Zarządzanie zasobami ludzkimi
Budowanie kompetencji działów HR.
Opis
Zarządzanie zasobami ludzkimi
Budowanie kompetencji w obszarze zarządzanie zasobami ludzkimi jest ważne nie tylko w przypadku pracowników działów HR, ale również dla menedżerów. Zakres umiejętności i wiedzy wymaganych w celu efektywnej realizacji funkcji personalnej jest bardzo szeroki. Niezbędna jest wiedza nie tylko z obszaru rekrutacji i selekcji pracowników, szkoleń, rozwoju pracowników czy też budowania systemów motywacyjnych.
Ważne są również psychologiczne aspekty powiązane z procesami zarządzania personelem takie jak np. rozpoznawanie predyspozycji pracowników do wykonywania różnych zadań czy też umiejętność rozwiązywania konfliktów w zespołach. Budowanie partnerskiej relacji w relacjach z menedżerami będzie możliwe tylko wtedy, jeżeli działy HR będą potrafiły udowodnić, że potrafią wspierać pracowników w realizacji celów biznesowych organizacji.
Dla kogo
Szkolenie przeznaczone jest dla kadry kierowniczej średniego i wyższego szczebla, menedżerów przygotowujących się do objęcia kluczowych funkcji w organizacji.
Program szkolenia
HR BUSSINES PARTNER – ROLA I CELE W ORGANIZACJI
- Oczekiwania wobec HR BP wśród kadry kierowniczej
- Oczekiwania wobec HR BP wśród pracowników
- HR BP – między pracownikiem a zarządem
- Dział HR a cele biznesowe organizacji
- Budowa pozycji HR BP w organizacji
EMPLOYER BRANDING
- Rola i funkcje EB
- Łączenie działań EB ze strategią firmy
- Tworzenie strategii EB
- Jak budować wewnętrzny EB?
- Jak budować zewnętrzny EB?
- Pomiar efektywności działań EB
REKRUTACJA I ZATRUDNIENIE
- Tworzenie profilu kandydata – metodyka i współpraca z klientem wewnętrznym
- Kanały dotarcia do kandydatów
- Selekcja kandydatów
- Metody rekrutacji
- Rozmowa telefoniczna – zasady prowadzenia
- Rozmowa rekrutacyjna – zasady prowadzenia
- Testy – rodzaje, wady i zalety poszczególnych testów
- Assessment Center – wady i zalety metody, sposób przeprowadzenia
WDROŻENIE PRACOWNIKA
- Przygotowanie firmy do zatrudnienia pracownika
- Czynności formalne związane z zatrudnieniem pracownika
- Pierwszy dzień pracy – elementy krytyczne
- Szkolenie wdrażające – jak przygotować i poprowadzić?
- Rola innych działów oraz współpraca z nimi podczas wdrożenia
- Działania powdrożeniowe
OCENA OKRESOWA
- Wady i zalety systemu ocen okresowych pracowników (SOOP)
- Określanie celów i funkcji SOOP w organizacji
- Tworzenie SOOP – kompetencje, KPI i inne kryteria oceny
- Jak wdrożyć SOOP aby spełniało swoją funkcję i nie podważało pozycji HR w firmie?
- Komunikacja, pilotaż, szkolenia, monitoring czyli elementy krytyczne wdrożenia SOOP do organizacji
- Działania powdrożeniowe
SZKOLENIA I ROZWÓJ
- Tworzenie strategii szkoleniowej w oparciu o cele biznesowe organizacji
- Wybór dostawców szkoleń
- Pozaszkoleniowe działania rozwojowe
WYNAGRODZENIA I MOTYWACJA
- Tworzenie polityki wynagrodzeń
- Zasady tworzenia systemu wynagrodzeń
- Wartościowanie stanowiska pracy
- Motywowanie pracowników – finansowe i niefinansowe
- Zasady tworzenia i realizacja polityki benefitów w organizacji
DZIAŁ HR W ZMIENIAJĄCEJ SIĘ RZECZYWISTOŚCI
- Aktualny rynek pracy – wyzwania i możliwości
- Trendy w zakresie zarządzania
- Trendy w zakresie HR
- Elastyczność jako kluczowa kompetencja HR BP
Korzyści dla uczestników
Po ukończeniu szkolenia jego uczestnik będzie:
- Znać rolę i funkcję HR w firmie
- Budować wewnętrzną pozycję w firmie
- Umieć tworzyć i realizować strategię Employer Brandingu w firmie
- Umieć wykorzystywać różne kanały komunikacji z kandydatami do pracy
- Znać różne sposoby rekrutacji pracowników
- Wiedzieć jak duże znaczenie ma proces wdrożenia pracownika i jak go zrealizować
- Umieć tworzyć system ocen okresowych pracowników
- Umieć budować strategię szkoleniową w organizacji
- Znać zasady tworzenia systemu wynagrodzeń
- Znać aktualne trendy HR na rynku
Metody szkolenia
Warsztat i wykład realizowany przy wykorzystaniu zaangażowania uczestników i ich dotychczas zdobytej wiedzy. Pomocna jest prezentacja multimedialna. Zajęcia realizowane są w formie wykładowo-warsztatowej. Uczestnicy stosują metody, techniki i narzędzia pracy w projektach na przykładach szkoleniowych