Rekrutacja i selekcja pracowników
Jak rekrutować najlepszych pracowników.
Opis
Dobór właściwej strategii w procesie rekrutacji i selekcji pracowników jest kluczowy dla sukcesu każdej organizacji. Dynamicznie zmieniający się rynek pracy wymaga od osób odpowiedzialnych za proces pozyskiwania nowych pracowników proaktywnego podejścia. Znajomość nowoczesnych technologii IT wspierających proces rekrutacji oraz wykorzystywanie mediów społecznościowych jako źródła kandydatów to podstawa „know-how” współczesnego rekrutera.
Jak pokazują badania, nawet poziom technicznych i menedżerskich kompetencji nie decyduje o sukcesie rekrutacji. Decydują o niej w dużym stopniu postawa, poziom motywacji i zaangażowania czy też posiadanie kompetencji społecznych określanych również jako inteligencja emocjonalna. Rozwój umiejętności diagnozy i oceny tych czynników u kandydata za pomocą efektywnych metod i narzędzi selekcyjnych to klucz do pozyskania efektywnych i zaangażowanych pracowników. Rekrutacja i selekcja pracowników to istotny proces wyboru najlepszego kandydata.
Dla kogo
- Kadra kierownicza wyższego i średniego szczebla
- Właściciele firm
- Pracownicy działów personalnych
Program szkolenia
PRZYGOTOWANIE PROCEDURY DOBORU PRACOWNIKÓW
- analiza stanowiska pracy, czyli identyfikowanie kluczowych wymagań
- konstruowanie profilu kandydata
- zasady konstruowania ogłoszeń w zależności od rodzaju kandydatów
- media społecznościowe jako źródło kandydatów
- nowoczesne technologie IT wspierające proces rekrutacji
ANALIZA APLIKACJI KANDYDATA POD KĄTEM ROZPOZNANIA KRYTERIÓW PODLEGAJĄCYCH OCENIE
- list motywacyjny
- życiorys zawodowy
PRZEGLĄD STOSOWANYCH METOD I NARZĘDZI SELEKCJI
- użyteczność testów psychologicznych w ocenie poszczególnych grup pracowniczych
- testy wiedzy i zadania próbne
- Assessment Center – nowoczesne narzędzie do oceny kompetencji i rozpoznawania potencjału kierowniczego
- obserwacja dynamiki grupowej jako narzędzie doboru całych zespołów pracowniczych
- konkurs jako metoda doboru na stanowiska menedżerskie
ZASADA PROWADZENIA ROZMÓW KWALIFIKACYJNYCH
- typy rozmów kwalifikacyjnych
- korzyści i zagrożenia stosowania każdej z nich
- rodzaje pytań zadawanych podczas rozmowy kwalifikacyjnej
- błędy oceny popełniane w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej
ZAKOŃCZENIE PROCESU REKRUTACJI I SELEKCJI
- informacje zwrotne dla kandydatów
- adaptacja nowego pracownika w organizacji
Korzyści dla uczestników
- Zapoznanie uczestników z podstawowymi zagadnieniami związanymi z procesem doboru pracowników
- Rozwój umiejętności prowadzenia profesjonalnej rozmowy kwalifikacyjnej
- Zapoznanie z nowoczesnymi narzędziami wspierającymi proces selekcji pracowników
Metody szkolenia
Warsztat i wykład realizowany przy wykorzystaniu zaangażowania uczestników i ich dotychczas zdobytej wiedzy. Pomocą jest prezentacja multimedialna. Zajęcia realizowane są w formie wykładowo-warsztatowej. Uczestnicy stosują metody, techniki i narzędzia pracy w projektach na przykładach szkoleniowych