Zarządzanie sytuacją kryzysową
Jak przełożyć stan zagrożenia na szansę na rozwój.
Opis
„Pojęcie kryzysu w tradycyjnym rozumieniu straciło sens. Kryzys występuje zawsze, niezależnie od wskaźników makroekonomicznych – krajowych czy światowych. Wolny rynek – to stan permanentnej wojny wszystkich producentów ze wszystkimi. Jeżeli jednego dnia kładziesz się spać z poczuciem sukcesu, nazajutrz możesz się obudzić przegrany” – Joseph Schumpeter
Dla kogo
Program szkolenia szczególnie polecany grupie menedżerów wyższego i średniego szczebla organizacji. Program szkolenia jest każdorazowo dostosowywany do profilu grupy uczestników.
Program szkolenia
SYTUACJA KRYZYSOWA
- czym jest kryzys w organizacji?
- przyczyny i źródła kryzysów w firmie
- wpływ otoczenia zewnętrznego na kryzys w firmie
- potencjalne konsekwencje kryzysu organizacji
PRZEBIEG SYTUACJI KRYZYSOWEJ
- symptomy kryzysu
- fazy kryzysu
- zakończenie kryzysu
- zewnętrzne uwarunkowania dynamiki kryzysu w firmie
- wewnętrzne uwarunkowania dynamiki kryzysu w firmie
JAK SIĘ UCHRONIĆ PRZED KRYZYSEM?
- identyfikacja symptomów kryzysu
- analiza potencjalnych źródeł zagrożenia kryzysem
- monitoring otoczenia firmy
- monitoring zachowań pracowników w celu zapobiegania kryzysowi
PLAN POSTĘPOWANIA W SYTUACJI KRYZYSOWEJ
- sztab antykryzysowy
- scenariusze postępowania w sytuacjach kryzysowych
- informowanie o kryzysie
ZARZĄDZANIE PROJEKTEM RESTRUKTURYZACYJNYM
- dobór uczestników prac projektowych
- kwalifikacje menedżera projektu
- organizacyjne ulokowanie zespołu projektowego
- uprawnienia zespołu i menedżera projektu
Korzyści dla uczestników
- Rozwinięcie umiejętności diagnozowania sytuacji jako zagrażającą (lub nie zagrażającą) kryzysem
- Uświadomienie sobie roli uczestników procesu zmiany wprowadzanej w warunkach zagrożenia kryzysem
- Orientować się w wymaganiach stawianych kierowaniu zespołami projektującymi i realizującymi zmianę
- Rozwijanie umiejętności oceny społeczno-motywacyjnych warunków radzenia sobie z kryzysem
- Rozwijanie umiejętności rozpoznawania przesłanek kryzysu i analizy sytuacji w warunkach zagrożenia kryzysem
- Poznanie reguł budowania scenariuszy przygotowujących pracowników i zarządzających na wypadek kryzysu
- Zapoznanie uczestników z metodyką przygotowania i wdrażania zmian organizacyjnych podejmowanych w warunkach kryzysu
- Identyfikacja indywidualnych, sytuacyjnych nastawień do zagrożeń
Metody szkolenia
Program oparty jest na metodologii Activity Based Learning (warsztatu partycypacyjnego treningu menedżerskiego). Metodologia ta uważana jest za najskuteczniejszą metodę rozwijania wiedzy i umiejętności przywódczych, kierowniczych i menedżerskich.
Podstawowym założeniem metodologii ABL jest stwierdzenie, że proces rozwijania kompetencji odbywa się poprzez aktywne działanie i doświadczenie. W trakcie programu szkoleniowego realizowane jest to poprzez stałe powiązanie doświadczenia treningowego (symulacje, zadania indywidualne i zespołowe itp.) z możliwością stosowania nabywanych umiejętności w codziennej pracy w firmie.