Narzędzie pomocne w Twojej organizacji

Powrót do aktualności

MindSonar jest narzędziem, które cieszy się coraz większą popularnością. Czym jest MindSonar? Jak z niego korzystać? Dla kogo? A przede wszystkim jaka jest skuteczność pracy tą metodą. 

 

Na pytania odpowiada Tomasz Zawadzki, który jest dyrektorem generalnym w firmie MindSonar® Polska. Wraz z holenderskimi ekspertami prowadzi warsztaty certyfikacyjne w tej metodzie badania systemów wartości ludzi i ich hierarchii wartości.

 

Czym jest MindSonar?

MindSonar jest holenderskim systemem psychometrycznym do pomiaru tego, w jaki sposób myślą ludzie i co jest dla nich ważne.

 

Czym różni się od innych narzędzi?

Jest to jedyny kwestionariusz badający style myślenia w kontekście (w różnych sytuacjach). Koncentrujemy się na tym co można zmienić, żeby być efektywniejszym i szczęśliwszym. MindSonar posiada również wnikliwą strukturę spojrzenia na człowieka – od kryteriów, poprzez system wartości człowieka, do stylów myślenia.

 

Kto stworzył MindSonar?

Twórcą tego narzędzia jest holenderski psycholog, terapeuta i coach, Jaap Hollander. Hollander od 30 lat prowadzi Instituut vor Eclectische Psychologie, którego misją jest pomaganie ludziom w wykorzystywaniu i rozwijaniu wewnętrznych zasobów. Przeszkolił ponad 13 tys. osób. Jest także uznawany jako za czołową postać na świecie w zakresie terapii prowokatywnej. MindSonar został stworzony przez niego dla ułatwienia przeprowadzania zmian u ludzi oraz w organizacjach, w związku z tym narzędzie od początku znalazło wielu zwolenników, przede wszystkim wśród konsultantów biznesowych w Holandii i Belgii.

 

Gdzie ma swoje zastosowanie?

MindSonar jest wykorzystywany w coachingu, szkoleniach i doradztwie – wszędzie tam, gdzie potrzebna jest wnikliwa diagnoza sposobów myślenia ludzi, w celu zmiany zachowań, postaw, itp. – bardziej efektywnego funkcjonowania.

 

Dlaczego MindSonar sprawdza się w biznesie? Czy może Pan podać konkretny przykład?

Czego oczekują organizacje? Większość z nich szuka sposobów poprawiania efektywności pracowników. Chociaż różne organizacje widzą odmienne drogi rozwoju.

Proszę sobie wyobrazić największego dealera luksusowych samochodów w Holandii, który zbadał testem MindSonar swoich najlepszych handlowców i na tej podstawie przygotował ścieżki rozwojowe dla pozostałych pracowników sił sprzedaży oraz zaczął prowadzić rekrutację osób o zbliżonym profilu, wynikającym z badania. Zwiększył dzięki temu znacząco sprzedaż oraz zadowolenie pracowników – to jest rzeczywistość holenderska.

W Polsce także mamy coraz więcej przykładów wsparcia organizacji: od usprawniania komunikacji w firmie, poprzez wprowadzanie najnowocześniejszego podejścia do sprzedaży nazywanego Sprzedażą Integralną, poprzez wdrażanie przywództwa wizjonerskiego, opartego o myślenie innowacyjne i angażowanie ludzi. Wprowadzanie zmian w organizacji jest z MindSonarem bardzo skuteczne – pracownicy każdego szczebla, otrzymując swoje własne profile kontekstowe, okazują szczególną motywację do pozytywnych zmian – skupiają się na tym co chcą i mogą poprawić.

 

Lucyna Ławniczak (konsultant biznesowy, coach ICC, trener):

„Kilka tygodni po szkoleniu z MindSonar, klient (Dyrektor Zarządzający) stwierdził, że w firmie stała się „magia”. Pracujemy od miesięcy nad bardzo ważnymi usprawnieniami przekładającymi się na wynik biznesowy. Teraz, po warsztacie z MindSonar uruchomiła się między menedżerami niezwykła energia. Obserwuję TAKĄ zmianę jakości współpracy i mam wrażenie, iż to się dopiero rozpędza. Na poziomie indywidualnym wzrosło zaciekawienie swoim rozwojem. Dostrzegam u menedżerów większe poczucie wpływu na swój sposób funkcjonowania. Wielu uczestników uważa ten warsztat za najlepszą rzecz, która im się zdarzyła. Bardzo cieszy mnie, że Mindsonar zdynamizował zmiany na poziomie indywidualnym, zespołowym i w związku z tym organizacyjnym.”

Część środowiska konsultantów MindSonar tworzy także świadomość tzw. organizacji turkusowych – to przyszłość najbliższych kilku lat ze względu na oczekiwania młodych pokoleń na rynku.