SAVOIR-VIVRE w biznesie
Jak skuteczniej budować relacje biznesowe poprzez znajomość etykiety?
Opis
W dobie coraz bardziej intensywnych i nieograniczonych kontaktów firm na całym świecie przed pracownikami stoją wyzwania dotyczące wiedzy na temat tego, jak wypada się zachować zgodnie z etykietą danego kraju lub regionu, by swoim zachowaniem uszanować obowiązujące zwyczaje, ale też, by nie popełnić gafy, która mogłaby zepsuć wizerunek w oczach naszych potencjalnych biznesowych partnerów. Zgodnie z powiedzeniem „diabeł tkwi w szczegółach” może się okazać, że sposób zredagowania krótkiego maila, drobny gest podczas oficjalnych negocjacji, spontaniczne zachowanie przy stole podczas biznesowego obiadu czy też elementy Twojego ubioru mogą działać na wizerunkową niekorzyść. Jeśli chcesz wiedzieć, jak skutecznie budować własny i firmowy wizerunek w oczach Twoich Klientów, o co warto zadbać w kontaktach biznesowych pod kątem etykiety oraz czego unikać, by być bardziej skutecznym w prowadzonych przez Ciebie rozmowach to jest to szkolenie dla Ciebie.
Dla kogo
Szkolenie adresowane jest przede wszystkim do kadry kierowniczej firmy i tych jej pracowników, którzy reprezentują ją na zewnątrz.
Program szkolenia
KREOWANIE OSOBISTEGO WIZERUNKU W OCZACH INNYCH – SKUTECZNA AUTOPREZENTACJA
- w jaki sposób mogę zadbać o pozytywne pierwsze wrażenie?
- kiedy nie tylko słowa mają znaczenie czyli coś więcej o komunikacji niewerbalnej w zakresie savoir – vivre
- … a skoro mowa o słowach…, które zwroty i wyrażenia mogą stać się „miną poślizgową” w kontaktach z innymi .
SAVOIR-VIVRE WRODZONY CZY WYUCZONY? KIEDY TEMPERAMENT JEST NASZYM SPRZYMIERZEŃCEM A KIEDY WROGIEM?
- moje „naturalne wyposażenie” – jak to, jaki mam temperament wpływa na sposób budowania relacji z innymi i komunikowania się z nimi. Któremu z temperamentów savoir-vivre przychodzi z łatwością, a który powinien nad nim popracować
- analiza własnych mocnych stron i obszarów do rozwoju po wypełnionym „Profilu osobowości”
- jak zatem świadomie budować pozytywny wizerunek w oczach naszego rozmówcy, kiedy już wiem, kim jestem
TOŻSAMOŚĆ I WIZERUNEK FIRMY, KULTURA FIRMOWA
- tworzenie wizerunku firmy poprzez zachowania jej pracowników
- standardy elegancji, ceremoniał firmowy
- system zachowań w ramach całościowej identyfikacji firmowej
SPOTKANIA BIZNESOWE
- sposoby składania wizyt – czas i miejsce
- powitanie miejsce I sposób (ćwiczenie)
- przedstawianie się
- zakończenie wizyty, pożegnanie
WIZYTÓWKI I ZAPROSZENIA – JAK SIĘ NIMI POSŁUGIWAĆ?
KORESPONDENCJA
- mail, list, fax – co wypada, czego nie wypada, kiedy odpowiadać, co i jak napisać, by było taktownie i elegancko?
- tytuły w korespondencji – zasady ich używania
SAVOIR-VIVRE NA CO DZIEŃ
- zasada starszeństwa, relacje służbowe na co dzień
- elegancja w relacjach z klientami: punktualność, życzliwość, telefony komórkowe
UBIÓR
- rodzaje ubiorów – dobór do okazji, ubiory uroczyste
- elementy ubioru mające znaczenie symboliczne
JEŚLI ZDARZY SIĘ TO, CO ZDARZYĆ SIĘ NIE MIAŁO – CZYLI JAK Z POPEŁNIONEJ „GAFY” UCZYNIĆ ATUT I CO ZROBIĆ KIEDY STRES I TREMA NAS ONIEŚMIELA?
- techniki i przydatne narzędzia szybkiego reagowania w sytuacjach potencjalnie trudnych emocjonalnie a powodujących stres
Korzyści dla uczestników
Po ukończeniu szkolenia jego uczestnik:
- Rozwinie umiejętności profesjonalnego budowania wizerunku w oczach partnerów biznesowych
- Pozyska wiedzę na temat elementów obowiązującej etykiety podczas prowadzonych rozmów, korespondencji mailowych, spotkań biznesowych
- Wzmocni swoją wiedzę na temat własnych preferencji (mocnych stron i obszarów do rozwoju) w zakresie budowania relacji biznesowych
- Poszerzy osobiste umiejętności dopasowywania się do zwyczajów obowiązujących w świecie biznesu.