Komunikacja wewnętrzna

Czyli jak znaleźć wspólny język w organizacji.

Opis

„Komunikacja kierownicza stanowi mniejszy bądź większy problem w każdej organizacji. To od jakości właśnie tego rodzaju komunikacji zależy ogólna opinia pracowników na temat całego obszaru. Bardzo ważna jest tu rola dyrektora generalnego, którego sposób komunikowania się z podwładnymi wyznacza wzorce dla kierowników pozostałych szczebli. To właśnie komunikacja z bezpośrednimi podwładnymi jest najważniejsza, a jasne określenie oczekiwań co do komunikacji może mieć pozytywne przełożenie na sposób komunikacji wszystkich kierowników w organizacji.” – Patrick Williams.

Dla kogo

Program szkolenia szczególnie polecany grupie menedżerów wyższego i średniego szczebla organizacji. Program szkolenia jest każdorazowo dostosowywany do profilu grupy uczestników.

Program szkolenia

PROCES KOMUNIKACJI WEWNĘTRZNEJ

  • kaskadowy model komunikacji wewnętrznej
  • komunikacja pionowa i pozioma
  • rola menedżerów w procesie komunikacji
  • aktywizacja uczestników procesu komunikacji
  • znaczenie efektywnej komunikacji zespołowej
  • kształtowanie postaw wspierających procesy komunikacji

STRATEGIA KOMUNIKACJI WEWNĘTRZNEJ

  • strategia komunikacji wewnętrznej jako element strategii przedsiębiorstwa
  • cele strategii komunikacji
  • proces wdrażania strategii komunikacji
  • program komunikacji wewnętrznej – działania krótkoterminowe

NARZĘDZIA KOMUNIKACJI WEWNĘTRZNEJ

  • tradycyjne narzędzia komunikacyjne – ograniczenia zastosowania
  • nowoczesne narzędzia komunikacyjne i ich efektywność
  • matryca narzędzi komunikacji wewnętrznej
  • optymalny dobór narzędzi komunikacji do realizowanej strategii

KOMUNIKACJA W PROCESIE ZMIANY

  • rodzaje sieci komunikacyjnych
  • komunikacja pionowa i pozioma
  • komunikacja formalna i nieformalna
  • dobór kanałów i form komunikacji
  • rozpoznawanie i eliminacja barier w komunikacji
  • manipulowanie informacją – efekt plotki

KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA JAKO PODSTAWA DZIAŁANIA ZESPOŁU

  • komunikacja niewerbalna w kontaktach interpersonalnych
  • aktywne słuchanie
  • komunikacja werbalna
  • zasady udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej
  • autoanaliza własnego stylu komunikowania

Korzyści dla uczestników

  • Rozwinięcie praktycznych umiejętności z zakresu tworzenia systemu komunikacji wewnętrznej w firmie
  • Rozwinięcie umiejętności właściwego i skutecznego wykorzystania posiadanych narzędzi komunikacji wewnętrznej
  • Rozwinięcie umiejętności profesjonalnego tworzenia systemu komunikacji wewnętrznej (działania strategiczne)
  • Rozwinięcie umiejętności wdrażania programów komunikacji wewnętrznej (działania doraźne)
  • Rozwinięcie umiejętności właściwego doboru informacji przekazywanych przez system komunikacji wewnętrznej w firmie (misja, wartości, kultura)
  • Rozwinięcie umiejętności skutecznego komunikowania z grupą docelową

Metody szkolenia

Program oparty jest na metodologii Activity Based Learning (warsztatu partycypacyjnego treningu menedżerskiego). Metodologia ta uważana jest za najskuteczniejszą metodę rozwijania wiedzy i umiejętności przywódczych, kierowniczych i menedżerskich.

Podstawowym założeniem metodologii ABL jest stwierdzenie, że proces rozwijania kompetencji odbywa się poprzez aktywne działanie i doświadczenie. W trakcie programu szkoleniowego realizowane jest to poprzez stałe powiązanie doświadczenia treningowego (symulacje, zadania indywidualne i zespołowe itp.) z możliwością stosowania nabywanych umiejętności w codziennej pracy w firmie.

Kontakt

Jolanta Jagłowska

Dyrektor ds. Szkoleń

+48 58 558 58 58 wew. 399

+48 602 213 590

j.jaglowska@gfkm.pl

Masz pytania odnośnie szkolenia? Napisz do nas
Back to top