Coaching dla Menedżerów
Rozwijaj się, wspierając innych w rozwoju.
Opis
„Coaching to obecnie jedna z najpopularniejszych i najskuteczniejszych metod wspierania innych w rozwoju oraz pomagania im w osiąganiu pożądanych wyników czy odnoszeniu sukcesów. Menedżer, który potrafi być jednocześnie coachem, jest dla firmy cenniejszym pracownikiem, ponieważ efektywniej wykorzystuje potencjał własny i zespołu, z którym pracuje.”
Julie Starr
Dla kogo
Szkolenie przeznaczone jest dla menedżerów różnych szczebli zarządzania, którzy mają lub mogą mieć wpływ na rozwój – wiedzę i umiejętności – swoich podwładnych.
Program szkolenia
PODNOSZENIE KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW. LIDER JAKO COACH
- zebranie oczekiwań (pytania i problemy) uczestników
- zrozumienie różnic miedzy zarządcą, coachem a doradcą
- profil kompetencyjny coacha
- coaching jako proces
- metody podnoszenia kwalifikacji pracowników
- czynniki wpływające na proces podnoszenia kwalifikacji
- miejsce coachingu w codziennych obowiązkach szefa
GŁÓWNE CZYNNIKI SUKCESU COACHINGU
- ocena efektywności działań coachingowych
- identyfikacja czynników wpływających na sukces coaching
- aspekt komunikacyjny w zachowaniach coachingowych
- dobre i złe praktyki w coachingu
- najczęstsze błędy w coachingu
- niestandardowe działania coachingowe
KOMUNIKACJA W COACHINGU
- aspekt komunikacyjny w zachowaniach coachingowych
- zrozumienie języka coachingowego
- analiza osobistych stylów komunikacji podczas spotkań oraz dyskusji
- rozwój kluczowych przekazów i odpowiedniego słownictwa w coachingu
- konstruktywna krytyka i uznanie wyrażane podwładnym
PROWADZENIE ROZMÓW COACHINGOWYCH
- struktura rozmowy coachingowej
- zastosowanie modelu GROW wobec poszczególnych członków zespołu
- proporcje: pytam / słucham / mówię
- radzenie sobie z trudnymi sytuacjami
- algorytmy przekazywania informacji zwrotnych
- rozróżnienie udzielania konstruktywnego i niekonstruktywnego informacji zwrotnych (feedback)
- techniki udzielania konstruktywnych informacji zwrotnych (feedback)
- model START, STOP, KONTYNUACJA
- podejście opisowe zamiast oceniającego
- podejście specyficzne zamiast generalizującego
- branie pod uwagę potrzeb odbiorcy
- udzielanie informacji zwrotnych odnośnie zachowań w celu ich zmiany
DEFINIOWANIE POTRZEBY COACHINGU / DORADZTWA
- ocena efektywności indywidualnej i zespołowej
- ocena kompetencji i dojrzałości poszczególnych osób i zespołów w różnych sytuacjach
- przegląd roli elastycznego podejścia oraz woli działania w zadaniach wykraczających poza opis stanowiska
WYBÓR STYLU COACHINGU
- wybór odpowiednich sposobów prowadzenia rozmowy coachingowej: doradczej, mentorskiej, szkolącej, konfrontacyjnej i stawiającej określone wyzwanie
- określanie poziomu zaangażowania, pewności i umiejętności danej osoby oraz dobór odpowiedniego stylu rozmowy coachingowej
- rozwiązywanie problemów związanych z efektywnością
PODSUMOWANIE WARSZTATU. MAPA DROGOWA CZYLI PLAN DZIAŁAŃ DOSKONALĄCYCH
- podsumowanie kluczowych czynników sukcesu w coachingu
- stworzenie indywidualnych planów działania
Korzyści dla uczestników
- nabycie praktycznej umiejętności wykorzystania narzędzi coachingowych
- przećwiczenie komunikacyjnych narzędzi coachingowych
- wypracowanie swobody zastosowania algorytmów rozmów coachingowych
- wzrost skuteczności podejmowanych działań coachingowych
- wypracowanie indywidualnych planów działania
Metody szkolenia
Szkolenie ma charakter warsztatowo – treningowy, gdzie dominującą funkcję spełniają ćwiczenia indywidualne i grupowe, symulacje, analizy przypadków i prace projektowe. Część wykładowa stanowi podsumowanie dla wniosków z poszczególnych ćwiczeń – ich dookreślenie i uzasadnienie.