Zarządzanie przez cele

Jak przejść pomiędzy celami i zadaniami.

Opis

„Wydajność biznesu wymaga, by każde zadanie orientować na cele całości. A już w szczególności dotyczy to pracy menedżerów. Jeżeli oczekujemy od menedżerów osiągnięć, nie może być o nich mowy bez osiągnięcia celów biznesu, liczy się bowiem udział tych osiągnięć w sukcesie przedsiębiorstwa. (…) Zarząd skuteczny musi kierować poczucie perspektywy i wysiłki wszystkich menedżerów ku wspólnemu celowi. Musi doprowadzić do tego, by każdy z nich wiedział, jakich rezultatów się od niego oczekuje i żeby dany przełożony rozumiał, czego ma oczekiwać od każdego z podległych sobie menedżerów. Zarząd musi stwarzać bodźce zachęcające każdego menedżera do maksymalnych wysiłków w pożądanym kierunku”..” Peter Drucker

Dla kogo

Program szkolenia szczególnie polecany grupie menedżerów wyższego i średniego szczebla organizacji. Program szkolenia jest każdorazowo dostosowywany do profilu grupy uczestników.

Program szkolenia

SYSTEM CELÓW W ORGANIZACJI

  • zależność celów od strategii
  • „misje” komórek organizacyjnych
  • cele ciągłe i dynamiczne
  • hierarchizacja celów
  • cele strategiczne, taktyczne i operacyjne

ELEMENTY SYSTEMU ZPC

  • zaangażowanie na poszczególnych poziomach organizacji
  • ustalanie celów na najwyższym szczeblu
  • ustalanie celów indywidualnych
  • partycypacja w ustalaniu celów

PODSTAWOWE ZASADY FORMUŁOWANIA CELÓW

  • zdefiniowanie pojęcia celu i jego podstawowych atrybutów
  • wykorzystanie metody SMART w procesie wyznaczania celów
  • fazy procesu generowania celów

KASKADOWANIE CELÓW

  • etapy kaskadowania celów i wdrożenia ZPC
  • metody ustalania i doboru wskaźników
  • wskaźnikowanie celów – KPI
  • metody i techniki kaskadowania celów

WARUNKI REALIZACJI CELÓW

  • rola przełożonego w systemie ZPC
  • przełożenie celów firmy na cele indywidualne
  • identyfikacja wykonawcy z celem
  • kontrola i ocena realizacji celów

STAWIANIE CELÓW DLA PODWŁADNYCH

  • wyznaczanie celów i delegowanie uprawnień
  • zakres odpowiedzialności przełożonego i podwładnego
  • rozpoznanie potrzeb i kompetencji podwładnych
  • motywowanie podczas realizacji celów i zadań
  • komunikacja na linii przełożony-podwładny

OCENA WYNIKÓW

  • wskaźniki i miary realizacji celów
  • monitorowanie procesu realizacji celów
  • rozmowy monitorujące i oceniające
  • punkty milowe i odpowiedzialność za wyniki
  • premiowanie realizacji celów

Korzyści dla uczestników

  • Rozwijanie umiejętności prawidłowego formułowania celów i zadań dla siebie, podległych jednostek organizacyjnych oraz grup współpracowników i podwładnych
  • Umiejętność odpowiedniego przydzielania zadań podległym pracownikom wraz z określonym zakresem odpowiedzialności oraz organizowania sposobu realizacji zadań
  • Umiejętność określania wymagań dla podwładnych związanych z realizacją przydzielonych im celów oraz zadań
  • Rozwijanie umiejętności monitorowania procesu realizacji celów i zadań oraz podejmowania odpowiednich działań korygujących
  • Stosowanie techniki zarządzania przez cele odpowiednio do warunków kadrowych i organizacyjnych
  • Stosowanie różnych sposobów angażowania pracowników w proces realizacji celów

Metody szkolenia

Program oparty jest na metodologii Activity Based Learning (warsztatu partycypacyjnego treningu menedżerskiego). Metodologia ta uważana jest za najskuteczniejszą metodę rozwijania wiedzy i umiejętności przywódczych, kierowniczych i menedżerskich.

Podstawowym założeniem metodologii ABL jest stwierdzenie, że proces rozwijania kompetencji odbywa się poprzez aktywne działanie i doświadczenie. W trakcie programu szkoleniowego realizowane jest to poprzez stałe powiązanie doświadczenia treningowego (symulacje, zadania indywidualne i zespołowe itp.) z możliwością stosowania nabywanych umiejętności w codziennej pracy w firmie.

Kontakt

Jolanta Jagłowska

Dyrektor ds. Szkoleń

+48 58 558 58 58 wew. 399

+48 602 213 590

j.jaglowska@gfkm.pl

Masz pytania odnośnie szkolenia? Napisz do nas
Back to top