dane, możesz zrezygnować w dowolnym momencie.

Tak, wyślij mi Newsletter.

FreshMail.pl