Zarządzanie sytuacją kryzysową

Jak przełożyć stan zagrożenia na szansę na rozwój.

Opis

„Pojęcie kryzysu w tradycyjnym rozumieniu straciło sens. Kryzys występuje zawsze, niezależnie od wskaźników makroekonomicznych – krajowych czy światowych. Wolny rynek – to stan permanentnej wojny wszystkich producentów ze wszystkimi. Jeżeli jednego dnia kładziesz się spać z poczuciem sukcesu, nazajutrz możesz się obudzić przegrany” – Joseph Schumpeter

Dla kogo

Program szkolenia szczególnie polecany grupie menedżerów wyższego i średniego szczebla organizacji. Program szkolenia jest każdorazowo dostosowywany do profilu grupy uczestników.

Program szkolenia

SYTUACJA KRYZYSOWA

  • czym jest kryzys w organizacji?
  • przyczyny i źródła kryzysów w firmie
  • wpływ otoczenia zewnętrznego na kryzys w firmie
  • potencjalne konsekwencje kryzysu organizacji

PRZEBIEG SYTUACJI KRYZYSOWEJ

  • symptomy kryzysu
  • fazy kryzysu
  • zakończenie kryzysu
  • zewnętrzne uwarunkowania dynamiki kryzysu w firmie
  • wewnętrzne uwarunkowania dynamiki kryzysu w firmie

JAK SIĘ UCHRONIĆ PRZED KRYZYSEM?

  • identyfikacja symptomów kryzysu
  • analiza  potencjalnych źródeł zagrożenia kryzysem
  • monitoring otoczenia firmy
  • monitoring zachowań pracowników w celu  zapobiegania kryzysowi

PLAN POSTĘPOWANIA W SYTUACJI KRYZYSOWEJ

  • sztab antykryzysowy
  • scenariusze postępowania w sytuacjach kryzysowych
  • informowanie o kryzysie

ZARZĄDZANIE PROJEKTEM RESTRUKTURYZACYJNYM

  • dobór uczestników prac projektowych
  • kwalifikacje menedżera projektu
  • organizacyjne ulokowanie zespołu projektowego
  • uprawnienia zespołu i menedżera projektu

Korzyści dla uczestników

  • Rozwinięcie umiejętności diagnozowania sytuacji jako zagrażającą (lub nie zagrażającą) kryzysem
  • Uświadomienie sobie roli uczestników procesu zmiany wprowadzanej w warunkach zagrożenia kryzysem
  • Orientować się w wymaganiach stawianych kierowaniu zespołami projektującymi i realizującymi zmianę
  • Rozwijanie umiejętności oceny społeczno-motywacyjnych warunków radzenia sobie z kryzysem
  • Rozwijanie umiejętności rozpoznawania przesłanek kryzysu i analizy sytuacji w warunkach zagrożenia kryzysem
  • Poznanie reguł budowania scenariuszy przygotowujących pracowników i zarządzających na wypadek kryzysu
  • Zapoznanie uczestników z metodyką przygotowania i wdrażania zmian organizacyjnych podejmowanych w warunkach kryzysu
  • Identyfikacja indywidualnych, sytuacyjnych nastawień do zagrożeń

Metody szkolenia

Program oparty jest na metodologii Activity Based Learning (warsztatu partycypacyjnego treningu menedżerskiego). Metodologia ta uważana jest za najskuteczniejszą metodę rozwijania wiedzy i umiejętności przywódczych, kierowniczych i menedżerskich.

Podstawowym założeniem metodologii ABL jest stwierdzenie, że proces rozwijania kompetencji odbywa się poprzez aktywne działanie i doświadczenie. W trakcie programu szkoleniowego realizowane jest to poprzez stałe powiązanie doświadczenia treningowego (symulacje, zadania indywidualne i zespołowe itp.) z możliwością stosowania nabywanych umiejętności w codziennej pracy w firmie.

Kontakt

Jolanta Jagłowska

Dyrektor ds. Szkoleń

+48 58 558 58 58 wew. 399

+48 602 213 590

j.jaglowska@gfkm.pl

Masz pytania odnośnie szkolenia? Napisz do nas
Back to top