Komunikacja wewnętrzna
Czyli jak znaleźć wspólny język w organizacji.
Opis
„Komunikacja kierownicza stanowi mniejszy bądź większy problem w każdej organizacji. To od jakości właśnie tego rodzaju komunikacji zależy ogólna opinia pracowników na temat całego obszaru. Bardzo ważna jest tu rola dyrektora generalnego, którego sposób komunikowania się z podwładnymi wyznacza wzorce dla kierowników pozostałych szczebli. To właśnie komunikacja z bezpośrednimi podwładnymi jest najważniejsza, a jasne określenie oczekiwań co do komunikacji może mieć pozytywne przełożenie na sposób komunikacji wszystkich kierowników w organizacji.” – Patrick Williams.
Dla kogo
Program szkolenia szczególnie polecany grupie menedżerów wyższego i średniego szczebla organizacji. Program szkolenia jest każdorazowo dostosowywany do profilu grupy uczestników.
Program szkolenia
PROCES KOMUNIKACJI WEWNĘTRZNEJ
- kaskadowy model komunikacji wewnętrznej
- komunikacja pionowa i pozioma
- rola menedżerów w procesie komunikacji
- aktywizacja uczestników procesu komunikacji
- znaczenie efektywnej komunikacji zespołowej
- kształtowanie postaw wspierających procesy komunikacji
STRATEGIA KOMUNIKACJI WEWNĘTRZNEJ
- strategia komunikacji wewnętrznej jako element strategii przedsiębiorstwa
- cele strategii komunikacji
- proces wdrażania strategii komunikacji
- program komunikacji wewnętrznej – działania krótkoterminowe
NARZĘDZIA KOMUNIKACJI WEWNĘTRZNEJ
- tradycyjne narzędzia komunikacyjne – ograniczenia zastosowania
- nowoczesne narzędzia komunikacyjne i ich efektywność
- matryca narzędzi komunikacji wewnętrznej
- optymalny dobór narzędzi komunikacji do realizowanej strategii
KOMUNIKACJA W PROCESIE ZMIANY
- rodzaje sieci komunikacyjnych
- komunikacja pionowa i pozioma
- komunikacja formalna i nieformalna
- dobór kanałów i form komunikacji
- rozpoznawanie i eliminacja barier w komunikacji
- manipulowanie informacją – efekt plotki
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA JAKO PODSTAWA DZIAŁANIA ZESPOŁU
- komunikacja niewerbalna w kontaktach interpersonalnych
- aktywne słuchanie
- komunikacja werbalna
- zasady udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej
- autoanaliza własnego stylu komunikowania
Korzyści dla uczestników
- Rozwinięcie praktycznych umiejętności z zakresu tworzenia systemu komunikacji wewnętrznej w firmie
- Rozwinięcie umiejętności właściwego i skutecznego wykorzystania posiadanych narzędzi komunikacji wewnętrznej
- Rozwinięcie umiejętności profesjonalnego tworzenia systemu komunikacji wewnętrznej (działania strategiczne)
- Rozwinięcie umiejętności wdrażania programów komunikacji wewnętrznej (działania doraźne)
- Rozwinięcie umiejętności właściwego doboru informacji przekazywanych przez system komunikacji wewnętrznej w firmie (misja, wartości, kultura)
- Rozwinięcie umiejętności skutecznego komunikowania z grupą docelową
Metody szkolenia
Program oparty jest na metodologii Activity Based Learning (warsztatu partycypacyjnego treningu menedżerskiego). Metodologia ta uważana jest za najskuteczniejszą metodę rozwijania wiedzy i umiejętności przywódczych, kierowniczych i menedżerskich.
Podstawowym założeniem metodologii ABL jest stwierdzenie, że proces rozwijania kompetencji odbywa się poprzez aktywne działanie i doświadczenie. W trakcie programu szkoleniowego realizowane jest to poprzez stałe powiązanie doświadczenia treningowego (symulacje, zadania indywidualne i zespołowe itp.) z możliwością stosowania nabywanych umiejętności w codziennej pracy w firmie.