Marketing w Internecie
Aby był skuteczny, musi być zrozumiały.
Opis
Marketing internetowy – jak wiele innych dziedzin – cierpi na chorobę samouwielbienia. Staje się – głównie za sprawą specjalizujących się w nim profesjonalistów – hermetyczną dyscypliną zabarykadowaną za branżową nomenklaturą i szeregiem nieczytelnych akronimów. Komunikuje się ze światem za pośrednictwem rozbudowanych, specjalistycznych narzędzi, najczęściej odpowiadających tylko na niewielką część potrzeb „zwykłego” człowieka próbującego zmierzyć się z tym tematem.
Czy to rzeczywiście sfera zastrzeżona dla wąskiej grupy osób rozumiejących ten aspekt rzeczywistości lepiej niż przeciętny „zjadacz internetu”?
Prawda – jak to ma w zwyczaju – leży pośrodku. Jednak w zdecydowanej większości przypadków zastosowania, promocja i reklama w sieci nie wymaga zatrudnienia armii specjalistów. Nie wszystko w tej dziedzinie jest tak tajemnicze, jak się może wydawać. Dysponując usystematyzowaną wiedzą sami jesteśmy w stanie podejmować decyzje na poziomie planowania i strategii najlepsze dla naszej marki czy produktu, a przy odrobinie wysiłku poradzimy sobie także z egzekucją tego planu, jedynie najbardziej zaawansowane zadania pozostawiając innym. A i to tylko wtedy, gdy będziemy wiedzieli co możemy (powinniśmy) uzyskać w zamian.
Marketing internetowy w wersji dla ludzi? Zdecydowanie tak.
Dla kogo
UCZESTNIKAMI WARSZTATU MOGĄ BYĆ:
- menedżerowie czujący niedosyt wiedzy w tej dynamicznie rozwijającej się dyscyplinie,
- szefowie nadzorujący specjalistów e-marketingu,
- przedsiębiorcy rozpoczynający budowę marki lub szukający dla swego produktu czy usługi optymalnej strategii zaistnienia w sieci,
- właściciele i pracownicy MŚP nie dysponujący strukturami odpowiedzialnymi za ten obszar,
specjaliści dziedzin pokrewnych czujący potrzebę uzupełnienia wiedzy, - pracownicy działów marketingu w mniej „onlinowych” firmach, lub nie będący do tej pory bezpośrednio odpowiedzialni za marketing w sieci,
- wszyscy, którzy realizują swoje potrzeby przez outsourcing usług e-marketingowych (zlecający, nadzorujący, rozliczający takie usługi),
- wszyscy, którzy na spotkaniach czy w trakcie rozmów w pracy nie chcą ograniczać się do robienia mądrych min, gdy tematyka dotyczy marketingu w internecie.
Program szkolenia
CZY JESTEŚMY OBSERWOWANI? KTO I PO CO ZBIERA DANE O NASZEJ AKTYWNOŚCI W SIECI
- Co o nas wie „internet”? Cookies bez smaku
- Rozwój technologii i erozja norm
- Kto nas śledzi i dlaczego wszyscy?
REWOLUCJA BEZ ROZGŁOSU
- Desktop i mobile
- „Gdzie będzie widoczna moja reklama?”. Koniec epoki
- Cena nie istnieje. Aukcja, czyli wstęp do RTB
- Precyzja zamiast skali
PROSTE DEFINICJE SKOMPLIKOWANYCH TERMINÓW
- RTB
- Programmatic buying
- Lead
- Remarketing
- PPC
- Inbound marketing
- Marketing automation
- CPM, CPC, CPA, CPV
- responsywność (RWD)
GŁÓWNE GAŁĘZIE I STRATEGIE W BRANŻY
- www
- SEO
- content marketing
- SEM
- display
- social media
- buzz marketing
TRENDY I PRZYSZŁOŚĆ
- video
- mobile
- augmented reality, virtual reality, Internet of Things
- personalizacja
- AI chatbots
- Influencer marketing
NAJWAŻNIEJSZE NARZĘDZIA – PO CO NAM DANE?
- Google Analytics, HotJar (analityka ruchu)
- Google Search Console (strona w wyszukiwarce)
- Positionly (pozycjonowanie)
- Brand24 (monitoring marki w social media)
- Google AdWords (reklamowy selfservice)
- DoubleClick (reklamowy kombajn)
- Google Merchant Center (e-commerce)
- Mailchimp (mailing dla każdego)
TARGETING – JAK DZIŚ DEFINIOWAĆ GRUPĘ DOCELOWĄ?
- Twoi klienci, cechy jednostkowe i segmentacja grupy
- Zamień cechy na kryteria
- Jak efektywnie wykorzystać dostępny budżet
OUTSOURCING – KUPUJĘ USŁUGI
- Jak zdefiniować swoje potrzeby
- Jak wybrać specjalistę czy firmę
- Jak przeprowadzić proces zamówienia
- Jak ocenić otrzymaną wartość
NA MARGINESIE
- Śledzenie konkurencji
- Anonimowość w sieci
Korzyści dla uczestników
- Zapoznanie uczestników z przyczynami decydującymi o ewolucji strategii i metod oraz obecnym kształcie rynku
- Przedstawienie kluczowych gałęzi rynku usług e-marketingowych
- Rozszyfrowanie najważniejszych nazw, zwrotów i skrótów przewijających się w branżowej nomenklaturze
- Wprowadzenie do nowoczesnego targetingu – jak definiować swoją grupę docelową w dobie technologicznej
- Zapoznanie z najważniejszymi narzędziami w branży przez pryzmat celu
- Przygotowaniu do koordynowania outsourcingu (jak dobierać podwykonawców, jak koordynować ich prace, jak optymalizować koszty)
- Zapoznanie uczestników z trendami, czyli dlaczego usługi rozwiną się właśnie w takim, a nie innym kierunku
- podniesienie efektywności prowadzonych działań e-marketingowych
Metody szkolenia
Warsztat i wykład realizowany przy wykorzystaniu zaangażowania uczestników i ich dotychczas zdobytej wiedzy.
Prezentacja multimedialna wzbogacona przedstawieniem i omówieniem wybranych narzędzi (live/online). Zajęcia realizowane są w formie wykładowo-warsztatowej.