Zarządzanie marketingowe

Jak tworzyć wartość dla klienta na konkurencyjnym rynku.

Opis

Konkurencja we wszystkich branżach rośnie, a klienci stają się coraz bardziej wymagający.  Dlatego sprawnie działający marketing staje się dla każdej firmy  kluczowym elementem dalszego rozwoju. Szkolenie „Zarządzanie marketingowe” daje uczestnikom wiedzę i umiejętności, które pozwolą skuteczniej zaplanować i przeprowadzić działania marketingowe.

Dla kogo

  • Kadra kierownicza średniego i wyższego szczebla
  • Osoby, przygotowujące się do objęcia kluczowych funkcji w organizacji

Program szkolenia

ZASADY NOWOCZESNEGO MARKETINGU – MARKETING JAKO PROCES KREOWANIA WARTOŚCI NA RYNKU

  • wyzwania dla marketingu w nowej rzeczywistości biznesowej

ANALIZY RYNKU

  • analiza makrootoczenia – na ile to co się dzieje wokół nas będzie miało wpływ na naszą branżę
  • klient i jego zachowanie – czy naprawdę znasz swojego klienta?
  • badania marketingowe – jak je wykorzystać?

STRATEGIE MARKETINGOWE – JAK JE BUDOWAĆ?

  • proces planowania marketingowego
  • co to jest strategia marketingowa i z czego się składa?
  • segmentacja – rynek docelowy – pozycjonowanie
  • plany marketingowe

SZTUKA MARKETINGU TO SZTUKA BUDOWANIA MARKI…

  • istota budowania marki
  • tworzenie architektury marki
  • zarządzanie marką w dynamicznym otoczeniu

PLANOWANIE MARKETING MIX

  • value proposition czyli jak dostarczać wartość dla klientów poprzez optymalne produkt i usługi
  • zintegrowana wielokanałowa komunikacja marketingowa – nowoczesne podejście do promocji
  • polityka cenowa – jak kształtować ceny?
  • polityka sprzedaży i dystrybucji

BUDOWANIE ZADOWOLENIA I LOJALNOŚCI W SYTUACJI ROSNĄCYCH WYMAGAŃ KLIENTÓW

  • pomiar zadowolenia klientów
  • zadowolenie a lojalność klientów
  • jakie działania wzmacniają lojalność klientów?

KONTROLA MARKETINGOWA CZYLI UDOWODNIJ, ŻE PIENIĄDZE NA MARKETING NIE ZOSTAŁY ZMARNOWANE

  • dlaczego marketing ma często złą prasę…
  • pomiar skuteczności działań marketingowych
  • efektywność marketingu, czyli zwrot z inwestycji marketingowych

Korzyści dla uczestników

Dzięki ukończeniu szkolenia jego uczestnicy powinni

  • poznać podstawowe zasady i metody skutecznego zarządzania marketingowego
  • lepiej rozumieć elementy konieczne dla odniesienia sukcesu na konkurencyjnym rynku
  • umieć zastosować techniki działań marketingowych w swojej firmie

Metody szkolenia

Zajęcia są prowadzone metodą warsztatową aktywizującą uczestników szkolenia poprzez pracę w małych grupach, dyskusje na forum grupy oraz testy i ćwiczenia. Omawiane są liczne przykłady udanych i nieudanych działań marketingowych oraz przyczyny sukcesów i porażek. Uczestnicy otrzymują komplet materiałów szkoleniowych.

Kontakt

Jolanta Jagłowska

Dyrektor ds. Szkoleń

+48 58 558 58 58 wew. 399

+48 602 213 590

j.jaglowska@gfkm.pl

Masz pytania odnośnie szkolenia? Napisz do nas
Back to top