Rozwój kompetencji w praktyce
Projekt Development Center kończy się sporządzeniem zbiorczego raportu dla Klienta, który zawiera:
Development Center polega na, zazwyczaj jednodniowej, obserwacji zachowań uczestników sesji (np. menedżerów) podczas wykonywania różnego rodzaju zadań symulacyjnych. Na podstawie obserwacji sporządzany jest raport zawierający szczegółową analizę kompetencji uczestnika wraz z rekomendacjami rozwoju.
Co wyróżnia nasze pogłębione podejście do Development Center?
Proponujemy Państwu nowe, pogłębione podejście do diagnozy metodą DC, zawierające diagnozę zarówno wymiaru behawioralnego (zachowania, kompetencje), jak i poznawczego (przekonania).
Potrzeba włączenia wymiaru poznawczego do diagnozy DC wynika z faktu, że nieuświadomione na co dzień przekonania i założenia menedżera na temat siebie, swojego zespołu, organizacji i otoczenia biznesowego mają ogromny wpływ na to, w jaki sposób zarządza on zespołem/organizacją oraz realizuje zadania i cele biznesowe.
Proponowane podejście wyróżnia się od podejścia tradycyjnego w następujących elementach:
Elementy diagnozy | Podejście tradycyjne | Podejście pogłębione |
---|---|---|
Diagnoza zachowania i kompetencji | ||
Diagnoza schematów i automatyzmów komunikacyjnych | ||
Test niedokończonych zdań (Diagnoza przekonań na temat siebie, ludzi i otoczenia wraz z ich wpływem na realizację celów) |
||
Diagnoza mocnych stron i obszarów do rozwoju | ||
Rekomendacje rozwojowe |
Podczas sesji Development Center uczestnicy wykonują następujące rodzaje zadań: