Zarządzanie marketingowe
Jak tworzyć wartość dla klienta na konkurencyjnym rynku.
Opis
Konkurencja we wszystkich branżach rośnie, a klienci stają się coraz bardziej wymagający. Dlatego sprawnie działający marketing staje się dla każdej firmy kluczowym elementem dalszego rozwoju. Szkolenie „Zarządzanie marketingowe” daje uczestnikom wiedzę i umiejętności, które pozwolą skuteczniej zaplanować i przeprowadzić działania marketingowe.
Dla kogo
- Kadra kierownicza średniego i wyższego szczebla
- Osoby, przygotowujące się do objęcia kluczowych funkcji w organizacji
Program szkolenia
ZASADY NOWOCZESNEGO MARKETINGU – MARKETING JAKO PROCES KREOWANIA WARTOŚCI NA RYNKU
- wyzwania dla marketingu w nowej rzeczywistości biznesowej
ANALIZY RYNKU
- analiza makrootoczenia – na ile to co się dzieje wokół nas będzie miało wpływ na naszą branżę
- klient i jego zachowanie – czy naprawdę znasz swojego klienta?
- badania marketingowe – jak je wykorzystać?
STRATEGIE MARKETINGOWE – JAK JE BUDOWAĆ?
- proces planowania marketingowego
- co to jest strategia marketingowa i z czego się składa?
- segmentacja – rynek docelowy – pozycjonowanie
- plany marketingowe
SZTUKA MARKETINGU TO SZTUKA BUDOWANIA MARKI…
- istota budowania marki
- tworzenie architektury marki
- zarządzanie marką w dynamicznym otoczeniu
PLANOWANIE MARKETING MIX
- value proposition czyli jak dostarczać wartość dla klientów poprzez optymalne produkt i usługi
- zintegrowana wielokanałowa komunikacja marketingowa – nowoczesne podejście do promocji
- polityka cenowa – jak kształtować ceny?
- polityka sprzedaży i dystrybucji
BUDOWANIE ZADOWOLENIA I LOJALNOŚCI W SYTUACJI ROSNĄCYCH WYMAGAŃ KLIENTÓW
- pomiar zadowolenia klientów
- zadowolenie a lojalność klientów
- jakie działania wzmacniają lojalność klientów?
KONTROLA MARKETINGOWA CZYLI UDOWODNIJ, ŻE PIENIĄDZE NA MARKETING NIE ZOSTAŁY ZMARNOWANE
- dlaczego marketing ma często złą prasę…
- pomiar skuteczności działań marketingowych
- efektywność marketingu, czyli zwrot z inwestycji marketingowych
Korzyści dla uczestników
Dzięki ukończeniu szkolenia jego uczestnicy powinni
- poznać podstawowe zasady i metody skutecznego zarządzania marketingowego
- lepiej rozumieć elementy konieczne dla odniesienia sukcesu na konkurencyjnym rynku
- umieć zastosować techniki działań marketingowych w swojej firmie
Metody szkolenia
Zajęcia są prowadzone metodą warsztatową aktywizującą uczestników szkolenia poprzez pracę w małych grupach, dyskusje na forum grupy oraz testy i ćwiczenia. Omawiane są liczne przykłady udanych i nieudanych działań marketingowych oraz przyczyny sukcesów i porażek. Uczestnicy otrzymują komplet materiałów szkoleniowych.