Strategia marketingowa firmy
Jako osiągnąć sukces na konkurencyjnym rynku.
Opis
David Packard, współzałożyciel firmy HP, już jakiś czas temu zauważył, że „Marketing jest zbyt poważną sprawą, aby zostawić go w rękach samych marketingowców”. O stworzenie strategii marketingowej, która będzie wyznacznikiem aktualnych i przyszłych działań rynkowych Waszej firmy można powiedzieć dokładnie to samo. Szkolenie „Strategia marketingowa firmy”, dzięki wypracowanej przez 20 lat metodologii partycypacyjnej pozwala opracować inspirującą i akceptowaną przez kluczowe osoby w firmie strategię działania rynkowego.
Dla kogo
Warsztat adresowany jest do najwyższej kadry menedżerskiej oraz innych kluczowych osób zaangażowanych w procesy tworzenia wartości dla klienta.
Program szkolenia
AUDYT OTOCZENIA ZEWNĘTRZNEGO I WEWNĘTRZNEGO
- analiza makrootoczenia otoczenia rynkowego
- analiza rynku – trendy, konkurencja, udział w rynku, pozycja rynkowa
- analiza scenariuszy
- audyt otoczenia wewnętrznego organizacji
ANALIZA SWOT
CELE STRATEGICZNE
ANALIZA OPCJI STRATEGICZNYCH
STP – SEGMENTING – TARGETING – POSITIONING
- analiza atrakcyjności segmentów
- proces wyboru segmentu docelowego
- określenie pozycjonowania firmy i jej ofert na rynku
STRATEGICZNE DECYZJE W ZAKRESIE PRODUKTU
- analiza value proposition
- analizy portfelowe w planowaniu strategii asortymentu
- strategia portfela produktów i poszczególnych grup produktowych
- polityka marki
STRATEGIA ZINTEGROWANEJ KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ
- cele promocyjne
- główne argumenty promocyjne
- communication – mix
STRATEGIA SPRZEDAŻY I DYSTRYBUCJI
- kluczowe decyzje strategiczne w dystrybucji
- kluczowe decyzje strategiczne w sprzedaży
- polityka cenowa
INNE OBSZARY DZIAŁAŃ MARKETINGOWYCH ISTOTNE DLA FIRMY
Korzyści dla uczestników
Dzięki uczestnictwu w warsztatach uczestnicy:
- Lepiej zrozumieją wyzwania stojące przed firmą
- Radzić sobie lepiej w sytuacja niestandardowych w pracy z klientami
- Wspólnie wypracują strategię marketingową, pozwalająca odnosić sukcesy na konkurencyjnym rynku
Metody szkolenia
Warsztat jest poprzedzony audytem przeprowadzonym przez konsultantów. Cykl warsztatów, prowadzonych autorską metodą partycypacyjną, obejmuje spotkania z zespołem projektowym oraz prace międzywarsztatowe w zależności od ostatecznych uzgodnień. Efektem końcowym jest dokument formułujący strategię marketingowa firmy.