Zarządzanie doświadczeniami klienta
Jak tworzyć usługi w oparciu o potrzeby użytkowników. Wszystko co powinieneś wiedzieć o budowie kultury klientocentrycznej.
Opis
Kilka ostatnich lat obfitowało w wiele niespotykanych dotąd zdarzeń, mających ogromny wpływ na gospodarkę światową i handel. Zdobycie lojalności współczesnego konsumenta staje się dla firm ważnym, ale i trudnym celem. Jednak jego osiągnięcie może być sposobem na uzyskanie przewagi konkurencyjnej. Firmy, określając swoje cele biznesowe i strategiczne, na pierwszym miejscu stawiają dziś klienta i jego preferencje. Dostosowują kanały sprzedaży i formy kontaktu oraz sposoby obsługi. Szkolenie „Zarządzanie doświadczeniami klienta” daje uczestnikom wiedzę i umiejętności, które pozwolą skuteczniej zaplanować i przeprowadzić zmianę kultury zorientowanej na klienta.
Dla kogo
Szkolenie przeznaczone jest dla kadry kierowniczej średniego i wyższego szczebla z różnych działów firmy oraz osób przygotowujących się do objęcia kluczowych funkcji w organizacji.
Program szkolenia
Budowanie kultury klientocentrycznej
Po co organizacji kultura klientocentryczna
- Wprowadzenie do znaczenia kultury klientocentrycznej.
- Korzyści z kultury klientocentrycznej dla organizacji.
- Analiza wyzwań związanych z wdrażaniem kultury klientocentrycznej.
Jak budować kulturę zorientowaną na klienta
- Wskazówki i strategie na budowanie kultury klientocentrycznej.
- Wpływ zaangażowania pracowników na sukces kultury klientocentrycznej.
- Studium przypadku udanej implementacji kultury klientocentrycznej.
Projektowanie usług z wykorzystaniem Design Thinking
- Wprowadzenie do Design Thinking jako narzędzia projektowania innowacji.
- Proces projektowania krok po kroku.
- Praktyczne ćwiczenia projektowania usług.
Tworzenie spersonalizowanego doświadczenia klienta
Psychologia doświadczeń klienta
- Rozumienie psychologicznych aspektów doświadczeń klienta.
- Analiza punktów bólu i momentów prawdy.
- Diagnoza luk w doświadczeniach klientów.
Tworzenie wyróżników doświadczenia klienta
- Strategie na budowanie wyjątkowych doświadczeń w porównaniu do konkurencji.
- Praktyczne przykłady tworzenia wyróżników.
- Zidentyfikowanie kluczowych punktów styku z klientem.
Mierzenie doświadczenia klienta
- Po co mierzyć doświadczenia klienta.
- Skuteczne miary doświadczeń klientów: satysfakcja, NPS, łatwość korzystania z usług, konwersja.
- Analiza wyników pomiarów i dostosowywanie strategii.
Implementacja kultury klientocentrycznej w organizacji
Jak zbierać opinie klientów i pracować z pozyskanymi informacjami
- Metody zbierania opinii klientów: ankiety, interakcje, analiza danych.
- Analiza i interpretacja zebranych informacji.
- Implementacja zmian na podstawie opinii klientów.
Rola kadry kierowniczej we wdrażaniu kultury klientocentrycznej
- Wpływ przywództwa na kulturę organizacyjną.
- Zadania kadry kierowniczej w promowaniu kultury klientocentrycznej.
- Studium przypadków udanej roli kierownictwa.
Podsumowanie i plan działania
- Ocena postępów uczestników w zrozumieniu i wdrożeniu kultury klientocentrycznej.
- Tworzenie spersonalizowanego planu działania dla każdego uczestnika.
- Przygotowanie do implementacji kultury klientocentrycznej w swojej organizacji.
Korzyści dla uczestników
Dzięki ukończeniu szkolenia jego uczestnicy będą potrafili:
- określać zasady i metody skutecznego zarządzania doświadczeniami klientów
- identyfikować elementy konieczne dla budowy spersonalizowanych i spójnych doświadczeń klienta z marką w rożnych punktach styku w trakcie korzystania z usług/ produktów firmy
- stosować metody pomiaru doświadczeń klienta
Metody szkolenia
Zajęcia są prowadzone metodą warsztatową aktywizującą uczestników szkolenia poprzez pracę w małych zespołach, dyskusje na forum grupy oraz testy i ćwiczenia. Omawiane są liczne przykłady udanych i nieudanych działań oraz przyczyny sukcesów i porażek. Uczestnicy otrzymują komplet materiałów szkoleniowych.