e-Commerce dla początkujących
Jak zbudować dochodowy biznes online krok po kroku
Gdzie i kiedy?
Rozpoczęcie
23.10.24
Zakończenie
24.10.24
Czas trwania
2 dni
Miejsce
Gdańsk
Cena
2250 zł + 23% VAT
Opis
E-commerce odgrywa coraz większą rolę w budowaniu wartości i rozwoju współczesnych firm. Rosnąca popularność zakupów online wymusza na przedsiębiorstwach transformację cyfrową i dostosowanie modeli biznesowych do nowej rzeczywistości rynkowej. Aby skutecznie konkurować, firmy muszą inwestować w rozwój kanałów sprzedaży online, budowanie rozpoznawalności marki w internecie oraz poszukiwanie wartości dodanej dla klientów. Według analityków, udział handlu elektronicznego w całkowitej sprzedaży detalicznej będzie systematycznie rósł. Konsumenci doceniają wygodę, oszczędność czasu i szeroki wybór ofert, jakie dają zakupy online. Aby skutecznie dotrzeć do tych klientów, marki muszą dbać o spójność przekazu w kanałach online i offline oraz budować zaufanie poprzez wysoką jakość obsługi. E-commerce stwarza też nowe możliwości dotarcia do klientów na całym świecie. Firmy, które chcą skalować swój biznes, muszą jednak pamiętać o lokalizacji oferty, wsparciu wielojęzycznym i dostosowaniu do uwarunkowań poszczególnych rynków. To kluczowe czynniki sukcesu w globalnym handlu elektronicznym.
Dla kogo
Szkolenie skierowane jest do osób związanych z branżą handlu elektronicznego, które chcą rozwijać swoją wiedzę i umiejętności w tym obszarze, w tym:
- Właścicieli i menedżerów e-sklepów – szkolenie pomoże im lepiej zrozumieć kluczowe aspekty prowadzenia biznesu online i podnieść efektywność ich działalności.
- Specjalistów odpowiedzialnych za poszczególne obszary e-commerce w firmach, np. marketing internetowy, obsługę klienta, logistykę, analitykę – dzięki szkoleniu wzmocnią swoje kompetencje i zdobędą praktyczną wiedzę.
- Osób planujących rozpoczęcie działalności e-commerce – szkolenie dostarczy solidnych podstaw i narzędzi do stworzenia i prowadzenia skutecznego e-biznesu.
- Pracowników działów marketingu i sprzedaży w tradycyjnych firmach – poznają możliwości wykorzystania internetu do usprawnienia i rozwoju działalności przedsiębiorstwa.
Szkolenie adresowane jest zarówno do osób początkujących, chcących zdobyć podstawową wiedzę, jak i bardziej doświadczonych specjalistów, którzy zdobędą praktyczne umiejętności i inspiracje do dalszego rozwoju swojego e-biznesu.
Program szkolenia
Wprowadzenie do e-commerce
- Definicja i istota e-commerce
- Modele e-commerce (B2C, B2B, C2C itp.)
- Korzyści i wyzwania związane z e-commerce
- Przegląd rynku e-commerce na świecie i w Polsce
Tworzenie sklepu internetowego
- Wybór platform i dostawców
- Projektowanie architektury informacji i interfejsu sklepu
- Integracja z systemami płatności i dostaw
- Testowanie i optymalizacja sklepu
Podstawy prawne prowadzenia sklepu internetowego
- Cookie Consent – uzyskiwanie zgód na przetwarzanie danych
- Ochrona konsumenta i danych osobowych (RODO)
- Dyrektywa Omnibus
Rola danych w prowadzeniu e-commerce
- Rodzaje danych
- Unikanie silosów i strategia wzbogacania danych
- Segmentacja w oparciu o 1st i 2nd party data
- Segmentacja w oparciu o 3rd party data i po ich blokadzie
- Case`y oparte o wykorzystanie danych
Pozyskiwanie klientów
- Pozycjonowanie sklepu w wyszukiwarkach (SEO)
- Kampanie Google Ads i social media
- Product Listing Ads I Google Merchant Center
- E-mail marketing i programy partnerskie
- Reklama Programatyczna
- Analityka internetowa i remarketing
Marketing Automation
- Czym jest (i czym nie jest) marketing automation
- Segmentacja, Scoring i wzbogacanie danych
- Content Marketing Automation
- Działania OnSite
Obsługa zamówień i klientów
- Realizacja i wysyłka zamówień
- Polityka zwrotów i reklamacji
- Komunikacja z klientami (live chat, social media)
- Badanie satysfakcji klientów i opinii o sklepie
Logistyka i magazynowanie
- Integracja sklepu z magazynem/ERP
- Automatyzacja procesów magazynowych
- Optymalizacja kosztów dostaw
- Outsourcing logistyki i dropshipping
Zarządzanie asortymentem
- Dobór produktów i dostawców
- Zarządzanie kategoriami i kartami produktów
- Promowanie i wyprzedaże produktów
- Analiza rotacji i rentowności produktów
Bezpieczeństwo i ciągłość działania
- Zabezpieczenia infrastruktury i danych
- Plany ciągłości działania
Korzyści dla uczestników
Efektem szkolenia będzie dogłębna i użyteczna wiedza specjalistyczna, zestaw konkretnych umiejętności związanych z wykorzystaniem technologii internetowych w handlu elektronicznym oraz miks kompetencji, które przyczynią się do skutecznego zastosowania uzyskanej wiedzy oraz umiejętności zarządczych istotnych z punktu widzenia zarządzania organizacją i jej działalnością handlową w wirtualnej przestrzeni.
Główne cele zajęć to przekazanie praktycznej wiedzy i umiejętności potrzebnych do prowadzenia sprzedaży internetowej, ze szczególnym uwzględnieniem aspektów prawnych, technicznych, marketingowych oraz logistycznych. Zajęcia teoretyczne oraz praktyczne warsztaty mają pomóc osobom rozpoczynającym działalność e-commerce lub chcącym rozwinąć posiadany sklep internetowy.
Uczestnicy poznają kluczowe zagadnienia, takie jak wybór platformy sklepowej, przygotowanie sklepu, realizacja zamówień, promocja w internecie czy analiza sprzedaży. Wyniosą praktyczną wiedzę opartą na sprawdzonych metodach, którą będą mogli od razu wykorzystać w swoich projektach. Szkolenia mają dostarczyć konkretnych technik i trików działających w e-commerce.
Metody szkolenia
Szkolenie ma charakter warsztatu eksperckiego, podczas którego stosowane są takie narzędzia jak: burza mózgów, dyskusja kierowana, zadania i symulacje indywidualne, w tym praca własna uczestników pod nadzorem prowadzącego. Szkolenie ma charakter praktyczny, podczas którego uczestnicy tworzą swój własny sklep e-commerce i dokonują jego samodzielnej konfiguracji. W miarę możliwości czasowych podczas szkolenia zostaną także wdrożone podstawowe narzędzia analityczne, jak Google Analytics 4, Google Tag Manager i Google Merchant Center. Z uwagi na warsztatowy charakter szkolenia zakres warsztatów praktycznych będzie każdorazowo dostosowywany do poziomu zaawansowania uczestników.
Dodatkowe informacje
- Uczestnicy szkolenia otrzymują komplet materiałów
- Godziny zajęć: 8:30 – 15:30
- Do ceny szkolenia należy doliczyć 23% podatku VAT