Przywództwo i Kierowanie Zespołem

Obudź w sobie lidera

Gdzie i kiedy?

Rozpoczęcie

17.06.24

Zakończenie

19.06.24

Czas trwania

3 dni

Miejsce

Gdańsk

Cena

2550 zł + 23% VAT

pobierz pdf

Opis

Wiele osób staje się menedżerami z mianowania lub nadania, co w wielu przypadkach sprowadza się do pełnienia przez nich funkcji formalnego przełożonego – zarządcy. Jednakże pozycję lidera zdobywa się podczas codziennej pracy z ludźmi, zdobywając ich akceptację, zaufanie i autorytet. To bardzo odpowiedzialna rola, a jej istotą jest praca zespołowa. Jak zauważył bowiem Mahatma Ghandi „Dawniej przywództwo wynikało z siły mięśni. Dzisiaj oznacza dogadywanie się z ludźmi”.

 

Dla kogo

Dla kadry kierowniczej średniego i wyższego szczebla, menedżerów przygotowujących się do objęcia kluczowych funkcji w organizacji.

 

Program szkolenia

LIDER I JEGO ZNACZENIE DLA ZESPOŁU

  • funkcje menedżera, lidera, przywódcy w zespole
  • różnice pomiędzy menedżerem, liderem a coachem
  • profil osobowościowo-kompetencyjny lidera
  • obszary działania lidera
  • źródła autorytetu lidera
  • zachowania lidera wobec otoczenia zespołu
  • podstawowe działania, umiejętności i nastawienia lidera

ZROZUMIEĆ ZESPÓŁ

  • rodzaje zachowań i ich wpływ na efekt działań zespołu
  • interakcje wewnątrz zespołu
  • wpływ stosunków interpersonalnych na pracę zespołu
  • różnice pomiędzy grupą i zespołem
  • typowe sytuacje na poszczególnych etapach pracy z grupą
  • etapy budowania zespołu
  • działania przywódcze wspierające procesy zespołowe w praktyce

ROLA LIDERA W BUDOWANIU SKUTECZNOŚCI ZESPOŁU

  • po co zespołowi lider
  • rola przywódcy w budowaniu zespołu
  • powiązanie działań szefa z wewnętrznymi i zewnętrznymi czynnikami uwarunkowaniami pracy zespołu
  • zachowania przywódcze na różnych etapach rozwoju zespołu

STYLE PRZYWÓDZTWA I KONTROLOWANA ELASTYCZNOŚĆ W ICH STOSOWANIU

  • analiza skuteczności stylów przywódczych
  • czynniki wpływające na dobór stylu przewodzenia
  • analiza konsekwencji zastosowania konkretnego stylu w różnych sytuacjach
  • analiza własnych predyspozycji w odniesieniu do stylu kierowania
  • doskonalenie umiejętności dostosowywania stylu kierowania do poziomu dojrzałości pracowników i etapu budowania zespołu

ZASADY WYTYCZANIA CELÓW I BUDOWANIA STRATEGII DZIAŁANIA

  • zasady skutecznego wytyczania celów
  • czynniki wpływające na skuteczność realizacji celów zespołowych
  • korelacja celów indywidualnych z celami zespołowymi
  • elementy delegowania
  • monitoring efektów
  • rozliczanie z zadań i celów

SKUTECZNE NARZĘDZIA KOMUNIKACJI  W PRACY LIDERA ZESPOŁU

  • algorytmy ważnych rozmów
  • prowadzenie „rozmowy na dywaniku”
  • udzielanie pochwały na co dzień
  • nagradzanie i karanie
  • przekazywanie niepopularnych informacji

TRUDNE SYTUACJE LIDERSKIE

  • zaufanie w zespole
  • wzajemne uczciwość
  • lider w obliczu kłopotów wewnętrznych
  • style zachowań w sytuacjach konfliktowych
  • lider, czyli sędzia, mediator czy motywator
  • w krzywym zwierciadle – błędy, które możesz popełnić
  • pułapki, których należy się wystrzegać

Korzyści dla uczestników

Po ukończeniu szkolenia, jego uczestnicy będą potrafili:

  • stosować zasady skutecznego zarządzania zespołem,
  • budować zespoły i unikać błędów przy ich tworzeniu,
  • stosować różne style zarządzania zespołem,
  • rozpoznawać i wpływać na dynamikę i etapy działania zespołu,
  • stawiać cele, delegować, monitorować oraz rozliczać pracę zespołu,
  • świadomie budować i wykorzystywać swój autorytet,
  • zarządzać konfliktem i radzić sobie w trudnych sytuacjach menedżerskich.

Metody szkolenia

Szkolenie ma charakter warsztatu eksperckiego, podczas którego stosowane są takie narzędzia jak: burza mózgów, dyskusja kierowana, zadania i symulacje – indywidualne i zespołowe, turniej umiejętności pozyskiwania klienta. Warsztat kończy podsumowanie odpowiedzi na pytania i problemy zgłoszone przez uczestników na początku szkolenia oraz wytyczenie tzw. mapy drogowej, czyli indywidualnego planu działania.

Dodatkowe informacje

  • Uczestnicy szkolenia otrzymują komplet materiałów
  • Godziny zajęć: 8:30 – 15:30
  • Do ceny szkolenia należy doliczyć 23% podatku VAT

Kontakt

Jolanta Jagłowska

Dyrektor ds. Szkoleń

+48 58 558 58 58 wew. 399

+48 602 213 590

j.jaglowska@gfkm.pl

Masz pytania odnośnie szkolenia? Napisz do nas

Prowadzący

Back to top