Kształtowanie struktury organizacyjnej

Struktura organizacyjna, czyli jak konfiguracja decyduje o sukcesie firmy.

Opis

Coraz szybszy postęp techniczny i ekonomiczno-społeczny, a wraz z nim narastająca dynamika zmian i związana z tym niepewność stają się istotnymi uwarunkowaniami funkcjonowania współczesnych przedsiębiorstw. Organizacje chcąc przezwyciężyć tę niepewność, muszą być elastyczne. W związku z tym elastyczność jest obok efektywności i jakości podstawowym wymiarem obecnego paradygmatu zarządzania organizacjami. Elastyczna struktura organizacyjna decyduje o sukcesie firmy.

Dla kogo

Program szkolenia szczególnie polecany grupie menedżerów wyższego i średniego szczebla organizacji. Program szkolenia jest każdorazowo dostosowywany do profilu grupy uczestników.

Program szkolenia

PROJEKTOWANIE PODZIAŁU ZADAŃ I HIERARCHII ORGANIZACYJNEJ

  • stawianie i uszczegółowianie celów organizacyjnych i formułowanie zadań
  • tworzenie komórek organizacyjnych i grupowanie komórek w hierarchię
  • konfiguracja struktury – granice nadzoru kierowniczego
  • centralizacja zarządzania – kształtowanie uprawnień kierowniczych

FORMALNE I NIEFORMALNE REGUŁY FUNKCJONOWANIA ORGANIZACJI

  • obieg informacji; informacyjne uwarunkowania procesów decyzyjnych
  • kształtowanie uprawnień i odpowiedzialności
  • nieformalne systemy władzy i wpływu

STRUKTURY DYWIZJONALNE, HOLDINGOWE I SIECIOWE

  • autonomia jednostek organizacyjnych
  • koncentracja funkcji strategicznych
  • zasady planowania i nadzoru, zasady kooperacji wewnątrz struktury
  • konfiguracja własności
  • restrukturyzacja przez usamodzielnienie i odsprzedaż jednostek organizacyjnych lub składników majątku

STRUKTURY MACIERZOWE, PROJEKTOWE I ZADANIOWE

  • podwójne podporządkowanie w systemach organizacyjnych
  • podział wpływów między menedżerami – warianty macierzy strukturalnej
  • kwalifikacje menedżera projektu
  • organizacyjne ulokowanie zespołu projektowego
  • uprawnienia zespołu i menedżera projektu

Korzyści dla uczestników

  • Rozwinięcie umiejętności określania kryteriów wyboru właściwej struktury organizacyjnej
  • Rozwinięcie umiejętności wyboru właściwej konfiguracji struktury dla uwarunkowań działania organizacji
  • Rozwinięcie umiejętności dopasowywanie struktury do aktualnej strategii organizacji
  • Umiejętność poruszania się w tematyce metodyki budowy struktur organizacyjnych
  • Zapoznanie z zasadami funkcjonowania elastycznych systemów organizacyjnych
  • Znajomość uwarunkowań kształtowania systemów organizacyjnych
  • Pozyskanie orientacji w treści i uwarunkowaniach procesu kształtowania struktury firmy
  • Zrozumienie funkcjonowania różnych typów struktur

Metody szkolenia

Program oparty jest na metodologii Activity Based Learning (warsztatu partycypacyjnego treningu menedżerskiego). Metodologia ta uważana jest za najskuteczniejszą metodę rozwijania wiedzy i umiejętności przywódczych, kierowniczych i menedżerskich.

Podstawowym założeniem metodologii ABL jest stwierdzenie, że proces rozwijania kompetencji odbywa się poprzez aktywne działanie i doświadczenie. W trakcie programu szkoleniowego realizowane jest to poprzez stałe powiązanie doświadczenia treningowego (symulacje, zadania indywidualne i zespołowe itp.) z możliwością stosowania nabywanych umiejętności w codziennej pracy w firmie.

Kontakt

Jolanta Jagłowska

Dyrektor ds. Szkoleń

+48 58 558 58 58 wew. 399

+48 602 213 590

j.jaglowska@gfkm.pl

Masz pytania odnośnie szkolenia? Napisz do nas
Back to top