360
Opis metody
- Badanie 360 stopni to pogodzenie potrzeby rzetelnego badania kompetencji oraz optymalizacji kosztów takiego projektu.
- Opiera się na założeniu, że najlepsza informacja zwrotna to ta udzielona przez osoby mające na co dzień kontakt z osobą badaną oraz mające z nią różne perspektywy współpracy (jako przełożony, współpracownik lub podwładny).
- Zakończona szczegółowym indywidualnym raportem dla uczestnika z konkretnymi wskazówkami rozwojowymi
Badanie 360 stopni polega na ocenie kompetencji uczestnika wykonanej przez przełożonego, współpracowników, podwładnych oraz samego uczestnika.
Badanie wykonywane jest on-line, za pomocą specjalnie przygotowanego do tego kwestionariusza
Na podstawie wyników generowany jest raport indywidualny zawierający szczegółową analizę kompetencji uczestnika wraz z rekomendacjami rozwoju.
Korzyści
Korzyści dla uczestnika:
- Uzyskanie informacji zwrotnej na temat swoich mocnych stron i obszarów do rozwoju.
- Uzyskanie informacji zwrotnej z różnych perspektyw (przełożony, współpracownicy, podwładni) i porównanie z samooceną.
- Uzyskanie konkretnych wskazówek rozwojowych z różnych perspektyw.
- Możliwość konsultacji uzyskanej informacji zwrotnej z dedykowaną osobą (konsultantem)
Korzyści dla organizacji:
- Informacja na temat kompetencji menedżerów uzyskana z różnych perspektyw (przełożeni, współpracownicy, podwładni
- Indywidualne plany rozwojowe dla pracowników.
- Możliwość diagnozy talentów i zarządzania ich dalszym rozwojem.
- Posiadanie mierzalnego narzędzia umożliwiającego porównywanie przyrostu kompetencji pracowników w dłuższym okresie czasu.
- Tworzenie wizerunku pracodawcy dbającego o rozwój pracowników.
Efekty
Badanie 360 stopni kończy się sporządzeniem zbiorczego raportu dla Klienta, który zawiera:
- Zbiorcze wyniki badania 360 stopni.
- Wnioski z przebiegu projektu.
- Wskazówki dotyczące dalszych działań rozwojowych dla kadry kierowniczej.
- Wskazówki dotyczące proponowanych zmian systemowych w organizacji.