Marketing w Internecie

Aby był skuteczny, musi być zrozumiały.

Opis

Marketing internetowy – jak wiele innych dziedzin – cierpi na chorobę samouwielbienia. Staje się – głównie za sprawą specjalizujących się w nim profesjonalistów – hermetyczną dyscypliną zabarykadowaną za branżową nomenklaturą i szeregiem nieczytelnych akronimów. Komunikuje się ze światem za pośrednictwem rozbudowanych, specjalistycznych narzędzi, najczęściej odpowiadających tylko na niewielką część potrzeb „zwykłego” człowieka próbującego zmierzyć się z tym tematem.
Czy to rzeczywiście sfera zastrzeżona dla wąskiej grupy osób rozumiejących ten aspekt rzeczywistości lepiej niż przeciętny „zjadacz internetu”?
Prawda – jak to ma w zwyczaju – leży pośrodku. Jednak w zdecydowanej większości przypadków zastosowania, promocja i reklama w sieci nie wymaga zatrudnienia armii specjalistów. Nie wszystko w tej dziedzinie jest tak tajemnicze, jak się może wydawać. Dysponując usystematyzowaną wiedzą sami jesteśmy w stanie podejmować decyzje na poziomie planowania i strategii najlepsze dla naszej marki czy produktu, a przy odrobinie wysiłku poradzimy sobie także z egzekucją tego planu, jedynie najbardziej zaawansowane zadania pozostawiając innym. A i to tylko wtedy, gdy będziemy wiedzieli co możemy (powinniśmy) uzyskać w zamian.
Marketing internetowy w wersji dla ludzi? Zdecydowanie tak.

Dla kogo

UCZESTNIKAMI WARSZTATU MOGĄ BYĆ:

  • menedżerowie czujący niedosyt wiedzy w tej dynamicznie rozwijającej się dyscyplinie,
  • szefowie nadzorujący specjalistów e-marketingu,
  • przedsiębiorcy rozpoczynający budowę marki lub szukający dla swego produktu czy usługi optymalnej strategii zaistnienia w sieci,
  • właściciele i pracownicy MŚP nie dysponujący strukturami odpowiedzialnymi za ten obszar,
    specjaliści dziedzin pokrewnych czujący potrzebę uzupełnienia wiedzy,
  • pracownicy działów marketingu w mniej „onlinowych” firmach, lub nie będący do tej pory bezpośrednio odpowiedzialni za marketing w sieci,
  • wszyscy, którzy realizują swoje potrzeby przez outsourcing usług e-marketingowych (zlecający, nadzorujący, rozliczający takie usługi),
  • wszyscy, którzy na spotkaniach czy w trakcie rozmów w pracy nie chcą ograniczać się do robienia mądrych min, gdy tematyka dotyczy marketingu w internecie.

Program szkolenia

CZY JESTEŚMY OBSERWOWANI? KTO I PO CO ZBIERA DANE O NASZEJ AKTYWNOŚCI W SIECI

  • Co o nas wie „internet”? Cookies bez smaku
  • Rozwój technologii i erozja norm
  • Kto nas śledzi i dlaczego wszyscy?

REWOLUCJA BEZ ROZGŁOSU

  • Desktop i mobile
  • „Gdzie będzie widoczna moja reklama?”. Koniec epoki
  • Cena nie istnieje. Aukcja, czyli wstęp do RTB
  • Precyzja zamiast skali

PROSTE DEFINICJE SKOMPLIKOWANYCH TERMINÓW

  • RTB
  • Programmatic buying
  • Lead
  • Remarketing
  • PPC
  • Inbound marketing
  • Marketing automation
  • CPM, CPC, CPA, CPV
  • responsywność (RWD)

GŁÓWNE GAŁĘZIE I STRATEGIE W BRANŻY

  • www
  • SEO
  • content marketing
  • SEM
  • display
  • e-mail
  • social media
  • buzz marketing

TRENDY I PRZYSZŁOŚĆ

  • video
  • mobile
  • augmented reality, virtual reality, Internet of Things
  •  personalizacja
  • AI chatbots
  • Influencer marketing

NAJWAŻNIEJSZE NARZĘDZIA – PO CO NAM DANE?

  • Google Analytics, HotJar (analityka ruchu)
  • Google Search Console (strona w wyszukiwarce)
  • Positionly (pozycjonowanie)
  • Brand24 (monitoring marki w social media)
  • Google AdWords (reklamowy selfservice)
  • DoubleClick (reklamowy kombajn)
  • Google Merchant Center (e-commerce)
  • Mailchimp (mailing dla każdego)

TARGETING – JAK DZIŚ DEFINIOWAĆ GRUPĘ DOCELOWĄ?

  • Twoi klienci, cechy jednostkowe i segmentacja grupy
  • Zamień cechy na kryteria
  • Jak efektywnie wykorzystać dostępny budżet

OUTSOURCING – KUPUJĘ USŁUGI

  • Jak zdefiniować swoje potrzeby
  • Jak wybrać specjalistę czy firmę
  • Jak przeprowadzić proces zamówienia
  • Jak ocenić otrzymaną wartość

NA MARGINESIE

  • Śledzenie konkurencji
  • Anonimowość w sieci

Korzyści dla uczestników

  • Zapoznanie uczestników z przyczynami decydującymi o ewolucji strategii i metod oraz obecnym kształcie rynku
  • Przedstawienie kluczowych gałęzi rynku usług e-marketingowych
  • Rozszyfrowanie najważniejszych nazw, zwrotów i skrótów przewijających się w branżowej nomenklaturze
  • Wprowadzenie do nowoczesnego targetingu – jak definiować swoją grupę docelową w dobie technologicznej
  • Zapoznanie z najważniejszymi narzędziami w branży przez pryzmat celu
  • Przygotowaniu do koordynowania outsourcingu (jak dobierać podwykonawców, jak koordynować ich prace, jak optymalizować koszty)
  •  Zapoznanie uczestników z trendami, czyli dlaczego usługi rozwiną się właśnie w takim, a nie innym kierunku
  •  podniesienie efektywności prowadzonych działań e-marketingowych

Metody szkolenia

Warsztat i wykład realizowany przy wykorzystaniu  zaangażowania uczestników i ich dotychczas zdobytej wiedzy.
Prezentacja multimedialna wzbogacona przedstawieniem i omówieniem wybranych narzędzi (live/online). Zajęcia realizowane są w formie wykładowo-warsztatowej.

Kontakt

Jolanta Jagłowska

Dyrektor ds. Szkoleń

+48 58 558 58 58 wew. 399

+48 602 213 590

j.jaglowska@gfkm.pl

Masz pytania odnośnie szkolenia? Napisz do nas
Back to top