Diversity Management

Jak zarządzać wielokulturowym zespołem.

Opis

Praca w środowisku monokulturowym przestaje być standardem. Coraz więcej polskich firm pozyskuje zagraniczne rynki zbytu i zakłada filie swoich przedsiębiorstw w innych krajach. Wiąże się to często z prowadzeniem negocjacji biznesowych z kontrahentami, których styl pracy i negocjacji jest odmienny od wzorca kultury, w której działaliśmy dotychczas. Czasami daje również możliwość zarządzania zespołem wielokulturowym.

Dodatkowo firmy, które działają w Polsce również w swoich zespołach zatrudniają osoby z innych krajów. Praca z grupami wielokulturowymi daje olbrzymi potencjał dla innowacyjności i rozwoju organizacji. Wymaga to jednak skutecznego zarządzania ową różnorodnością i rozwoju kompetencji kulturowych – i te właśnie umiejętności pozwala rozwinąć proponowane szkolenie.

Dla kogo

Szkolenie dla:

  • menedżerów zarządzających wielokulturowymi zespołami;
  • dla osób, które planują pracować lub pracują w środowisku, gdzie są osoby z innych krajów;
  • dla działów HR odpowiedzialnych za zarządzanie różnorodnością w organizacji.

Program szkolenia

RÓŻNICE MIĘDZYKULTUROWE JAKO POTENCJAŁ DLA ZARZĄDZANIA RÓŻNORODNOŚCIĄ

  • podstawy zarządzania różnorodnością
  • korzyści i wyzwania związane z zarządzaniem różnorodnością i pracą z osobami pochodzącymi z innych kultur – odmienny styl pracy, wyznawane wartości i sposób komunikowania się z innymi (analiza przykładów i case studies związanych z wielokulturowością)
  • etapy budowania środowiska zapewniającego efektywne zarządzanie wielokulturowością – najczęstsze błędy (case do rozwiązania)

BUDOWANIE KOMPETENCJI KULTUROWYCH I ROZWÓJ KOMUNIKACJI MIĘDZYKULTUROWEJ/CZĘŚĆ 1

  • krótki test mierzący kompetencje kulturowe
  • trening komunikacji międzykulturowej
  • różnice międzykulturowe w pigułce (w zależności od potrzeb uczestników/uczestniczek – mini wykład różnicach w stylu zachowania w miejscu pracy, zwyczajach pracy zespołowej w poszczególnych krajach, zebranie przykładów od uczestników/uczestniczek)

BUDOWANIE KOMPETENCJI KULTUROWYCH I ROZWÓJ KOMUNIKACJI MIĘDZYKULTUROWEJ/CZĘŚĆ 2

  • trening negocjacji międzykulturowych

ROZWIĄZYWANIE TRUDNOŚCI W PRACY ZESPOŁU WIELOKULTUROWEGO

  • jak wspierać współpracę w zespole wielokulturowym i budować zaangażowanie w realizację wspólnych celów przez osoby pracujące w jednej organizacji, ale pochodzące z różnych krajów – rekomendacje do wdrożenia.

Korzyści dla uczestników

Po ukończeniu szkolenia jego uczestnik:

  • Poprawi skuteczność zarządzania zespołem wielokulturowym
  • Zwiększy swoją skuteczność w negocjacjach z partnerami z innych krajów
  • Rozwinie swoje kompetencje kulturowe

Zdobędzie wiedzę na temat budowania środowiska wykorzystującego potencjał wielokulturowych zespołów.

Metody szkolenia

Warsztat szyty jest na miarę potrzeb uczestników i uczestniczek. Pracujemy z użyciem najnowszych technik i narzędzi wspierających komunikację międzykulturową w organizacji, w której skutecznie zarządza się różnorodnością (incydenty krytyczne, asymilatory kulturowe), z użyciem wielu przykładów trudnych sytuacji do rozwiązania (case studies), zebranych zarówno w Polsce, jak i innych krajach i dotyczących różnych krajów czy kultur.

Dodatkowe informacje

  • Uczestnicy szkolenia otrzymują komplet materiałów szkoleniowych, które zawierają materiały:

― warsztatowe (arkusze pracy, opisy ćwiczeń, testy)

― prezentacyjne (wydruk slajdów prezentacyjnych)

― opisowe (zawierające niezbędną wiedzę teoretyczną)

  • Godziny zajęć: 8:30 – 15:30
  • Do ceny szkolenia należy doliczyć 23% podatku VAT

Kontakt

Jolanta Jagłowska

Dyrektor ds. Szkoleń

+48 58 558 58 58 wew. 399

+48 602 213 590

j.jaglowska@gfkm.pl

Masz pytania odnośnie szkolenia? Napisz do nas
Back to top