Trudności drogą do sukcesu – od porażki do rozwoju

Jak efektywnie zarządzać trudnymi doświadczeniami w zespole i organizacji

Opis zamknięte

Szkolenie pokazuje, jak traktować porażki jako źródło rozwoju, innowacji i odporności. Uczestnicy poznają koncepcje, przykłady i praktyczne narzędzia pomagające w budowaniu organizacji uczącej się oraz wzmocnieniu roli liderów w sytuacjach trudnych.

Korzyści dla uczestników

Dzięki ukończeniu szkolenia uczestnicy będą potrafili:

  • rozumieć różne rodzaje porażek i ich wpływ na organizację,
  • wykorzystywać porażki jako źródło innowacji,
  • stosować praktyki i narzędzia uczenia się na błędach,
  • budować odporność psychologiczną w zespole,
  • skutecznie komunikować w sytuacjach kryzysowych,
  • unikać pułapek nadmiernego zaangażowania i utopionych kosztów.

Dla kogo

Liderzy, menedżerowie, specjaliści HR, członkowie zespołów projektowych oraz wszystkie osoby, które w swojej pracy mierzą się z trudnymi sytuacjami i kryzysami.

Metody szkolenia

Zajęcia są prowadzone metodą warsztatową aktywizującą uczestników szkolenia poprzez pracę w małych zespołach, dyskusje na forum grupy oraz testy i ćwiczenia.

Program szkolenia

1. Porażka niejedno ma imię

  • Definicja porażki w organizacji – Jakie są różne typy porażek (nieuniknione, przewidywalne, złe) i jak wpływają na firmę? Koncepcja Amy Edmondson
  • Porażka jako element procesu doskonalenia organizacji
  • Studium wybranych przykładów z różnych branż, w których porażki przyczyniły się do przełomowych zmian strategicznych.

2. Porażka w kontekście innowacji – rozważania o dobrych porażkach

  • Jak porażki mogą stać się podstawą do budowania innowacyjności w organizacji?
    • Przykłady firm, które odniosły sukces dzięki świadomemu zarządzaniu porażkami. (Od Google do P&G)
    • Warunki uczącej porażki – od bezpieczeństwa psychologicznego do tworzenia organizacji uczącej się
  • Praktyki i narzędzia wykorzystujące „porażki” w procesie doskonalenia organizacji – uczenie się na błędach i unikanie ich powielania.

3. Rola liderów w sytuacjach trudnych – czego od nich potrzebujemy?

  • Elementy zarządzania kryzysowego – 10 przykazań
  • Reagowanie na trudne sytuacje – strategie oparte na zrozumieniu, empatii i nadziei
  • Komunikowanie trudności wyzwalające mobilizację, gotowość i chęć uczenia się
  • Ogólna rola liderów w budowaniu kultury odporności w organizacji (gotowość do rozwoju, doskonalenia, akceptacji zmiany) – Lider tworzący okazję –
  • Budowanie kapitał psychologicznego liderów i pracowników w sytuacji trudnej

4. Błogosławiona porażka

  • Paradoks porażki – czyli, kiedy porażka może okazać się sukcesem.
    • Kiedy powiedzieć stop, kiedy przyznać się do porażki, jak unikać błędów nadmiernego zaangażowania, utopionych kosztów i utraty twarzy
    • O zjawisku niechęci do porażki, obawy przed porażką, i ich znaczeniu, w interpretowaniu rzeczywistości
    • Jak być „wdzięcznym” za porażki w procesie rozwoju

Kontakt

Jolanta Jagłowska

Dyrektor ds. Szkoleń

+48 58 558 58 58 wew. 399

+48 602 213 590

j.jaglowska@gfkm.pl

Masz pytania odnośnie szkolenia? Napisz do nas

Prowadzący

Back to top