Windykacja należności
Skuteczne metody przeprowadzania trudnych rozmów z klientami
Opis
Rosnąca inflacja i ceny energii oraz niepewność sytuacji gospodarczej sprawiają, że coraz częściej firmy zmuszone są windykować należności od swoich kontrahentów. Podczas tego szkolenia dowiesz się co wyróżnia najlepszych windykatorów, jak neutralizować wymówki klientów i skutecznie negocjować spłatę zobowiązań.
Dla kogo
Dla pracowników i menedżerów zajmujących się windykacją należności od klientów indywidualnych i biznesowych.
Program szkolenia
ROZPOCZYNANIE ROZMOWY WINDYKACYJNEJ
- Kluczowe elementy rozpoczynania rozmowy
- Perswazja i stosowanie sankcji
- Słowa klucze
- Presupozycje
- Kluczowe błędy
- Trening umiejętności
RADZENIE SOBIE Z WYMÓWKAMI KLIENTÓW
- Rodzaje wymówek
- Kluczowe techniki radzenia sobie z wymówkami
- Kluczowe błędy w neutralizacji wymówek
- Trening umiejętności
NEGOCJACJE W WINDYKACJI
- Dwa obszary negocjacji w windykacji\
- Techniki negocjacyjne – cel min / max; BATNA, kotwiczenie
- Kluczowe błędy
- Trening umiejętności
REGUŁY SPOŁCZNEGO WPŁYWU CIALDINIEGO W WINDYKACJI
- Reguła autorytetu, wzajemności, atrakcyjności, niedostępności, społeczny dowód słuszności, zaangażowania i konsekwencji
- Przykłady wykorzystania poszczególnych reguł w działaniach windykacyjnych
Korzyści dla uczestników
Po ukończeniu szkolenia, jego uczestnicy będą potrafili:
- prawidłowo rozpoczynać rozmowę windykacyjną,
- neutralizować wymówki klienta,
- argumentować swoje stanowisko,
- skutecznie negocjować terminy i kwoty spłat,
- zamykać rozmowę windykacyjną,
- używać techniki wywierania wpływu.
Metody szkolenia
Szkolenie ma charakter warsztatu połączonego z elementami wykładu i studiów przypadku. Prowadzący aktywizuje uczestników poprzez moderowane dyskusje, praktyczne ćwiczenia indywidualne i grupowe oraz trening behawioralny konkretnych umiejętności windykacyjnych.
Dodatkowe informacje
- Uczestnicy szkolenia otrzymują komplet materiałów