Efektywna komunikacja
Jak budować pozytywne relacje w organizacji.
Opis
Jednym z najistotniejszych elementów budujących kulturę organizacyjną jest styl porozumiewania się pracowników, czyli efektywna komunikacja. Ten styl buduje współpracę i zaufanie, lub przeciwnie prowadzi do konfliktów, których wynikiem jest obniżenie wydajności pracy, pogorszenie atmosfery i stres.
Nauka skutecznej komunikacji to jedna z najlepszych inwestycji. Pracownicy, którzy potrafią przekazywać informacje, przekonywać innych do swoich pomysłów, przełamywać bariery w relacjach z innymi działami są jednym z najcenniejszych zasobów w firmie.
Szkolenie, które Państwu proponujemy pomoże Państwu w budowaniu pozytywnej współpracy w organizacji, służącej efektywnej realizacji celów biznesowych firmy.
Dla kogo
Szkolenie skierowane jest do:
– Menedżerów wszystkich szczebli
– Handlowców
– Członków zespołów projektowych
– Osób poszukujących lepszych metod komunikacji w firmie
Program szkolenia
ZNACZENIE KOMUNIKACJI I JEJ WPŁYW DOBRĄ WSPÓŁPRACĘ W ORGANIZACJI
- czynniki decydujące o efektywnej komunikacji w organizacji
- budowanie zaufania jako podstawa dobrej współpracy
MÓJ OSOBISTY STYL KOMUNIKOWANIA SIĘ I BUDOWANIA RELACJI
- diagnoza osobistego stylu interpersonalnego – moje mocne strony i obszary
ryzyka w komunikacji - dopasowanie stylu komunikacji do partnera rozmowy
TECHNIKI SKUTECZNEJ KOMUNIKACJI
- mowa ciała – spójność komunikacji, odczytywanie komunikatów niewerbalnych, wykorzystanie mowy ciała w celu podkreślenia komunikatu
- jak mówić, aby inni nas słuchali – techniki komunikacji perswazyjnej
- sztuka słuchania, analizowanie wypowiedzi i odczytywanie intencji rozmówcy
- udzielanie konstruktywnej informacji zwrotnej – FUO, komunikat JA
PRZEŁAMYWANIE BARIER W KOMUNIKACJI
- rodzaje barier w procesie komunikacji
- Model Uszu von Thune’a
- przyczyny konfliktów w organizacji – koło konfliktu
- sposoby przełamywania trudności w komunikacji i rozwiązywania sytuacji
konfliktowych w organizacji
ASERTYWNA POSTAWA W PROCESIE KOMUNIKACJI
- postawa agresywna, uległa i asertywna – ich przejawy w komunikacji
- obrona własnych granic – sztuka odmawiania
- budowanie niekonfrontacyjnych komunikatów w sytuacji presji, krytyki i manipulacji
Korzyści dla uczestników
Po ukończeniu warsztatu jego uczestnik będzie:
- Znać czynniki decydujące o efektywnej komunikacji
- Umieć budować relacje oparte na zaufaniu
- Znać swój styl interpersonalny i wynikające z niego konsekwencje w komunikacji z innymi
- Umieć posługiwać się komunikatem „Ja” oraz modelem „FUO”
- Znać sposoby rozwiązywania konfliktów w organizacji
- Rozpoznawać bariery w komunikacji oraz umieć je przełamywać
Metody szkolenia
Szkolenie prowadzone w formie treningu umiejętności z wykorzystaniem ćwiczeń w grupach, parach, analizy przypadków, testów, pracy z kamerą.