Efektywne zarządzanie zakupami

Czyli co zrobić aby kupować efektywniej i taniej.

Opis

Każda dojrzała firma stara się kontrolować swoje koszty i konsekwentnie je obniżać. Ważne, żeby miała świadomość gdzie kryją się koszty i jak skutecznie nimi zarządzać. Koszty to nie tylko cena.

Zakupy to nie tylko „kup tanio”, ale także planowanie i budowanie strategii na przyszłość. To tańsze zarządzanie firmą, szybsze wprowadzanie nowych produktów, realna współpraca z dostawcami. Uwzględnienie głosu zakupów w strategii firmy może przynieść tylko korzyści i zabezpieczyć firmę przed ryzkiem.

Dla kogo

Szkolenie przeznaczone jest dla pracowników działów zakupów i innych osób, związanych z zakupami, kadry kierowniczej średniego i wyższego szczebla, menedżerów przygotowujących się do objęcia kluczowych funkcji w organizacji.

Program szkolenia

ROLA I POZYCJA ZAKUPÓW W ORGANIZACJI

  • miejsce zakupów w organizacjach
  • wpływ zakupów na wyniki i działalność firmy czyli jakie korzyści dają świadome zakupy
  • strategia zakupowa w powiązaniu z biznesem
  • proces zakupowy
  • przykłady narzędzi zakupowych czyli jaka broń jest w rękach zakupów
  • zakupowe wskaźniki KPI

WYBÓR DOSTAWCY

  • proces kwotowania RFx (Request for Proposal, Request for Information, Request for Quotation)
  • porównanie i wybór najlepszej oferty czyli jak uzyskać największe korzyści z przeprowadzonego zapytania
  • prawidłowe wprowadzenie nowego dostawcy (Phase In Phase Out proces)
  • samoocena, audyt dostawcy

STRATEGIA GRUPY MATERIAŁOWEJ

  • pozycjonowanie dostawców wg zakupów
  • pozycjonowanie zakupów wg dostawców
  • budowanie i realizacja strategii czyli jak konsekwentnie kupować
  • optymalizacja bazy dostawców czyli jak współpracować z najlepszymi i czerpać z tego zyski

MODEL TCO

  • model TCO (total cost of ownership) czyli gdzie się kryją pieniądze
  • insourcing i outsourcing

STRATEGICZNE ZARZĄDZANIE DOSTAWCAMI

  • pozycjonowanie dostawców
  • typy dostawców i sposób współpracy z nimi czyli jak się dopasować do dostawcy i strategii jego firmy aby czerpać z tej współpracy korzyści
  • wpływ relacji z dostawcami na wyniki biznesu: projekty oszczędnościowe, jakościowe, logistyczne, płynność finansowa, ryzyko
  • elementy kulturowe współpracy z dostawcami z Azji

UMOWY

  • rodzaje umów współpracy
  • zarządzanie ryzykiem, w tym formuły cenowe
  • na co zwrócić uwagę w umowach czyli jak się zabezpieczać przed niedopowiedzeniami i kruczkami prawnymi

NEGOCJACJE

  • typy negocjacji w odniesieniu do konkretnych rodzajów dostawców / sprzedawców
  • typy osobowościowe ludzi czyli jak z kim rozmawiać
  • pozycja dostawców wg pozycjonowania
  • techniki negocjacyjne czyli jaki mamy możliwości w negocjacjach
  • przygotowanie i prowadzenie negocjacji

Korzyści dla uczestników

Po ukończeniu szkolenie jego uczestnik:

  • Zrozumie jak można zarządzać procesem zakupów i jakie może to przynieść korzyści
  • Pozyska umiejętności wykorzystania siły zakupów do realizacji celów biznesowych i rozwoju firmy
  • Wzmocni swoją siłę negocjacyjną
  • Zdobędzie świadomość uzyskiwania oszczędności na wielu polach swojej pracy

Metody szkolenia

Szkolenie prowadzone jest aktywnymi metodami z wykorzystaniem praktycznych przykładów,  podczas których uczestnicy stosują poznane narzędzia i techniki.

Całość szkolenia oparta jest na praktycznych umiejętnościach i przykładach z firm produkcyjnych różnych branż. Teoria przeplata się z ćwiczeniami opartymi na przykładach z życia wziętych a zdobytą wiedzę można wykorzystać w pracy już na drugi dzień po szkoleniu.

Kontakt

Jolanta Jagłowska

Dyrektor ds. Szkoleń

+48 58 558 58 58 wew. 399

+48 602 213 590

j.jaglowska@gfkm.pl

Masz pytania odnośnie szkolenia? Napisz do nas
Back to top