Przywództwo i Kierowanie Zespołem
Obudź w sobie lidera
Gdzie i kiedy?
Rozpoczęcie
10.10.24
Zakończenie
12.10.24
Czas trwania
3 dni
Miejsce
Gdańsk
Cena
2550 zł + 23% VAT
Opis
Wiele osób staje się menedżerami z mianowania lub nadania, co w wielu przypadkach sprowadza się do pełnienia przez nich funkcji formalnego przełożonego – zarządcy. Jednakże pozycję lidera zdobywa się podczas codziennej pracy z ludźmi, zdobywając ich akceptację, zaufanie i autorytet. To bardzo odpowiedzialna rola, a jej istotą jest praca zespołowa. Jak zauważył bowiem Mahatma Ghandi „Dawniej przywództwo wynikało z siły mięśni. Dzisiaj oznacza dogadywanie się z ludźmi”.
Dla kogo
Dla kadry kierowniczej średniego i wyższego szczebla, menedżerów przygotowujących się do objęcia kluczowych funkcji w organizacji.
Program szkolenia
LIDER I JEGO ZNACZENIE DLA ZESPOŁU
- funkcje menedżera, lidera, przywódcy w zespole
- różnice pomiędzy menedżerem, liderem a coachem
- profil osobowościowo-kompetencyjny lidera
- obszary działania lidera
- źródła autorytetu lidera
- zachowania lidera wobec otoczenia zespołu
- podstawowe działania, umiejętności i nastawienia lidera
ZROZUMIEĆ ZESPÓŁ
- rodzaje zachowań i ich wpływ na efekt działań zespołu
- interakcje wewnątrz zespołu
- wpływ stosunków interpersonalnych na pracę zespołu
- różnice pomiędzy grupą i zespołem
- typowe sytuacje na poszczególnych etapach pracy z grupą
- etapy budowania zespołu
- działania przywódcze wspierające procesy zespołowe w praktyce
ROLA LIDERA W BUDOWANIU SKUTECZNOŚCI ZESPOŁU
- po co zespołowi lider
- rola przywódcy w budowaniu zespołu
- powiązanie działań szefa z wewnętrznymi i zewnętrznymi czynnikami uwarunkowaniami pracy zespołu
- zachowania przywódcze na różnych etapach rozwoju zespołu
STYLE PRZYWÓDZTWA I KONTROLOWANA ELASTYCZNOŚĆ W ICH STOSOWANIU
- analiza skuteczności stylów przywódczych
- czynniki wpływające na dobór stylu przewodzenia
- analiza konsekwencji zastosowania konkretnego stylu w różnych sytuacjach
- analiza własnych predyspozycji w odniesieniu do stylu kierowania
- doskonalenie umiejętności dostosowywania stylu kierowania do poziomu dojrzałości pracowników i etapu budowania zespołu
ZASADY WYTYCZANIA CELÓW I BUDOWANIA STRATEGII DZIAŁANIA
- zasady skutecznego wytyczania celów
- czynniki wpływające na skuteczność realizacji celów zespołowych
- korelacja celów indywidualnych z celami zespołowymi
- elementy delegowania
- monitoring efektów
- rozliczanie z zadań i celów
SKUTECZNE NARZĘDZIA KOMUNIKACJI W PRACY LIDERA ZESPOŁU
- algorytmy ważnych rozmów
- prowadzenie „rozmowy na dywaniku”
- udzielanie pochwały na co dzień
- nagradzanie i karanie
- przekazywanie niepopularnych informacji
TRUDNE SYTUACJE LIDERSKIE
- zaufanie w zespole
- wzajemne uczciwość
- lider w obliczu kłopotów wewnętrznych
- style zachowań w sytuacjach konfliktowych
- lider, czyli sędzia, mediator czy motywator
- w krzywym zwierciadle – błędy, które możesz popełnić
- pułapki, których należy się wystrzegać
Korzyści dla uczestników
Po ukończeniu szkolenia, jego uczestnicy będą potrafili:
- stosować zasady skutecznego zarządzania zespołem,
- budować zespoły i unikać błędów przy ich tworzeniu,
- stosować różne style zarządzania zespołem,
- rozpoznawać i wpływać na dynamikę i etapy działania zespołu,
- stawiać cele, delegować, monitorować oraz rozliczać pracę zespołu,
- świadomie budować i wykorzystywać swój autorytet,
- zarządzać konfliktem i radzić sobie w trudnych sytuacjach menedżerskich.
Metody szkolenia
Szkolenie ma charakter warsztatu eksperckiego, podczas którego stosowane są takie narzędzia jak: burza mózgów, dyskusja kierowana, zadania i symulacje – indywidualne i zespołowe, turniej umiejętności pozyskiwania klienta. Warsztat kończy podsumowanie odpowiedzi na pytania i problemy zgłoszone przez uczestników na początku szkolenia oraz wytyczenie tzw. mapy drogowej, czyli indywidualnego planu działania.
Dodatkowe informacje
- Uczestnicy szkolenia otrzymują komplet materiałów
- Godziny zajęć: 8:30 – 15:30
- Do ceny szkolenia należy doliczyć 23% podatku VAT