Aktywne Pozyskiwanie Klientów
Zrozum, zaintryguj, utrzymaj zainteresowanie
Gdzie i kiedy?
Rozpoczęcie
27.03.25
Zakończenie
28.03.25
Czas trwania
2 dni
Miejsce
Gdańsk
Cena
2250 zł + 23% VAT
Opis
Rynek to nieustanna gra o klienta. Sukces biznesowy firmy w dużej mierze zależy od sprawności i nieustępliwości handlowców i innych osób zaangażowanych w kontakty z klientami. W procesie pozyskiwania i obsługi klientów codziennie mierzą się z wieloma trudnymi sytuacjami i „zwrotami akcji”.
Podczas szkolenia dowiesz się, jak wyróżnić się na tle konkurencji, zaintrygować potencjalnego klienta i utrzymać jego zainteresowanie. Nauczysz się również radzić sobie podczas trudnych rozmów.
Dla kogo
Dla przedstawicieli firm, którzy mają bezpośredni kontakt z klientami (obecnymi i potencjalnymi), między innymi dla: handlowców, pracowników działu obsługi klienta i działu sprzedaży.
Program szkolenia
WPROWADZENIE
- co to jest prospecting
- zakres i tło działań prospectingowych
- doświadczenia i opinie uczestników na temat prospectingu
ELEMENTY PRAKTYCZNEJ PSYCHOLOGII KLIENTA
- psychologiczne aspekty podejmowania decyzji przez klienta
- zrozumienie motywów działania klienta na etapie pierwszego kontaktu (przez telefon)
- psychologiczne typy klientów i ich implikacje dla naszych działań
- teoria „góry lodowej”
- pozyskanie nowego klienta – specyfika rozmowy telefonicznej
TECHNIKI PROSPECTINGOWE
- pozyskanie nowego klienta jako proces
- czynniki sukcesu w prospectingu
- wpływu naszych zachowań i umiejętności na efekt działań prospectingowych
- istota zachowań interpersonalnych w pierwszym kontakcie z klientem
- zrozumienie powodów stawiania barier przez klienta
- jak dotrzeć do osób decyzyjnych?
- wypracowanie podstawowych algorytmów zachowań w trudnych sytuacjach prospectingowych
ROZMOWA TELEFONICZNA – BANK ZAGRYWEK KLIENTA
- wypracowanie listy wszelkich możliwych zagrywek klienta podczas pierwszego kontaktu
- wypracowanie listy możliwych reakcji na zachowanie klienta
TURNIEJ UMIEJĘTNOŚCI PROSPECTINGOWYCH
- techniki dotarcia do „nieuchwytnego” klienta
- praktyczne techniki wywierania wpływu
- narzędzia przejścia bariery broniącej dostępu do osoby decyzyjnej
- wyjście z sytuacji „braku zainteresowania”
- narzędzia i umiejętności komunikacyjne w procesie prospectingu
- trudne sytuacje podczas pierwszego kontaktu
- zachowania w trudnych sytuacjach
- reakcje na odmowę ze strony klienta
- nasza motywacja i nieustępliwość
- elementy asertywności praktycznej, wykorzystanie wskaźników siły
- pewność siebie w pozyskiwaniu klienta
- bank dobrych praktyk / bank rezerw
INDYWIDUALNA MAPA DROGOWA
- podsumowanie najważniejszych wniosków
- opracowanie mapa drogowej wprowadzenia w życie konkretnych działań
Korzyści dla uczestników
Po ukończeniu szkolenia, jego uczestnicy będą potrafili:
- wykorzystywać metody prospectingu,
- rozpoznawać i wpływać na motywy kierujące działaniami klienta,
- skutecznie pozyskiwać nowych klientów,
- stosować metody komunikacji asertywnej w rozmowach z klientami,
- wykorzystywać techniki wywierania wpływu,
- skutecznie radzić sobie z trudnymi sytuacjami prospectingowymi.
Metody szkolenia
Szkolenie ma charakter warsztatu eksperckiego, podczas którego stosowane są takie narzędzia jak: burza mózgów, dyskusja kierowana, zadania i symulacje – indywidualne i zespołowe, turniej umiejętności pozyskiwania klienta. Warsztat kończy podsumowanie odpowiedzi na pytania i problemy zebrane od uczestników na początku szkolenia oraz wytyczenie tzw. mapy drogowej, czyli indywidualnego planu działania.
Dodatkowe informacje
- Uczestnicy szkolenia otrzymują komplet materiałów
- Godziny zajęć: 8:30 – 15:30
- Do ceny szkolenia należy doliczyć 23% podatku VAT