Strategia marketingowa firmy

Jako osiągnąć sukces na konkurencyjnym rynku.

Opis

David Packard, współzałożyciel firmy HP, już jakiś czas temu zauważył, że „Marketing jest zbyt poważną sprawą, aby zostawić go w rękach samych marketingowców”. O stworzenie strategii marketingowej, która będzie wyznacznikiem aktualnych i przyszłych działań rynkowych Waszej firmy można powiedzieć dokładnie to samo. Szkolenie „Strategia marketingowa firmy”, dzięki wypracowanej przez 20 lat metodologii partycypacyjnej pozwala opracować inspirującą i akceptowaną przez kluczowe osoby w firmie strategię działania rynkowego.

Dla kogo

Warsztat adresowany jest do najwyższej kadry menedżerskiej oraz innych kluczowych osób zaangażowanych w procesy tworzenia wartości dla klienta.

Program szkolenia

AUDYT OTOCZENIA ZEWNĘTRZNEGO I WEWNĘTRZNEGO

  • analiza makrootoczenia otoczenia rynkowego
  • analiza rynku – trendy, konkurencja, udział w rynku, pozycja rynkowa
  • analiza scenariuszy
  • audyt otoczenia wewnętrznego organizacji

ANALIZA SWOT
CELE STRATEGICZNE
ANALIZA OPCJI STRATEGICZNYCH
STP – SEGMENTING – TARGETING – POSITIONING

  • analiza atrakcyjności segmentów
  • proces wyboru segmentu docelowego
  • określenie pozycjonowania firmy i jej ofert na rynku

STRATEGICZNE DECYZJE W ZAKRESIE PRODUKTU

  • analiza value proposition
  • analizy portfelowe w planowaniu strategii asortymentu
  • strategia portfela produktów i poszczególnych grup produktowych
  • polityka marki

STRATEGIA ZINTEGROWANEJ KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ

  • cele promocyjne
  • główne argumenty promocyjne
  • communication – mix

STRATEGIA SPRZEDAŻY I DYSTRYBUCJI

  • kluczowe decyzje strategiczne w dystrybucji
  • kluczowe decyzje strategiczne w sprzedaży
  • polityka cenowa

INNE OBSZARY DZIAŁAŃ MARKETINGOWYCH ISTOTNE DLA FIRMY

Korzyści dla uczestników

Dzięki uczestnictwu w warsztatach uczestnicy:

  • Lepiej zrozumieją wyzwania stojące przed firmą
  • Radzić sobie lepiej w sytuacja niestandardowych w pracy z klientami
  • Wspólnie wypracują strategię marketingową, pozwalająca odnosić sukcesy na konkurencyjnym rynku

Metody szkolenia

Warsztat jest poprzedzony audytem przeprowadzonym przez konsultantów. Cykl warsztatów, prowadzonych autorską metodą partycypacyjną, obejmuje spotkania z zespołem projektowym oraz prace międzywarsztatowe w zależności od ostatecznych uzgodnień. Efektem końcowym jest dokument formułujący strategię marketingowa firmy.

Kontakt

Jolanta Jagłowska

Dyrektor ds. Szkoleń

+48 58 558 58 58 wew. 399

+48 602 213 590

j.jaglowska@gfkm.pl

Masz pytania odnośnie szkolenia? Napisz do nas
Back to top