Diversity Management
Jak zarządzać wielokulturowym zespołem.
Opis
Praca w środowisku monokulturowym przestaje być standardem. Coraz więcej polskich firm pozyskuje zagraniczne rynki zbytu i zakłada filie swoich przedsiębiorstw w innych krajach. Wiąże się to często z prowadzeniem negocjacji biznesowych z kontrahentami, których styl pracy i negocjacji jest odmienny od wzorca kultury, w której działaliśmy dotychczas. Czasami daje również możliwość zarządzania zespołem wielokulturowym.
Dodatkowo firmy, które działają w Polsce również w swoich zespołach zatrudniają osoby z innych krajów. Praca z grupami wielokulturowymi daje olbrzymi potencjał dla innowacyjności i rozwoju organizacji. Wymaga to jednak skutecznego zarządzania ową różnorodnością i rozwoju kompetencji kulturowych – i te właśnie umiejętności pozwala rozwinąć proponowane szkolenie.
Dla kogo
Szkolenie dla:
- menedżerów zarządzających wielokulturowymi zespołami;
- dla osób, które planują pracować lub pracują w środowisku, gdzie są osoby z innych krajów;
- dla działów HR odpowiedzialnych za zarządzanie różnorodnością w organizacji.
Program szkolenia
RÓŻNICE MIĘDZYKULTUROWE JAKO POTENCJAŁ DLA ZARZĄDZANIA RÓŻNORODNOŚCIĄ
- podstawy zarządzania różnorodnością
- korzyści i wyzwania związane z zarządzaniem różnorodnością i pracą z osobami pochodzącymi z innych kultur – odmienny styl pracy, wyznawane wartości i sposób komunikowania się z innymi (analiza przykładów i case studies związanych z wielokulturowością)
- etapy budowania środowiska zapewniającego efektywne zarządzanie wielokulturowością – najczęstsze błędy (case do rozwiązania)
BUDOWANIE KOMPETENCJI KULTUROWYCH I ROZWÓJ KOMUNIKACJI MIĘDZYKULTUROWEJ/CZĘŚĆ 1
- krótki test mierzący kompetencje kulturowe
- trening komunikacji międzykulturowej
- różnice międzykulturowe w pigułce (w zależności od potrzeb uczestników/uczestniczek – mini wykład różnicach w stylu zachowania w miejscu pracy, zwyczajach pracy zespołowej w poszczególnych krajach, zebranie przykładów od uczestników/uczestniczek)
BUDOWANIE KOMPETENCJI KULTUROWYCH I ROZWÓJ KOMUNIKACJI MIĘDZYKULTUROWEJ/CZĘŚĆ 2
- trening negocjacji międzykulturowych
ROZWIĄZYWANIE TRUDNOŚCI W PRACY ZESPOŁU WIELOKULTUROWEGO
- jak wspierać współpracę w zespole wielokulturowym i budować zaangażowanie w realizację wspólnych celów przez osoby pracujące w jednej organizacji, ale pochodzące z różnych krajów – rekomendacje do wdrożenia.
Korzyści dla uczestników
Po ukończeniu szkolenia jego uczestnik:
- Poprawi skuteczność zarządzania zespołem wielokulturowym
- Zwiększy swoją skuteczność w negocjacjach z partnerami z innych krajów
- Rozwinie swoje kompetencje kulturowe
Zdobędzie wiedzę na temat budowania środowiska wykorzystującego potencjał wielokulturowych zespołów.
Metody szkolenia
Warsztat szyty jest na miarę potrzeb uczestników i uczestniczek. Pracujemy z użyciem najnowszych technik i narzędzi wspierających komunikację międzykulturową w organizacji, w której skutecznie zarządza się różnorodnością (incydenty krytyczne, asymilatory kulturowe), z użyciem wielu przykładów trudnych sytuacji do rozwiązania (case studies), zebranych zarówno w Polsce, jak i innych krajach i dotyczących różnych krajów czy kultur.
Dodatkowe informacje
- Uczestnicy szkolenia otrzymują komplet materiałów szkoleniowych, które zawierają materiały:
― warsztatowe (arkusze pracy, opisy ćwiczeń, testy)
― prezentacyjne (wydruk slajdów prezentacyjnych)
― opisowe (zawierające niezbędną wiedzę teoretyczną)
- Godziny zajęć: 8:30 – 15:30
- Do ceny szkolenia należy doliczyć 23% podatku VAT