Zaawansowana sprzedaż i negocjacje B2B
Oceniaj szanse, rozpoznawaj interesy, stosuj skuteczne strategie
Opis
Śmiało można powiedzieć, że sprzedaż i negocjacje B2B to wyższy stopień wtajemniczenia. Procesy związane z działaniami B2B wymagają szczególnych umiejętności i kompetencji, obejmujących między innymi współpracę w wieloma decydentami o różnych potrzebach i interesach oraz uwzględniających obecność konkurencji.
Podczas szkolenia dowiesz się, jak ocenić i zwiększyć swoje szanse sprzedażowe i negocjacyjne oraz brać pod uwagę nieoczekiwaną wartość dodaną. Nauczysz się też prowadzić negocjacje z wieloma osobami przy jednych stole.
Dla kogo
Dla pracowników sprzedaży oraz menedżerów, którzy chcą pogłębić swoje umiejętności sprzedażowe i rozszerzyć je o segment B2B.
Program szkolenia
SPRZEDAŻ TRADYCYJNA VS. SPRZEDAŻ B2B – PODSTAWOWE RÓŻNICE
- Dlaczego scenariusze sprzedaży oraz sprzedaż językiem korzyści nie wystarczają w sprzedaży B2B?
- Na czym polega sprzedaż B2B i co ją wyróżnia od sprzedaży tradycyjnej?
- Dlaczego istotna jest polityka wewnętrzna klienta oraz strategia jej wykorzystania?
OŚRODKI DECYZYJNE, MAPA WŁADZY I WPŁYWU CZYLI O ROZPOZNANIU KLIENTA
- układ sił w firmie klienta
- narzędzie: mapa wpływu, władzy i wzajemnych powiązań w firmie klienta
- rozpoznawanie potrzeb i wartości osób decyzyjnych
- narzędzie: przygotowanie do sprzedaży – jakich informacji potrzebujesz? ile z nich posiadasz? czego nie wiesz?
NIEOCZEKIWANA WARTOŚĆ DODANA
- kryteria decyzyjne wyboru oferty – poziom pracownika, menedżera średniego szczebla, zarządu
- myślenie liczbami podczas prezentacji oferty
- narzędzie: tworzenie mierzalnej, ilościowej, finansowo atrakcyjnej oferty wartości
- dodawanie nieoczekiwanej wartości dodanej do oferty
LICZBY W NEGOCJACJACH I SPRZEDAŻY B2B
- Dlaczego liczby odgrywają kluczowe znaczenie w sprzedaży B2B?
- Jak mierzyć korzyści wynikające z naszej oferty dla klienta?
- Jak posługiwać się liczbami w prezentowaniu oferty oraz w negocjacjach?
- Jakich błędów unikać w negocjacjach opartych o liczby?
STRATEGIE NA KONKURENCJĘ W SPRZEDAŻY B2B
- strategie: bezpośrednia, zmiany zasad, powstrzymywania, podziału
- kiedy używać jakiej strategii? Matryca decyzyjna
- Przykłady zastosowania poszczególnych strategii
NEGOCJACJE B2B – PRZYGOTOWANIE
- narzędzie: arkusz planowania negocjacji
- formułowanie celów minimum i maksimum
- formułowanie BATNA
- obrona ceny – techniki
- jakich komunikatów nie używać podczas negocjacji
NEGOCJACJE B2B – UMIEJĘTNOŚCI KOMUNIKACYJNE
- trening 5 podstawowych umiejętności negocjacyjnych
- zarządzanie komunikacją
- zarządzanie stronami negocjacji
- argumentacja merytoryczna
- rozpoznawanie potrzeb i wartości stron
- formułowanie propozycji i rozwiązań
ZAUFANIE JAKO KAPITAŁ SPRZEDAŻY
- budowanie relacji opartych na zaufaniu
- zaufanie jako kapitał sprzedaży
- konsekwencje braku zaufania w relacjach sprzedażowych
Korzyści dla uczestników
Po szkoleniu uczestnicy:
- wiedzą, jak dokonać oceny szans sprzedażowych w segmencie B2B
- potrafią rozpoznawać interesy i wartości poszczególnych decydentów oraz formułować je w mapy władzy i wpływu
- potrafią formułować ofertę wartości dodanej
- wiedzą, jakie strategie stosować wobec konkurencji
- wiedzą, jakie zachowania zwiększają szanse na sukces przy stole negocjacyjnym
- potrafią przygotować się do negocjacji
- znają i potrafią wykorzystać techniki wywierania wpływu
Metody szkolenia
Szkolenie ma charakter warsztatu połączonego z elementami wykładu i studiów przypadku. Prowadzący aktywizuje uczestników poprzez moderowane dyskusje, praktyczne ćwiczenia indywidualne i grupowe oraz trening behawioralny konkretnych umiejętności sprzedażowych i negocjacyjnych.
Dodatkowe informacje
- Uczestnicy szkolenia otrzymują komplet materiałów